Nieuwsblad voor Veenendaal Omstreken
5 Vliegende schotels
Wist V
Beruchte gladde gedeelte
Kerkewijk wordt nu geruwd
Fa. J. F. TAK
MULDER
boven Veenendaal waargenomen
AGENDA
Deze week nog klaar
EEN VAN DE TWEE
ÉÉN VAN DE TWEE
EEN VAN DE TWEE
Autoriteiten staan machteloos
als niet ieder meewerkt
GUMMI
WARMWATERZAK
Nieutvs uit de
Omgeving
28e jaargang
WOENSDAG 17 NOVEMBER 1954
No 51
Uitgave: „De Gelderse Vallei" Veenendaal
Verschijnt tweemaal per week in: Stichts en Gelders Veenendaal, Amerongen, Eist, Rhenen, Achterberg, Overberg, De Haar, Kade, Maanderbuurt, Ederveen, Renswoude, Scherpenzeel
IN KEURIGE FORMATIE EN RAZENDE SNELHEID
Afdeling physische therapie
voor het
JULI AN A-ZIEKENHUIS
EEN PAAR GEWONE
HANDSCHOENEN
OF ZO N PAAR PRACHTIGE
HANDSCHOENEN
EEN GEWOON OVERHEMD
OF ZO N PRACHT
OVERHEMD
VAN VAN DERZEE
GEWOON ONDERGOED
OF DAT PRACHTIGE
ONDERGOED
VAN VAN DER £EE
Verkeersveiligheid eist steeds meer offers
„Ballet der Lage Landen'
weer in Veenendaal
ASSURANTIEKANTOOR
ALLE VERZEKERINGEN
HYPOTHEKEN EN
FINANCIERINGEN
Redactie en administratie:
Parallelweg 10 Veenendaal
Telefoon K 8385-2023 - Girono. 563427
Redactie: W. F. ter Hoeven
Advertenties en abonnementen
kunnen ook worden opgegeven by
de agentschappen van „De Vallei" in
de plaatsen van verschijning
DE VALLEI
ADVERTENTIES
Advertentieprijs per mm 12 cent
Speciale contractprijzen op aanvraag
Minimum per advertentie 3,60
Rubriek Vraag en Aanbod 110
woorden 95 cent, elk woord meer
7 cent
Familieberichten 15 cent per mm
Abonnementsprijs 1,55 p. kwartaal
Losse nummers 10 cent
Nu is het dan toch ook in Veenendaal geweest dat de veelbesproken vliegende
schotels in de lucht zijn waargenomen. In de duisternis van j.l. Maandagochtend
om vijf minuten over zes, was de heer F. Rebergen van Zandstraat 10 bezig op
het dak van zyn schuur om de in ongerede geraakte schoorsteenpijp voor het
wasfornuis te repareren. Toen hij op een gegeven moment naar de pijp keek zag
hy al van verre even boven de horizon lichtverschijnselen komen aanvliegen. De
lucht was geheel onbewolkt en in maar enkele seconden onderscheidde de heer
Rebergen tegen een heldere sterrenhemel boven het noordwestelijk deel van
Veenendaal een vyftal zuiver ronde en hel verlichte schijven die in keurige!
formatie en in razende snelheid in zuidwestelyke richting vlogen.
De heer Rebergen had amper tijd om ze tweemaal te teilen, zo snel waren ze
weer verdwenen.
De snelheid was zo enorm groot dat het er op leek of de schotels, op weg van
de ene naar de andere planeet, juist even langs onze aarde snelden.
De heer Rebergen verklaarde toevallig
net in de goede richting te hebben ge
keken toen de schotels er aan kwamen.
Had hij een andere richting uitgekeken
dan zouden ze hem stellig ontgaan zijn,
gezien de fantastische snelheid. Men
krijgt ze maar enkele seconden te zien.
Toch was het groen-witte licht van de
schotels ook wel weer zo hel dat het de
heer Rebergen zou verwonderen als hij
nu juist de enige is die de schotels ge
zien heeft. Het zou hem dan ook wel wat
waard zijn als ook anderen die de vlie
gende schofels van Maandagochtend ge
zien hebben hiervan melding zouden
maken.
Van wat hij gezien heeft beschreef de
heer Rebergen nog het volgende: Ze
kwamen aanvliegen als uit de richting
Renswoude en verdwenen weer naar het
scheen boven Amerongen. De schijven
vlogen zeer hoog, en naar de mening van
de heer Rebergen zouden ze bij een be
wolkte lucht waarschijnlijk niet te zien
geweest zijn. De heer Rebergen heeft er
nog speciaal op gelet, maar de schijven
gaven geen geluid. Ze lieten ook geen
lichtsporen achter. Het was alsof ze ver
licht werden en ze straalden dus eigen
lijk geen licht uit.
De ruimte tussen de in rechte lijn en
in een regelmatig gevormde formatie
vliegende vijf schotels onderling was zo
groot dat de heer Rebergen er ruim tus
sendoor kon kijken. Hij zag ze verder
als ongegveer een 20 cm in diameter
groot. Ze veranderden geen ogenblik
van kleur.
De heer Rebergen zou zich er niet
over verwonderen indien dagelijks van
deze lichtende schijven over ons heen
vliegeii" zonder dat zij door hun grote
snelheid gezien worden.
De heer Rebergen heeft enige tijd
later de politie opgebeld en daar ge
vraagd of er soms nog meer meldingen
over vliegende schotels waren binnen
gekomen. Dit bleek niet het geval en
dat meldingen van het waarne
men van „Vliegende schotels" en/of
„Vliegende sigaren" gaarne worden in
gewacht bij de redactie van De Vallei?
dat de laatste dagen vooral des
avonds opmerkelijk veel mensen op hun
fiets of al wandelende zo vaak naar de
lucht kijken?
dat men er, gezien de ervaringen
o.m. in Frankrijk waar die vreemde
dingen op stille plekjes landen, goed aan
doet de aandacht voor dergelijke ge
beurtenissen op de begane grond niet te
laten verslappen.
dat onze medewerker Wout Blauw
kous enkele weken geleden op Pratten-
burg reeds geluiden als van opstijgende
Vliegende schotels heeft waargenomen?
dat hij zijn eigen Driek als ge
tuige heeft?
dat de Veenendaalse Winkeliers
vereniging nu de definitieve toezegging
van Sint Nicolaas heeft ontvangen dat
Zijne goedheid Zaterdagmiddag 27 No
vember naar Veenendaal komt?
dat de Sint niet per Vliegende
schotel of sigaar, maar met een echte
Wentelwiek ofwel een helicoptere op het
terrein bij de J. G. Sandbrinkstraat zal
landen?
dat de Veenendaalse winkeliers
weer een zeer attractieve en aantrek
kelijke St.-Nicolaasactie in petto heb
ben?
E=
Heden, Woensdag 17 November
(In geb. ,,'t Trefpunt") Lezing
mevrouw G. Kraan-v. d. Burg
over: „Wij en onze lectuur",
onder auspiciën Ned. Chr.
Vrouwenbond.
Donderdag 18 November
(In geb. Eikenlaan) Uitvoering
„Die Jahreszeiten", jubileum
concert Chr. Orat. Ver., o.l.v.
Gijsbert van Zanten
Dinsdag 23 November
(In geb. Eikenlaan) Toneel
avond van Chr. Besturenbond.
Vrijdag 26 November
Militaire snert-oefening. Heel
Veenendaal eet erwtensoep.
(In geb. ,,'t Trefpunt") Lezing
en filmvertoning met als on
derwerp „Berbers en Arabie
ren" door de heer Lode van
Gent onder auspiciën van Co
mité Winteravondlezingen.
Zaterdag 27 November
(In geb. Eikenlaan) Uitvoering
van „Ballet der Lage Landen".
(In geb. „Eltheto") 7.30 uur:
Muziek- en toneelavond van
„Kalua Hawaiians".
Luxor Theater
Heden Woensdag en morgen
Donderdag de film „Jungle
Jim in de Koppensnellers-
vallei" en van Vrijdag t.m.
Maandag „Zo lang jij bij mij
bent".
=i
voor zover op dit ogenblik bekend is hij
de enige die ze gezien heeft.
Wat zijn die vliegende schotels eigen
lijk en waar komen ze vandaan? Is het
een natuurverschijnsel of zijn het door
levende wezens bestuurde apparaten?
Dat zijn nog steeds grote open vragen.
Ze worden de laatste tijd echter zeer
veel gezien, vooral boven Europa, en nu
ook al zo dicht bij huis. Enkele weken
geleden nog boven Wageningen en nu
weer boven Veenendaal. Men zou er nu
toch werkelijk toe komen wat meer naar
de lucht te gaan kijken.
Sinds half October heeft men in het
Juliana-Ziekenhuis alhier een localiteit
ingericht, waar de ultrakortegolf-be-
handeling (diathermie), alsmede hoog-
tezonbestraling enz. plaats vindt.
Deze behandelingsruimte schept te
vens gelegenheid voor heilgymnastiek
en massage.
Vanaf dezelfde datum is aan het Ju
liana-Ziekenhuis verbonden een gedi
plomeerd gymnaste-masseuse, die naast
de leiding van genoemde afdeling zorg
draagt voor massage en bewegings
oefeningen van alle in het ziekenhuis
opgenomen patiënten.
STUDENTEN ALS BRANDWACHT
Ter bescherming van de staatsbossen
der V.S. heeft men daar sinds ongeveer
1941 een zeer uitgebreide waarschu
wingsdienst georganiseerd.
Jeugdige studenten, tevens natuur
liefhebbers, zijn bijzonder geschikt voor
dergelijke baantjes, want de „brand-
wachts" hebben veel vrije tijd, om zich
aan studie enz. te wijden. Studenten ma
ken dan ook gedurende hun vacanties
een ruim gebruik van deze gelegenheid
om aan een betaalde betrekking te ko
men.
HANDIGE PROPAGANDA
Een Braziliaanse levensverzekerings
maatschappij schreef een prijsvraag uit
met drie flinke geldprijzen. Ingewacht
werden antwoorden van maximum 300
woorden op de vraag „Waarom is een
levensverzekering de beste bescherming
voor het gezin?" Zij die wilden mede
dingen, moesten de nadere condities op
vragen. Daarvoor werd in de krant een
formulier afgedrukt met een aantal vra
gen over het gehele gezin.
De agenten der maatschappij konden
bij hun acquisitie daar een heel goed
gebruik van maken, zodat de uitgeloofd-
de prijzen er ruimschoots uitkwamen.
Het raadsel van de vliegende schotels en vliegende sigaren is nog steeds niet
opgelost. Over de gehele wereld worden ze regelmatig in de lucht gezien.
De vliegende schyven zoals de heer Rebergen ze gezien heeft komen ongeveer
overeen met die op de hierby afgedrukte foto welke genomen werd door het raam
van een laboratorium in Boston in Amerika, alleen waren die boven Veenendaal
veel helderder en meer zuiver rond door de onbewolkte hemel.
Amper twee weken nadat voor de
derde maal in korte tijd een auto de
voortuin van de fam. B. aan de Kerke-
wijk nabij de Bergweg binnen reed,
werd in de nacht van Zaterdag op Zon
dag j.l. door een personen-auto met vyf
passagiers het tuinhek van de buren op
nummer 176 vrywel geheel vernield.
Al weer was het gladde wegdek ter
plaatse de oorzaak.
Ook het aantal aanrijdingen als ge
volg van de gladheid hier zijn onder
hand legio geworden.
De autobestuurders, die ter plaatse
moeten remmen, meestal om de Berg
weg te kunnen oprijden, en vooral zij
die niet bekend zijn met het gladde
wegdek hier, raken aan het slippen en
veelal de macht over het stuur kwijt.
Tot heden is een en ander nog zonder
ernstige persoonlijke ongelukken afge
lopen, ook al was hierdoor veroorzaakte
schade vaak niet gering. De wagen die
Zaterdagnacht het slachtoffer werd had
naar schatting een schade van 400 gul
den.
Werden intussen als waarschuwing
voor het verkeer borden aangebracht
welke op het slipgevaar wijzen; thans
vernemen wij dat het gemeentebestuur
geen halve maatregelen heeft genomen
en opdracht heeft gegeven om nog deze
week over de gladde keien een extra
ruwe asphaltlaag aan te brengen. En
dan niet alleen in de directe omgeving
VAN VAN DER ZEE
UITMONDING AARDHUISWEG OP DE
RIJKSWEG APELDOORN—AMERS-
"FOORT WORDT VERBETERD
De uitmonding van de Aardhuisweg
op de rijksweg Apeldoorn-Amersfoort is
bijzonder nauw. De Aardhuisweg loopt
door het Kroondomein in de richting
Uddel, Elspeet en Nunspeet en wordt
's zomers zeer druk door touringcars
bereden. Wanneer deze bussen uit de
richting Apeldoorn komend van de
rijksweg af de Aardhuisweg willen in
rijden moeten zij op de linkerrijbaan
van de rijksweg gaan rijden, omdat de
bocht niet op dergelijke voertuigen is
berekend.
De ANWB heeft de rijkswaterstaat
dan ook verzocht de uitmonding van de
Aardhuisweg te verbeteren. Aan plan
nen hiervoor wordt reeds gewerkt.
Het is welhaast onmogelijk geworden in ons land te spreken over verkeers
problemen en -ongevallen, zonder daarbij het woord „onrustbarend" te ge
bruiken. Want op het ogenblik is de situatie in Nederland zó, dat iedere dag
tengevolge van verkeersongevallen 3 of 4 mensen het leven verliezen, 40 weg
gebruikers zwaar lichamelijk letsel oplopen en een schade veroorzaakt wordt van
ongeveer 1I* millioen gulden. Dat zijn de offers, die het wegverkeer op het ogen
blik per dag vraagt. Deze cijfers zullen ongetwijfeld nog stijgen, want het aantal
voertuigen in ons land, dat, vergeleken met dat in andere landen, bepaald laag is,
vooral wat de auto's betreft, stijgt snel. En binnen niet al te lange tijd zal de
„drukte" op onze wegen verdubbeld zijn. Wat moet er gebeuren om de Neder
landers op de weg een grotere veiligheid te bieden?
Over deze vraag breken talloze auto
riteiten en deskundigen zich het hoofd.
De Rijks- en de provinciale overheid
maken plannen voor een veilig wegen
net. Justitie en politie dienen door be
strijding en bestraffing van overtredin
gen de verkeersveiligheid weer op ge
heel andere wijze. Scholen en verkeers-
bonden en andere organisaties trachten
door het geven van voorlichting aan de
jeugd en aan ouderen een ieder de ver
antwoordelijkheid bij te brengen, die
iedere weggebruiker moet voelen ten
opzichte van zijn medemensen.
Een van de initiatieven ter bevorde
ring van de verkeersveiligheid door een
ernstige bestudering van allerlei pro
blemen is de Wegverkeersdag, die de
KNAC elk jaar organiseert. Zo kwamen
ook dezer dagen in het Kurhaus te Sche-
veningen weer tal van autoriteiten op
het gebied van justitie en politie, van
verkeer en waterstaat en verscheidene
burgemeesters bijeen om door deskun
dige sprekers te worden voorgelicht
over enkele facetten van het omvang
rijke verkeersvraagstuk.
VERANTWOORDELIJKHEIDS
BESEF GEVRAAGD
De Minister van Verkeer en Water
staat opende deze wegverkeersdag. Hij
wees o.m. op het goede werk, dat op het
gebied van de verkeersveiligheid door
de verkeersbonden en door andere or
ganisaties wordt verricht. Maar ondanks
al die activiteit is er nog lang geen
reden tot optimistische geluiden. „Wij
zullen ons steeds", aldus de bewinds
man, „de afschrikwekkende cijfers van
de ongevallenstatistiek voor ogen moe
ten houden. Iedereen, die deelneemt aan
het verkeer moet worden opgevoed tot
een weggebruiker, die zich voortdurend
bewust is van zijn verantwoordelijkheid
tegenover zichzelf en jegens anderen.
Met slagzinnen, hoe pakkend ook voor
korte tijd, komen wij er niet. Misschien
kan een studie van de psychologie van
het verkeer ons helpen een weg te vin
den die tot verbetering leidt".
De „verkeersopvoeding" van de weg
gebruikers was een van de drie facetten
van het verkeerprobleem, die de Minis
ter belichtte. Een tweede facet is de
wegenbouw, een derde het optreden van
politie en justitie. Over dit laatste on
derdeel van het vraagstuk, nl. „Politie
en Justitie in dienst van de verkeers
veiligheid", sprak, nadat de Burgemees
ters van Amsterdam, Den Haag en
Utrecht de speciale verkeersmoeilijk
heden in hun steden hadden besproken,
Mr. D. J. van Gilse, procureur-generaal
bij het Haagse Gerechtshof.
De heer Van Gilse wees er op, dat
onze wegenverkeerswetgeving langza
merhand is uitgegroeid tot een zodanig
ingewikkeld geheel van geboden en
verboden, dat zelfs juristen het spoor
wel eens kwijtraken. Er is dan ook
dringend behoefte aan een populaire
„vertaling" van de wegenverkeerswet
en hei wegenverkeersregelement, welke
op gezag van de Rijksoverheid zou
moeten worden uitgegeven.
POLITIE EN JUSTITIE
Een algemene klacht over het politie
toezicht op buitenwegen is, aldus de
procureur-generaal, dat men van dat
toezicht te weinig merkt. Als ergens een
verkeerszondaar te grijpen is, zo zegt
men vaak, dan schittert de politie door
afwezigheid. Spr. meende dit verwijt te
moeten omdraaien: zodra de politie
duidelijk zichtbaar op de weg patrouil
leert, heeft niemand de moed, tegen een
verkeersregel te zondigen! Daarom
moet veel waarde worden gehecht aan
aan een intensieve controle door de po
litie op de weg. Ook het waarschuwend
optreden van de verkeerspolitie is van
grote betekenis. Maar bij waarschuwen
alleen moet het niet blijven en blijft
het in de practijk ook niet. In 1953 wer
den nl. in ons land wegens allerlei soor
ACHTERUITGANG DOOR DE
TECHNIEK
Graanproducten hebben sinds onheug
lijke tijden een belangrijke rol gespeeld
bij de voeding van de Europese mens.
Zonder veel verbeeldingskracht kunnen
wij ons voorstellen dat duizend of twee
duizend jaar geleden het gezin wat ha
ver, tarwe of rogge bewerkte en een
soort havermout, volkorentarwe of rog
gemeel verkreeg die dan, gekookt als
pap, werd genuttigd. Dit moet een zeer
goed en voedzaam levensmiddel zijn
geweest, want in tal van gevallen was
deze pap de hoofdschotel in de koude
maanden.
Nu heeft een van de eerste moderne
deskundigen op voedings-physiologisch
gebied, prof. dr. Werner Kollath vast
gesteld, dat het vers gemalen meel zeer
belangrijke stoffen, nl. auxonen bevat.
Volgens Kollath is dit verse meel de
enige mogelijkheid, om in onze noorde
lijke landen met een minimum aan geld
middelen een maximum aan volwaardig
voedsel te verkrijgen. De moderne tech
niek staat ons echter nauwelijks nog
toe, om aan dit voedsel te komen.
van de Bergweg maar vanaf de grens
paal tot nabij „de Tol".
Het enkele weken geleden voor de
derde maal gerameide hekwerk van de
fam. B. was nog niet gerepareerd, ter
wijl van een nog weer andere gelegen
heid er nog een derde hek beschadigd
bij staat. Zo kan men er op het ogen
blik dus drie beschadigde tuinhekken
op een rij zien.
Het behoeft wellicht geen aanbeve
ling nog even te wachten met de repa
ratie hiervan totdat genoemde voor
zieningen zijn aangebracht. De thans
genomen maatregelen rechtvaardigen
namelijk wel de verwachting, dat de
kans op verder onheil over enkele da
gen vrijwel nihil geworden zal zijn.
PRIMA KWALITEIT
Diverse kleuren - met garantie
voor 2.50
Hoofdstraat 106 Telefoon 2576
VEENENDAAL
ten verkeerovertredingen 557.553 pro-
cessen-verbaal opgemaakt!
Wat de taak van de Justitie ten aan
zien van de verkeersveiligheid betreft,
ook deze instantie ontkomt niet aan cri-
tiek van de spraakmakende gemeente.
Vaak beklaagt men zich er over, dat
roekeloze autobestuurders, die een do
delijke aanrijding op hun geweten heb
ben, er met een zo geringe gevangenis
straf afkomen. Daartegenover staan de
talloze kleinere verkeersovertredingen,
die bestraft worden met vaststaande,
voor iedere overtreder gelijke, tarieven.
In ernstige gevallen kan naast gevange
nis- of hechtenisstraf en geldboete als
bijkomende straf worden opgelegd het
ontzeggen van de rijbevoegdheid
Deze straf is uitermate heilzaam, aldus
de heer Van Gilse, voor al diegenen, die
tekortschieten in verantwoorelijkheids-
gevoel.
AUTORITEITEN ALLEEN ZIJN
MACHTELOOS
Op deze 12e Wegverkeersdag van de
KNAC is de aandacht van honderden
autoriteiten, die uit hoofde van hun
functie betrokken zijn bij het verkeers-
weer eens extra op de omvang van dat
probleem gevestigd. Maar autoriteiten
en verkeersdeskundigen alléén kunnen
de veiligheid op de weg niet vergroten
of voorkomen dat steeds méér Neder
landers slachtoffer worden van het ver
keer. Daarvoor is nl. de medewerking
nodig van ieder, die, hetzij als voetgan
ger, hetzij als fietser of bestuurdef van
een motorrijtuig, aan het verkeer deel
neemt; kortom: van het gehele Neder
landse volk.
Na de geslaagde kennismaking in het
voorjaar met het „Baliet der Lage Lan
den", durft de Veenendaalse Arbeiders
Kunstkring het aan op 27 November
a.s., ten tweede male dit bekende ensem
ble in Veenendaal in gebouw Eikenlaan
te laten optreden. Velen zullen zich nog
de populaire en klassieke dansen van dit
ensemble herinneren.
Wat wil het Ballet der Lage Landen
eigenlijk en hoe is het ontstaan?
Vóór de oorlog heeft men het nooit
voor mogelijk gehouden een Neder
landse balletgroep in stand te houden.
Men was van mening, dat de bevol
kingsgroep welke zich voor ballet inte
resseerde niet groot genoeg was. Tevens
hield men het voor onmogelijk de krach
ten van deze zo bijzondere danskunst op
te brengen. Het Ballet der Lage Landen
heeft in haar 7-jarig bestaan echter het
tegendeel bewezen. Ook al gaat dit niet
vanzelf en wordt een redelijke over
heidssubsidie nog ontbeerd.
Toch heeft de op 2 Juli 1947 opge
richte „Amsterdamse Balletcombinatie"
waaruit later het Ballet der Lage Lan
den is voortgekomen, het gepresteerd,
zich een bestaansrecht t.e verwerven en
het plan opgevat in de toekomst door te
gaan in de zekerheid, dat het nog een
belangrijke taak heeft te verrichten.
Door het optreden voor diverse ver
enigingen, volksuniversiteiten en kunst
kringen, werd contact met verschillende
volksgroepen, waaronder de minder ge
situeerden en vooral in de kleine plaat
sen, verkregen.
Vanzelfsprekend kan het ensemble in
deze niet uitsluitend met zware werken
komen. Er dient rekening gehouden te
worden met het feit dat een groot deel
van het publiek het ballet nog moet le
ren kennen en waarderen. Daarom ook
wordt steeds een duidelijke toelichting
gegeven bij de uitvoeringen. Dikwijls
dansen ze vrolijke werken (de humor
achten zij niets minder dan de ernst),
veel verhalende balletten, maar ook
steeds abstracte dansen.
Het is weer met grote belangstelling
dat wij het komende optreden van de
balletgroep tegemoet zien.
EDE. Het gemeentebestuur van Ede is
op het ogenblik evenals andere gemeen
ten in onderhandeling pver het be
trekken van Duits gas en van aardgas.
Naar verwachting zijn van deze onder
handelingen reeds binnenkort gunstige
resultaten tegemoet te zien.
EDE. De afdeling Ede van de Ned.
Ver. voor EHBO heeft het initiatief ge
nomen om te bereiken dat de scholieren
naast het diploma Veilig Verkeer ook
nog in de gelegenheid worden gesteld
een EHBO-diploma te behalen.
TWAALFDE WEGVERKEERSDAG. In het Kurhaus te Scheveningen werd
vandaag de twaalfde wegverkeersdag gehouden. In de hal van het Kurhaus was
door de verkeerspolitie een verkeersmaquette geplaatst. Foto: burgemeesters van
Amsterdam, Den Haag en Utrecht, tijdens de verkeersles by de maquette. V.l.n.r.
burgemeester d' Ailly, jhr. C. J. A. de Ranitz, mr. N. Ph. Baron van Ilarinxma
thoe Slooten (secretaris KNAC) en mr. F. M. A. Schokking.
KERKEWIJK 167 «TE L .2860 - VEENEN DAAL