Rlienense onderwijzeres fokt twee lionderassen uit pure liefhebberij n Kesteren rollen dagelijks polyester boten van stapel Europa \s grootste mengtoren door Veenendalers gebouwd Nog geen winstindieaties bij Schuppen-Sajet Dagblad „DE VALLEI" een actieve Correspondent Privé-kennel: Cosmorania Nieuwe tent voor Roode Kruis St. Nicolaastocht met feest na afloop Revolutie in de asfaltproduktie Nieuw filiaal voor garage De Rhoter Cos mora ma Uit liefde Kostbaar Majoniziet toekomst in watersport Plastic ballen Nieuwe produkten Eerste proefvaart DINSDAG I NOVEMBER 1966 RHENEN Mejuffrouw H. A. van Gelder, in het dagelijks leven onder wijzeres aan de openbare „Bantuin- school", slaagde in Amsterdam voor het examen „A.K.K.", algemene kyno- logisehe kennis. Dit examen werd afge nomen door de raad van beheer op ky- nologisoh gebied in Nederland. Het is het voorbereidend (verplicht) examen voor iemand die het tot keurmeester wil brengen. Dat is dan ook de bedoe ling van juffrouw Van Gelder, die een nieuwe bungalow bewoont aan de Ach- terbergsestraatweg en achter haar huis een kleine kennel houdt uit zuiver lief hebberij. Ze wil van „hondenhandel" niets horen wanneer we bij haar onder een heerlijk kopje koffie een praatje maken over deze hobby. Talrijke prijzen. „Ik ga me specialiseren in twee ras ten. De „Dobermann"-pincher en de „Badlington "-terriër. Dat zijn haar lie velingshonden en van eik heeft ze een paar. AI verschillende keren bracht ze prijzen mee naar huis. Afgelopen zon dag nog uit Oisterwijk, waar ze met de Badlington „Ivo van het Gilzehof" het predikaat „beste reu van de volwassen exemplaren" verwierf. Het was een clubmatch. Op 19 november gaat mej. Van Gel der naar de „Winner", de grootste jaar lijkse hondententoonstelling die in Ne derland wordt gehoudeji. Ze heeft ook al buiten onze landsgrenzen geshowd, onder andere in Luxemburg, hetgeen een zware plaquette bewijst. Op de voorgevel van haar bungalow staat te lezen „Cosmorama". Dat is de naam van haar kennel. „Rama" bete kent laten zien en „Cosmo" betekent het heelal. „Ik wil door de honden de mensen al het moois laten zien". Haar vader redigeerde destijds als hobby een fotografisch tijdschrift onder diezelfde naam. „Wat vader van toe passing bracht door middel van de fo tografie, doe ik door de honden, van daar dat ik die naam overnam". RHENEN De afdeling Rhenen van het Nederlandsche Roode Kruis heeft de beschikking gekregen over een nieuwe tent. De oppervlakte bedraagt 10 x 6 m en er kunnen niet minder dan 16 bran cards in staan. De tent zal gebruikt worden bij even tuele rampen en verder voor vredes doeleinden, zoals de jaarlijkse herden king op de Grebbeberg van het voor malig achtste regiment infanterie, de motorcross op de Grebbeberg en even tueel andere evenementen, zoals bij voorbeeld sportgebeurtenissen. De oude tent was totaal versleten en is aan de voddenboer meegegeven. Het was niet voor de tijd. Nog een Rode Kruis nieuwtje is, dat de afdeling de beschikking heeft ge kregen over twee portofoons, die een draagwijdte hebben van 3 tot 4 km. Er wordt door de colonne al druk mee ge oefend. Ook dit betekent een vooruitgang daar men nu onafhankelijk van de tele foon, waarover men reeds lang de be schikking heeft, kan werken. In verband met het 100-jarig bestaan in 1967 is men begonnen aan een leden werfactie. Tot nog toe bedroeg het aan tal leden van de afdeling Rhenen 1432. Het voorlopig resultaat van de ontke tende actie bedraagt niet minder dan 237. Maar er kunnen nog meer Rhene- naren lid zijn. VEENENDAAL De Sticht-Gooise Wandelsport Bond zal op zaterdag 26 november in Veenendaal Sint Nicolaas- tochten organiseren. De afstand voor de jeugd tot en met 12 jaar zal 10 ki lometer zijn, terwijl oudere wandelaars zich zowel voor 10 als voor 15 kilome ter kunnen opgeven. Na afloop van de tochten zal een Sint Nicolaasfeest gehouden worden, compleet met een vrolijk filmprogram ma. Stan Laurel en Olivier Hardy, als mede enkele tekenfilms zullen een hoe veelheid vrolijkheid in de zaal trachten te brengen. De inschrijfadressen zijn: mej. H. Bouman, Schrijverspark 172, Veenen daal; de heer G. Heykamp, A. de Gel derstraat 24, Veenendaal en de heer D. Kouveld, Thorbeckelaan 82 te Zeist. Als herinnering aan deze tocht wordt een speld met St. Nicolaasmotief uitge-' reikt. Uit een grote liefde voor het.dier is juffrouw Van Gelder ertoe gekomen honden te gaan houden en goe'd voor hen te zijn. In 1943 kocht ze haar eer ste rashond. Het was een gladharige fox-terriër, afkomstig uit de beste glad- haarkennel van Nederland. „Ik had niet eens geld genoeg bij me om hem te betalen", merkt ze lachend op. Ze houdt niet alleen van haar eigen honden, maar ook van de hond van een ander. „Natuurlijk heb ik het meest op met m'n eigen dieren, omdat die voor je opkomen". Haar grootste belangstelling gaat uit naar de Dobermann-pincher en de Badlington-terriër. Het zijn prachti ge dieren. Ze verwacht van de Dober- mann in de komende zomervakantie het eerste nest. „Dat kan moeilijk in een andere tijd, want dan ben ik overdag op school en ik wil er ten volle van genieten. Bovendien moet je na een paar weken bijvoeren en de jonge die ren mee uit nemen. In mijn vakantie heb ik daarvoor alle tijd. Het blijkt ons uit de bijzonderheden die mej. Van Gelder ons vertelt, dat het houden van rashonden, zoals het be hoort, vrij kostbaar is. „De meeste mensen schrikken al", zegt ze, „wan neer ze horen dat ze voor een hond f 15,- per jaar belasting moeten beta len. Mijn honden eten per week 15 kg vlees op, hondebrood, levertraan, vita minen en mineralen. Daarbij komt nog een flink bedrag voor allerlei andere kosten, waaronder inschrijfgelden voor tentoonstellingen, die ook niet mis zijn. Je verdient er niks mee. Je krijgt hooguit een certi ficaat of een bekertje". Dat alles heeft juffrouw Van Gelder er graag voor over. Elke hobby kost geld. Voor haar betekent het houden van honden bovendien een aangename ontspanning na de gehele dag voor de klas te hebben gestaan. Ze heeft liefde voor ieder dier, maar haar voorkeur is uitgegaan naar de hond: „Omdat het een heel goede kameraad is voor de mens". Wanneer we afscheid nemen krijgen we een prachtig glas ten geschenke, waarop een beeltenis voorkomt van een Dobermann. Dit glas wordt door de Dobermann-vrienden verkocht en de op brengst ervan komt in het opvangfonds voor dit ras. Juffrouw Van Gelder gaat intussen ijverig door met haar studie voor keur meester. KESTEREN. De opmars van de verschillende plastics neemt steeds grotere vormen aan. Nadat eerst de rubber een belangrijk deel van zijn mogelijkheden heeft prijs moeten geven aan de thermoplastische kunststoffen, is nu de thermoharderïde kunststof polyester bezig ten koste van de hout- en lichtmetaalnijverheid zich een weg te banen naar de toekomst. Polyester is een gewapend plas tic, dat reeds een algemene bekendheid heeft verworven. De grote verscheidenheid van voorwerpen .waarvan som mige in enorme aantallen, die reeds uit dit materiaal ver vaardigd worden, legt hiervan een duidelijk getuigenis af. Reeds voor de tweede wereldoorlog kende men bepaalde vormen van gewapende plastics. Deze materialen zijn om verschillende redenen echter niet vergelijkbaar met de produkten, die men thans onder de gewapende plastics rekent. De ontwikkeling van de gewapende plastics, zo als wij ze thans kennen, is vooral na de laatste wereld oorlog sterk gestimuleerd. De toepassingen van de met glasvezel gewapende plastics zoals polyester zijn zeer veelsoortig en in sommige gevallen zelfs verrassend. HARDERWIJK Gistermiddag werd de grootste asfaltmengtoren van Europa officieel geopend. Het bouw werk, dat in Harderwijk staat is het eigendom van de fa. Bruil in Apeldoorn en werd gebouwd door het constructie bedrijf Hendriks Veenendaal n.v. Deze toren betekent een revolutie op het ge bied van de asfaltvoorziening, doordat de produktie geen moment meer be hoeft stil te staan. Nu is het ook moge lijk op ieder gewenst moment over te schakelen op een ander mengsel. De produktiecapaciteit ligt bij deze toren tussen de 120 en 180 ton per uur. Op elk van de vier enorme poten van de toren waarin zeven silo's voor de verschillende grondstoffen ingebouwd zijn rust een gewicht van 170.000 kg, indien de toren vol is, wat door de con- tinu-produktie vrywel steeds het geval is. De officiële openingsceremonie werd verricht door de burgemeester van Harderwijk, de heer G. J. Numan, door het weghalen van een doek voor de naamplaat van de toren. En zo werden de woorden „Asfaltbetonfabriek De Ve- luwe" zichtbaar. In zijn redevoeriing memoreerde de heer Numan, dat deze 31 5 meter hoge toren nu het hoogste punt is van Harderwijk. Vooraf werd 't woord gevoerd doorde hr. B. Bruil jr., die de verschillende aanwe zigen welkom heette en een woord van dank sprak tot de bouwers, waarbij met name genoemd werd de fa. Hen driks uit V-enendaal. Hij zei, dat Bruil zich ongeveer 10 jaar geleden in Har derwijk vestigde met een zogenoemde mobiele asfaltmengfabriek. Deze instal latie was intussen naar enkele andere plaatsen geweest en nu weer sinds eni ge jaren in Harderwijk gesitueerd, waar zij naast de toren in gebruik zal blijven. De heer Bruil merkte verder op, dat het asfalt vroeger bijna uitslui tend door Rijkswaterstaat werd ge bruikt en dat het nu aan alle mogelijke instanties geleverd wordt. Vanwege de gunstige ligging van Harderwijk had men besloten deze fabriek hier te bou wen. Na de plechtigheid op het terrein aan de haven van Harderwijk („Dank, dat u hier bent neergestreken, want dat helpt ons aan meer inkomsten uit de havengelden, en zodoende wordt ons te kort kleiner", aldus burgemeester Nu man) werd er ter gelegenheid van de opening een geanimeerde receptie ge houden in Hotel Monopole te Harder wijk, waar vele relaties gelegenheid kregen de firma Bruil piet haar nieuw ste aanwinst te complimenteren. Hier werd ook het woord gevoerd door de heer D. Hendriks. In een gees tige toespraak gaf hij de heer Bruil sr. een camera ten geschenke Hy zei o.m.: „Nog geen half jaar geleden hebben we de EBC De Vallei in Veenendaal geopend en nu al is de openiing van de asfaltmengtoren een feit geworden. Alles gaat bij de fa. Bruil zo snel, dat we maar geen gewone camera aanbie den, maar eentje waarbij de foto's ge lijk klaar zijn het wachten op de af druk bij een normaal type camera zou waarschijnlijk te lang duren". Bij de camera overhandigde hij een album Gezien de ongekende mogelijkheden van de polyester heeft de directie van Majoni-plastics te Kesteren juist op de ze groep van kunststoffen haar oog la ten vallen. In een gesprek met de jonge directeur van het bedrijf, de heer J. Kneepkens, bleek, dat men zich in de nabije toe komst in het moderne bedrijf te Keste ren zal gaan toeleggen op watersport artikelen. Vooral in deze branche ziet het bedrijf grote mogelijkheden. Op het ogenblik houdt men zich reeds intensief bezig met de produktie van roei- en speedboten, terwijl een ont werp voor een kruiser in voorbereiding is. Alhoewel de concurrentie op het ge bied van polyester boten groot is, denkt men toch een groot deel van de Neder landse markt in handen te krijgen. Nieuwe modellen, praktische verande ringen en een aantrekkelijk prijs staan hier, volgens de directeur, voor een groot deel borg voor. Het bedrijf werd op 15 oktober 1952 te Rhenen opgericht door de huidige directeur, de heer J. Kneepkens, die zich op zeer bescheiden schaal toeleg de op de vervaardiging van plastic ar tikelen voor" technische doeleinden. De start vond plaats in een klein schuur tje, waarin hij in 1955 als eerste in Nederland zou beginnen met de ver- Op de Rijn bij Rhenen werd onlangs de eerste proefvaart gehouden met een Majoni speedboot. De directie secretaresse, mejuffrouw J. van Heun, zag in het nieuwe produkt een wel kome afleiding. vaardiging van plastic speelballen. Lange tijd was dit het hoofdartikel van Majoni. De ballen veroverden zowel de Ne derlandse als de buitenlandse markt en weldra moest worden uitgezien naar een grotere behuizing, die werd gevon den binnen de gemeente Rhenen aan de Trambaanweg. In dit pand vond meer een speciali satie plaats op het gebied van speel goederen. Naast de plastic ballen wer den ook poppeschoentjes, springtou wen, grasmatten, diabolo's etc. in de produktie opgenomen. Door een gezonde groei moest weder om naar een grotere bedrijfsruimte worden uitgezien. In de naburige ge meente Kesteren werd de volle mede werking van het gemeentebestuur ver kregen voor de nieuwbouw op het in- dustrieterrein.Er werd naast kantoren, showroom, ontvangkamer, kantine en opslagruimte een grote werkhal van 1200 vierkante meter gebouwd. Het fabriekscomplex werd 18 decem- bed 1962 op feestelijke wijze in gebruik genomen. Het bedrijf bezit nog de mo gelijkheid met ruim 4000 vierkante me ter uit te breiden. In Kesteren heeft Majoni ook de automatische vervaardi ging van artikelen ter hand genomen. Dit was een natuurlijke aanvulling van haar bestaande produktieprogramma. Door middel van deze werkwijze wor den alle afvalprodukten weer verwerkt tot een volwaardig produkt. Gestadig vond de uitbreiding van het machinepark plaats. Hierdoor is h$t voor dit moderne bedrijf mogelijk ge worden regelmatig met nieuwe produk ten op de markt te verschijnen. Een met een aantal kleuren- en zwart-wit foto's, die diezelfde middag gemaakt waren van de openingsbijeenkomst. \lTOM\TlSC11 De toren bestaat uit een grote droog- trommel, waarin het zand en het grind op een temperatuur van 200 gr C ge bracht worden. Dit droge en verhitte zand wordt met een omklede en geïso leerde jacobsladder naar boven ge voerd, waar het in een der silo's te recht komt. In de toren wordt het met andere bestanddelen voor het gewenste asfalt gemengd, waarna het in een wagen verdwijnt, die onder de toren op de weegbrug staat. Alles geschiedt geheel automatisch en kan door één man be diend worden door middel van een vrij ingewikkeld aandoend instrumenten - bord. Bovendien ls het mogelijk dit instru mentenpaneel automatisch te laten be dienen, door het instellen van een com binatie. Indien dus langere tijd achter een dezelfde soort asfaltmengsel ge maakt moet worden, kan dat geheel zonder mankracht geschieden. De toren is ontworpen door Planbu reau Bruil, het constructiewerk is, als gememoreerd van Hendriks Veenen daal en de menginstallatie is van Duits fabrikaat, namelijk afkomstig van Al- felder Eisenwerke. van de laatste nieuwe produkten, waar mee Majoni-plastics binnenkort op de markt zal verschijnen, is de polyester boot. In maar liefst vier verschillende modellen zullen de eerste de fabriek verlaten. De vier modellen kunnen wor den onderverdeeld in twee soorten speed boten en twee soorten roei- of jachtbo- ten. De polyester boten bezitten vele voor delen. Zij zijn niet onderhevig aan roes ten en hebben daardoor sterk vermin derde onderhoudskosten. Bovendien zijn reparaties gemakkelijk en snel uit te voeren. Door al deze voordelen is de verwachting, dat de polyester op het gebied van de watersport weldra een grote vlucht zal nemen. Vooral de bijzonder lage prijs maakt het tegenwoordig ook voor de man met de kleinere beurs mogelijk deel te ne men aan deze tak van watersport. Onlangs werd op de Rijn bij Rhenen de eerste proefvaart gemaakt met een Majoni speedboot. De uitzonderlijk goe de ligging in het water, de wendbaar heid en de vele mogelijkheden er van waren bij deze eerste vaart enkele van de pluspunten, die de experts opvielen. Het produktieproces van de boten is een vrij ingewikkelde aangelegenheid. Allereerst wordt in de machinebank- werkerij van de fabriek een mal ge maakt. Van deze mal wordt uiteinde lijk de boot gevormd. In de mal wordt als eerste een bepaalde vloeistof aan gebracht om de boot na beëindiging van het produktieproces te kunnen los sen. Als deze zogenaamde lossingsvloei stof droog is wordt de eerste polyester laag aangebracht. Deze eerste laag is later de buitenkant van de boot. Vervolgens worden nog enkele lagen polyester in d. mal op de eerste laag gespoten. Verstevigd met glasvezels ont- staat het casco, dat na twaalf uur is uitgehard. De boot kan dan uit de mal worden verwijderd en de verschillende afwerkingen kunnen beginnen. Tot slot wordt nog één beschermen de laag aangebracht, die tevens de glans van de boot in zich draagt. Iedere dag rolt er in Kesteren een bott van stapel. In de toekomst hoopt men dit aantal aanzienlijk te kunnen uitbreiden. Het casco van een polyester boot wordt uit de mal gelost. De glasvezels aan de rand, die uiteindelijk de be wapening vormen, zijn duidelijk zicht baar. Op enkele afwerkingen na is de boot gereed voor gebruik. O Overige polyester produkten, die door Majoni-plastic te Kesteren worden ge fabriceerd zijn onder andere: Stoplich ten speciaal In opdracht van het mi nisterie en onderdelen voor bromfiet sen en motoren. Bovendien neemt de fa bricage van plastic ballen nog steeds een belangrijke plaats in. Per jaar ver laten de fabriek ruim 1 miljoen ballen. Zij vinden afzet over de gehele wereld. In het laboratorium van de fabriek, waar wij met speciale toestemming even een kijkje mochten nemen, troffen wij naast de vele geheimzinnige re ageerbuisjes en allerlei kleuren „drank jes" een bijna voltooid polyster beeld. Dit was vervaardigd door de directeur de heer J. Kneepkens, die deze kunst stof ook probeert op het gebied van de kunst. Tijdens de fabrieksuren wordt in de moderne bedrijfshal van de Majoni- plastic te Kesteren echter uitsluitend aandacht besteed aan de produkten, waarvan vele bekendheid hebben ge kregen over de gehele wereld. HAARLEM In de jaarvergadering van de n.v. Koninklyke Veenendaalse Sajet Vijfschachtfabriek voorheen We duwe D. S. Van Schuppen en zoon te Veenendaal zyn een aantal bedrijfsgege vens bekend gemaakt, die in een leemte voorzien, maar geen inzicht konden ge ven in de resultaten voor het lopende boekjaar sinds 1 mei. In hoeveelheden uitgedrukt heeft de omzet van handbreigarens aan de ver wachtingen voldaan, is die van indüs- triegaren8 achtergebleven en was die van chemische produkten goed. Afzet- ontwikkeling, grondstof prijzen en kos- tenverloop maken het onmogelijk uit de ze momentopnamen een verwachting voor het gehele jaar af te leiden, deels omdat het zwaartepunt van de afzet in de tweede helft van het boekjaar valt. De voorverkopen waren echter goed en de wolprijzen wijken thans na een lichte stijging weinig af van die bij het begin van het boekjaar. Verder is bekend dat onveranderde wolprijzen tot een redelijke rentabiliteit bijdragen, vooral wat de handbreigarens betreft, omdat de ver koopprijzen tamelijk star zyn. B(j industriegarens wordt per con tract geleverd, waarbij uitgegaan wordt van de vervingswaarde. De wolprijzen zijn dus voor die sector van minder be lang, maar de winstmarges zijn klein. De verhouding tussen de omzet van handbrei- en industriegarens wisselt sterk en is soms fifty-fifty. Kunstvezels bedragen slechts tien tot vijftien procent van de verbruikte ga rens. De kunstvezels zijn la minute te verkrijgen en er behoeven dientengevol ge geen voorraden van enige omvang te worden aangehouden. De afzet verloopt thans iets langza mer, wat tot een grotere voorraad dan normaal heeft geleid, maar dit geeft geen aanleiding tot zorg. De export is bevredigend. Over de derde pijler van het bedrijf, de chemische, was het bestuur in het al gemeen tevreden en in het bijzonder in het lopende jaar. In 1965/66 waren de uitkomsten negatief, want de afschrij ving op de voorraden waren juist iets hoger dan het saldo van de exploitatie rekening. Normaliter zijn de eventuele afschrijvingen op voorraden bij het ge volgde ijzeren-voorraadsysteem van wei nig belang maar vorig jaar had men op een hoge prijs een grote voorraad moeten kopen. Aanvankelijk kende men een prys van wolvet van 85 tot 90 cent, maar die is gestegen tot 1.80 1.90, om vervolgens weer te dalen tot 1.05 thans. Op het verschil tussen de werkelijke voorraad zoekt voor de dagelijkse berichtgeving te RENSWOUDE Telefonische of schriftelijke aanmeldin gen te richten aan Dagblad „De Vallei", Prins Bernhardlaan 28, Veenendaal, Telef. 3955. en de ijzeren voorraad was zodende een forse afschrijving noodzakelijk, die d« winst teniet had gedaan. Het eipoederbedrijf Van Olphen. een vijftig-procent-deelneming, te boefc staand op een gulden na de grote af schrijvingen, wordt thans kelikwideerd. De waardering van een gulden is niet te optimistisch zo werd medegedeeld. De zware afschrijving van vorig jaar ii juist geweest. Het ontslag van twintig buitenlandse arbeiders hangt niet samen met de enorme voorraden zoals gesug gereerd. Een deel van deze mensen werd ontslagen omdat zij in de wettelijke proefijd van twee maanden niet voldaan hadden. Voor enige arbeiders was geen werk meer. Voorts werd nog medegedeeld dat voor backserviceverplichtingen een bedrag van ca. drie ton ten laste van de ex ploitatierekening is gebracht. De inves teringen zullen dit jaar minder bedra gen dan de afschrijving. De heer W. Werker werd tot directeur benoemd in de plaats van de op 31 december a.s. af tredende W. A. Frederikse. Hem werd eervol ontslag verleend. RHENEN Garage De Rhoter, drie entwintig man personeel, drie vestigin gen in Rhenen, heeft uitgebreid met een vierde vestiging in Wageningen met een service-verkoop station aan de Prof. Van Uvenweg. Er is voor deze dependance rijf man personeel aangetrokken. De nieuwe vestiging beschikt over vier pompen, die in de toekomst zullen wor den uitgebreid met drie pompen op de hoek van het perceel, grenzende aan de Tarthorsterweg. De firma heeft deze stap gedaan om tegemoet te komen aan de wensen van de klanten in Wageningen en omge ving, die nu niet meer op de bedrijven in Rhenen zijn aangewezen. Dat zijn er drie. Het service-verkoop station aan het Fred. v.d. Paltshof, het garagebedrijf aan de Herenstraat en de stallingsgara ge aan de Hofstraat. Het bedrijf werd gesticht in 1935 door wijlen de heer G. J. H. de Rhoter. Hij begon met een taxi-onderneming. Al gauw werd het een garagebedrijf, dat een onderdak kreeg in het koetshuis van hotel „De Koning van Denemarken". Dit werd in de meidagen van 1940 to taal verwoest. In 1942 werd op de puin hopen een gloednieuw bedrijf gesticht, dat nadien nog talrijke malen werd ver bouwd en gemoderniseerd. Toen de heer de Rhoter was overle den leidde zijn vrouw het bedrijf verder. Zij hertrouwde met de heer W. Veldhui zen. Onder diens leiding werd de firma official Fiat-dealer en werd het enorme pand van het toenmalige garagebrijf van de firma J. v.d. Horst aan de He renstraat aangekocht. Na het overlijden van de heer Veldhuizen wordt garage De Rhoter geleid door drie firmanten. Het zijn mevrouw M. G. Veldhuizen-Van de Vliet, de heer A. L. van Eldik en de zoon van de oprichter, de heer H. de Rhoter. Het rayon waarin de firma werkt ls buitengewoon uitgestrekt. Het omvat Rhenen, Wageningen, Amerongen, Leer- sum, Kesteren, Opheusden, Ederveen, Lunteren tot de denkbeeldige lijn Otter- lo-Harskamp. Het ligt in de bedoeling van de firma om in de naaste toekomst een compleet garagebedrijf te bouwen in de gemeen te Wageningen. Het gemeentebestuur is is al benaderd.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1966 | | pagina 5