Op acht Nederlanders n Greep uit de zeshonderd één automobiel Houd uw snelheid intoom! 1.500.000 Helft van Nederlandse gezinnen volgend jaar in eigen wagen H, Ruim Achterstand PERSONENAUTO'S IN NEDERLAND 1928 1939 1951 1960 1964 1966 4 I TOT f6.000,. TOT f 7.000,- T 5.000,— 2 2 2 2 2 1000 ff WOENSDAG I FEBRUARI 1967 et Nederlandse autopark breidt zich steeds sneller uit. In zeventien jaar is het aantal personenauto's opgelopen van 100.000 in 1949 tot anderhalf miljoen in 1966. Om precies te zijn: tot 1502.430. In die jaren is de „autodichtheid" toegenomen tot één personenauto op acht inwoners. Volgens de verwachtingen beschikt volgend jaar de helft van de Nederlandse gezinnen over een eigen wagen. In het jaar 2000 zullen er tien miljoen personenauto's zijn in Nederland, volgens berekeningen van ir. B. Beukers van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. De autohandel blijft derhalve, wat de mogelijkheden in Nederland be treft, optimistisch. De versnelling in de uitbreiding van het autopark ligt vooral na 1960. In dat jaar werden een half miljoen auto's geregistreerd. In mei 1964 een miljoen. Nog geen tweeëneenhalf jaar later: anderhalf miljoen. Ondanks minder gunstige berichten uit de autobranche is de groei erin gebleven met ongeveer twintig procent per jaar. Als verklaring van dat verschijnsel constateert de RAI, dat van de nieuw gekochte personenauto's in de jaren 1965-1966 één derde diende voor ver vanging en twee derde voor uitbrei ding van het autopark. Het is het beeld van een jong gemotoriseerd volk. waar het geboortecijfer hoog en het sterftecijfer laag ia en dien tengevolge een groot „geboorteover schot" de „autopopulatie" doet groei en. het brutojaarinkomen mede wordt be paald door werkende gezinsleden. Bij dat budgetonderzoek kwam het CBS tot de volgende percentages van autobezitters naar inkomensklassen: Jaarinkomen hoofd- handarbeiders in guldens 27 12 37 19 56 24 71 0 hoge ver- 10 tot 12.000 12 tot 16.000 16 tot 20.000 20.000 en meer De heer Lang: „Ondanks de belastingen, ondanks slechte miljoen gulden meer te ontvangen, maar in werkelijkheid uitkwam op dezelfde inkomsten als in 1965, name lijk ongeveer 350 miljoen gulden." Wie wel baat hebben gevonden bij de belastingverhogingen zijn de ..kneuzenhandelaars". De autohan del had al voorspeld, dat mede door de belastingverhoging meer ge bruikte auto's uit andere landen over de Nederlandse grens zouden worden gebracht. Dat is gebeurd. Deze dubieuze import steeg in 1966 met twintig procent, tot 60.000 per sonenauto's, met een gemiddelde waarde van zevenhonderd gulden. De heer Lang zegt daarvan: „Deze door een maas in het fiscale net ge opende mogelijkheid tot irreële con currentie houdt in, dat de aanwas van het autopark in 1966 voor bijna een vijfde bestond uit gebruikte ge- importeerde auto's. Het is in Euro pa een merkwaardige zaak, dat al leen het Nederlandse autopark voor maar liefst één achtste uit afdan kertjes van onze buren bestaat." Ongeveer zeshonderd nummers telt de RA l-catalogus dit jaar: zês- honderdmaal een getrouwe opgave van een groot aantal technische spe cificaties van in Nederland verkrijg bare auto's gebracht onder 74 ver schillende merken. De greep die wij daaruit voor de geïnteresseerde lezer hebben ge daan. omvat nog niet de helft van het totale aanbod. Wij hebben ons in de tabellen die hierbij en op de volgende pagina's worden afgedrukt beperkt tot de minst van het stan daardtype afwijkende modellen. De tabellen zijn voorts naar oplopende prijsklassen opgebouwdwaarbij telkens is gestreefd naar het bijeen brengen van wagens per merk. De selectie, die is toegepast, heeft de meeste ruimte gelaten in de po pulaire prijsklassen. Veel auto's in de duurdere klassen worden overi gens in de RA!-catalogus zonder prijs vermeld. Men kan deze „op aanvraag" vernemen. Enkele afkortingen zijn gebruikt. Zo vindt men voor stationwagon soms „St.w.", soms Swvoor „saloon" wel „Sal.", voor „convert ible" convterwijl de „D." in het algemeen de Diesel-uitvoering aanduidt. Nederland is bezig zijn achterstand In te lopen, al neemt het autobezit in de omringende Westeuropese landen eveneens snel toe. De volgorde is: Verenigde Staten 1 personenauto op 2.5 inwoners, Canada 1 op 3,5, Zweden 1 op 4, Frankrijk 1 op 4,5, Engeland 1 op 5,5, Zwitserland 1 op 5,5, Duits land 1 op 5,5, Denemarken 1 op 6, België en Luxemburg 1 op 6, Noor wegen 1 op 7, Nederland 1 op 8, Oos tenrijk 1 op 8,5, Italië 1 op 8,5, Spanje 1 op 25, Oost-Duitsland 1 op 50 en Rusland 1 op 200. Daarom blijft de autohandel vol gens de heer J. L. Lang, voorzitter van de RAI afdeling personen auto's, zo optimistisch: „Op dit mo ment heeft één op de acht Neder landers een auto. Maar in de Ver enigde Staten is bijna de helft van de tweehonderd miljoen Amerika nen automobilist en de autodicht heid in Frankrijk is al één op vier. Het zijn vooral de gezinnen in de lagere inkomensgroepen die zich willen motoriseren." Die gezinnen vormen volgens de heer Lang een meerderheid van de Nederlandse bevolking: „Er komt een moment, dat zij er aan toe zijn hun auto te kopen. De overheid kan dat moment verschuiven en deze mensen tot uitstel van hun plannen dwingen en zal daarbij steun krijgen van groepen die vinden dat er te veel auto's zijn. Meestal rijden deze men sen zelf wel in een auto. Als ze dan vinden dat er te veel auto's zijn, kan ik die mensen slechts egoïstisch noe men: ze willen de weg voor zich al leen." Dat brengt de „autodichtheid" per vierkante kilometer aan de orde. Bel gië voerde in 1966 de lijst aan met 47 personenauto's per vierkante kilome ter. Dan volgt Nederland met 44 en vervolgens West-Duitsland met 39, Engeland met 33, Zwitserland met 24, Italië met 20, Frankrijk met 16 en de Verenigde Staten met 8 personen auto's per vierkante kilometer. Een rechtstreeks verband met de bevol kingsdichtheid in genoemde landen is daarbij vanzelfsprekend aanwezig. Wat de Nederlandse bevolking er voor over heeft om in het bezit van een auto te komen of om dat bezit uit te breiden blijkt uit de volgende cij fers: in 1965 werd ruim twee mil jard gulden aan nieuwe personen auto's besteed en bijna anderhalf miljard voor gebruikte auto's. In to taal ruim 3.400 miljoen gulden, het geen neerkomt op ongeveer zes pro cent van het nationale inkomen. Con clusie: de Nederlander besteedt een steeds groter deel van zijn jaarlijkse inkomen aan een of meer eigen ver voermiddelen. Een budgetonderzoek door het Cen traal Bureau voor de Statistiek in de periode 1963-1965 ten behoeve van de Europese gemeenschap gaf belang rijke aanwijzingen over het autobe zit bij hoofd- en handarbeiders, die in loondienst zijn. Geconstateerd werd. dat het autobezit ln het alge meen genomen toeneemt naarmate het inkomen groter wordt. Geconstateerd werd eveneens, dat het percentage autobezitters in de groep hoofdarbeiders (employés en ambtenaren) bij gelijke inkomens be langrijk sterker stijgt dan bij de handarbeiders (in industrie en han del). Hetgeen wordt verklaard door dat in gezinnen van handarbeiders keers- en parkeervoorzieningen, zijn er sinds de vorige RAI een half mil joen personenauto's op de weg bijge komen. Ik blijf dan ook optimistisch gestemd. Er moeten nieuwe auto's bijkomen en oude worden vervangen. Die totale vervangingsvraag bedraagt momenteel ongeveer een kwart van de totale toevoegingen aan het auto park. Onze autohandel heeft dus goe de perspectieven genoeg." Dat geldt uiteraard eveneens voor de auto-indu strie. Volgens de heer Lang hebben wei nigen baat gevonden door de verho ging van het zogenaamde weeldeta- rief vorig jaar van 18 tot 25 procent: „Zelfs de fiscus niet, die dacht 75 i.500. OOO ■m I.OOO. OOO 5 OO. OOO too.ooo 1SO.OOO 50. OOO mei aug. juni april mei aug. Van 16 tot en met 28 februari wordt in het R.A.I.-gebouw aan het Europaplein in Amsterdam de 54e tentoonstelling voor personenauto's geopend. Ter gelegenheid van deze gebeurte nis wijdt een onzer redacteu ren op deze en de volgende pagina's enkele artikelen aan de ontwikkelingen op 't gebied van het verkeer met en de techniek van de personenauto. Volgens de cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek bedroeg 1 au gustus 1966 het aantal personenauto's in Nederland: 1.502.480. Dat betekende een stijging met achttien procent ten opzich te van de stand op 1 augustus 1965 met 1.272.898 auto's. De bijzonder snelle groei van het per sonenautopark in Nederland blijkt uit de volgende cijfers: 1949 1959 1961 1963 1965 1966 100.000 auto's 456.500 auto's 615.500 auto's 865.516 auto's 1.272.898 auto's 1.502.480 auto's Van het huidige personenautopark In Nederland komt 51 procent uit Duitsland en nog maar drie procent uit de Verenig de Staten. In de jaren dertig waren de rollen omgekeerd. Zo' bljjkt uit het vol gende staatje (in procenten): 1938 1952 1966 Verenigde Staten 69 30 8 Duitsland 16 24 51 Frankrijk 6 14 18 Italië 8 4 8 Engeland 2 21 12 Tsjechoslowakije 0 5 1 Overige landen 4 2 2 Nederland (DAF) 0 0 5 -V ,-N. Primeurs voor Nederland tijdens de 54e R.A.J. zijn de cabriolet- en coupé- uitvoeringen van de Peugeot 204, die wer den geïntroduceerd op de Parijse salon in ok tober 1966. Zij zijn voorzien van dezelfde motor als de 204 Sedan. De Cabriolet biedt ruim plaats aan twee personen, terwijl voor een dergelijk type auto een ongekende hoe veelheid kofferruimte is vrijgemaakt. Het grootste nieuws van Chevrolet voor 1967 is de introductie van de Camaro, antwoord op Fords Mustang. Met zijn sportieve vormge ving is de als coupé en cabriolet verkrijgba re vierpersoons Camaro een nieuwe benade ring van het „lange motorkap-korte achter kant"-ontwerp, dat in de Verenigde Staten voor het eerst door de Corvette werd ge ïntroduceerd. Voor Nederland wordt de Ca maro geleverd met driet motoren, met vermo gens van 140 tot 295 pk. S E AUTOBIANCHI Quattro Posti Panoramica CITROEN AZ AZM AZAM DAF 32 Daffodil FIAT 500D 500 Gardintera 600D 8Ö0S NECKAR Jagst 770 NSU Prinz 4S RENAULT R4 Luxe R4 Export TRABANT 601 Standard 601 De Luxe P 60 K Combi YALTA 3A3 AUSTIN Seven 4 Seven De Luxe 4 CITROEN Ami 6 Grand Luxe 2 Ami 6 Grand ConfSrt 2 Ami 6 Break Confort 2 Ami 6 Break Comm. 2 DAF 32 Daffodil De Luxe 2 32 Daff. D.L. Extra 2 32 Combi 2 FIAT 600D Multipla 4 1100R 4 FIAT ABARTB 595 2 695 2 OT 850 4 FORD Anglia De Luxe 4 Cortina 1200 4 MORRIS 850 4 RENAULT R4 Parisienne 4 R4 Combi 4 Dauphine Gordini 4 R8 4 SI MCA 1000 Luxe 4 1000 Luxe Super 4 SKODA 1000 MB 4 VOLKSWAGEN 1200 4 1300 4 1500 4 WARTBURG 353 3 499 22/4400 sae 7.0 2 125x12 1.84 8.02 1.34 1.32 540 3.995,- 499 22/4600 sae 7.0 3 125x12 1.94 3.23 1.34 1.33 585 4.650,- 425 18/5000 sae 7.5 4 125x380 2.40 3.84 1.48 1.60 540 4.550,- 425 18/5000 sae 7.5 4 125x380 2.40 3.88 1.48 1.60 540 4.790,- 602 23/4500 sae 7.7 4 125x380 2.40 3.88 1.48 1.60 600 4.970,- 746 30/4000 sae 7.5 2 135x13 2.06 3.62 1.44 1.38 670 4.995,- 499 22/4600 sae 7.0 2 125x12 1.84 2.97 1.32 1.33 520 3.745,- *99 22/4600 sae 7.0 3 125x12 1.94 3.16 1.32 1.35 560 4.150,- 767 32/4800 sae 7.5 2 520x12 2.00 3.29 1.38 1.40 615 4.195,- 843 42/5300 sae 8.8 2 550x12 2.03 3.58 1.43 1.39 670 4.945,- 767 32/4800 sae 7.5 2 520x12 2.00 3.30 1.38 1.40 615 4.300,- 598 36/5600 sae 7.5 2 500x12 2.04 3.44 1.49 1.36 545 4.975,- 845 32/4700 sae 8.0 4 146x330 2.38 3.66 1.48 1.53 600 4.495,- 845 32/4700 sae 8.0 5 145x330 2.38 3.66 1.48 1.53 600 4.995,- 600 26/4000 sae 7.6 2 520x13 2.02 3.56 1.50 1.44 603 3.775,- 600 26/4000 sae 7.6 2 520x13 2.02 3.56 1.50 1.44 603 4.150,- 600 26/4000 sae 7.6 3 520x13 2.02 3.40 1.49 1.47 619 3.995,- 1330 27/4000 sae 6 6 2 520x13 2.03 3.33 1.40 1.45 660 3.775,- 848 37/5500 sae 8.3 2 520x10 2.03 3.06 1.41 1.53 600 5.495,- 848 37/5500 sae 8.3 2 520x10 2.03 3.06 1.41 1.53 600 5.950,- 602 26/4750 sae 7.7 4 135x380 2.40 3.92 1.53 1.49 647 5.410,- 602 26/4750 sae 7.7 4 135x380 2.40 3.92 1.53 1.49 647 5.630,- 602 26/4750 sae 7.7 5 135x380 2.40 3.96 1.52 1.52 675 5.890,- 602 26/4750 sae 7.7 5 135x380 2.40 3.96 1.52 1.52 675 5.890,- 746 30/4000 sae 7.5 2 135x13 2.06 3.62 1.44 1.38 670 5.395,- 746 30/4000 sae 7.5 2 135x13 2.06 3.62 1.44 1.38 670 5.695,- 746 30/4000 sae 7.5 3 595x13 2.06 3.61 1.46 1.59 720 5.435.- 767 32/4800 sae 7.5 3 520x12 2.00 3.34 1.45 1.58 750 5.650,- 1089 53/5200 sae 8.1 4 166x13 1.34 3.97 1.47 1.44 840 5.999,- 594 32/5000 sae 8.0 2 125x12 1.84 2.97 1.32 1.33 500 5.245,- 689 36/5000 sae 8.8 2 135x12 1.84 2.97 1.32 1.30 500 5.945,- 842 48/5400 sae 8.8 2 145x12 2.02 3.57 1.42 1.38 670 5.945,- 997 41/5000 sae 8.9 2 520x13 2.30 3.90 1.45 1.44 749 5.850,- 1196 54/5000 sae 9.1 520x13 2.49 4.28 1.59 1.39 806 5.995,- 848 34/5600 bhp 8.3 520x10 2.M 3.08 1.41 1.35 600 5.495,- 845 32/4700 sae 8.0 5 145x330 2.38 3.66 1.48 1.53 600 5.150,- 846 32/4700 sae 8.0 3 145x330 2.38 3.60 1.50 1.72 635 5.020,- 845 40/5000 sae 8.0 4 146x380 2.27 3.95 1.52 1.44 673 5.385,- 956 48/5200 sae 8.5 4 145x380 2.27 3.99 1.50 1.41 720 5.550.- 944 50/5200 sae 8.2 4 560x12 2.22 3.80 1.48 1.39 730 5.395,- 944 50/5200 sae 8.2 4 560x12 2.22 3.80 1.48 1.39 730 5.935,- 988 48/4750 sae 8.3 4 145x14 2.40 4.17 1.62 1.39 770 5.695,- 1192 41/3900 sae T.O 560x15 2.40 4.07 1.54 1.50 800 5.175,- 1285 50/4600 sae 7.3 560x15 2.40 4.07 1.54 1.50 800 5.690,- 1493 53/4200 sae 7.5 560x15 2.40 4.07 1.54 1.50 800 5.990,- 50/4200 sae 7.3 4 •00x13 2.46 4.25 1.59 1.42 860 5.750,- Seven Super De Luxe 4 848 37/5500 sae 8.3 2 520x10 2.03 3.05 1.41 1.36 600 6.298,- J Seven Countryman 4 OAG 37/5500 sae 8.3 3 520x10 2.14 3.30 1.41 1.36 648 6.750,- 1 AUTOBIANCHI I Primula 4 1221 50/5400 sae 8.6 2 146x13 2.80 3.79 1.58 1.40 840 6.975,- 1 DAF 1 44 De Luxe 2 844 40/4500 sae 7 J 2 106x14 2.25 3.85 1.54 1.38 725 6.250,- f FIAT 1 600 T Microbus 4 707 32/4800 sae 7.6 3 520x12 2.00 3.34 1.46 1.58 750 6.600,- 860 S Coupé 4 843 52/6400 sae 9.3 2 520x13 2.03 3.00 1.50 1.30 730 6.995,- 1 1100 R Familiale 4 1089 53/5200 sae 8.1 5 561x13 2.34 3.97 1.47 1.46 880 6.800,- ff 124 4 1 KORT) 1197 65/5600 sae 8.8 4 166x13 2.42 4.03 1.63 1.42 855 6.999,- M V/IVM ff Cortina 1300 Luxe 4 1297 58/5000 sae 9.0 2 520x13 2.49 4.27 1.66 1.39 845 6.750,- Taunus 12 M. Tudor 4 1306 63/5000 sae 8.2 2 560x13 2.53 4.32 1.60 1.40 850 6.595,- ff GLAS 1 1004 4 994 40/4000 din M 2 560x18 2.10 3.83 1.50 1.57 748 6.946,- ff H1LLMAN 1 Imp 4 816 42/5000 aae 20.0 2 560x12 106 3.63 1.53 1.38 698 6.995,- 1 ff MORRIS 1 850 Traveller 4 848 34/5500 bhp 8.3 3 520x10 2.M 3.30 1.41 1.36 660 6.750,- 1 ff Minor Coach 4 1098 48/5100 bbp 8.5 2 500x14 1.18 3.76 1.52 1.51 755 6.295,- 1 Minor Cabriolet 4 1096 48/5100 bhp 8.6 2 500x14 1.18 3.76 1.52 1.51 755 6.295,- ff Minor Sedan 4 1098 48/5100 bhp 8.5 4 900x14 2.18 3.70 1.92 1.51 756 6.645,- 1 NECKAR Millecento 4 koeo 56/6200 sae 8.1 4 166x13 2.34 3.97 1.47 1.44 840 6.160,- 1 NSU Prinz 1000 L 4 996 51/5600 sae 8.0 2 550x12 2.25 3 81 1.49 1.36 640 6.160,- 1 V Sport-Prinz 2 598 36/5500 sae 7.5 2 500x12 2.00 3.56 1.52 1.23 565 6.300,- 110 4 1086 86/5500 sae 8J> 2 156x13 2.44 4.00 1.50 1.39 720 6.975,- 1 1 OPEL J Kadett 4 1078 60/5600 sae 8.8 2 166x13 2.42 4.10 1.97 1.39 776 6.450,- 1 RENAULT J R 10 4 1108 50/4000 sae &6 4 146x390 2.27 4.20 1.53 1.41 776 6.250,- 1 SIMCA 1 1000 Grand Luxe 4 944 52/5400 sae 9.2 4 560x12 2.22 3.80 1.48 1.39 735 6.150,- 1 ff 1000 Gr. L. Super 4 944 52/5400 sae 9.2 4 560x12 2.22 3.80 1.48 1.39 735 6.395,- SKODA ff 1000 MB De Luxe 4 988 48/4750 sae S3 4 146x14 2.40 4.17 1.62 1.39 770 6.130,- J 1 Octavia Combi 4 1221 47/4500 sae 7.5 2 166x15 2.36 4.06 1.00 1.43 936 6.495.- ff SUNBEAM 1 Imp 4 875 42/5000 sae 10 0 2 550x12 2.08 3.53 1.53 1.38 698 6.24V 1 ff Chamoés 4 875 42/5000 sae too 2 550x12 2.08 3.59 1.53 1.38 698 6.750,- J TRIUMPH - Herald 12/50 4 1147 51/5200 sae 8 6 2 520x13 2.32 3.89 1.52 1.32 831 6.965,- J VAÜXHALL Viva 4 1169 57/5400 sae 8.5 2 550x12 2.43 4. tO 1.00 1.36 770 6.565,- J Viva De Luxe 4 1199 57/5400 sae 8.5 2 560x12 2.43 4.10 1.00 1.35 770 6.990,- ff WARTBURG 312 Kom bi 1 1000 90/4200 sae T.3 3 600X13 2.46 4.36 1.63 1.48 1010 6.675,- ff TOT fö.OOO,- AUSTIN Cooper 4 998 55/5800 sae 9.0 2 520X10 2.03 3.06 1.41 1.35 640 7.950,- I 1100 Glider 4 1098 50/5100 sae 8.5 4 550x12 2.37 3.73 1.53 1.35 830 7.995,- 1 A 40 Mk II Saloon 4 1098 30/5100 sae 8.5 2 520x13 2.21 3.70 1.51 1.46 789 7.095,- ff A 40 Countryman 4 1098 50/6100 sae 8.5 3 520x13 2.21 3.70 1.51 1.46 789 7.350.- 1 AUTOBIANCHI Primula 4 1221 59/5400 sae 8.6 3 146x13 2.30 3.79 1.58 1.40 840 7.300, 1 V BARKAS B-1000 Combi 3 1000 50/4200 sae 7.3 4 •70x13 2.40 4.52 1.86 1.85 1210 7.795.- FIAT J 124 Familiale 4 1197 65/5600 sae 8.6 6 156x13 2.42 4.03 1.63 1.42 856 7.799,- V C 1500 Confort 4 1481 83/5200 sae 9.0 4 560x13 2.50 4.13 1.56 1.54 980 7.799,- J FORD ff Cortina 1500 Luxe 4 1500 65/4800 sae 9 0 2 560X13 2.49 4.27 1.65 1.39 880 7.095,- 1 1 Taunus 12M Fordor 4 1305 63/5000 sae 8.2 4 560x13 2.53 4.32 1.60 1.40 890 7.095,- 1 ff Taunus 12M Coupé 4 1306 63/5000 sae 8.2 2 560x13 2.53 4.32 1.60 1.40 850 7.495,- 1 1 Taunus 12M St. w. 4 1305 63/5000 sae 8.2 3 590x13 2.53 4.32 1.00 1.40 920 7.295,- 1 ff Taunus 15M Tudor 4 1498 75/5000 sae 8.0 2 560x13 2.53 4.32 1.60 1.40 865 7.265,- 1 1 Taunus 15M Fordor 4 1498 75/5000 sae 8.0 4 560x13 2.53 4.32 1.60 1.40 886 7.765,- 1 ff Taunus 15M St. w. 4 1496 75/5000 sae 8.0 3 590x13 2.53 4.32 1.60 1.40 930 7.965,- 1 1 GLAS 1304 4 1290 60/5000 din 9.3 2 560x13 2.10 3.83 1.50 1.37 743 7.486,- 1004 CL 4 994 40/8400 din 8.5 2 550x13 2.10 3.83 1.50 1.37 770 7.455,- ff 1304 CL 4 1290 60/5000 din 9.3 2 550x13 2.10 3.83 1.50 1.37 760 7.995,- 1 I HINO Contessa 1300 4 1261 56/5000 dm 8.5 4 560x13 2.28 4.15 1.53 1.39 960 7.470,- V MORRIS J i Cooper 4 998 55/5800 bhp 9.0 2 920x10 2.14 3.06 1.41 1.35 635 7.950,- I C 1100 Saloon 4 1008 48/5100 bhp 8.5 4 550x12 2.37 3.73 1.53 1.34 818 7.995,- I NSU I 1 Prinz 1000 TT 4 1085 69/5800 sae 9.0 2 135x13 2.25 3.81 1.49 1.86 640 7.390,- 1 1 OPEL ff Kadett L 4 1078 56/5000 sae 7.8 2 600X12 2.42 4.10 1.57 1.40 744 7.150,- 1 1 Kadett Caravan 4 1078 56/5000 sae 7.8 3 600X12 2.42 4.10 1.57 1.30 775 7.150,- ff ff SIMCA 1 1 1300 Luxe 4 1290 62/5200 sae 8.6 4 590x13 2.52 4.26 1.58 1.40 960 7.330,- ff ff SKODA 1 1202 Combi 4 1221 47/4500 sae 7A 3 600X16 2.68 4.48 1.70 1.58 1060 7.400,- SUNBEAM Imp Sport 4 876 56/6100 sae 10.0 2 560x12 2.06 3.53 1.53 1.98 741 7.990,- f VOLKSWAGEN V 1600 4 1493 54/4200 sae 7.» 2 000x15 2.40 4.22 1.00 1.47 920 7.260,- Variant 1600 4 1493 54/4200 aae 7.5 3 600x15 2.40 4.22 1.60 1.47 1025 7.850.- WOLSELEY Hornet Mk III 4 906 38/5200 sae U 3 520x10 2.04 3-27 1.41 L36 661 7.950,- 1

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1967 | | pagina 6