Half miljoen bezoekers op de 54e RAI verwacht Auto-accessoires te kust en te keur Greep uit de 600 Duurste auto: 89.500 gulden Zó is de staud Automatische Minis laten rijder de vrije hand Goedkoopst Van James Bond Vijf beste auto's van het jaar Japanners genk overal en altijd weer Aan het kind in het verkeer TOT f9.000,- TOT f 10.000,- TOT f 13.000,- WOENSDAG I FEBRUARI 1967 Nieuws genoeg op de 54e RAI! Maar niet in de gangbare typen. Vrijwel alle eerstelingendat zijn er bijna vijftig blijken, wat de prijzen be treft, aan de hoge kant te zijn. Opmerkelijk is het aanbod van debutantet} uit Japan. Uit dat land komen elf bij ons nog niet eerder getoonde wa gens. Brussel meldde vorige maand maar liefst zes Vooraan in de Europahal dit keer een futuristische stand van het in ons land meest verkochte merk. Volkswa gen. Er staan 24 uitvoeringen plus de racewagen Formula Vee. Betrekke lijk nieuw is alleen de „superkever" met een motor van anderhalve liter, die al enige maanden wordt geleverd. Meteen hiernaast in het midden vak exposeert DAF. Hier prijkt na tuurlijk de vorig jaar september ge lanceerde 44. Verder twee in Italië ontworpen autootjes: de DAF City en de DAF Kini voor op het strand. Ook de DAF-racewagen ontbreekt vanzelf sprekend niet. Aan de andere kant van het pad het merk met onder meer ook de duurste auto van deze expositie neen, niet Rolls Royce, die is ander- halfduizend gulden goedkoper: de Mercedes 600 Pullman 8 cilinder, 89.500 gulden. Daimler-Benz legt het accent op veiligheid. Deze fabrikanten tonen in een zaal van het congrescentrum doorlopend een eigen film over dit on derwerp. In de personenwagens zijn geen spectaculaire wijzigingen aange bracht. wereldprimeurs, meest sportwagens. Amsterdam kan daar niet aan tippen. In het RAl-gebouw staan slechts vier modellen, die een novum zijn voor Europa. Twee daarvan komen uit Japan te wetende PMC A 200 Gt, en de Toyoto Land Cruiser. Verder toont Ford Engeland hier een Cortina Stationcar. Het kwartet wordt vol ge maakt met de supersnelle sportwagen Firebird van Pontiac. Een deel van een opengewerkte Saab-body, zoals die op de RAI te zien zal zijn als een demonstratie van bijzonderheden met betrekking tot de veiligheid van de auto. Die demonstra tie wordt toegelicht via een geluids band, waarbij op de carrosserie beves tigde demonstratielampjes synchroon met de gesproken tekst aanflitsen. tentoonstelling is nog steeds de Fiat 500. Importeur Leonard Lang pre- sen teert over de volle breedte van de hal meer dan dertig typen, met als grootste glorie uiteraard de auto van het jaar, de Fiat 124 (Fa miliale en Spider). Men kan dit pro- dukt ook opengewerkt bekijken. In het hart van de tentoonstelling exposeert Ford onder meer de jong ste aanwinst, die ook tot de primeurs behoort: een stationcar van de serie Cortina, uit Engeland, geassembleerd te Amsterdam. Verder is er natuur lijk volop gelegenheid te „studeren" op de nieuwe Duitse modellen, 12 en 15 M. Van Amerikaanse oorsprong is de nieuwe creatie Mercury Cougar. Deze 6,4 liter sportwagen haalt ge makkelijk 299 km per uur (V 8 mo tor, 320 pk), heeft automatische transmissie, maar kan ook met de hand worden geschakeld. Een bijzon derheid is een stuurwiel dat opzij slaat wanneer het portier wordt ge opend. Ook de hoogte is verstelbaar: drie standen, die tijdens het rijden kunnen worden ingesteld. Tenslotte nog als laatste snufje: koplampen, die overdag kunnen wegklappen ach ter de grille. Prijs van dit alles: 27.000 gulden. Hiernaast presenteert Renault een sportwagen, die bekend werd op de baan van Le Mans, dè Alpine. Gene ral Motors komt enkele meters ver der ook met iets nieuws, de Pontiac Firebird: 6 cilinders, 215 pk met bo venliggende nokkenas, uitgerust met schokbrekers van Nederlands fabri- Van de ongeveer honderd automer ken die op de Nederlandse wegen rij den, was voor velen in 1966 Volkswa gen blijkbaar het favoriete merk er werden namelijk 35.033 produkten van de Volkswagenfabrieken gekocht. Opel werd een goede tweede met 27.484, met Fiat op de derde plaats 25.318. Hieronder in de volgorde van ver koop de veertien merken, waarvan er meer dan drieduizend werden ge kocht Volkswagen Opel Fiat Ford (Duitsland) Sim ca Renault DAF Ford (Engeland) Citroën NSU Peugeot Vauxhall BMW Mercedes In totaal 189.494 van de 213.389 ver kochte auto's in de eerste negen maanden van 1966. In de categorie duurdere tot uiterst kostbare auto's, werden onder meer vier Rolls-Royces, drie Daimlers en tien Van den Plas- Princesses verkocht. 35.633 27.484 25.318 21.177 14.126 13.101 12.542 9.179 8.813 6.551 5.691 3.826 3.345 3.308 kaat. Behalve de Amerikaanse mer ken staan hier de Duitse Opelmodel- len, plus de in Engeland opgebouwde Vauxhall-reeks. Vervolgens Citroën. Geen wijzigin gen, noch nieuwe typen wel twee attracties. Allereerst een 2 cv bela den met antiquiteiten, precies zoals op de beroëmd geworden foto van de folder: met staande klok en véloci- pède. Verder vitrines met de 50 beste inzendingen van het knutselconcours voor modelbouwers. Dan weer een primeur: de Toyo ta Land Cruiser vierwielaandrij- ving, 6 cilinders, prijs 14.995 gul den. Op deze stand ook een 2000 GT, die is gebruikt tijdens de laat ste film van James Bond. Simca beroemt zich erop, te zijn uitgegroeid tot de meest verkochte Franse auto in Nederland. Peugeot presenteert hier vlak achter de ca briolet- en coupé-uitvoeringen van de serie 204. Importeur Nefkens laat een opengewerkt draaiend model van de motor zien. In de Zuidhal, recht tegenover de hoofdingang, bevinden zich aan het front de stands van Chrysler, Triumph (Nederlandse primeur: 2000 Mark II Estatecar) en Volvo (nieuw: het model 144). Austin, Riley en Mor ris van de BMC-groep liggen vrijwel achter elkaar. Nauwkeurig kan men er de nieuwe automatische wisselbak gaan bekijken, met de centrale hef boom die ook handschakeling moge lijk maakt een ontkoppelingspe daal is niet meer aanwezig. Hier de buteren de A Seven en 1100 Glider, plus de A Healy Sprite Mark IV. zon: PMC, geïmporteerd door Ro sier in Den Haag. Europese pri meur: de A 200 GT. Helemaal ach teraan maar liefst vier noviteiten van het eveneens Japanse merk Datsun. Gelanceerd worden de sportwagens Sylvia en Fair Lady, terwijl ook stationcars te zien zijn van reeds eerder getoonde auto's. Tenslotte nog uit Japan de Honda, ook met een sportwagen. Op de stand van Saab krijgt het publiek het geraamte van een carros serie te zien, getiteld safety-body". Alle veiligheidsdetails zijn hierop zichtbaar gemaakt. Hier debuteert verder op onze markt de sportwagen Sonnet II. Drie Russische merken importeert Gremi uit Groningen, waarbij voor het eerst de Yalta ook in de Westhal. Voor Skoda, Auto Union en Lancia is rondom het terras ruimte gereser veerd op de scheiding van Noordhal en Oosthal. Aan deze kant van de Europahal staan verder de vele expo santen van onderdelen en accessoires. In totaal telt deze 54e RAI 200 stands, die een oppervlak beslaan van 45.000 vierkante meter. Er wordt een vrij volledig overzicht gegeven van wat er te koop is in de wereld aan personenauto's: er zijn 78 merken vertegenwoordigd, uit elf landen. Er wordt een half miljoen bezoekers ver wacht. mttsmwm mmm mam "TV. Giovanni Agnelli, president directeur van Fiat, komt naar Amsterdam om op de openingsdag van de RAI, donderdag 16 februari, de trofee voor de „Auto van het Jaar" in ontvangst te nemen uit handen van hoofdredacteur F. J. van der Vlugt van het blad „Autovisie", die de or ganisatie van de prijsvraag ver zorgde. Door 45 journalisten uit twaalf landen viel de keus op de Fiat 124 met 144 van de maximum te behalen 225 punten. Het is de vierde keer dat de trofee voor de beste auto van het jaar wordt uitgereikt: 1963 Rover 2000, 1964 Austin 1800 en 1965 Renault R-16. Volgens het juryrapport levert de Fiat 124 goedkoop transport en een snufje autoplezier voor de massa. De verdere volgorde voor dit jaar was: 2. BMW 1600-Speciaal (69 punten); 3. Jensen FF (61 punten); 4. Volvo 144 (46 punten); met op de vijfde plaats de Nederlandse DAF 44, een opmerkelijke onderscheiding voor de DAF-fabrieken in het internationale gezelschap van toonaangevende auto's. mmmMMmmemai' - mm ms Glas en BMW staan nog geschei den, met compleet assortiment. Langs de linkerzijwand van de Westhal het debuterende merk Hi- no met onder meer de Contessa 1300 Cuopé. De personenauto's van deze Japanse industrie zullen bin nenkort worden geassembleerd bij de Automobielfabriek Nederland te Vlissingen. Aan de overkant dus rechts ook een nieuwe verchjj- ning uit het land van de rijzende 1 CeSftlllüniHBHBB Het is er uiteindelijk dan toch van ge komen. De reeds in oktober 1965 geïn troduceerde, maar nadien door allerlei tegenslagen weer even snel van het to neel verdwenen Mini en 1100-modellen van BMC met automatische transmis sie zijn nu leverbaar. De eerste wa gens van dit type zijn reeds in ons land gearriveerd: een uniek stukje werk Afgezien van het feit dat het de eer ste keer is dat een automatische wissel bak is toegepast op een dwars geplaat ste motor (hetgeen bereikt werd door de transmissie in het motorcarter on der te brengen, waardoor de motorom- vang gelijk kon blijven) verschilt deze automaat in zoverre belangrijk van an dere systemen dat men bij de BMC- constructie net als bij een conventione le auto een „pookje" tot hun beschik king heeft, waarmee desgewenst „echt" kan worden geschakeld. Begint het auto matisch rijden te vervelen dan hoeft men niets anders te doen dan naar keu ze (uiteraard afhankelijk van de snel heid die de wagen op dat moment heeft) een van de vier versnellingen in te schakelen waarna de auto zich ver der gedraagt als een wagen met nor male transmissie. Dat wil zeggen: de linkervoet zal vergeefs naar het koppe lingspedaal tasten, want dat ontbreekt te enen malen.Het ontkoppelen enz. gebeurt altijd volautomatisch. De BMC-automaat kent echter nog meer mogelijkheden. Want ook als men de automaat heeft ingeschakeld blijft de mogelijkheid om van een lagere ver snelling gebruikt te maken, om b.v. snel op te trekken. In het gaspedaal is daartoe een zgn. „kick-down"-knop op genomen, waardoor bij diep intrappen van de pedaal een lagere versnelling wordt gekozen. Wii men, terwijl de auto maat staat ingeschakeld afremmen op de motor, dan kan dit ook al heel sim pel door het popkje in een lagere ver snelling te plaatsen. 9KM (Van onze Amsterdamse redacteur) Toeken van welvaart: de geweldi ge hausse in accessoires voor ons wagenpark. Overal worden autoshops geopend. Geen waren huis kan meer zonder speciale af deling voor deze branche. Dit boei ende nevenverschijnsel der massa- motorisering komt natuurlijk ook tot uiting op de 54e RAI te Amster dam. Nog steeds stijgt het assortiment van artikelen, waarbij het accent sterker komt te vallen op „doe-het- zelf". Dat geldt allereerst voor pe riodiek onderhoud (wassen, poetsen), dan de uitbreiding der mogelijkheden (motorisch via opvoersets, speciale uitlaten en wat het comfort betreft van bagagerekken en kuipstoelen tot hoofdsteunen), vervolgens verbete ring der veiligheid (mistlampen, an- ti-condensatie doeken, stoelriemen) en tenslotte de verfraaiing (sierstuk- ken, plakplaatjes, mascottes). Elke automobilist krijgt op deze wijze gelegenheid zijn vervoermiddel naar persoonlijke smaak een meer eigen karakter te geven. Ook in dit vlak spreekt de mode een woordje mee. Er is al een complete lijst van noviteiten. Daarop staat bij voorbeeld een retroflash, waarmee men achterliggers erop attent kan maken dat de koplampen verblinden. Vervolgens de mistlamp aan de ach terzijde, een extra rood licht dat voorzien is van een speciaal optiek waardoor de reikwijdte van de gewo ne achterlichten wordt verdubbeld, ter voorkoming van een kettingbot sing. Voorts witte accu's, een loop lamp met oprolbaar snoer, schokbre kers, die vanaf het dashboard elek trisch in vier standen kunnen worden gesteld, autogordels .voor kinderen, een hoofdsteun op kogelgewricht, automatische parkeerlichten (in de vorm van een bouwdoos), een koffie zetapparaat dat kan worden aange sloten op de sigarette-aansteker in het dashboard, alle mogelijke „klok jes". ToerentellerB zijn „in". Zeer bijzonder is ook de presta tiemeter, die aangeeft of een motor goed dan wel slecht loopt, bijvoor beeld te veel benzine verbruikt. Lekkende kleppen vallen op deze wijze meteen door de mand, een foute bougie-afstelling evenzeer. Slechte zuigerveren dan wel ver brande kleppen zijn erop „aflees baar" in een schaalverdeling met kleuren. (Prijs 45 gulden). De Nederlandse toeleveringsin dustrie op dit gebied heeft vorig jaar een omzet van 180 miljoen gulden be reikt. Hiervan werd ruim 40 procent geëxporteerd, en wel twee derde naar afnemers binnen de EEG voorna melijk naar België en Duitsland. AUTO UNION AUDI FIAT 850 s Spider 4 1500C Familiale 4 1500L 4 FORD Cortina GT 4 Corsair V4 De Luxe 4 Taun. 17M TS Coupé 4 Taunus 17M 1.5 L 4 Taunus 17M 1.7 L 4 FT 900 Standaard 4 GLAS 1004 Cabriolet OPEL Kadett Rally Rekord 1500 PEUGEOT 204 Sedan 204 Break PMC A 150 Skyline Luxe 4 RENAULT R16 4 RILEY Elf Mark III 4 SAAB 96 3 SIMCA 1301 Tourist L. Sup. 4 1501 Luxe Super 4 1501 Tourist L Sup. 4 TOYOTA Corona 4 TRIUMPH Herald 12-50 Estate 4 Herald 12-50 Conv. 4 VAUXHALL Viva SL—90 4 Victor 101 4 VOLGA M 21 Sedan Benzine 4 VOLKSWAGEN 1500 Cabriolet 4 1600 L 4 Variant 1600 L 4 Kleinbus 4 4 1096 72/5000 d!n *1.2 2 165x13 2.49 4.38 1.62 1.45 980 8.780,- 843 1481 1481 1500 1662 1498 1498 1699 1498 54/6400 83/5200 83/5200 83/5200 81/4750 80/5000 75/5000 85/5000 75/5000 sae sae sae sae sae sae 9.3 2 9.0 5 9.0 4 9.0 9.1 9.0 8.0 9.0 8.0 520x13 560x13 590x14 560x13 560x13 560x13 640x13 640x13 750x14 2.03 3.78 1.50 1.22 755 8.250,- 2.42 4.03 1.54 1.42 1010 8.990,- 2.65 4.48 1.62 1.47 1245 8.900.- 2.48 2.57 2.53 2.71 2.71 2.69 4.27 4.49 4.32 4.59 4.59 4.45 1.65 1.61 1.60 1.72 1.72 1.96 1.39 1.41 1.40 1.50 1.50 880 957 865 970 970 2.04 1237 8.195,- 8.285,- 8.295,- 8.585,- 8.715,- 8.500,- 4 994 40/4800 din 8.5 2 550x13 2.10 3.83 1.50 1.33 720 8.995. 1078 1492 1130 1130 1484 1470 996 841 1290 1475 1475 67/6000 69/5400 58/5800 58/5800 73/4800 64/5000 38/5250 46/5000 62/5200 81/5400 81/5400 sae sae sae sae sae sae sae 9.2 2 156x13 2.42 4.17 1.57 1.39 744 8.490,- 8.2 2 640x13 2.67 4.50 1.75 1.45 1090 8.990.- 8.8 4 145X14 2.59 3.99 1.56 1.34 840 8.255,- 8.8 5 145x14 2.59 3.97 1.56 1.34 890 8.655.- 8.3 4 560x13 2.39 4.10 1.49 1.43 960 8.750.- 8.5 4 165x355 2.71 4.25 1.66 1.46 942 8.650,- 8.3 4 520x10 2.04 3.31 1.40 1.35 644 8.500,- 8.5 2 500x15 2.50 4.17 1.58 1.47 800 8.390,- 8.6 5 650x13 2.52 4.31 1.56 1.41 1050 8.545,- 9.0 4 590x13 2.52 4.46 1.58 1.42 1010 8.195,- 9.0 5 650x13 2.52 4.31 1.58 1.41 1060 8.945,- 1490 74/5000 sae 8.0 4 560x13 2.42 4.06 1.55 1.42 925 8.695,- 1147 1147 115» 1594 51/5200 51/5200 70/5800 78/4800 sae sae sae sae 8.5 8.5 9.0 9.1 560x13 520x13 520x13 560x13 2.32 2.32 3.89 3.89 1.52 1.32 820 8.450. 1.52 1.32 800 8.525, 2.43 4.10 1.60 1.35 806 8.150, 2.54 4.44 1.65 1.40 973 8.500, 2445 80/4000 sae 7.5 4 640x15 2.70 4.77 1.80 1.60 1360 8.525. 1493 1584 1584 1493 53/4200 65/4600 65/4600 53/4200 B sae sae sae sae 7.5 7.7 7.7 3 7.5 3 ■c c AMPHICAR 770 Cabriolet AUSTIN 1100 Gl. Countryman A60 Cambridge Sal. AUSTIN-HEALEY Sprite Mk IV AUTOBIANCHI rrimula Coupé AUTO UNION AUDI Super 90 AUDI 80 Variant B.M.W. 1600-2 FIAT 1800 B FORD Taunus 17M 1,5 L Sw. Taunus 17M 1,7 L Sw. Taunug 20M Tudor FT 1100 Standaard GLAS 1304 Cabriolet HINO Contessa 1300 Coupé MG Midget Mk HI N 1100 MORRIS Oxford serie VI Sal. OPEL Rekord 1700 Rekord 1700 Rekord 1900 Rekord 1500 Caravan Rekord 1700 Caravan PEUGEOT 204 Cabriolet 404 Sedan RENAULT Caravelle S Cabr. SAAB 96V4 SUNBEAM Hunter TRIUMPH Vitesse 2 Litre 1300 Spitfire 4 Mk II VOLKSWAGEN Karmann Gh 1500 Cp VOLVO 13191 WOLSELEY Wesp ALFA ROMEO 560x15 600x15 600x15 700x14 2.40 4.07 1.54 1.50 840 8.450, 2.40 4.22 1.60 1.47 920 8.140, 2.40 4.22 1.60 1.47 1025 8.650, 2.40 4.28 1.50 1.92 1140 8.890. 1 C. 4 1147 38/4750 din 8.0 2 640x13 2.10 4.33 1.56 1.52 1030 9.880,- 4 1098 4 1622 4 1275 4 1221 4 1770 4 1696 4 1573 6 1795 4 1498 4 1699 6 1998 4 1498 4 1290 4 1251 4 1275 4 1098 50/5100 63/4500 «5/6000 65/5800 90/5200 80/5000 85/5700 97/5300 75/5000 85/5000 106/5300 75/5000 60/5000 65/5500 65/6000 55/5500 sae 8.5 sae 8.3 sae 8.8 sae 9.0 din 10.6 din 11.0 din 8.6 sae 8.8 sae 8.0 3 sae 9.0 3 sae 8.0 2 sae 8.0 4 din 9.3 din 9.0 bhp 8.8 bhp 8.9 550x12 590x14 520x13 145x13 165x13 165x13 600x13 590x14 640x13 640x13 640x13 760x14 550x13 560x13 520x13 550x12 2.37 2.54 2.03 2.30 2.49 2.49 2.50 2.66 2.71 2.71 2.71 2.69 2.10 2.28 2.03 2.37 3.73 1.53 4.43 1.60 3.50 1.35 3.74 1.58 4.38 1.62 4.38 1.62 4.23 1.59 4.48 1.62 4.59 1.72 4.59 1.72 4.59 1.72 4.45 1.96 3.83 1.50 4.15 1.53 3.50 1.40 3.73 1.53 1.34 826 1.47 1092 1.24 694 1.35 835 1.45 980 1.45 1115 1.41 940 1.47 1266 1.50 1035 1.50 1040 1.50 1008 2.04 1242 1.33 780 1.34 930 1.24 695 1.34 833 9.650,- 9.575,- 9.995,- 9.990,- 9.980,- 9.980,- 9.650,- 9.890.- 9.150.- 9.280,- 9.785,- 9.025.- 9.535,- 9.970,- 9.995,- 9.945,- 4 1622 61/4500 bhp 8.3 4 500x14 2.54 4.43 1.01 1.49 1100 9.575,- 4 1698 4 1698 4 1897 4 1698 4 1698 4 1130 4 1618 4 1106 4 1498 4 1728 6 1998 4 1296 4 1147 4 1493 4 1780 4 1096 86/5600 85/5600 103/5400 85/5600 85/5600 85/5800 80/5600 57/5400 73/6000 80/5000 105/5000 67/5200 74/6000 63/4200 85/5000 56/6500 sae 8.8 sae 8.8 sae 9.0 sae 8.8 sae 8.8 sae 8.8 sae 8.3 sae 8.5 sae 9.0 sae 9.2 sae 9.5 sae 8.5 sae 9.0 sae 7.5 sae 8.7 sae 8.9 640x13 640x13 640x13 640x13 640x13 146/14 165x380 145x380 500x16 660X13 560x13 560x13 520X13 560x15 166x16 560x12 2.67 2.67 2.67 2.67 2.67 2.59 2.65 2.27 2.50 2.50 2.32 2.45 2.11 2.40 2.60 2.S7 4.57 1.75 4.57 1.75 4.55 1.75 4.57 1.75 4.57 1.75 3.99 1.56 4.45 1.62 4.26 1.58 4.17 1.58 4.31 1.61 3.88 1.52 3.94 1.57 3.68 1.45 4.14 1.83 4.44 1.62 3.73 1.53 1.45 1010 1.45 1010 1.46 1008 1.45 1010 1.45 1010 1.34 840 1.40 1043 1.34 810 1.47 848 1.42 936 1.36 927 1.37 880 1.20 716 1.33 840 1.60 1040 L34 820 9.105,- 9.650.- 9.540,- 9.590,- 9.705,- 9.980.- 9.960,- 9.730.- 9.450,- 9.995,- 9.750.- 9.965,- 9.265.- 9.250,- 9.985.- 9.995,- Giulia 1300 ti 4 1290 94/6000 sae 8.5 4 166x15 2.51 4.14 1.58 1.43 992 13.480.- AUSTIN Cooper „S" 4 1275 78/6800 sae 9.5 2 146x10 2.03 3.06 1.41 1.35 663 11.850.- A60 Cambridge D. 4 1489 40/4000 sae 23.0 4 590x14 2.64 4.43 1.60 1.47 1130 11.125.- 1800 Balanza 4 1798 84/5300 sae 8.2 4 175x13 2.69 4.17 1.70 1.43 1150 12.225.- B.M.W. 1800 4 172» 90/5250 din 8.8 4 600x14 2.56 4.50 1.71 1.46 1070 12.250.- CITROEN ID 19 B - 4 1986 84/5250 sae 8.0 4 180x380 3.12 4.83 1.79 1.47 1220 12.500.- FIAT 124 Spider 4 1438 96/6500 sae 9.0 2 166x13 2.28 3.97 1.81 1.26 945 12.500,- 1800 B Familiale 6 1796 97/5300 sae 8.8 5 640x14 2.66 4.49 1.62 1.48 1325 11.750.- 2300 L 6 2279 117/5300 sae 8.8 4 640x14 2.65 4.48 1.62 1.47 1260 12.650,- FORD Corsair V 4 GT 4 1998 93/4750 sae 8.9 2 560X13 2.57 4.49 1.61 1.41 993 10.525,- Zephyr V 4 Mark IV 4 1996 93/4750 sae 8 9 4 640x13 2.92 4.70 1.81 1.43 1245 12.100,- Taunus 20M St. w. C 1998 106/5300 sae 8.0 3 640x13 2.71 4.59 1.72 1.50 1083 10.350,- FT 1300 Standaard 4 1699 83/5000 sae 8.0 4 650x14 3.00 5.18 2.06 2.19 1470 11.725,- FT 1500 Standaard 4 1699 83/5000 sae 8.0 4 700x14 3.00 5.18 2.06 2.1» 1660 12.850,- GLAS 1700 4 1682 86/4900 ÓÈD 9.7 4 600x14 2.50 4.41 LSI 1.3» 1020 10.965,- INNOC. - MORRIS !M 3 4 1098 56/5600 bhp 8.9 4 560X12 2.37 3.73 1.53 1.34 866 12.995.- LANCIA Fulvia Sedan 2 C 4 1091 71/8000 Am 9.0 4 155x14 2.48 4.14 1.55 1.40 1042 10.750,- MmXJI Magnette Mk IV 4 1622 68/5600 bhp 8.3 4 590x14 2.54 4.52 1.61 1.49 1150 11.600,- MGB Cabriolet 4 1798 96/5500 bhp 8.8 2 560x14 2.31 3.89 1.52 1.26 928 12.350,- MORRIS Oxford aerie VI D. 4 1489 40/4000 bhp 23.0 4 500x14 2.64 4.48 1.81 1.49 1149 11.125,- 1800 4 1798 84/6000 bhp 8.2 4 175x13 2.70 4.17 1.70 1.43 1187 12.225.- NSU Spider - 600 64/6000 sae 2 500x12 2.01 3.58 1.52 1.23 685 10.900,- PEUGEOT 404 Sedan Injection 4 1818 98/5700 sae 8.8 4 166x380 2.65 4.46 1.62 1.40 1043 11.380,- 404 Sedan Dieeei 4 1948 «8/4600 sae 21.0 4 166x380 2.65 4.45 1.62 1.40 1110 12.580,- 404 Stationcar 4 I486 «8/5000 sae 7.7 5 166x380 2.84 4.58 1.62 1.43 1130 10.560,- PLYMOUTH Valiant V 100 Sedan 2 2786 116/4400 sae 8.5 2 6SQxlS 2.74 4.78 1.81 1.38 1300 12.560.- P.M.C. A 200 GT 1088 108/5400 M U 4 580x18 2.5» 4.25 1.49 1.41 1070 11.500.- RENAULT Caravelle S Coupé 4 1108 67/6400 sae 8.5 2 145x380 2.27 4.26 1.58 1.34 846 10.530,- RILEY Kestrel 4 1096 56/5000 sae 8.9 4 550x12 2.37 3.73 1.83 1.35 828 10.500,- 4—72 4 1622 «8/5000 sae 8.3 4 500x14 2.56 4.52 1.61 1.51 1130 11.850,- SAAB Combi V4 4 1408 13/0000 me 9J> 3 580x36 2.50 4.27 1.5B 1.47 919 10.950,- TOYOTA Crown Semi de Lax 4 vem 85/4600 sae 7.T 4 700x13 2.60 4.83 1.89 1.48 ttl5 10.850.- Crown 2000 C 1968 no/5200 sae 8.8 4 700x13 2.69 4.69 1.89 1.47 1230 12.495,- VAUXHALL Victor 101 Super Sw. 4 MM 78/4800 M 5 500x13 2.54 4.44 1.66 1.40 1038 10.300,- VOLGA M 21 Sedan Dteael 4 2288 «6/4000 me 38 0 4 680x35 2.70 4.77 1.80 1.80 1528 10.675,- VOLKSWAGEN Karm. Ghia M00 X. 4 KM 85/4000 8M 1-7 2 80QXIB 2.40 4.28 1.62 1.33 900 11.300,- WOLSELEY 16/60 4 14KB 81/4000 me U 4 190x34 SJM 4.43 L8I 1.80 IK* 10.350,-

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1967 | | pagina 7