Half miljoen bezoekers op
de 54e RAI verwacht
Auto-accessoires te kust en te keur
Greep uit de 600
Duurste auto: 89.500 gulden
Zó is de
staud
Automatische Minis laten
rijder de vrije hand
Goedkoopst
Van James Bond
Vijf beste auto's
van het jaar
Japanners
genk overal en altijd weer
Aan het kind in het verkeer
TOT f9.000,-
TOT f 10.000,-
TOT f 13.000,-
WOENSDAG I FEBRUARI 1967
Nieuws genoeg op de 54e RAI! Maar niet in de
gangbare typen. Vrijwel alle eerstelingendat
zijn er bijna vijftig blijken, wat de prijzen be
treft, aan de hoge kant te zijn. Opmerkelijk is het
aanbod van debutantet} uit Japan. Uit dat land
komen elf bij ons nog niet eerder getoonde wa
gens.
Brussel meldde vorige maand maar liefst zes
Vooraan in de Europahal dit keer
een futuristische stand van het in ons
land meest verkochte merk. Volkswa
gen. Er staan 24 uitvoeringen plus de
racewagen Formula Vee. Betrekke
lijk nieuw is alleen de „superkever"
met een motor van anderhalve liter,
die al enige maanden wordt geleverd.
Meteen hiernaast in het midden
vak exposeert DAF. Hier prijkt na
tuurlijk de vorig jaar september ge
lanceerde 44. Verder twee in Italië
ontworpen autootjes: de DAF City en
de DAF Kini voor op het strand. Ook
de DAF-racewagen ontbreekt vanzelf
sprekend niet.
Aan de andere kant van het pad
het merk met onder meer ook de
duurste auto van deze expositie
neen, niet Rolls Royce, die is ander-
halfduizend gulden goedkoper: de
Mercedes 600 Pullman 8 cilinder,
89.500 gulden.
Daimler-Benz legt het accent op
veiligheid. Deze fabrikanten tonen in
een zaal van het congrescentrum
doorlopend een eigen film over dit on
derwerp. In de personenwagens zijn
geen spectaculaire wijzigingen aange
bracht.
wereldprimeurs, meest sportwagens. Amsterdam
kan daar niet aan tippen. In het RAl-gebouw
staan slechts vier modellen, die een novum zijn
voor Europa. Twee daarvan komen uit Japan
te wetende PMC A 200 Gt, en de Toyoto Land
Cruiser. Verder toont Ford Engeland hier een
Cortina Stationcar. Het kwartet wordt vol ge
maakt met de supersnelle sportwagen Firebird
van Pontiac.
Een deel van een opengewerkte
Saab-body, zoals die op de RAI te
zien zal zijn als een demonstratie van
bijzonderheden met betrekking tot de
veiligheid van de auto. Die demonstra
tie wordt toegelicht via een geluids
band, waarbij op de carrosserie beves
tigde demonstratielampjes synchroon
met de gesproken tekst aanflitsen.
tentoonstelling is nog steeds de Fiat
500. Importeur Leonard Lang pre-
sen teert over de volle breedte van
de hal meer dan dertig typen, met
als grootste glorie uiteraard de
auto van het jaar, de Fiat 124 (Fa
miliale en Spider). Men kan dit pro-
dukt ook opengewerkt bekijken.
In het hart van de tentoonstelling
exposeert Ford onder meer de jong
ste aanwinst, die ook tot de primeurs
behoort: een stationcar van de serie
Cortina, uit Engeland, geassembleerd
te Amsterdam. Verder is er natuur
lijk volop gelegenheid te „studeren"
op de nieuwe Duitse modellen, 12 en
15 M. Van Amerikaanse oorsprong
is de nieuwe creatie Mercury Cougar.
Deze 6,4 liter sportwagen haalt ge
makkelijk 299 km per uur (V 8 mo
tor, 320 pk), heeft automatische
transmissie, maar kan ook met de
hand worden geschakeld. Een bijzon
derheid is een stuurwiel dat opzij
slaat wanneer het portier wordt ge
opend. Ook de hoogte is verstelbaar:
drie standen, die tijdens het rijden
kunnen worden ingesteld. Tenslotte
nog als laatste snufje: koplampen,
die overdag kunnen wegklappen ach
ter de grille. Prijs van dit alles: 27.000
gulden.
Hiernaast presenteert Renault een
sportwagen, die bekend werd op de
baan van Le Mans, dè Alpine. Gene
ral Motors komt enkele meters ver
der ook met iets nieuws, de Pontiac
Firebird: 6 cilinders, 215 pk met bo
venliggende nokkenas, uitgerust met
schokbrekers van Nederlands fabri-
Van de ongeveer honderd automer
ken die op de Nederlandse wegen rij
den, was voor velen in 1966 Volkswa
gen blijkbaar het favoriete merk er
werden namelijk 35.033 produkten van
de Volkswagenfabrieken gekocht.
Opel werd een goede tweede met
27.484, met Fiat op de derde plaats
25.318.
Hieronder in de volgorde van ver
koop de veertien merken, waarvan er
meer dan drieduizend werden ge
kocht
Volkswagen
Opel
Fiat
Ford (Duitsland)
Sim ca
Renault
DAF
Ford (Engeland)
Citroën
NSU
Peugeot
Vauxhall
BMW
Mercedes
In totaal 189.494 van de 213.389 ver
kochte auto's in de eerste negen
maanden van 1966. In de categorie
duurdere tot uiterst kostbare auto's,
werden onder meer vier Rolls-Royces,
drie Daimlers en tien Van den Plas-
Princesses verkocht.
35.633
27.484
25.318
21.177
14.126
13.101
12.542
9.179
8.813
6.551
5.691
3.826
3.345
3.308
kaat. Behalve de Amerikaanse mer
ken staan hier de Duitse Opelmodel-
len, plus de in Engeland opgebouwde
Vauxhall-reeks.
Vervolgens Citroën. Geen wijzigin
gen, noch nieuwe typen wel twee
attracties. Allereerst een 2 cv bela
den met antiquiteiten, precies zoals
op de beroëmd geworden foto van de
folder: met staande klok en véloci-
pède. Verder vitrines met de 50 beste
inzendingen van het knutselconcours
voor modelbouwers.
Dan weer een primeur: de Toyo
ta Land Cruiser vierwielaandrij-
ving, 6 cilinders, prijs 14.995 gul
den. Op deze stand ook een 2000
GT, die is gebruikt tijdens de laat
ste film van James Bond.
Simca beroemt zich erop, te zijn
uitgegroeid tot de meest verkochte
Franse auto in Nederland. Peugeot
presenteert hier vlak achter de ca
briolet- en coupé-uitvoeringen van de
serie 204. Importeur Nefkens laat een
opengewerkt draaiend model van de
motor zien.
In de Zuidhal, recht tegenover de
hoofdingang, bevinden zich aan het
front de stands van Chrysler,
Triumph (Nederlandse primeur: 2000
Mark II Estatecar) en Volvo (nieuw:
het model 144). Austin, Riley en Mor
ris van de BMC-groep liggen vrijwel
achter elkaar. Nauwkeurig kan men
er de nieuwe automatische wisselbak
gaan bekijken, met de centrale hef
boom die ook handschakeling moge
lijk maakt een ontkoppelingspe
daal is niet meer aanwezig. Hier de
buteren de A Seven en 1100 Glider,
plus de A Healy Sprite Mark IV.
zon: PMC, geïmporteerd door Ro
sier in Den Haag. Europese pri
meur: de A 200 GT. Helemaal ach
teraan maar liefst vier noviteiten
van het eveneens Japanse merk
Datsun. Gelanceerd worden de
sportwagens Sylvia en Fair Lady,
terwijl ook stationcars te zien zijn
van reeds eerder getoonde auto's.
Tenslotte nog uit Japan de Honda,
ook met een sportwagen.
Op de stand van Saab krijgt het
publiek het geraamte van een carros
serie te zien, getiteld safety-body".
Alle veiligheidsdetails zijn hierop
zichtbaar gemaakt. Hier debuteert
verder op onze markt de sportwagen
Sonnet II. Drie Russische merken
importeert Gremi uit Groningen,
waarbij voor het eerst de Yalta
ook in de Westhal.
Voor Skoda, Auto Union en Lancia
is rondom het terras ruimte gereser
veerd op de scheiding van Noordhal
en Oosthal. Aan deze kant van de
Europahal staan verder de vele expo
santen van onderdelen en accessoires.
In totaal telt deze 54e RAI 200
stands, die een oppervlak beslaan van
45.000 vierkante meter. Er wordt een
vrij volledig overzicht gegeven van
wat er te koop is in de wereld aan
personenauto's: er zijn 78 merken
vertegenwoordigd, uit elf landen. Er
wordt een half miljoen bezoekers ver
wacht.
mttsmwm
mmm
mam
"TV. Giovanni Agnelli, president
directeur van Fiat, komt naar
Amsterdam om op de openingsdag
van de RAI, donderdag 16 februari,
de trofee voor de „Auto van het Jaar"
in ontvangst te nemen uit handen van
hoofdredacteur F. J. van der Vlugt
van het blad „Autovisie", die de or
ganisatie van de prijsvraag ver
zorgde.
Door 45 journalisten uit twaalf landen
viel de keus op de Fiat 124 met 144
van de maximum te behalen 225
punten. Het is de vierde keer dat de
trofee voor de beste auto van het jaar
wordt uitgereikt: 1963 Rover 2000,
1964 Austin 1800 en 1965 Renault
R-16. Volgens het juryrapport levert
de Fiat 124 goedkoop transport en
een snufje autoplezier voor de massa.
De verdere volgorde voor dit jaar was:
2. BMW 1600-Speciaal (69 punten);
3. Jensen FF (61 punten); 4. Volvo
144 (46 punten); met op de vijfde
plaats de Nederlandse DAF 44, een
opmerkelijke onderscheiding voor de
DAF-fabrieken in het internationale
gezelschap van toonaangevende auto's.
mmmMMmmemai' - mm ms
Glas en BMW staan nog geschei
den, met compleet assortiment.
Langs de linkerzijwand van de
Westhal het debuterende merk Hi-
no met onder meer de Contessa
1300 Cuopé. De personenauto's van
deze Japanse industrie zullen bin
nenkort worden geassembleerd bij
de Automobielfabriek Nederland te
Vlissingen. Aan de overkant dus
rechts ook een nieuwe verchjj-
ning uit het land van de rijzende
1 CeSftlllüniHBHBB
Het is er uiteindelijk dan toch van ge
komen. De reeds in oktober 1965 geïn
troduceerde, maar nadien door allerlei
tegenslagen weer even snel van het to
neel verdwenen Mini en 1100-modellen
van BMC met automatische transmis
sie zijn nu leverbaar. De eerste wa
gens van dit type zijn reeds in ons
land gearriveerd: een uniek stukje
werk
Afgezien van het feit dat het de eer
ste keer is dat een automatische wissel
bak is toegepast op een dwars geplaat
ste motor (hetgeen bereikt werd door
de transmissie in het motorcarter on
der te brengen, waardoor de motorom-
vang gelijk kon blijven) verschilt deze
automaat in zoverre belangrijk van an
dere systemen dat men bij de BMC-
constructie net als bij een conventione
le auto een „pookje" tot hun beschik
king heeft, waarmee desgewenst „echt"
kan worden geschakeld. Begint het auto
matisch rijden te vervelen dan hoeft
men niets anders te doen dan naar keu
ze (uiteraard afhankelijk van de snel
heid die de wagen op dat moment
heeft) een van de vier versnellingen in
te schakelen waarna de auto zich ver
der gedraagt als een wagen met nor
male transmissie. Dat wil zeggen: de
linkervoet zal vergeefs naar het koppe
lingspedaal tasten, want dat ontbreekt
te enen malen.Het ontkoppelen enz.
gebeurt altijd volautomatisch.
De BMC-automaat kent echter nog
meer mogelijkheden. Want ook als men
de automaat heeft ingeschakeld blijft de
mogelijkheid om van een lagere ver
snelling gebruikt te maken, om b.v.
snel op te trekken. In het gaspedaal is
daartoe een zgn. „kick-down"-knop op
genomen, waardoor bij diep intrappen
van de pedaal een lagere versnelling
wordt gekozen. Wii men, terwijl de auto
maat staat ingeschakeld afremmen op
de motor, dan kan dit ook al heel sim
pel door het popkje in een lagere ver
snelling te plaatsen.
9KM
(Van onze Amsterdamse redacteur)
Toeken van welvaart: de geweldi
ge hausse in accessoires voor
ons wagenpark. Overal worden
autoshops geopend. Geen waren
huis kan meer zonder speciale af
deling voor deze branche. Dit boei
ende nevenverschijnsel der massa-
motorisering komt natuurlijk ook
tot uiting op de 54e RAI te Amster
dam.
Nog steeds stijgt het assortiment
van artikelen, waarbij het accent
sterker komt te vallen op „doe-het-
zelf". Dat geldt allereerst voor pe
riodiek onderhoud (wassen, poetsen),
dan de uitbreiding der mogelijkheden
(motorisch via opvoersets, speciale
uitlaten en wat het comfort betreft
van bagagerekken en kuipstoelen tot
hoofdsteunen), vervolgens verbete
ring der veiligheid (mistlampen, an-
ti-condensatie doeken, stoelriemen)
en tenslotte de verfraaiing (sierstuk-
ken, plakplaatjes, mascottes).
Elke automobilist krijgt op deze
wijze gelegenheid zijn vervoermiddel
naar persoonlijke smaak een meer
eigen karakter te geven.
Ook in dit vlak spreekt de mode een
woordje mee. Er is al een complete
lijst van noviteiten. Daarop staat bij
voorbeeld een retroflash, waarmee
men achterliggers erop attent kan
maken dat de koplampen verblinden.
Vervolgens de mistlamp aan de ach
terzijde, een extra rood licht dat
voorzien is van een speciaal optiek
waardoor de reikwijdte van de gewo
ne achterlichten wordt verdubbeld,
ter voorkoming van een kettingbot
sing. Voorts witte accu's, een loop
lamp met oprolbaar snoer, schokbre
kers, die vanaf het dashboard elek
trisch in vier standen kunnen worden
gesteld, autogordels .voor kinderen,
een hoofdsteun op kogelgewricht,
automatische parkeerlichten (in de
vorm van een bouwdoos), een koffie
zetapparaat dat kan worden aange
sloten op de sigarette-aansteker in
het dashboard, alle mogelijke „klok
jes". ToerentellerB zijn „in".
Zeer bijzonder is ook de presta
tiemeter, die aangeeft of een motor
goed dan wel slecht loopt, bijvoor
beeld te veel benzine verbruikt.
Lekkende kleppen vallen op deze
wijze meteen door de mand, een
foute bougie-afstelling evenzeer.
Slechte zuigerveren dan wel ver
brande kleppen zijn erop „aflees
baar" in een schaalverdeling met
kleuren. (Prijs 45 gulden).
De Nederlandse toeleveringsin
dustrie op dit gebied heeft vorig jaar
een omzet van 180 miljoen gulden be
reikt. Hiervan werd ruim 40 procent
geëxporteerd, en wel twee derde naar
afnemers binnen de EEG voorna
melijk naar België en Duitsland.
AUTO UNION
AUDI
FIAT
850 s Spider 4
1500C Familiale 4
1500L 4
FORD
Cortina GT 4
Corsair V4 De Luxe 4
Taun. 17M TS Coupé 4
Taunus 17M 1.5 L 4
Taunus 17M 1.7 L 4
FT 900 Standaard 4
GLAS
1004 Cabriolet
OPEL
Kadett Rally
Rekord 1500
PEUGEOT
204 Sedan
204 Break
PMC
A 150 Skyline Luxe 4
RENAULT
R16 4
RILEY
Elf Mark III 4
SAAB
96 3
SIMCA
1301 Tourist L. Sup. 4
1501 Luxe Super 4
1501 Tourist L Sup. 4
TOYOTA
Corona 4
TRIUMPH
Herald 12-50 Estate 4
Herald 12-50 Conv. 4
VAUXHALL
Viva SL—90 4
Victor 101 4
VOLGA
M 21 Sedan Benzine 4
VOLKSWAGEN
1500 Cabriolet 4
1600 L 4
Variant 1600 L 4
Kleinbus 4
4 1096 72/5000 d!n *1.2 2 165x13 2.49 4.38 1.62 1.45 980 8.780,-
843
1481
1481
1500
1662
1498
1498
1699
1498
54/6400
83/5200
83/5200
83/5200
81/4750
80/5000
75/5000
85/5000
75/5000
sae
sae
sae
sae
sae
sae
9.3 2
9.0 5
9.0 4
9.0
9.1
9.0
8.0
9.0
8.0
520x13
560x13
590x14
560x13
560x13
560x13
640x13
640x13
750x14
2.03 3.78 1.50 1.22 755 8.250,-
2.42 4.03 1.54 1.42 1010 8.990,-
2.65 4.48 1.62 1.47 1245 8.900.-
2.48
2.57
2.53
2.71
2.71
2.69
4.27
4.49
4.32
4.59
4.59
4.45
1.65
1.61
1.60
1.72
1.72
1.96
1.39
1.41
1.40
1.50
1.50
880
957
865
970
970
2.04 1237
8.195,-
8.285,-
8.295,-
8.585,-
8.715,-
8.500,-
4 994 40/4800 din 8.5 2 550x13 2.10 3.83 1.50 1.33 720 8.995.
1078
1492
1130
1130
1484
1470
996
841
1290
1475
1475
67/6000
69/5400
58/5800
58/5800
73/4800
64/5000
38/5250
46/5000
62/5200
81/5400
81/5400
sae
sae
sae
sae
sae
sae
sae
9.2 2 156x13 2.42 4.17 1.57 1.39 744 8.490,-
8.2 2 640x13 2.67 4.50 1.75 1.45 1090 8.990.-
8.8 4 145X14 2.59 3.99 1.56 1.34 840 8.255,-
8.8 5 145x14 2.59 3.97 1.56 1.34 890 8.655.-
8.3 4 560x13 2.39 4.10 1.49 1.43 960 8.750.-
8.5 4 165x355 2.71 4.25 1.66 1.46 942 8.650,-
8.3 4 520x10 2.04 3.31 1.40 1.35 644 8.500,-
8.5 2 500x15 2.50 4.17 1.58 1.47 800 8.390,-
8.6 5 650x13 2.52 4.31 1.56 1.41 1050 8.545,-
9.0 4 590x13 2.52 4.46 1.58 1.42 1010 8.195,-
9.0 5 650x13 2.52 4.31 1.58 1.41 1060 8.945,-
1490 74/5000 sae 8.0 4 560x13 2.42 4.06 1.55 1.42 925 8.695,-
1147
1147
115»
1594
51/5200
51/5200
70/5800
78/4800
sae
sae
sae
sae
8.5
8.5
9.0
9.1
560x13
520x13
520x13
560x13
2.32
2.32
3.89
3.89
1.52 1.32 820 8.450.
1.52 1.32 800 8.525,
2.43 4.10 1.60 1.35 806 8.150,
2.54 4.44 1.65 1.40 973 8.500,
2445 80/4000 sae 7.5 4 640x15 2.70 4.77 1.80 1.60 1360 8.525.
1493
1584
1584
1493
53/4200
65/4600
65/4600
53/4200
B
sae
sae
sae
sae
7.5
7.7
7.7 3
7.5 3
■c
c
AMPHICAR
770 Cabriolet
AUSTIN
1100 Gl. Countryman
A60 Cambridge Sal.
AUSTIN-HEALEY
Sprite Mk IV
AUTOBIANCHI
rrimula Coupé
AUTO UNION
AUDI Super 90
AUDI 80 Variant
B.M.W.
1600-2
FIAT
1800 B
FORD
Taunus 17M 1,5 L Sw.
Taunus 17M 1,7 L Sw.
Taunug 20M Tudor
FT 1100 Standaard
GLAS
1304 Cabriolet
HINO
Contessa 1300 Coupé
MG
Midget Mk HI N
1100
MORRIS
Oxford serie VI Sal.
OPEL
Rekord 1700
Rekord 1700
Rekord 1900
Rekord 1500 Caravan
Rekord 1700 Caravan
PEUGEOT
204 Cabriolet
404 Sedan
RENAULT
Caravelle S Cabr.
SAAB
96V4
SUNBEAM
Hunter
TRIUMPH
Vitesse 2 Litre
1300
Spitfire 4 Mk II
VOLKSWAGEN
Karmann Gh 1500 Cp
VOLVO
13191
WOLSELEY
Wesp
ALFA ROMEO
560x15
600x15
600x15
700x14
2.40 4.07 1.54 1.50 840 8.450,
2.40 4.22 1.60 1.47 920 8.140,
2.40 4.22 1.60 1.47 1025 8.650,
2.40 4.28 1.50 1.92 1140 8.890.
1
C.
4 1147 38/4750 din 8.0 2 640x13 2.10 4.33 1.56 1.52 1030 9.880,-
4 1098
4 1622
4 1275
4 1221
4 1770
4 1696
4 1573
6 1795
4 1498
4 1699
6 1998
4 1498
4 1290
4 1251
4 1275
4 1098
50/5100
63/4500
«5/6000
65/5800
90/5200
80/5000
85/5700
97/5300
75/5000
85/5000
106/5300
75/5000
60/5000
65/5500
65/6000
55/5500
sae 8.5
sae 8.3
sae 8.8
sae 9.0
din 10.6
din 11.0
din 8.6
sae 8.8
sae 8.0 3
sae 9.0 3
sae 8.0 2
sae 8.0 4
din 9.3
din 9.0
bhp 8.8
bhp 8.9
550x12
590x14
520x13
145x13
165x13
165x13
600x13
590x14
640x13
640x13
640x13
760x14
550x13
560x13
520x13
550x12
2.37
2.54
2.03
2.30
2.49
2.49
2.50
2.66
2.71
2.71
2.71
2.69
2.10
2.28
2.03
2.37
3.73 1.53
4.43 1.60
3.50 1.35
3.74 1.58
4.38 1.62
4.38 1.62
4.23 1.59
4.48 1.62
4.59 1.72
4.59 1.72
4.59 1.72
4.45 1.96
3.83 1.50
4.15 1.53
3.50 1.40
3.73 1.53
1.34 826
1.47 1092
1.24 694
1.35 835
1.45 980
1.45 1115
1.41 940
1.47 1266
1.50 1035
1.50 1040
1.50 1008
2.04 1242
1.33 780
1.34 930
1.24 695
1.34 833
9.650,-
9.575,-
9.995,-
9.990,-
9.980,-
9.980,-
9.650,-
9.890.-
9.150.-
9.280,-
9.785,-
9.025.-
9.535,-
9.970,-
9.995,-
9.945,-
4 1622 61/4500 bhp 8.3 4 500x14 2.54 4.43 1.01 1.49 1100 9.575,-
4 1698
4 1698
4 1897
4 1698
4 1698
4 1130
4 1618
4 1106
4 1498
4 1728
6 1998
4 1296
4 1147
4 1493
4 1780
4 1096
86/5600
85/5600
103/5400
85/5600
85/5600
85/5800
80/5600
57/5400
73/6000
80/5000
105/5000
67/5200
74/6000
63/4200
85/5000
56/6500
sae 8.8
sae 8.8
sae 9.0
sae 8.8
sae 8.8
sae 8.8
sae 8.3
sae 8.5
sae 9.0
sae 9.2
sae 9.5
sae 8.5
sae 9.0
sae 7.5
sae 8.7
sae 8.9
640x13
640x13
640x13
640x13
640x13
146/14
165x380
145x380
500x16
660X13
560x13
560x13
520X13
560x15
166x16
560x12
2.67
2.67
2.67
2.67
2.67
2.59
2.65
2.27
2.50
2.50
2.32
2.45
2.11
2.40
2.60
2.S7
4.57 1.75
4.57 1.75
4.55 1.75
4.57 1.75
4.57 1.75
3.99 1.56
4.45 1.62
4.26 1.58
4.17 1.58
4.31 1.61
3.88 1.52
3.94 1.57
3.68 1.45
4.14 1.83
4.44 1.62
3.73 1.53
1.45 1010
1.45 1010
1.46 1008
1.45 1010
1.45 1010
1.34 840
1.40 1043
1.34 810
1.47 848
1.42 936
1.36 927
1.37 880
1.20 716
1.33 840
1.60 1040
L34 820
9.105,-
9.650.-
9.540,-
9.590,-
9.705,-
9.980.-
9.960,-
9.730.-
9.450,-
9.995,-
9.750.-
9.965,-
9.265.-
9.250,-
9.985.-
9.995,-
Giulia 1300 ti
4
1290
94/6000
sae
8.5
4
166x15
2.51
4.14
1.58
1.43
992
13.480.-
AUSTIN
Cooper „S"
4
1275
78/6800
sae
9.5
2
146x10
2.03
3.06
1.41
1.35
663
11.850.-
A60 Cambridge D.
4
1489
40/4000
sae
23.0
4
590x14
2.64
4.43
1.60
1.47
1130
11.125.-
1800 Balanza
4
1798
84/5300
sae
8.2
4
175x13
2.69
4.17
1.70
1.43
1150
12.225.-
B.M.W.
1800
4
172»
90/5250
din
8.8
4
600x14
2.56
4.50
1.71
1.46
1070
12.250.-
CITROEN
ID 19 B -
4
1986
84/5250
sae
8.0
4
180x380
3.12
4.83
1.79
1.47
1220
12.500.-
FIAT
124 Spider
4
1438
96/6500
sae
9.0
2
166x13
2.28
3.97
1.81
1.26
945
12.500,-
1800 B Familiale
6
1796
97/5300
sae
8.8
5
640x14
2.66
4.49
1.62
1.48
1325
11.750.-
2300 L
6
2279
117/5300
sae
8.8
4
640x14
2.65
4.48
1.62
1.47
1260
12.650,-
FORD
Corsair V 4 GT
4
1998
93/4750
sae
8.9
2
560X13
2.57
4.49
1.61
1.41
993
10.525,-
Zephyr V 4 Mark IV
4
1996
93/4750
sae
8 9
4
640x13
2.92
4.70
1.81
1.43
1245
12.100,-
Taunus 20M St. w.
C
1998
106/5300
sae
8.0
3
640x13
2.71
4.59
1.72
1.50
1083
10.350,-
FT 1300 Standaard
4
1699
83/5000
sae
8.0
4
650x14
3.00
5.18
2.06
2.19
1470
11.725,-
FT 1500 Standaard
4
1699
83/5000
sae
8.0
4
700x14
3.00
5.18
2.06
2.1»
1660
12.850,-
GLAS
1700
4
1682
86/4900
ÓÈD
9.7
4
600x14
2.50
4.41
LSI
1.3»
1020
10.965,-
INNOC. - MORRIS
!M 3
4
1098
56/5600
bhp
8.9
4
560X12
2.37
3.73
1.53
1.34
866
12.995.-
LANCIA
Fulvia Sedan 2 C
4
1091
71/8000
Am
9.0
4
155x14
2.48
4.14
1.55
1.40
1042
10.750,-
MmXJI
Magnette Mk IV
4
1622
68/5600
bhp
8.3
4
590x14
2.54
4.52
1.61
1.49
1150
11.600,-
MGB Cabriolet
4
1798
96/5500
bhp
8.8
2
560x14
2.31
3.89
1.52
1.26
928
12.350,-
MORRIS
Oxford aerie VI D.
4
1489
40/4000
bhp
23.0
4
500x14
2.64
4.48
1.81
1.49
1149
11.125,-
1800
4
1798
84/6000
bhp
8.2
4
175x13
2.70
4.17
1.70
1.43
1187
12.225.-
NSU
Spider
-
600
64/6000
sae
2
500x12
2.01
3.58
1.52
1.23
685
10.900,-
PEUGEOT
404 Sedan Injection
4
1818
98/5700
sae
8.8
4
166x380
2.65
4.46
1.62
1.40
1043
11.380,-
404 Sedan Dieeei
4
1948
«8/4600
sae
21.0
4
166x380
2.65
4.45
1.62
1.40
1110
12.580,-
404 Stationcar
4
I486
«8/5000
sae
7.7
5
166x380
2.84
4.58
1.62
1.43
1130
10.560,-
PLYMOUTH
Valiant V 100 Sedan
2
2786
116/4400
sae
8.5
2
6SQxlS
2.74
4.78
1.81
1.38
1300
12.560.-
P.M.C.
A 200 GT
1088
108/5400
M
U
4
580x18
2.5»
4.25
1.49
1.41
1070
11.500.-
RENAULT
Caravelle S Coupé
4
1108
67/6400
sae
8.5
2
145x380
2.27
4.26
1.58
1.34
846
10.530,-
RILEY
Kestrel
4
1096
56/5000
sae
8.9
4
550x12
2.37
3.73
1.83
1.35
828
10.500,-
4—72
4
1622
«8/5000
sae
8.3
4
500x14
2.56
4.52
1.61
1.51
1130
11.850,-
SAAB
Combi V4
4
1408
13/0000
me
9J>
3
580x36
2.50
4.27
1.5B
1.47
919
10.950,-
TOYOTA
Crown Semi de Lax 4
vem
85/4600
sae
7.T
4
700x13
2.60
4.83
1.89
1.48
ttl5
10.850.-
Crown 2000
C
1968
no/5200
sae
8.8
4
700x13
2.69
4.69
1.89
1.47
1230
12.495,-
VAUXHALL
Victor 101 Super Sw.
4
MM
78/4800
M
5
500x13
2.54
4.44
1.66
1.40
1038
10.300,-
VOLGA
M 21 Sedan Dteael
4
2288
«6/4000
me
38 0
4
680x35
2.70
4.77
1.80
1.80
1528
10.675,-
VOLKSWAGEN
Karm. Ghia M00 X.
4
KM
85/4000
8M
1-7
2
80QXIB
2.40
4.28
1.62
1.33
900
11.300,-
WOLSELEY
16/60
4
14KB
81/4000
me
U
4
190x34
SJM
4.43
L8I
1.80
IK*
10.350,-