Unieke nachtelijke actie na scheepsdrama
in monding van Nieuwe Waterweg
Grondzeeën werden
sleepboot fataal
Britse stranden door
olieramp bedreigd
GRENSCONFLICT ISRAËL-SYRIË
Alleen op de sabbath kunnen
de kinderen veilig spelen
„Warren
rapport
is geen
bewijs
TANKSTATION
OVERVALLEN
URENLANG SPANNING
„Het moet worden verboden"
Vlees met hormonen in
Engeland toegestaan
Na stranding van reuzentanker
BANGE VRAAG
WEINIG HOOP
ONWRIKBAAR
Algerijn was rovers
te slim af
TROSSEN GEBROKEN
NA HET FEEST
Viëtnamezen in
sept. naar stembus
Bescherming
Zenuwachtig
Observatiepost
Schijnwerpers
Gevaarlijk
Pyromaan plaagt
West-Brabant
RECHTERS IN
NEW ORLEANS
KLETSPRAAT
MAANDENLANG
MAANDAG 20 MAART 1967
NEGEN MAN GERED MET HELIKOPTER
Triest als een kadaver, ligt de ver
laten en lek gebeukte sleepboc
Vikingbank op de kop van de zuider-
dam bij Hoek van Holland. Toen de
redding brengende helikopter ver
scheen, lagen de negen opvarenden
tegen de witte opbouw om zich tegen
de overkomende grondzeeën tt be
schermen.
(Luchtfoto Dick Lemcke)
Dit zijn de drie marinemannen, die de unieke reddingsactie hebben uitgevoerd.
V.l.n.r.: luitenant ter zee I. N. van Dam; korporaal-vliegtuigmaker R. Naumann
en adjudant-onderofficier C. H. J. Heinen. De landingen die zij zes keer uit
voerden op het terrein van de Koninklijke Marine te Hoek van Holland leken
wat op de manier, waarop in oktober 1934 de Uiver tijdens de Meiboume Race
bijgelicht door de koplampen van auto's op de renbaan van Albany neer
kwam. In Hoek van Holland beschenen, op verzoek van de politie, namelijk
zeventig automobilisten de landingsplaats van de Augusta Bell.
(Van onze correspondent)
LONDEN Een onafzienbaar olie
veld bewoog zich gisteren in de richting
van de stranden van Zuid-Engeland. Het
is afkomstig van de op een rots gelo
pen Liberiaanse reuzentanker Torrey
Canyon, die een draagvermogen heeft
van 120.000 ton en een voile lading olie
aan boord had.
Uit de gescheurde wand van zeven
tanks stroomt de olie ononderbroken
weg. Terwijl de Nederlandse zeesleep
boot Utrecht gisteravond een voorlopig
laatste poging deed om, geassisteerd
door andere schepen, de tanker vlot te
brengen, waren schepen en vliegtuigen
van de Britse marine druk bezig vele
duizenden liters bestrijdingsmiddelen te
spuiten op de zich snel uitbreidende
olievlek.
De hele voorraad van de marineba
sis Plymouth was al uitgeput en uit
heel Engeland waren nieuwe voorraden
bestrijdingsmiddelen onderweg.
Premier Wilson heeft de onderminis
ter van Marine, Foley, naar het be
dreigde gebied gestuurd om de schoon-
maakoperatie te leiden. Foley heeft zijn
hoofdkwartier gevestigd in Plymouth
Tegen hèt invallen van de duisternis
meldden helikopters, dat er weinig be
weging zat in het reusachtige olieveld,
dat aanvankelijk acht bij zes mijl heeft
gemeten maar dat door de harde wind
was uitgereikt tot één lange ononderbro
ken sliert.
In tientallen badplaatsen aan de En
gelse zuidkust was gisteravond de ban
ge vraag: Zal het lukken de olie te ver
nietigen voor zij onze kostbare stran
den bereikt Gebeurt dat niet, dan
wacht Devon en Cornwall en de Scilly
Eilanden een ramp, want dan zullen
honderdduizenden zomergasten zeker
wegblijven. Alleen Cornwall verdient al
per zomer vierhonderd miljoen gulden
aan toerisme.
Het chemische middel dat nu wordt
gebruikt doet de zwarte brij zinken. Het
moet in enorme hoeveelheden worden
gebruikt. Daarom is de operatie van de
marine zeer kostbaar.
Vliegtuigen en helikopters die gister
avond over de gestrande Torrey Canyon
vlogen, meldden dat het er naar Uitzag
dat de reusachtige tanker zou breken.
Dat zou tot gevolg kunnen hebben, dat
nog meer ladingtanks scheuren en hun
olie aan de zee prijsgeven.
Hoop dat de IJmuidense zeesleepboot
er in zou slagen de kolos los te trekken
van de rotsen waar hij muurvast op
zit, was er gisteravond vrijwel niet
meer. Er werd uit Nederland per vlieg
tuig in allerijl bergingsmaterieel aan
gevoerd om vandaag een poging te doen
het schip te redden.
De bemanning van de Utrecht wordt
geassisteerd door die van een andere
IJmuidense zeesleepboot, de Stentor, en
een Portugese sleepboot, de Praia da
Adraga. De bergers willen proberen het
schip vol lucht te pompen en dan vlot
te brengen. Het algemene weerbericht
was vrij gunstig, maar het woei gister
avond bij Land's End hard en het schip
had veel te lijden van schuren tegen de
onderzeese rotsen. Het dek van het
schip ligt vrijwel gelijk met de zee.
Alleen de Italiaanse kapitein en drie
van zijn officieren waren zondagavond
nog aan boord van de tanker, die za
terdagochtend op de Seven Stones liep.
Mocht het schip breken, dan zal er on
middellijk een poging worden onderno
men om hen te redden. In de buurt be
vinden zich volop reddingsboten, heli
kopters en allerlei schepen. Daaronder
zijn ook kleine tankers die willen pro
beren een deel van de lading van de
Torrey Canyon over te nemen.
De rest van de Italiaanse bemanning
van 36 koppen is gisteren met reddings
boten en helikopters van boord gehaald.
Een van de zeelui viel in het water
maar hij kon ongedeerd worden opge
vist.
Er zat gisteren geen beweging in het
tankschip, wat de Utrecht en andere
slepers ook probeerden. De Torrey Ca
nyon kraakte onheilspellend terwijl zij
steeds vaster op de verraderlijke klip
pen kwam te zitten. „Als dat schip
vlot komt", zei een oude kustwachter
die op de Scilly-eilanden stond te kij
ken, „dan zal dat zowat het eerste zijn
dat van die rotsen af komt."
De tanker is op verscheidene plaat
sen lek geslagen. Gisteravond stond het
hele voorschip onder water, er stond
dus een enorme druk op de romp. Ook
de pompkamer stond helemaal onder
water. Aan boord bevond zich zaterdag
90.000 ton ruwe olie. Het schip was on
derweg naar Milford Haven in Wales
waar de lading bij de raffinaderij van
BP zou worden gelost.
Op de Seven Stones, een groep rotsen
aan de uiterste zuidwestpunt van Enge
land, ligt nu de reuzentanker Torrey
Canyon met een gapende scheur in het
onderwaterschip, waardoor duizenden
tonnen olie wegvloeien. Hoe het schip
in die positie is geraakt, is een raadsel.
Het zeer gevaarlijke water daar dient
door alle scheepvaart onder alle om
standigheden te worden gemeden. Van
de tientallen schepen, die er in de loop
der jaren toch zijn vastgelopen op de
rotsen, is er slechts één practisch onge
deerd weer vandaan gekomen.
DEN HAAG Twee gemaskerde
mannen hebben gisternacht om drie
uur een overval gepleegd op het ben
zinestation op de splitsing in de rijks
weg van Delft naar Rotterdam. Zij
bedreigden de pompbediende met twee
pistolen en namen zijn geldtas met
ongeveer vijfhonderd gulden mee.
De pompbediende, de heer Boufedje,
is een Algerijn die vloeiend Neder
lands spreekt. Hij gaf echter voor dat
hij de rovers niet verstond toen zij
hem om de sleutel van de kluis in 't
pompstation vroegen. In die brandkast
lagen enkele duizenden guldens.
Hollen.
De rovers geloofden de heer Boufed
je, sloegen de schakelaar van het te
lefoontoestel stuk en holden weg in de
richting van Delft. De pompbediende
heeft geen auto horen wegrijden.
De heeft Boufedje ontdekte dat de
telefoonverbinding niet volledig was
vernield. De rovers hadden alleen de
schakelaar voor interlokale gesprekken
onklaar gemaakt. De Algerijnse pomp
bediende heeft toen de lokale lijn
naar Delft gebruikt om de politie te
alarmeren.
Tegen de muur.
Hij kon slechts een vaag signale
ment van de rovers geven, omdat hij
met zijn gezicht tegen de muur moest
staan. De ene overvaller is lang, de
andere kort, de ene blond, de andere
donker. Zij droegen doeken voor hun
gezicht. Op één van de pistolen zat
een geluiddemper.
De Haagse politie heeft gisteren al
le benzinestations in de omtrek ge
waarschuwd. De pomphouders kregen
het advies geen geld in hun stations
te laten liggen.
O
BONN De Oostduitse grenswach
ters zijn sinds kort uitgerust met ui
terst gevoelige luisterapparatuur. Ze
moeten daarmee de gesprekken af
luisteren van de mensen die de grens
aan de Westduitse kant bezoeken.
(Va neen onzer verslaggevers)
HOEK VAN HOLLAND In het felle licht van een schijnwerper, zijn gis
ternacht negen mannen gered in de mond van de Nieuwe Waterweg. Terwijl de
storm de branding hoog opjoeg, haalde een helikopter van de Marine Lucht
vaartdienst de mannen, in perfect samenspel met de reddingboot Koningin
Juliana, van de gestrande en gekapseisde sleepboot Vikingbank. Het was voor
het eerst, dat op de Nederlandse kust een dergelijke actie in de nacht werd
ondernomen.
Met knipperende lichten verscheen een half uur voor middernacht de helikopter
boven de hulpeloze Vikingbank. Op tachtig meter afstand lag de reddingboot
die met haar krachtige schynwerper de duisternis doorboorde. B(j dit licht lever
den drie marinemannen binnen een uur de prachtige prestatie in zes vluchten
de sleepbootbemanning te redden.
Van kwart voor tien af heerste er een dramatische spanning in de buurt van de
mond van de Nieuwe Waterweg. Toen was de Eurosleepboot Vikingbank ge
strand op de kop van het Zuiderhoofd. Dat gebeurde by een poging het onder
Panamese vlag varende Griekse vrachtschip Alkyone vlot te slepen. Het schip
was 's middags om vijf voor half zes juist binnen de pieren vastgeraakt bij de
knik van de leidam van het Zuiderhoofd.
De ongerustheid omtrent het lot van de sleepbootbemanning nam toe nadat was
gebleken dat de reddingboot Koningin Juliana niet bij de Vikingbank kon komen.
Het nog maar enkele jaren oude schip met een vermogen van 1650 pk lag te
rijden op de stenen en maakte over stuurboord een slagzij van zestig graden.
Schipper Piet Grootenboer riep over
de radio dat hij op ongeveer honderd
meter afstand nog geen meter water
onder de reddingboot had, zodat hij
niet dichterbij kon komen. Daarop voer
de loodsboot Betelgeus Europoort bin
nen waar haar twee motorjollen pro
beerden „achterom" te benaderen. Over
het zuiderhoofd probeerde een aantal
mensen naar de verongelukte sleepboot
te gaan.
Omstreeks elf uur kwam het bericht
dat op het vliegkamp Valkenburg bij
Leiden een helikopter gereed stond.
Met ongeduld wachtte ieder de komst
er van af. Tegelijk vroeg men zich af
hoe deze operatie zou aflopen.
Op zeker moment wist niemand meer
iets met zekerheid omtrent de mannen
van de Vikingbank. De sleepboot lag
met gedoofde lichten en de reddingboot
had een opgeblazen rubbervlot gezien.
Van de mensen was echter geen spoor
gevonden totdat de sleepboot weer in
de lucht kwam via een verbinding met
een walkie-talkie naar de sleepboot
Schouwenbank. Aan de wal haalde men
opgelucht adem bij de mededeling dat
ieder nog aan boord was.
Om half twaalf verscheen de helikop
ter en begon een van de meest specta
culaire reddingsoperaties van de laatste
jaren.
De directie van de Koninklijke Zuid-
Hollandsche Maatschappij tot het Red
den van Schipbreukelingen stuurde gis
teren een telegram met gelukwens naar
de commandant van de helikopter.
Het Griekse vrachtschip Alkyone
voer zaterdagmiddag de haven van Rot
terdam uit met een kleine lading ko-
pra voor Hamburg. Het schip had in
de Maashaven een deel van zijn vracht
gelost en daarna bij De Rotterdamse
Droogdokmaatschappij gedurende enke
le dagen kleine reparaties ondergaan.
Onder aanwijzingen van de rijks-
loods De Vries was de Alkyone bijna
buiten toen de stuurmachine uitviel. Er
stond een noordwesterstorm met wind
kracht 8. Nauwelijks vijf minuten later
liep het schip vast.
Het was opkomend water, zodat uit
Europoort met spoed drie sleepboten
van de Nieuwe Rotterdamse Sleepdienst
vertrokken om te proberen het schip
uit zijn geboeide positie te bevrijden.
Het slechte weer speelde hun danig
parten. Van de Maasbank en de Schou
wenbank braken de trossen.
Enkele snel na elkaar opduikende
grondzeeën luidden toen de ramp met
de Vikingbank in. Door het binnenstro
mende water viel met de machinerie
de verlichting uit. De sleepboot dreef
willoos naar de kop van het zuider
hoofd.
De reddingboot Koningin Juliana ver
liet voor de tweede keer op die dag de
Berghaven van Hoek van Holland. Zij
was eerst naar buiten gegaan om de
Griekse bemanning van de Alkyone bij
te staan voor het geval zij van boord
wilde gaan, voor haar echter bleek er
geen gevaar te bestaan.
Schipper Grootenboer verlegde toen
zijn koers naar de Maasvlakte waar 'n
kleine kustvaarder moeilijkheden leek
te hebben. Op de weg erheen bleek de
ze vrachtvaarder het weer zelf te kun
nen klaren.
De mannen van de Koningin Juliana
maakten deze reis nadat zij nauwelijks
thuis waren gekomen van een feeste
lijke ontvangst. De directie van de red-
dingmaatschappü had hun 's ochtends
onderscheidingen uitgereikt voor hun
optreden op 30 november van het vorig
jaar. In bar slecht weer haalde de red
dingboot toen een ernstig zieke machi
nist van het lichtschip Goeree.
De tocht naar de Vikingbank duurde
vijf uur. De reddingboot kon niet de
helpende hand bieden, en iedereen be
greep dat het optreden van de helikop
ter de enige oplossing was.
Schipper Grootenboer was onder de
indruk van de rustige manier waarop
de marinemannen te werk gingen. Hij
belde zondagochtend de helikoptercom
mandant op om hem te feliciteren. Hij
zei: „Zulk een samenwerking waardeer
ik bijzonder".
Omstreeks kwart voor twaalf landde
de helikopter voor het eerst op het ter
rein van de Koninklijke Marine te Hoek
van Holland. Ziekenauto's stonden al
klaar om de geredden naar het ge
bouw van het Groene Kruis te brengen,
waar vele leden van de kolonne van
lïll;
.-..xv
t.
het Rode Kruis het druk kregen met de
verzorging van de drijfnatte en ver
kleumde schipbreukelingen.
Hete kruiken, warme koffie en glazen
cognac brachten de zeelieden vrij gauw
op verhaal. De belangrijkste medicij
nen van dokter J. J. van Lonkhuyzen
waren een kalmerend woord en een
pakje sigaretten.
Bij daglicht bleek de lek gebeukte
Vikingbank helemaal op haar stuur
boordszij te liggen. Misschien komt er
een drijvende bok aan te pas om haar
te bergen.
Duizenden mensen uit wijde omtrek
trokken gisteren naar Hoek van Hol
land om naar de twee gestrande sche
pen te kijken. Zaterdagavond zorgden
enkele honderden auto's al voor een on
gekende drukte.
SAIGON Aan de vooravond van
de Amerikaans-Viëtnamese conferen
tie op Guam, die vandaag begint,
heeft de Zuidviëtnamese militaire jun
ta bekendgemaakt dat op 3 september
verkiezingen zullen worden gehouden
voor een president en een nieuwe se
naat. Een maand later zullen verkiezi-
gen volgen voor een Huis van Afge
vaardigden.
TEL-AVIV Zes dagen per week
leven de 37 kinderen van de Kibboets
Tel-Katzir aan de Israëlische grens
in complete oorlogspsychose. Zes uur
per dag krioelen ze angstig en ze
nuwachtig in de schuilkelders van de
nederzetting. Veilig voor Syrisch ar
tillerievuur dat elk moment kan los
barsten.
Zes uur, omdat dat de tijd is dat de
mannen van Tel-Katzis het door Syrië
betwist* land in de gedemilitariseerde
zone langs de Israëlisch-Syrische grens
met hun tractoren bewerken.
Ze vormen het doelwit van Syrische
schutters, die hoog in de Syrische ber
gen, die als onneembare forten boven
het meer van Tiberias oprijzen, naar
hartelust hun moordend vuur op de kib
boets kunnen richten.
Zodra de tractoren hun werk gedaan
hebben en in de kibboets terugkeren
kruipen de kinderen uit de schuilkelders
en knipperen zij met hun ogen tegen
het felle daglicht.
Alleen op sabbath, de zevende dag,
als de tractoren niet over de velden
brullen, spelen de kinderen ongedwon
gen de gehele dag buiten. Dan is het
voor hen „vrede". Maar ze spelen ach
ter dikke cementen muren en rennen
achter metalen wallen.
Tel-Katzir is meer dan een kibboets.
Het is een door jonge Israëli's bewoon
de vesting, één der gevaarlijkste en
meest in het nieuws zijnde punten van
Israël.
Onder grote stenen liggen de mannen
die in de zeventien jaar, dat Tel-Katzir
bestaat, z(jn gevallen. Op 9 januari vie
len op enkele meten afstand van de ge
meenschappelijke eetzaal Syrische tank
granaten.
Maar de jonge mannen en vrouwen
weten van geen wijken. Zij hebben zich
vastgebeten in hun overtuiging dat zij
voor het recht zelf strijden. Zij zijn de
echte pioniers van Israël.
„Waarom brengen jullie de kinderen
niet naar een andere kibboets als ze
hier zo zenuwachtig zijn?" vroegen we
Gidon, een jonge dynamische inwoner
van Tel-Katzir, die aan de Hebreeuwse
universiteit te Jeruzalem zijn kandidaat
examen in de landbouwwetenschappen
haalde.
Verbeten antwoordt hij: „Wij denken
er niet over onze kinderen over te plaat
sen. Wij wijken geen stap, geen centi
meter."
Gidon leidt ons naar een heuvel. Hij
wijst naar het dal waar de bebouwde
velden van de kibboets onder de Syri
sche bergen liggen. „Ziet u dat dorre
stuk land? In 1963 kwamen we met de
Syriërs oveneen, dat we dat niet meer
zouden bewerken. In ruil daarvoor be
loofden ze ons niet meer te zullen schie
ten, maar ze hebben ons bedrogen. Al
vaak. Als we nog één centimeter wijken
zijn de Syriërs morgen hier", en hij
wijst op de welvarende kibboets die
achter hem ligt.
Vanaf de heuvel wijst Gidon ons de
plaats waar op twintig meter van de
observatiepost van de wapenstilstands
commissie van de Verenigde Naties Sy
rische tanks staan ingegraven, nauwe
lijks zichtbaar. Tegen alle regels van
de demilitarisatie in.
Van de buitengewone bijeenkomst van
de gemengde Israëlisch-Syrische wapen
stilstandscommissie, die voor de eerste
maal sedert 1959 op aandrang van de
secretaris-generaal van de Verenigde
Naties. Oe Thant, bijeenkomt om over
de landbouw in de gedemilitariseerde
zone te spreken, verwacht Gidon niet
veel.
„De Syriërs maken de grens heet om
hun binnenlandse moeilijkheden op ons
af te reageren. Zij willen de Arabische
wereld laten zien, dat zij voorgaan in
de strijd tegen Israël."
Tel-Katzir is een kleine, goed verde
digde stelling. De huizen zijn er van ge
wapend beton, dat zwaar machine-ge
weervuur weerstaat. Maar nu de Syriërs
ook tanks in de strijd hebben gebracht
z(fn deze huizen niet langer veilig. Wel
veilig zijn de schuilkelders, die tussen
de huizen liggen en die gemakkelijk
snel bereikbaar zijn. Om de kibboets lo
pen loopgraven en prikkeldraadversper
ringen.
De mannen van de kibboets bewaken
hun nederzetting dag en nacht. Met
sterke schijnwerpers belichten ze
's nachts de omstreden velden. Maar
gezien de ernst van de toestand is het
Israëlische leger nabij.
De Israëlische tanks schakelden op 6
januari twee Syrische tanks uit, die op
de kibboets hadden geschoten.
Tel-Katzir ligt in de frontlijn. Een ki
lometer van de kibboets liggen de res
ten van het Syrische dorpje Tawafiq.
In 1960 werd het door Israëlische leger
eenheden met de grond gelijk gemaakt
als vergelding omdat een Israëlische le
gerauto op een mijn was gelopen, waar
bij drie Israëlische soldaten om het le
ven kwamen.
Nergens leeft de oude bijbelse spreuk
„oog om oog, tand om tand" zo sterk
als in de harten van de honderd man
nen en vrouwen van Tel-Katzir. Maar
zij werken toch rustig door aan de op
bouw van Israël, terwijl Syrische solda
ten dat met lede ogen vanuit hun stel
lingen aanzien.
LONDEN De synthetische hor
monen die in Nederland illegaal wor
den gebruikt bij het vetmesten van
kalveren, zoals onlangs bleek tijdens
een proces in Arnhem, zijn in Enge
land toegestaan. Ze worden er ge
bruikt bij het fokken van runderen
en van grote kippen voor de slacht.
Het Britse ministerie van Landbouw
vindt dit niet gevaarlijk mits de boeren
zich aan de doses houden, die door de
fabrikanten worden voorgeschreven,
aldus meldde gisteren het zondagsblad
The Sunday Times.
Volgens dit blad bestaat er op het
ogenblik in Engeland geen manier om
vast te stellen of vlees nog synthetische
hormonen bevat als het in de winkels
komt. Zoals bij het proces in Arnhem
is gebleken kan dit een gevaar beteke
nen voor de gezondheid. Kanker kan
er door worden aangemoedigd, zeker
bij kinderen, zo werd in Arnhem ver
klaard namelijk de inspectie van de
volksgezondheid.
De Nederlandse deskundige dr. T. J.
Bakker, die Engeland heeft geleerd hoe
men kalveren snel kan vetmesten, heeft
zaterdag gezegd: „Het is onmogelijk om
het gebruik van deze synthetische hor
monen te regelen. Ze moeten worden
verboden".
Van onze correspondent
BERGEN OP ZOOM In Kruisland
bij Steenbergen is gisternacht weer
brand gesticht. Ditmaal op de boerderij
van de gebroeders Geluk, die afbrandde.
Zestien koeien stikten in de rook. De
schade bedraagt anderhalve ton.
NEW ORLEANS Het zal mis
schien nog enige maanden duren eer
Clay Shaw op beschuldiging van het
deelnemen aan een samenzwering te
gen president Kennedy terecht moet
staan. Waarschijnlijk zullen er voor
het zover is, nog anderen worden ge
arresteerd.
Shaw liet zich het afgelopen week
einde in een ziekenhuis opnemen om
tot rust te komen nadat vrijdag drie
rechters een openbaar vooronderzoek
hadden afgerond met de mededeling
dat er voldoende gronden voor zijn
berechting waren.
De drie rechters besloten ook bij
meerderheid van stemmen twee
tegen een dat het rapport-Warren
en de bybehorende 26 delen documen
tatiemateriaal niet als bewijs bij de
processtukken zouden worden gevoegd.
Een van de drie rechters, Bernard J.
Bagert, verklaarde: „Het rapport-War
ren is vol kletspraat, die vier of vijf
maal is veranderd".
Wanneer Shaw voor zijn rechters
verschijnt, wellicht samen met ande
re beklaagden, zal hij de eerste zijn
die wordt berecht in verband met de
moord op Kennedy. Dat proces zal
ook het eerste zijn dat rechtstreeks
verband houdt met die moord.
De kans is groot dat de openbare
aanklager van New Orleans, Jim Gar
rison, in het begin van deze week al
met de formele voorbereiding van het
proces tegen Shaw zal beginnen. Die
voorbereiding, zo zei zijn plaatsver
vanger, James L. Alcock, gisteren,
kan verscheidene maanden vergen.
In afwachting van het begin van het
proces blijft Shaw op vrije voeten.
Aan het einde van de vorige week
meldde een Londense krant dat Shaw
van plan was naar Engeland te gaan.
Dat kan nu niet doorgaan.
ADVERTENTIE
MAANDAG 20 MAART 1967
578ste STAATSLOTERIJ
EERSTE KLASSE
Prijzen van
5
50
100
200
400
1000
zi|n
zijn
zijn
zijn
zijn
zijn
Een prijs van
Een prijs van
Een prijs van
Een prijs van
Een prijs van
Een prijs van
De prijs van
9
656
617
762
344
gevallen op nummers eindigende op
gevallen op nummers eindigende op
gevallen op nummers eindigende op
gevallen op nummers eindigende op
gevallen op nummers eindigende op
gevallen op nummers eindigende op 1491
2000 is gevallen op het nummer 058690
2000 is gevallen op het nummer 026850
2000 is gevallen op het nummer 038052
f 2000 is gevallen op het nummer 079782
2000 is gevallen op het nummer 050701
5000 is gevallen op het nummer 047299
f 20.000 is gevallen op het nummer 004995
Let wel op dit nummer zijn twee prijzen gevallen.