Studenten Toneel Festival had in éénakter „Darts" uitschieter Orgelconcerten in Zwolle Toekomst houdt veel beloften in Vlaamse academie wil nieuwe spelling niet Tvv \CLL_ WINST A.K.U. DAALDE MET 37% Omzet De Vries daalde VANAVOND MORGEN W$m. DAPHNE DU MAURIER PILOOT STORM RECHTER TIE TEKKO TAKS Gemakkelijk Veelbelovend Scherper Te zwak Warrig VERMOGEN TELEVISIE OERM Johnny Hart ~l T.V. LANGENBERG Pagina 2 MAANDAG 24 APRIL 1967 JANET 46 „Onzin, jongen, ik ben bijna acht jaar ouder dan jij. Je zult gauw ge noeg je eigen weg wel vinden. Je va der zal dan trots op je zijn. IVader zegt, dat je ijverig werkt op de werf, en Tom en de broers denken er ook zo over". „Dat kan wel zijn, Dick, maar toch heb ik er geen schik in". „Ga dan mee naar zee, Chris. Dat is voor een man het mooiste wat er is. Je zou de kapitein er ook zo'n groot plezier mee doen". „Maar het is niets voor mij, jon gen. Wil je wel geloven, dat ik ner gens voor deug? Maar ik zweer je, neef, dat ik m'n best zal doen, en va der zich over mij niet zal behoeven te schamen". Een week later ging Joseph, verge zeld van zijn oudste zoon en zijn neef, met de trein naar Plymouth. Dick ging dadelijk van het station naar de examen-commissie. Joseph staarde hem na, denkend aan zijn eigen exa men vijfentwintig jaar geleden. Hoe voelde hij zich toen gesterkt door het vertrouwen, dat Janet in hem stelde, die thuis op de uitslag zat te wach ten. Nu was hij drieënvijftig en lag zijn jeugd achter hem. Joseph ging alleen de spreekkamer binnen en Chris bleef beneden in de wachtkamer. Hij was precies een half uur binnen. Christoffel hoorde toen zijn langzame tred de trap afkomen. Hij ging hem tegemoet, maar ont waarde een gebogen gestalte, die we zenloos voor zich keek, als zoch zij haar weg in een woestenij. Zonder een woord te wisselen tra den zij samen naar buiten en wandel den weg, doelloos, zonder te weten waarheen. Zij gingen naar een loge ment, want zij hadden sedert hun ont bijt niets gegeten. Het was nu half drie in de middag. Christoffel schepte het bord van zijn vader vol, net als of hij een kind was. Joseph probeer de te glimlachen, maar de spieren van zijn gezicht leken verstijfd. Er lag een sombere schaduw tussen hen. Christoffel wendde de blik af. Hij kon haast geen hap door de keel krijgen. Radeloos dacht hij aan de moeilijke dagen, die Joseph in Plyn te wachten atonden. Toen zij klaar waren betaalde Chris toffel. Dick stond hen aan het station op te wachten. Hij moest vijf dagen in Plymouth blijven. Toen zei Joseph voor het eerst iets. „Hoe ging het me je examen, Dick?" vroeg hij. „Het ging wel, oom. Ik geloof, dat ze nogal tevreden waren". „Dat is heel goed". Joseph keek uit het coupéraampje langs hem heen. „Weet je, ik wil dat jij de nieuwe schipper van de „Janet Coombe" wordt". Allebei wisten ze toen dat het ein de was aangebroken. Het schip en de zee zouden Joseph niet terugzien. „Ik zal mijn uiterste best doen, oom Joe". De trein stoomde weg, met vader en zoon. Chris vatte zijn vader bij de arm. „Kunnen ze niets aan uw ogen doen, vader?" vroeg hij zacht. „Ik weet het niet", antwoordde Jo seph. „Tob er maar niet over, jon gen". Langzaam liepen Christoffel de tra nen over de wangen. „Vader, kan ik niets doen?" „Het is goed, Chris, beste jongen. Het is het einde van een droom, dat is alles. Ik ben nu alleen nog maar bezorgd voor het schip". Uit loodgrijze wolken kletterden re gendruppels tegen het raampje van hun coupé. XII. De eerste weken, nadat de „Janet Coombe" zonder hem vertrokken was, verzonk Joseph in een lethargische neerslachtigheid. Het bleek niet moge lijk hem daaruit op te heffen. Annie kon hem daarbij niet behulpzaam zijn. Zij was trouwens bang voor de ze totaal veranderde stemming, die zij niet begreep. Het was de oude dag, die Joseph altijd had proberen te ont wijken, maar die hem nu bevangen had. Het Klimop Huis was het enige, wat hem nu restte en de stille wan delingen over de rotsen langs de zee. Joseph vond ook een zekere vertroos ting in de oude boerderij, waar zijn zuster hem beter begreep dan wie ook, en voorts haar zoon Fred, die hem altijd deed denken aan Janet. Won derlijk en onverklaarbaar, die erfelijk heid. Intussen maakte Chris, zonder dat zijn vader ervan op de hoogte was, plannen om naar zee te gaan. Hij zag zichzelf de plaats innemen van zijn vader, bewonderd, geëerd, een beetje gevreesd ook. Hij had zijn vader de laatste tijd nauwkeurig gadegeslagen en iets begrepen van de liefde, die er tussen Joseph en Janet had bestaan, en van de verwachting, die zijn vader van zijn zoon gekoesterd had. Chris toffel zei het een keer teg nezijn va der, toen zij op een avond samen wa ren bij de ruïne van het oude kas teel. „Vader, over zes weken is de „Ja net Coombe" weer thuis en dan ga ik mee naar zee, als zij weer uitzeilt". Joseph stak hem de hand toe, als was hij weer een kleine jongen. „Ik wist, dat je gaan zou", zei hij. „Het is iets, dat sterker is dan jezelf Chris. Het is iets in je bloed, dat zich niet verloochent. Ik heb er lang op ge wacht, dat je mij dit zeggen zou". „Ik wil alles doen, waardoor u trots op me kunt zijn, vader, en ik zweer u, dat u daarop niet lang zult hoeven te wachten". „Dat weet ik. O, Chris, jongen, wat heb je me daarmee goed gedaan, van daag! Dat vergeet ik nooit". „Dank u, vader, ik ben erg blij, ik ben er heel blij om." Samen gingen zij de heuvel af. De vader hield zijn arm om de schouder van zijn zoon geslagen. Joseph had weer levensmoed gekre gen en de eerstvolgende weken vlogen voorbij, totdat de „Janet Coombe" 't anker uitgooide in de haven van Plyn. Christoffel brandde van verlangen om eindelijk uit Plyn weg te komen en een nieuw leven, vol avontuur, tege moet te gaan. De kwade kansen, de ongemakken, die hem te wachten ston den, telde hij niet. Dit voelde hij als een soort bevrijding, heel wat be ter dan het sleurleven op de scheeps werf. De dag voor zijn vertrek had de jonge man gelegenheid het scheeps- kantoor te bezoeken. Daar ontmoette hij zijn oom Philip, die verrassend goed gehumeurd scheen. „Ga je naar zee, Christoffel?" informeerde hij. „Ik begrijp niet, dat een fijne vent als jij het ruwe leven op een schoener aan trekkelijk vindt". De jonge man kreeg een kleur van verlegenheid. „Ik ben vast van plan er iets goeds van te maken, oom", antwoordde hij. (Wordt vervolgd) miiiiiiiiiiiiiiiii IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIU imiiuiiiiimimiiiiiimiii 3487. Reeds vroeg de volgende morgen braken zij hun kamp op en zochten de grote verkeersweg weer op, teneinde zo spoedig mogelijk terug te keren naar hun basis. Het ongeluk met de OS—108 en de dood van Peter Briggs hadden opeens al hun vakantieplezier verstoord. Natuurlijk, er gebeuren elke dag ongelukken en daarbij waren dikwijls veel méér slachtoffers te betreuren, maar dit was toch een ander geval. Dit raakte hen méér, misschien omdat alle astronauten zich nu een maal lid weten van een heel bijzondere groep sterve- lingen. Op Tarmac stond Kolonel Vanderbrink hen met een te woord en hoewel hij niet bevoegd was om in details te treden, gaf hij piloot Storm en zijn vrienden toch toestemming het wrak van de OS108 te gaan be kijken. Sandra bleef liever op de basis. „Weet je wat, ik ga óók mee", besloot de kolonel, „want ik wil jullie opinie wel eens horen." Arend haalde voor het eerst sedert lange tijd zijn particuliere antigravcar te voor schijn en zo vlogen de vier mannen weldra over de toppen van het kustgebergte. 46. De ex-Prefekt Woe is een kleine, nogal gezette, oude heer. Zijn sik en bakkebaarden zijn grijs, maar zijn kleine oogjes kijken fel vanonder de zwarte wenkbrau wen. Hij is gekleed in het ambtsgewaad, dat ook ge pensioneerde prefekten nog mogen dragen: een fraai donkergroen gewaad, bestikt met gouden bloemen, en een zwarte gevleugelde kap met goud afgezet. Rechter Tie ziet tot zijn verbazing dat de Prefekt vergezeld wordt door een forse, breedgeschouderde man in een eenvoudig bruin kleed. De ex-Prefekt komt vlug op de rechter toe en zegt op barse toon: „Ik wens dadelijk een volledige uitleg, edelachtbare!" Rechter Tie neemt de kwade oude heer even op en zegt dan met een glimlach: „Maar natuurlijk, meneer Woe! Zegt u eerst maar even waarover u uitleg wenst! En wie is uw met gezel?" De forse man maakt een eerbiedige buiging en zegt: „Deze onbetekende persoon is de bankier en goudmakelaar Lie Mai, edelachtbare. Wij zijn hier ge komen om..." „Laat mij het woord doen, Lie!" onder breekt de oude Prefekt hem. Hij keert zich tot Rechter Tie en zegt kortaf: „Ik heb het recht te weten, edel achtbare, waarom u door het aanplakken van die pro clamatie over mijn dochter Jade die treurige zaak weer oprakelt!" WAGENINGEN Geen boegeroep dat vele malen in Junushoff had ge klonken, maar daverende instemming. De eenakter „Darts" van de Amster damse musicus Lodewijk de Boer sleepte met vlag en wimpel de wisselbeker voor de beste produktie van het Studenten Toneel Festival „Stutofes" in de wacht. De in keuze van stuk en spelkwaliteit dominerende Utrechtenaren kre gen wat hun toekwam. Voor 150 toneelspelende studenten die achtten een akters speelden in een zesmaal uitverkochte schouwburg, was het geen verras sing. Ook niet voor het 3600 man tellende publiek. De Utrechtse Studenten Toneel Asso ciatie (ASTU) was een van de vijf aan wijzingen voor een veelbelovende toe komst op hoger niveau. De nieuwe overkoepelende organisatie Stichting Nederlands Studenten Toneel mag te vreden zijn. Het bezegelde tussen neus en lippen de benoeming van Leonard Frank als landelijk regie-adviseur van de SNST. Hij zit in de eindklasse regie van de Amsterdamse Toneelschool. De jury (Manuel van Loggem, John van de Rest en Gerrit Altes) werd de keuze gemakkelijk gemaakt. Het ging tussen de „Hamlet" adaptatie van Ma- rowitz (ASTU) onder regie van Leonard Frank, „Het Grauwse Diep" van Leo Vroman (USTV) onder regie van Erik Plooyer en „The performing giant" van de Amerikaan Johnstone (UST- UVST), ook onder regie van Erik Plooyer. Allemaal Utrecht dus wat de klok sloeg. Het Groningse Studenten Toneelgezelschap had daar met Pin ters „De minnaar" nog iets tegenin kunnen brengen, maar moest door on gewisse omstandigheden laten afweten. De prijs voor de beste actrice (Os- sekar) kreeg Heieen Terbeek als de „zij" in „Het Grauwse Diep". Als bes te mannelijke acteur werd Marius Crans, als Ekkard in „Darts", aange wezen. De prijs voor de beste keuze van een stuk kreeg het USTV met Vromans dichterlijke spel „Het Grauwse Diep". Een nieuw ingestelde jury-prikkelprijs viel toe aan de ASTU met de „Ham let" adaptatie waarmee Leonard Frank zijn veelbelovend regietalent aan de dag had gelegd. Het USTV gaat met „Het Grauwse Diep" naar het internationale studen tentoneelfestival dat volgende maand in Nancy wordt gehouden. En op het dito festival dat in september in het Zuidslavische Zagreb wordt gehouden is ons land vertegenwoordigd door de ASTU met „Darts". De discussiemiddagen onder scher per leiderschap van de radio en tv-dra- maturg Guus Rekers, legden veel bloot van de verbergen beweegredenen to neel te spéreh. In felle gesprekken waarbij ook meestal de regisseur present was, kwam steeds het alternatief uit de bus: of je speelt uit plezier om het spelen, of je speelt om jezelf te onderzoeken. Het contrast gezelligheidsvereniging zijn of als dilettant op de barricaden ZWOLLE Ook dit voorjaars- en zomerseizoen zullen op het orgel van de Grote of St. Michaëlskerk aan de Grote Markt te Zwolle weer concerten worden gegeven door tal van bekende binnen- en buitenlandse organisten. Voor de liefhebbers laten wij hier deze „orgelkalender" volgen: Maandag 1 mei Feike Asma (Konin ginnedagconcert). Woensdag 17 mei: Gustav Leonhardt (barokmuziek, on der de titel: „Europa in de 17de eeuw"). Woensdag 28 juni: Lambert Kwakkel. Woensdag 5 juli: Albert de Klerk. Woensdag 12 juli: Anton Heil- ler. Woensdag 19 juli: Charles de Wolff (Romantische meesterwerken). Woens dag 26 juli: Marie Claire Alain. Woens dag 2 augustus: Charles de Wolff (Ne derlandse meesterwerken). Woensdag 16 augustus: Arie Keyzer (m.m.v. ko perblazers van de Johan Willem Friso- kapel). Woensdag 23 augustus: Jaap Dragt. Woensdag 30 augustus: Charles de Wolff (Franse meesterwerken). Woensdag 6 september: Feike Asma. Bovendien is er vrijdagavond 16 juni in het kader van het Holland Festival een „Schnitgerconcert", waaraan wordt meegewerkt door de Nederland- sche Bachvereeniging, het Toonkunst koor „Bekker" uit Groningen, het Noordelijk Filharmonisch Orkest, de organist Albert de Klerk en de bariton Leo Ketelaars, alles onder leiding van Charles de Wolff. Alle concerten beginnen 's avonds om acht uur. BRUSSEL De Koninklijke Vlaam se Academie voor Wetenschap, Lette- i ren en Schone Kunsten vindt de voor- gestelde nieuwe spelling van bastaard- woorden in het Nederlands onaanvaard- I baar. De regeling gaat volgens haar veel I verder dan nodig is om een einde te maken aan de verwarring op het ge- bied van de spelling. van het universitaire leven desnoods sneuvelen werd scherper naarmate de week verstreek. De aandrang tot een scherpere voor selectie tot het Stutofes had voorts de overhand omdat dertien van de acht tien bijdragen kwalitatief te zwak ble ken. Iedere middag bakkeleiend in de nieuwe sociëteit Cantil werd het duide lijk dat het studententoneel in Neder- „Zo is Ria" wordt vanavond door de KRO op het scherm gebracht. Hier Jacco van Renesse in één der scènes. land mank gaat aan financiële midde len, om een goed regisseur aan te trek ken, tegenwerking van senaten en groepscommissies die touwtrekken om des students beschikbare tijd en het dualisme tussen toneel als tijdsverdrijf en taak. Deze laatste factor kristalliseerde zich duidelijk in de zogenaamde eigen produkties. Aan elk van de gezelschap pen droeg de SNST op iets uit eigen middelen op het podium te brengen, na afloop van de voorstelling. Doel' bezin ning op het persoonlijk engagement met deze tijd. Over het algemeen re sulteerden die produkties in warrige happenings, maar een begin is er. Na een week lang de wereldellende in podiumvorm te hebben ondergaan, was het klapstuk een verkwikking: het Nieuw Leids Studentencabaret rond de de week af met zijn pittig en smaakvol programma, terwijl de jury het hoofd over de stukken boog. ARNHEM De A.K.U. heeft in het eerste kwartaal 1967 een scherpe te rugslag ondergaan. Vergeleken met dezelfde periode van 1966 daalde de omzet met ruim 13V2 pet. tot ƒ149,6 miljoen. Het bedrijfsresultaat werd meer dan gehalveerd. Dit daalde van ƒ20,7 tot ƒ9,5 miljoen. Voornamelijk dank zij een lager bedrag aan belastin gen 1,9 miljoen tegen vorig jaar 8,2 miljoen bleef de winstdaling nog beperkt tot 37 procent. De winst liep terug van 14 tot 8,8 miljoen of per aandeel van 1,40 tot 0,88. Voor het gehele jaar 1967 verwacht de directie dat de winst, zowel van de Nederlandse maatschappij als van het hele concern ongeveer eenderde zal bedragen van die van 1966 bij een eveneens teruggelopen omzet. Op wat langere termijn verwacht men dat het verbruik van synthetische textielpro- dukten nog zeer aanzienlijk zal toene men. Het bestuur heeft besloten jaarcij fers op geconsolideerde basis te publi ceren. De waarderingsmaatstaven voor dochterbedrijven en deelnemingen zijn daardoor aangepast aan die van de moedermaatschappij. Het eigen vermo gen bedraagt nu ƒ1,4 miljard bij een aandelenkapitaal van 200 miljoen. Daardoor bedraagt de balanswaarde van het aandeel A.K.U. circa 700 pet. of 140 per aandeel. Een sterke uitbreiding van de capaci teit in de sector geheel synthetische produkten viel in 1966 samen met een terugval in de orders. Hierdoor bleven voor Enkalon en Terlenka capaciteiten onbenut, waardoor onderbezettingsver- liezen optraden. Dumping en aarzeling in de conjunctuur veroorzaakten een crisis bij de textielverwerkers, welke ook de sector van de kunstmatige textielgrondstoffen aantastte. De afde ling rayon kwam in de knel, waardoor de produktie van rayonvezel in Neder land werd gestaakt en de produktie in West-Duitsland werd geconcentreerd. Enkele jaren geleden, toen A.K.U. met de uitvoering van grote uitbreidin gen begon, vreesde het bestuur al een tijdelijke overproduktie. Dat is nu inderdaad gebeurd. Het bestuur acht de liquide positie voldoende voor de financiering van het bedrijf in 1967. Aan lopende bestellin gen voor duurzame produktiemiddelen had de A.K.U. eind 1966 voor ƒ41 miljoen aan verplichtingen lopen. AMERSFOORT De omzet van H. A. de Vries' Ijzerhandel is in het 31 maart geëindigde derde kwartaal van het lopende boekjaar gedaald van 181 tot 179 (op basis 1960/'61 is 100), ver geleken met het overeenkomstige tijd vak van vorig jaar. In het eerste en tweede kwartaal van 1966/1967 steeg de omzet respetievelijk van 182 tot 248 en van 187 tot 214. In het laatste boekjaar steeg de winst van f 176.000 tot f 286.000,- bij een toeneming van de omzet met ca. 13 pet. Het dividend werd verhoogd van 5 tot 6 pt. HILVERSUM I 18.00 Nws. 18.15 Actual. 18.25 Licht instrum. trio 18.50 Stereo: Kinderkoor m. pianobegel. 19.15 Als ik het voor het zeggen had, praatje 19.20 Lichte ork.muz. (gr.) 19.40 Human. Vervond, En wat zegt de humanist daarvan. Een toespraak door prof. dr. Libbe van der Wal NRU: 19.50 Openbaar Kunstbezit 20.00 Nws. 20.05 Concert: A. Deens Ra dio Symfonie ork.: mod. muz.; B. Ste reo: Omroepork.: klass. en mod. muz. 21.30 Voordracht 21.45 Amusem.orkest 22.00 Let the peoples sing: internatio nale competitie voor amateurkoren 22.30 Nws. 22.40 Weekend-kickers, kl.- beeld over LSD 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 18.00 Stereo: Meisjeskoor en 1. instr. sextet 18.20 Uitz. v.d. Commun. Partij van Nederland 18.30 Tienerama 18.55 Op de man af, praatje 19.00 Nws. en weerber. 19.10 Radiokrant 19.30 Dub- belkwartet met orgelbegeleid. 19.50 L. ork. (gr.) 20.10 Voorzichtig, niet stoten a.u.b., hoorsp. 21.30 Muz. en dienst; 'n informatief progr. 22.15 Avondoverd. 22.30 Nws. 22.40 Boekbespr. 22.50 Ste reo: Instrum. trio (gr.) 23.00 Studio 2300: Licht progr. ;lllllllllllllllllllll NEDERLAND I. NTS: 18.45 Pipo de Clown. 18.50 Journaal. STER: 18.56 Reclame. Hu manistisch Verbond: 19.00 Van er kenning tot herkenning, gesprekken. KRO: 19.30 Het laatste bolwerk (The last stronghold), natuurfilm uit de En gelse serie Survival. STER: 19.56 Re clame. NTS: 20.00 Journaal. STER: 20.16 Reclame. KRO: 20.20 Zo is Ria, showprogramma. 21.05 Silhouet: ge sprek met een bekend tijdgenoot. 21.35 iiuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuiiiiiiiuiiiiiiiiiiiiitiiiiiiiiiiiiiiiiiii Havenpolitie: De blindganger, TV- film. 22.00 Wie Tom Lehrer wil, moet voelen: liedjesprogramma. 22.25 Epi loog. NTS: 22.30-22.35 Journaal. NEDERLAND II. NTS: 20.00 Nieuws in 't kort. STER: 20.01 Reclame. AVRO: 20.05 Sportpa- norama. 20.35 The man fron UNCLE: De: Zie Parijs en sterf-zaak, TV- film. 21.20 Dichters dichterbij: voor dracht van gedichten. STER: 21.56 Re clame. NTS: 22.00-22.15 Journ. 22.30- 23.00 Teleac: Automatisering (9). HILVERSUM I AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgym nastiek. 7.20 Lichte grammofoonmu- ziek. VPRO: 7.55 Deze dag. AVRO: 8.00 Nws. 8.10 Actualiteiten. 8.15 Li. grammofoonmuziek. (8.30-8.35 De groenteman). 8.50 Morgenwijding. 9.00 Semi-klassieke muziek (gr). (9.35-9.40 Waterstanden). 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.). (11.00- 11.02 Nws.). 12.00 Licht instrumentaal ensemble en zangsoliste. 12.25 Beurs berichten. 12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Overheidsvoor lichting: Uitzending voor de landbouw. 12.40 Stereo: Lichte orkestmuz. (opn). 13.00 Nws. 13.10 Journaal en beursbe richten. 13.30 Stereo: Zang en piano: Jiddische liederen. 13.50 Ik hoor, ik hoor wat u niet hoort, lezing met Schoolradio. AVRO: 15.00 Voor de vrouw. 15.40 Stereo: Gitaarrecital. 16.00 Nws. 16.02 Sopraan en piano (gr) Negro spirituals. 16.15 Voor de jeugd. 17.15 New York calling. 17.20 Lichte grammofoonmuziek voor de tieners. HILVERSUM II KRO: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord, lezing. 7.15 Porder: lichte gram mofoonmuziek en praatje. (7.30-7.32 Nws.) 7.55 Overweging. 8.00 Nieuws. iimiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 45. Als twee voorname Chinese kooplieden liepen Tekko en Prins Lum-Bia van de haven naar de stad. „Doel van reis naderen langzaam maar zeker!" deelde Prins Lum-Bia minzaam mede. „Nog slechts korte tocht door machtige bergstreek en dan kunnen ik u voorstellen aan machtig vader, alleenheerser over Pansjoerije!" „Mm 't zal mij aangenaam zijn!" mompelde Tekko die goed om zich heen keek en telkens stil bleef staan om alles in zich op te nemen. „Maar we gaan toch zeker niet te voet?" „Zeer zeker niet!" antwoordde de Prins. „On waardig zoon van Keizer Sjek-San-Bon zullen wijze Meester Taks een rijdier aanbieden! Volgen mij maar!" Zwijgend liepen ze verder tot zij een pleintje bereikten waar Prins Lum-Bia opeens door een paar openstaande deuren een binnenplaats opstapte. Voordat Tekko goed en wel besefte waar het om ging, was de Prins al be zig met een Chinees te onderhandelen over iet huren van een paar kamelen. Net toen zij 't bijna eens waren tikte Tekko de Prins op de arm en zei: „Neem me niet kwa lijk.. eh dinges, maar eh... die bergen zijn me al hoog genoeg zonder kameel. Laten we liever een fiets nemen of zo!" „Mijn gast hebben gesproken. Zijn wens worde eerbiedigd!" sprak de Prins tot de kamelenverhuurder en door de neerbuigende man uitgeleide gedaan gingen zij verder. HEDEN IS M'JN GROOT WOORDENBOEK GEREEDGEKOMEN,EEN VERKLARENDE WOORDENLOST T GEBRUIKT IEMAND EEN WOORD DAT JE NIET KENT, DAN ZOEK JE HET OP y j, 4 EN ALS'IE DAT WOORD ZELF GEMAAKT HEEFT HIER MMK //f'ALLE WOORDEN. 40# ■iiimiiimiiiiiiiiiiii 8.10 Lichte grammofoonmuziek. 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. (9.25 Conciliepostbus). 10.00 Aubade: Klas sieke orkestwerken (opn.) 11.00 Voor de zieken. 12.00 Stereo: Musette orkest en zangsoliste. 12.18 Marktberichten voor schippers. 12.20 Voor de boeren. 12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuin bouw. 12.30 Nws. 12.40 Act. 12.50 Draai en maar!!!: lichte grammofoonmuz en praatje. 13.30 Musista: lichte gram mofoonmuziek. 14.20 Schoolradio. 14.40 Stereo: Licht instrumentaal ensem ble. 15.00 Pizzicato: programma vol muziek en wetenswaardigheden. 17.00 Overheidsvoorlichting: Voortgezet me disch onderwijs op Curagao. Vraagge sprek met prof. dr. J. H. Jonxis. 17.10 Voor de jeugd. HILVERSUM III TROS: 9.00 Nws. 9.02 Aktualiteiten. 9.07 P-r-r-r-r-T, programma van Har- men Siezen. VARA: 10.00 Nws. 10.02 Kwink; lichte muziek en act. (11.00 Nws.) 12.00 Nws. 12.02 Akt. 12.05 Mu zikaal Vara-Varia. 13.00 Nieuws. 13.02 Hoor nou's, zegt Tony van Verre. 14.00 Nws. 14.02 Akt. 14.05 Decor. 15.00 Nieuws. 15.02 Akt. 15.05 Licht ensemble met solisten. 15.30 Li. or kestmuziek met solisten. 16.00 Nws. 16.02 Akt. 16.05 Zorro, programma voor tieners. 17.00 Nws. 17.02 Aktuali teiten 17.05-18.00 Verzoekplatenpro- gramma. Maandag 24 april 1967 DUITSLAND I. 10.00 Nieuws. 10.05 Journaal (herh. van gisteren). 10.20 Sportjournaal. 11.35 Amusementsprogramma 12.00 13.30 Actualiteiten en muziek. 16.40 Nieuws. 16.45 Filmreportage. 17.15 Wo ninginrichtingsadviezen. 18.00-18.05 Nieuws. (Region, progr.: NDR: 18.05 Actualiteiten. 18.16 Sportjournaal. 18.50 Zandmannetje. 19.00 Actualiteiten. 19.21 Reisverslag. 19.59 Programma-over zicht. WDR: 18.05 Nieuws uit Noord- rijn-Westfalen. 18.10 Film. 18.25 Hier und Heute (I). 18.50 Goedenavond. 19.00 Hier und Heute (II). 19.10 Film. 19.40 Film over het Wilde Westen). 20.00 Journaal en weerbericht. 20.15 Panorama: actualiteitenrubriek. 21.00 TV-wensconcert. 21.45 Letterkundige rubriek. 22.30 Journaal, weerbericht en commentaren. 22.45 Franse speel film. 0.45 Nieuws. DUITSLAND U. 17.00 Voetbal: Interlandwedstrijden voor Scholieren: Duitsland - Engeland. 18.10 Nieuws en weerbericht. 18.20 Ac tualiteiten en muziek. 18.55 Fragmen ten uit populaire Duitse speeliilms. 19.27 Weerbericht. 19.30 Nieuws en thema's van de dag. 20.00 Dagboek uit de Protestantse wereld. 20.15 Filmre portage. Aansl.: Nieuws. 21.00 Film. 22.55 Nieuws, weerbericht en thema's van de dag.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1967 | | pagina 2