Bouw van Schiphol-hotel
begint in het najaar
Derde Hilton-hotel
in ons land
Vliegtuigbom explodeert
op Vlieland nabij een
vol vakantiecentrum
Nederlanders besteden
soms één miljoen gulden
per dag aan ijs
Maurer was
bij Stork
Luchthaven
wellicht niet
groot genoeg
Reparaties zullen
miljoenen opslokken
Lichtpuntje
voor personeel
Schreiner
„Onschuldig oefenbommetje" zegt
vliegbasis Leeuwarden
Eilandbewoners
zijn zeer
verontwaardigd
W eerrapporten
uit Europa
Oestertelers in
Oosterschelde
breiden uit
KONINGIN ONTVING ROEMEENSE GASTEN
Jonge Arabieren
veroordeeld
Vragen in kamer
over
Boudewijn H.
Engelse tieners
meerderjarig
CANON
Ketels
Het echte
sinaasappelsap,
waarvoor u in het
restaurant gaarne
1.50 per glas
betaalt,...
koopt U bij Uw
winkeliervoor
1.50 per FLES
echt vol sap
zonder suiker
Oclanic
Naam
TOPWEKEN VOOR IJS EN FRISDRANKEN
FRIS
ZWEEDSE EXPERT
VAX MENING
Finilec
plakt
en pompt
a la minuut
DONDERDAG 20 JULI 1967
SCHIPHOL Als de voortekenen niet bedriegen zal de eerste paal voor
de bouw van een 300 bedden tellend Hilton hotel op Schiphol in oktober
kunnen geschieden. Het zes verdiepingen tellende, lucht- en geluiddichte, van
air conditioning voorziene, gebouw zal inclusief de inrichting volgens de
ramingen ruim 13 miljoen gulden kosten, hetgeen dus neerkomt op ruim
40.000 gulden per bed.
Het is niet de N.V. Luchthaven Schiphol zelf, doch een apart op te richten
maatschappij, die met behulp van hypotheken de bouw van het hotel zal
bekostigen: de Hotel Maatschappij Schiphol, waarvan de heer Feike de Boer,
ex-burgemeester van Amsterdam, de directeur zal zijn.
t
Het wordt een reprise van de gang
van zaken bij de bouw van de beide
andere Hilton hotels -in ons land. Ook
daarvoor werden twee aparte maat
schappijen opgericht: de Amsterdamse
Hotel Maatschappij (waarvan de heer
De Boer ook de directeur is) en de
Hotel Maatschappij Rotterdam N.V.
(directeur Siewertsz van Ressema). In
alle drie maatschappijen behoort de
KLM tot de grootste aandeelhouders.
Zij heeft in het Amsterdamse Hilton
hotel 3 miljoen en in dat te Rotterdam
1 miljoen gulden gestoken. Daarnaast
nemen andere bekende Nederlandse on
dernemingen financieel deel. De exploi
tatie wordt tegen een huurbedrag in
handen gegeven van Hilton Internatio
nal.
De Hilton hotels in Amsterdam en
Rotterdam hebben 500 bedden, dat op
gaan naar het architectenbureau Maas
kant van Dommelen Kroos en ir. Senf
te Rotterdam, dat ook het Hilton hotel
in de Maasstad heeft gebouwd.
De nieuwe maatschappij zal aan de
N.V. Luchthaven Schiphol voor het be
nutten van de grond een jaarlijkse
canon moeten betalen.
Uiteraard is een hotel niet alleen
van belang voor de KLM, doch ook
voor de N.V. Luchthaven Schiphol,
omdat het het aanzien en de service
„Nieuw-Amsterdam"
annuleert reizen
ROTTERDAM Binnen enkele we
ken zal de Holland-Amerika Lijn beslis
sen of zij de Nieuw Amsterdam voor
goed uit de vaart neemt.
Het overal ter wereld geliefde passa
giersschip, daterend uit 1938, zal drie
weken lang worden doorgelicht op de
werf van de Rotterdamsche Droogdok
Maatschappij. Het is zeer twijfelachtig
of het schip dit onderzoek met succes
zal doorstaan.
Bij een eerste onderzoek naar de
toestand van de ketels, is gisteren ge
bleken dat de staat, waarin zij verkeren
ongunstiger is dan mocht worden ver-
ADVERTENTIE
wacht. Voor de komende drie maanden
zijn alle reizen van de Nieuw Amster
dam geannuleerd. De reparaties zullen
miljoenen guldens vergen.
Het staat te bezien of de directie van
de H.A..L deze kosten wil maken voor
een schip, dat volgend jaar ook al in
grijpend moet worden verbouwd.
•Eind 1968 worden de nieuwe voor
schriften voor brandbeveiliging aan
boord van passagiersschepen van
kracht, die zijn opgesteld door de Inter
gouvernementele maritieme raadgeven
de organisatie van de Verenigde Na
ties en van de Amerikaanse kustwacht.
Hoewel de Nieuw Amsterdam altijd
een veilig schip is geweest zal het
straks ook aan de nieuwe voorwaarden
moeten voldoen.
De directie van de H.A.L. heeft zich
er tot nu toe nooit over uitgelaten of na
het verdwijnen van de Nieuw Amster
dam een nieuw schip bij een werf zou
worden besteld. Naar verluidt zou de
maatschappij er op het ogenblik meer
voor voelen een bestaand schip over te
nemen, zodat de vervanging van de
Nieuw Amsterdam sneller zijn beslag
kan krijgen.
In het kader van eventuele vervan
ging van de Nieuw Amsterdam wordt
gesproken over de twee jaar oude
Oceanic van de Griekse Home Lines.
De Oceanic meet 27.645 brt en is wat
grootte betreft vergelijkbaar met de
Statendam. De directie van de H.A.L.
wilde niet bevestigen dat zij inderdaad
belangstelling voor dit schip heeft. De
Nieuw Amsterdam meet 36.982 ton.
De huidige moeilijkheden met de
Nieuw Amsterdam komen nauwelijks
vier maanden nadat het schip even
eens met ketelschade voor drie we
ken bij de werf lag. Toen moesten twee
korte cruises naar het Caraïbische ge
bied worden geannuleerd. Dit keer zijn
al drie trans-atlantische rondreizen ge
annuleerd De cruise naar Centraal-Afri-
ka, waarvoor de Nieuw Amsterdam op
18 september zou vertrekken, gaat
evenmin door.
Deze steeds regelmatiger terugkeren
de annuleringen doen de naam van het
schip geen goed. Vooral de Amerikanen
de beste klanten van de HALL to
nen zich altijd huiverig zee te kiezen
met een schip, waarmee iets geweest
is.
De Nieuw Amsterdam is ondanks
haar ouderdom nog steeds de lieve
ling van het verwende Amerikaanse
zeevarende publiek. Tijdens verschil
lende verbouwingen werd het gemoder
niseerd, maar desondanks is het aan
boord ouderwets gezellig gebleven.
De Nieuw Asterdam heeft 'n roem
rucht verleden, niet in 't minst door de
verrichtingen in de Tweede Wereldoor
log. Het schip werd in Halifax ver
bouwd tot troepentransportschip. Per
reis vervoerde 't sindsdien achtduizend
militairen, in plaats van de twaalfhon
derd passagiers, die normaal de hutten
bevolkten.
In de vijf oorlogsjaren bracht de
Nieuw Amsterdam bijna 400.000 solda
ten naar tal van bestemmingen. Het
schip legde in oorlogstijd een miljoen
kilometer af, wat 25 keer de omtrek
van de aarde is. Duizenden mensen
stonden na de oorlog van Hoek van Hol
land tot Rotterdam langs de Nieuwe
Waterweg op de dag dat het toenmali
ge vlaggeschip van de HALL in Neder
land terugkeerde.
De sloper
Sindsdien heeft de Nieuw Amster
dam honderden reizen over de Noordat-
lantische oceaan en tientallen cruises
tot in alle uithoeken van de wereld ge
maakt. Mocht de HAL tot de verkoop
van dit schip besluiten dan wacht zon
der enige twijfel de slopershamer. Geen
reder zal bereid zijn het geld op tafel
te leggen, dat nodig is om deze char
mante oude dame op de been te hou
den.
Schiphol zal met 300 bedden dus klei
ner zijn. Het zal worden gebouwd op
een nog open terrein kort achter de
hoofdingang vlak voor het begin van
het grote parkeerterrein voor passa
giers en afhalers.
Voor het ontwerp is de opdracht ge-
van het vliegveld verhoogt. Bij de
bouw zal rekening worden gehouden
met de vraag naar kleine vergader
ruimte voor haastige zakenlieden, die
op doorreis comfortabele gesprekken
willen voeren met zakenrelaties. Zij
zullen daartoe o.a. de gelegenheid heb
ben in de kamers zelf, die extra groot
worden.
Het hotel zal op de begane grond
een restaurant krijgen, plaats biedend
aan 90 gasten, een bar met 75 plaat
sen, een coffee shop met een bar voor
30 gasten en daarnaast nog 30 stoelen
en twee privé eet- en vergaderzaaltjes,
die door het wegschuiven van de mo
biele muren met het restaurant ge
combineerd kunnen worden.
DEN HAAG De heer B. A. M.
Schreiner kan voor zijn bedrijf Schrei
ner Air Transport personeel gebruiken
van Schreiner Aerocontractors, waar
van over enkele maanden de exploita
tie ophoudt. Het gaat om vliegend en
technisch personeel dat nodig is voor
de vestigingen in Perzië, Nigeria .en
Zuid-Korea.
De heer Schreiner zei gisteren: „Ik
kan nu ongeveer tien mensen plaatsen,
sommigen al onmiddellijk. Ik ken de
meeste jongens en velen van hen heb
ben al voor mij gevlogen in Perzië en
Nigeria".
Van onze correspondent.
VLIELAND. Vlieland ontsnapte
gisteren aan een ramp toen uit een
vliegtuig een F. 104 G. Starfighter
of een Thunderstreak een oefenbom
van 25 kilo viel, explodeerde en een
felle duinbrand veroorzaakte. De bom
viel slechts op één kilometer van een
vakantiecentrum, waarin honderden
toeristen verbleven.
Vlieland is zeer verontwaardigd over
deze misser. Mr. G. A. de Lange, voor
zitter van de Vereniging tot Behoud
van de Waddenzee: „Ik vind het schan
dalig dat er in de zomermaanden mag
worden geoefend. Dankzij het kordate
optreden van de eilandbewoners en de
badgasten die onmiddellijk waren gaan
blussen, is een ramp voorkomen.
Wij kunnen hier geen rampen heb
ben. Er is hier maar één dokter en een
ziekenhuis hebben we niet. Bovendien
staat er in de Hinderwet dat vliegtui
gen 's zomers niet met explosieven mo
gen oefenen".
De burgemeester van Vlieland, (met
zijn 6000 toeristen), de heer G. Rom-
bout, noemt de misser „een moeilijke
kwestie". „De luchtmacht had met deze
misser beslist geen beste dag. Ik wil
eerst de rapporten afwachten voordat
ik verdere stappen onderneem. Zoiets
kunnen we op het eiland niet hebben."
De vliegbasis Leeuwarden spreekt
van een „onschuldig oefenbommetje".
Door het missen van het doel, de wrij
ving van de grond en de droogte zou de
brand volgens de vliegbasis zijn ont
staan.
De duinbrand, die aanvankelijk met
succes werd bestreden door militairen,
eilandbewoners en toeristen, laaide gis
teravond weer op. De militairen hielden
de wacht om bij uitbreiding van de
brand de bewoners en toeristen te alar
meren. Dat zou gebeuren door sirenes
die na de explosie van de bom het ei
land ook al hadden opgeschrikt.
g
Qj
+->
ÖJO
ca-
O
33
cd
S-t
•v
c
u
W
s
s
2
Den Helder
li.bew.
w
23
0
Ypenburg
hf.bew.
wzw
24
0
Vlissingen
zw.bew.
zw
22
0
Eelde
hf.bew.
zw
25
2
De Bilt"
zw.bew.
zw
25
2
Twente
zw.bew.
zw
27
7
Eindhoven
zw.bew.
w
27
10
Zd.-Limburg
zw.bew.
zzw
28 22
Helsinki
hf.bew.
z
25
0
Stockholm
geh.bew.
z
27
0
Oslo
zw.bew.
zzw
19
1
Kopenhagen
regenb.
wzw
23
7
Aberdeen
zw.bew.
windst.
2l
0
Londen
li.bew.
zzw
24
0
Brussel
hf.bew.
wzw
28
6
Luxemburg
regen
n
30
2
Parijs
li.bew.
nw
28
1
Bordeaux
onbew.
nnw
31
0
Nice
li.bew.
n
27
0
Berlijn
zw.bew.
wzw
30
0
Frankfort
zw.bew.
verand.
30
0
München
onbew.
z
32
0
Zürich
li.bew.
nnw
31
0
Genève
zw.bew.
nw
33
0
Locarno
geh.bew.
windst.
30
0
Wenen
onbew.
zo
27
0
Innsbruck
onbew.
wzw
32
0
Belgrado
onbew.
zzo
25
0
Athene
li.bew.
nno
34
0
Rome
onbew.
windst.
29
0
Barcelona
li.bew.
windst.
28
0
Madrid
hf.bew.
windst.
39
0
Mallorca
onbew.
windst.
35
0
Lissabon
onbew.
nw
27
0
DEN HAAG: Ter gelegenheid van het
100-jarig bestaan van het Rode Kruis
heeft de schaatser Kees Verkerk een mi
niatuur suikertransportband in de ma
quette van de suikerfabriek „Putters-
hoek" in Madurodam in gebruik gesteld.
Als men een geldstuk in de automaat
werpt, levert de band een suikerklontje
af, waarvan een deel van de opbrengst
voor het Rode Kruis bestemd is.
YERSEKE De oesterteelt in Zee
land wordt uitgebreid van driehonderd
tot vijfhonderd hectaren in de Ooster
schelde. De zeven oesterkwekers, die
na de rampzalige winter van '62 op '63
hun bedrijf niet sloten, hebben van het
Rijk de zeshonderd hectaren oester-
gronden die sindsdien verlaten la
gen gepacht en gaan daarvan de beste
gronden weer in gebruik nemen.
Zij hebben alle verlaten percelen te
gen een pacht van 100.000 gulden per
jaar overgenomen, omdat deze lege
percelen snel aan het vervuilen zijn.
De oude percelen, w^&rvan zij geen
grond in gebruik namen, willen zij
schoonhouden door die percelen regel
matig te bevissen alsof er wél oesters
groeien. „De pachtsom en dat schoon
houden kosten ons veel geld, maar het
is de enige manier om onze percelen te
redden", zei ons een van de laatste ze
ven kwekers.
Toch is de nu langzaam weer op
gang komende oesterteelt in de Oos
terschelde geen lang leven beschoren.
Wanneer binnen 7 a 10 jaren de Ooster
schelde met een Deltadam wordt afge
sloten, wordt het water zoet.
Proeven om uit Frankrijk geïmpor
teerde oesters levend te houden in fil-
terputten met zeewater, dat in tankwa
gens wordt aangevoerd van de Noord
zeekust, hebben al goede resultaten
opgeleverd.
UTRECHT. Al zijn de Nederlandse
stranden de afgelopen drie weken als
gevolg van het zomerse weer druk be
volkt met vakantiegangers, er zijn er
ook die enorm hard moeten werken.
Dat zijn vooral de ijs- en frisdrankfa
brieken, die in deze periode vrijwel
dag en nacht doordraaien. De com
mercieel directeur van de Campina ijs
fabriek in Eindhoven, drs. S. W. Mei
duizenden ijs-verkooppunten te bevoor-
derlandse consument voor één miljoen
gulden uitgeeft aan ijs, hetgeen bete
kent acht cent per hoofd der bevol
king. In een topweek wordt ruim zes
miljoen gulden aan ijs geconsumeerd.
Dagelijks rijden honderden zware
trailers kris-kras door ons land om de
duizenden ijs-verkooppunten te bevo
raden. De drie grootste ijsconcerns in
Nederland (Campina-, Ermi- en Ola-
ijs) spreken alle over een omzet, die
dubbel zo groot is als normaal. In som
mige badplaatsen is de aanvoer van ijs
zelfs niet meer bij te benen.
De gehele Nederlandse ijsindustrie
fabriceert jaarlijks gemiddeld 65 mil
joen liter ijs, daarvan is 40 miljoen in
dustrie-ijs, 20 miljoen uit de automaten.
Dat betekent per jaar een ijsverbruik
van vijf liter per hoofd der bevolking.
Nederland staat wat deze ijsconsumptie
betreft echter nog ver achter bij een
land als Amerika, waar jaarlijks 20 li
ter ijs per hoofd der bevolking wordt
gegeten.
De heer Meihuizen gelooft, dat de
maand juli een topmaand zal worden,
die het gemakkelijk zal kunnen opne
men tegen de zonnige zomers van 1959
en 1947. Hij hoopt echter, dat er nu
wat koeler weer zal komen. „Wanneer
het drie weken achtereen mooi weer is
geweest, dan wordt het publiek ijs-
moe", aldus de heer Meihuizen. „De
SOESTDIJK: H.M. de Koningin heeft
woensdagde Roemeense premier
Maurer (rechts) en de min. van Buiten
landse Zaken ontvangen. Op de achter
grond premier De Jong en minister Luns.
HAIFA Een jeugdrechtbank in
Haifa heeft acht jonge Arabieren van
12 tot 16 jaar oud wegens spionage
voor Jordanië tot gevangenisstraf
fen variërend van een tot zes jaar ver
oordeeld. De leider van de organisa
tie bijgenaamd „de Leeuw" 'n jon
gen van 14 jaar kreeg zes jaar.
vermoeidheid gaat een woordje mee
spreken en men heeft zich dan zo lang
zamerhand op het warme weer inge
steld. Wat koeler weer er tussen door
geeft de ijsverkoop daarna een nieuwe
impuls".
Ook bij de frisdrankenfabrikanten
hoort men alleen maar optimistische
geluiden. De directeur van Vrumona
N.V. in Bunnik, mr. C. Bert, vertelt
dat dagelijks ruim 1,5 miljoen flesjes
Sisi, Pepsi-Cola, Seven-Up en Royal
Club Tonic de deur uitgaan. „Dat is
het dubbele van normaal, maar geluk
kig kunnen we aan alle aanvragen vol
doen, voornamelijk omdat onze produk-
tiecapaciteit nu is opgevoerd tot 120.000
flesjes per uur", aldus de heer Bert.
The Coca Cola Export Corporation in
Amsterdam werkt ook onder hoogspan
ning. Bij duizenden gaan de Coca-Cola-
Sprite en Fantaflesjes het land in. Men
vergelijkt 1967 nu al met de topjaren
1964 en 1959.
De adjunct-directeur van de Wilson
limonadefabriek in Den Haag, de heer
H. Woudenberg, stelt onomstotelijk vast,
dat zijn bedrijf boven op de barricade
zit. „Indien het zo door gaat zullen we
niet meer aan de overstelpende vraag
kunnen voldoen", 'zo verklaart hij. Met
het extra aangetrokken personeel wor
den nu 36.000 flesjes per uur geprodu
ceerd en dat betekent een dagelijkse
afzet van ruim 200.000 flesjes. De Jaf-
fadrinks, een vrij nieuw produkt, waar
van Wilson de alleenvertegenwoordi
ging voor de Horecabedrijven in Ne
derland heeft, is eveneens een zeer ge
wild artikel, aldus de heer Wouden
berg.
Ook het bier doet het weer best. Bij
de Amstel-brouwerij in Amsterdam is
de omzet ten opzichte van verleden
jaar in de maanden juni en juli belang
rijk hoger. Doordat deze brouwerij on
langs een nieuw distributiecentrum in
gebruik nam kon de distributie goed
worden opgevangen.
Tenslotte heeft ook Heineken alle re
den om tevreden te zijn. Ook hier is de
omzet ten opzichte van verleden jaar
vooruitgegaan.
AMSTERDAM De Roemeense mi-
.nister-president Ion Gheorge Maurer,
die een bezoek aan ons land brengt,
heeft gistermiddag de Verenigde Ma
chinefabrieken N.V. Stork-Werkspoor
bezocht.
De Roemeense premier, die onder
meer werd vergezeld door de minister
van Economische Zaken, mr. L. de
Block, beraadslaagde met de directies
van de tot de V.M.F. behorende onder
nemingen over enkele projecten, die
het bedrijf misschien in Roemenië zou
kunnen realiseren.
De projecten omvatten spoorwagens,
kunstmestfabrieken en installaties voor j
de voedings- en genotmiddelenindus
trie. Zou Stork-Werkspoor deze goede
ren inderdaad aan Roemenië leveren, I
dan zijn daarmee honderden miljoenen
guldens gemoeid.
Een moeilijkheid is echter dat Roe-
menië met ons land een bilaterale be
talingsovereenkomst heeft. Dat bete
kent dat voor de leveranties van de
V.M.F. geen geld maar goederen zul
len worden ontvangen. Het is de
vraag of Nederland die goederen wil
importeren.
SCHIPHOL De vraag of de
nieuwe luchthaven S.chiphol wel groot
genoeg is opgezet heeft nieuw voedsel
gekregen door een voorspelling van de
Zweedse luchtvaart-expert Knut Hani-
niarskjold, directeur-generaal van de
IATA, de internationale organisatie
voor de burgerluchtvaart.
Op de tiende verjaardag van de
Australische federatie van reisbureaus
sprekend, zei hij gisteren in Canberra:
„De belangrijke luchthavens moeten
er met hun uitbreidingsplannen reke
ning mee houden, dat zij in de toe
komst circa 23 miljoen passagiers per
jaar zullen moeten afhandelen."
Dit cijfer steekt voorlopig scherp af
bij dat van nog geen 3 miljoen passa
giers die vorig jaar op het oude Schip
hol werden geteld.
Blijkens uitlatingen van perschef A.
A. Dullé bij de opening eind april jl.
heeft de nieuwe luchthaven Schiphol
een capaciteit van 8 miljoen passagiers,
die door aanbouwing van het stations
gebouw aan de noordzijde met de helft
tot 12 miljoen kan worden vergroot.
Mocht dat ontoereikend zijn, dan is er
nog 1700 hectare open terrein waarop
een tweede stationsgebouw zou kunnen
worden geplaatst met een capaciteit
van 15 miljoen reizigers per jaar. De
mogelijkheid voor de verwerking van
in totaal 25 tot 30 miljoen passagiers
is dus aanwezig", zo zei hij.
Als de heer Hammerskjold gelijk
heeft, dan zijn deze prognoses dus
niet gebaseerd op verre fantasieën en
dan zal het nieuwe stationsgebouw nog
voor 1980 moeten verrijzen, want vol
gens hem zal in de komende 15 en 20
jaar het wereldluchtver keer zich iede
re 4 tot 5 jaar verdubbelen. Dat zou
dan voor Schiphol een passagiersaan
tal betekenen van circa 24 miljoen om
streeks 1979.
De grootste luchthaven voor het bur-
gerluchtverkeer ter wereld is op het
ogenblik die van Chicago, zo deelde
Hammerskjold mede. Daar werden vo
rig jaar al 23.6 miljoen passagiers af
gehandeld. Het aantal vliegtuigbewe
gingen was 543.000.
„Ik acht het noodzakelijk dat alle
luchthavens van belang reeds nu met
een uitbreidingsmogelijkheid gaan wer
ken, die op dit zelfde niveau staat",
zo zei hij. „Als men in dit opzicht te
kort zou schieten, kan dat leiden tot
chaos, uitsluitingen van luchtvaart
maatschappijen en reis-organisaties en
tot een restrictie van de algemene eco
nomische groei".
DEN HAAG Werd voor het aanvra
gen van speciale gunsten e.d. in het ge
val van Boudewijn H. afgeweken van de
procedure welke in de Van der Hoeve
kliniek normaliter geldt? Dit is de vraag
die het Tweede Kamerlid de heer Wie
gel (VVD) schriftelijk heeft ingediend
bij de Minister van Justitie, de heer Po
lak.
De heer Wiegel wil voorts weten of de
minister op de hoogte was van het feit
dat Bouwdewijn H., nog geen jaar, na
dat hij in de Van der Hoevenkliniek was
opgenomen aan een zeilkamp heeft deel
genomen, dat hij binnenkort wederom
aan een dergelijk zeilkamp zou deelne
men en of het voorts waar is dat Bou
dewijn H. regelmatig speciaal verlof ge
niet en o.a. zonder geleide, studiegeno
ten in Utrecht 's avonds mag bezoeken.
I^ONDEN Elf door de Britse re
gering aangewezen volwassenen heb
ben twee jaar lang de tieners bestu
deerd. Zij zijn tot de conclusie geko
men, dat het overgrote deel een
sterk verantwoordelijkheidsbesef
eeft en ook verantwoordelijkheid te
dragen moet hebben. Daarom beveelt
de commissie aan de meerderjarige
leeftijd te vervroegen van 21 tot 18
jaar. Als ze achttien zijn, moeten vol
gens de commissie de jongelui ook
kunnen trouwen zonder toestemming
van de ouders. De elf verwerpen het
denkbeeld van een verplichte verlo
vingstijd van een half jaar voor tie
ners die willen trouwen, dat zou meer
problemen scheppen dan oplossen.
ADVERTENTIE
Finilec is een rubberschuim
in een spuitbus. Plakt uw band
en pompt hem tegelijkertijd
op met één druk op de knop.
Fietsbandbus (2 4 3 banden) f. 4,25
Bromfietsbandbus (2 4 3 banden) f. 5,95
Autobandbus (1 band) f. 6,-
Autobandbus (2 banden) f. 8,-
Finilec, een produkt van Aerochemie N.V..
Van Hallstraat 195-197,
Amsterdam-W. Telefoon 16254J