Trein met 15 passagiers uit de rails geslingerd Drie doden, twee zwaar- en drie lichtgewonden r In dichte mist tal van ernstige ongelukken nieuw Rennies Beleidsnota over haven van Rotterdam ^7 De sigaar die uw vader op zondag rookte. Nu voor uelke dag. NESTOR MARTIN Na botsing in volle vaart op gesloten overweg in Limburg K.L.M.-gebouw wordt lager Dak stortte op bouwvakkers bij Verkeer eiste gisteren een zware tol MATRASSEN Jongeman wilde zijn vader „aan mes rijgen Man te Franeker stierf inderdaad door thallium ONTSPOORD ONDER DE TREIN RAADSEL SIS EL HULP RANK EN SLANK ROYAAL MET WARMTE PANEELGASRADIATOR f 353.- Metselaar maakt dodelijke val door balkbreuk Geiser doodsoorzaak jonge vrouw Vorst en regio TEGEN TRACTOR ONDER AANHANGER GEEN VOORRANG Lisse krijgt zwembad dank zij Keukenhof ALLEEN DREIGEN herensokken met "ingebouwde'frisheid Nieuw vliegveld Vrijheid met discipline Brandend maagzuur, HAELEN Om vijf voor tien gistermorgen bleef op het paneel van de centrale schakelpost bij de verkeersleiding van de spoorwegen in Eindhoven het lichtje van trein 1720 stilstaan bij Haelen. „Daar is iets niet in orde", zei de regionale verkeersgeleider, die het automatische paneel controleert. Op hetzelfde ogenblik ging ook het rode lampje branden, dat aanduidde, dat beide sporen op het baanvak Heijthuisen-Haelen waren versperd. Nog geen minuut later kwam van de plaats zelf het alarmsein over het treinon geluk, dat zich daar in dichte mist in luttele seconden had voltrokken. Een ramp, die drie mensenlevens en drie ernstig gewonden eiste. De man die onmiddellijk het eerste alarmsignaal gaf, was de heer J. Be- melmans, technisch inspecteur van de Spoorwegen uit Valkenburg, die zelf in de ramptrein had gezeten. Via de eigen telefoonlijst van een van de praatpalen langs de spoorbaan, meldde hfj het on geluk aan de centrale verkeersleiding in Eindhoven, waar direct alle maat regelen werden genomen. Vanuit de dichtbijgelegen Maasland kliniek snelde dr. Bongaerts naar de rampplaats, waar gillende mensen rondliepen en gewonden in de verwron gen massa staal van de omgeslagen rijtuigen lagen te kreunen. Het uit vier rijtuigen bestaande trein stel van de stoptrein Maastricht - Eind hoven was volkomen uit elkaar gerukt bij de botsing met een met steenkolen geladen vrachtauto die dwars door de neergelaten overwegbomen was gere den. De vrachtwagen met aanhanger werd door de trein meegesleurd, de overweg bomen, seinpalen en stalen masten van de portalen der bovenleiding wer den uit de grond gerukt, samen met de tien ton wegende betonblokken, waar mee die masten in de grond verankerd zijn. De sporen braken op talloze plaat sen en de bovenleiding werd over een lengte van tweehonderd meter ver nield. Twintig meter voorbij de overweg werd de vrachtwagen naar rechts ge smeten, tien meter verder werd de aanhangwagen het land links van de spoorbaan ingeslingerd. De trein, die een snelheid van ongeveer 120 kilome ter per uur had, ontspoorde. Het eerste rijtuig ploegde zich door de rulle zand grond. Het onderstel daarvan bleef te gen de bosrand in het zand steken. Qpgeduwd door de drie volgrij tuigen, scheurde het bovendeel van het onder stel af en vloog meer dan dertig me ter door de lucht over enkele berken boompjes heen. Daar plofte het rijtuig ondersteboven neer. De machinist, Jac. J. Rruiasma uit UteJi.L.m en de hoofdconducteur B. H. M. Niessink uit Maastricht, die samen in de cabine zaten werden beiden op slag gedood. De chauffeur van de vrachtautocombinatie, de 35-jarige W. de Groot uit Wychen, werd levensge vaarlijk gewond. Hij overleed 's mid dags in het Sint Laurentiusziekenhuis in Roermond. Ernstig gewond werden mevrouw H. H. M. Huybrechtse-Notermans uit Maastricht en de kloosterzuster Maria Lamberta uit Maasbracht Zij werd door de gebroken ramen van het twee de rijtuig naar buiten geslingerd en kwam onder de trein terecht. Daarbij werd een van haar voeten afgekneld. Het tweede rijtuig, waarin de meeste passagiers zaten, was naar de linker kant uit de rails gelopen en kwam op zijn kant naast de spoorbaan terecht. In totaal hebben naar schatting vijf tien reizigers in de ramptrein gezeten. De twee passagiers uit het eerste rij tuig een jongen en een meisje, kropen heelhuids uit het op zijn kop liggende wrak. Zij zijn naar een boerderij ge gaan en vandaar vrij spoedig na het ongeluk per taxi terug naar huis ge gaan zonder dat iemand in die eerste verschrikkelijke ogenblikken iets van hun aanwezigheid had bemerkt. Later vond men de regenjas van de jongen in het rijtuig. De lijken van de machinist en de hoofdconducteur moesten door de Roermondse brandweer uit het wrak worden gezaagd. ïn het Roermondse ziekenhuis zijn verscheidene licht ge wonden behandeld: mejuffrouw Catha- rina Heynen, een lerares aan de huis houdschool in Roermond, de heer Hub. Heynen uit Susteren en de militair Ka- rel Werdens uit Geleen. Zij konden na de behandeling in het ziekenhuis naar huis. Hoe het 'mogelijk was, dat chauffeur De Groot de gesloten overweg kon op rijden, is vooralsnog een raadsel. „Ik reed met mijn wagen achter die vrachtauto", zei mej. E. Niessen uit Sittard. „Ik zag de rode knipperlich ten van de overweg. Of de spoorbomen wel of niet naar beneden waren, kon ik niet zien. Het was erg mistig. Ik schatte het zicht op dertig tot vijftig meter. Maar die rode knipperlichten kon ik heel goed zien." „De spoorbomen waren naar bene den", zei W. J. Heber uit Weert - Tun- gelroy, die met zijn landbouwtrekker aan de andere kant voor de overweg had staan wachten. „De vrachtauto reed echter gewoon door. Het was een ont zettende klap. De kolen vlogen aan al le kanten langs me heen." Opvallend bij alle ravage was dat de passagiersruimten van de omgeslagen treinstellen nergens waren ingedeukt. Ook de banken zaten nog op hun plaats. Dank zij het snelle alarm, kon ook zeer snel hulp worden geboden aan de gewonden. Ook de ongevallentrein uit Eindhoven was er binnen een uur met 'n zware takelwagen (hefvermogen 60 ton), die later nog versterking kreeg bij het optakelen van de wagens van ROTTERDAM Het havenbestuur van Rotterdam heeft altijd bevoorde ling door subsidies en andere aantrek kelijke vestigingsvoorwaarden tegen gehouden en het scheppen van nieuwe of betere natuurlijke voordelen bevor derd. Deze politiek kan het echter niet handhaven als de regeringen in het bui tenland in steeds grotere mate hun ha vens en havenindustrieën gaan steu nen. Burgemeester W. Thomassen schrijft dit in een beleidsnota over de haven aan de gemeenteraad van Rot terdam. De steun van de Franse regering aan haar havens begint duidelijk zijn in vloed te oefenen, schrijft de heer Tho massen. De groei van de Franse ha-: vens was vorig jaar gemiddeld elf pro cent tegen die van alle havens op het Europese vasteland zeven procent. De haven van Rotterdam groeide vorig jaar met zes procent. De Franse rege ring subsidieert de verschillende kos ten voor havenaanleg met zestig tot honderd procen. Eenzelfde regeringspolitiek in België heeft volgens de burgemeester van Rotterdam geleid tot een „uitzonder lijk grote" uitbreiding van de indus trie in Antwerpen en Gent. Ook in Duitsland en in België is de staatssteun voor havenaanleg en het aantrekken van industrieën vergroot. „De concurrentiepositie van Rotter dam is sterk", zegt de Rotterdamse SCHIPHOL De gemeentebesturen van Amsterdam en Amstelveen zijn ak koord gegaan met een nieuw ontwerp voor het toekomstige hoofdkantoor van de KLM in Amstelveen. Het gebouw zal bestaan uit een zeskantige kern van 36 meter hoog met daaraan vast drie vleugels van ruim 31 meter hoog. Het oorspronkelijke plan, dat voorzag in een gebouw met een hoogte van bij na vijftig meter, kon destijds in de ogen van Amsterdam geen genade vin den. De recreatieve betekenis van het Amsterdamse Bos zou erdoor worden burgemeester, maar de Nederlandse regering overschat haar door een om gekeerde politiek te volgen dan de an dere regeringen. Zij verlangt van Rot terdam dat het zelfs bijdraagt in de kosten van rijkswerken." ADVERTENTIE Ki'^o schoorsteenafvoer; 72.5 cm hoog, 60 cm breed, 13 cm diep. Type 135.601 - netto capaciteit 4000 kcal/u f 249.- Type 136.6011 7200 kcal/u netto capaciteit Kijk bij uw installateur, of gas bedrijf, of vraag inlichtingen bij Verkoopkantoor voor Nederland Nell Stutterheim N.V. Postbus 1143 - Den Haag een kraan uit Utrecht, die via Nijmegen en Roermond naar de plaats van de ramp kon worden gereden. Om vier uur gistermiddag was het gekantelde rijtuig weer overeind gezet. In de loop van de avond werd begon nen met de drie achterste rijtuigen weg te slepen. Het voorste rijtuig blijft voorlopig op zijn kop naast de spoor baan liggen. Er is nog geen beslissing genomen of dit rijtuig ter plaatse of el ders zal worden gesloopt. De hele nacht is bij het licht van fel le schijnwerpers doorgewerkt om het baanvak vanmorgen weer vrij te krij gen. Daarvoor moest over grote lengte een heel nieuwe dubbele spoorbaan worden aangelegd, compleet met een nieuwe bovenleiding, seinpalen, elek tronische beveiligingen en een nieuwe overweginstallatie. Allerlei diensten van de Spoorwegen waren daarvoor de hele nacht in actie. OTTERSUM Twee arbeiders wer den zwaar en enkelen licht gewond toen gistermiddag het dak van een in aanbouw zijnde champignonloods in het Noordlimburgse Ottersum door tot nog toe onbekende oorzaak instortte. De zwaargewonden zijn de 36-jarige C. Jacobs uit Mill en de 25-jarige T. van Dijk uit Zeeland. De ravage was zeer groot. De scha de bedraagt ongeveer 300.000 gulden. AMSTERDAM Doordat een dwars balk van een veertien meter hoge bouwsteiger was gebroken, is de 56-ja- rige metselaar H. Slinger uit Amster dam tijdens zijn werk op de steiger op straat gevallen. Hij was op slag dood. SCHAGEN De 26-jarige mevrouw D. Schoenvan Splunter, wonende aan de Grote Wal te Schagen, is donder dagmorgen om zeven uur levenloos in haar keuken aangetroffen. Zij kwam om het leven ten gevolge van verstik king, veroorzaakt door het gebruik van een butaangasgeiser. Twee woningen en veel inboedel gin gen gistermiddag verloren bij een brand in Hoogeveen. Twee gezinnen van in totaal acht personen werden dakloos. ADVERTENTIE Herinnert u 't zich nog? Zondag? Jéren geleden? Vader zat diep weggeleund in de grote fauteuil. Hij rookte. Nee, niet zo'n door-de-weeks si gaartje van 2 cent, maar een zóndagse. Eentje van tien. Kalm blies uw ,ouwe heer' de geurige rook de kamer in. Hij genoot van een Mundi Victor. Dit was zijn dag. En dit zijn sigaar. Kostbaar, maar kostelijk. Jammer, dat ze er niet meer zijn die fijne sigaren van toen? Lees! Ze zijn er wel. Mundi Victor, hét merk van toen, ligt klaar bij uw sigarenhandelaar. Even goed, even geurig, even smaakvol. Uitgebalanceerde compositie van 21 zeer rijpe tabakken. Gemelangeerd met vooroorlogs vak manschap. U proeft Java, Havanna en Braziel. Volmaaktheid van het omblad. Dekblad: pure Sumatra, eerste pluk. Naturel (of mat). Ja, meneer, de zondagse sigaar van uw vader is terug. Met één verschil. De prijs is zo gekozen, dat hem elke dag kunt roken! Bolknak Parma 29 ct. Voorradig bij de gespecialiseerde sigarenwinkelier. ROOSENDAAL De mist heeft gisternacht en -ochtend veel verkeers slachtoffers geëist. Eén dodelijk ongeluk was het gevolg van de gladheid. In Nispen onder Roosendaal werd de bejaarde mevrouw Van Gastel- van Oers in dichte mist door een auto over reden. De bestuurder reed door zonder zich om de zwaargewonde vrouw te be kommeren. Voorbijgangers vonden haar stervende, half in een sloot langs de weg. Eveneens in Roosendaal kwam de 21- jarige chauffeur B. Wieggers uit Gen- dringen gisterochtend om het leven. Hij werd, toen hij uit zijn kabine stapte, door de aanhangwagen van een passe rende combinatie geraakt en van de treeplank geslagen. Hij kwam vlak voor een busje terecht. De bestuurder hiervan kon de man niet meer ontwij ken, omdat juist een tegenligger pas seerde. SINT TRUIDEN Tussen Tongeren en Sint Truiden in België is een busje met Nederlandse arbeiders tegen een tractor gebotst. C. van der Loop uit Heerlen en Johannes Dezair uit Wylre bij Maastricht kwamen om het leven. De andere inzittenden en de bestuurder van de tractor werden gewond. MIDDELIE De 68-jarige J. van Veldhoven uit Hoorn is gistermorgen bij Middelie om het leven gekomen, toen zijn auto op de spekgladde weg slipte en door een achterop komende vrachtauto werd geramd. HOOGKARSPEL De 47-jarige op perwachtmeester van de Rijkspolitie A. Bot uit Hoogkarspel is om het leven gekomen, toen hij met een patrouille wagen tegen 'n onder een straatlantaarn geparkeerde vrachtauto botste. Ver moedelijk was hij misleid door de mist. De 23-jarige inzittende wachtmeester W. H. Ritsema moest met ernstige ver wondingen naar een ziekenhuis. SLEEN In volle vaart is de 25-ja- rige landbouwer H. Kuipers gistermor gen in Sleen met zijn personenauto on der de aanhangwagen van een vracht auto gereden. Hij was op slag dood. SLUIS Op de Rijksweg Oostburg- Sluis zijn de 31-jarige F. van de Weyer en A. Adelaar, beiden uit Ostende in België, om het leven gekomen, toen zij met een auto van de weg raakten. Twee andere inzittenden werden zwaar gewond. SCHOONEBEEK O p een kruis punt in Nieuw Schoonebeek deed zich waarbij de 72-jarige expediteur J. G. waarbij de 72-jarige erpediteur J. G. Lubbers om het leven kwam. Hij had als bestuurder van een personenauto geen voorrang verleend aan een andere auto. CHAAM De negentigjarige heer C. van der Broek is gistermorgen in Chaam door een militaire vrachtauto overreden. Hij overleed ter plaatse. De heer Van der Broek liep midden op de onverlichte weg. ROTTERDAM Op de hoek van de Meidoornsingel en de Adrianalaan in Rotterdam schoof de 42-jarige metse laar Jacobus van Akeleien gisteravond met zijn bromfiets onder een vracht auto. Hij was op slag dood. ADVERTENTIE CEMENT WATER RIJST VIS ETEN VOOR NOORD SUMATRA GIRO 79 11 00 'R |J S T' TILBURG LISSE Dank zij de Keukenhof, krijgt Lisse als eerste gemeente in de Bollenstreek een overdekt zwembad. Maandag begint de bouw. De benodigde drie miljoen gulden worden betaald uit de opbrengst van de vermakelijkheidsbelasting van de Keukenhof, die per jaar ongeveer 250.000 gulden bedraagt. Lisse heeft dit geld de laatste jaren gereserveerd voor het zwembad. ADVERTENTIE 0LGA 55 Van onze Haagse redactie) DEN HAAG „Ik rijg je aan mijn mes" had zondag 13 augustus de 21-ja- rige Frans van den K. tegen zijn 67-ja- rige vader geroepen, terwijl hij een pas gekocht siermes van de wand ruk te. Pa was echter niet bang uitgeval len en had kans gezien zoonlief het steekwapen af te pakken, waardoor van een vadermoord in Wateringen niets was gekomen. De Haagse officier van justitie noemde het gisteren een duidelijke po ging tot doodslag en eiste daarom acht maanden gevangenisstraf, voorwaarde lijke terbeschikkingstelling van de re gering en het ondergaan van een drank- kuur. De verstandhouding tussen vader en zoon was al jaren niet best. Beiden wa ren driftig uitgevallen en bovendien was Frans een jongen, die niet voor een pilsje opzij ging. Toen hij die zon dag thuiskwam, had hij al een paar biertjes op en was hij ook te laat voor het middagmaal. Opmerkingen over zijn late komst van zijn vader maakten Frans woedend. Toen zijn vader wat in de tuin ging wandelen, greep Frans het siermes. In de tuin begon hij te schelden en maak te hij een duidelijke steekbeweging. Dat beweerden buren in een verkla ring en ook zijn vader zei in de getui genbank dat hij zich bedreigd had ge voeld. „Ik dreigde alleen maar", krabbelde Frans terug op zijn oorspronkelijke verklaring tegen de rechter-commissa- ris. Veel geloofde de rechtbank daar niet van, want nadat de vader zijn zoon het mes had ontfutseld, was die naar binnen gerend om prompt daarop met een broodmes in de tuin te verschijnen. Buren hadden Frans toen ontwapend. In een psychiatrisch rapport werd Frans een jongen genoemd met een ruim verstandelijke vermogen, maar ook met een sterk disharmonisch ka rakter. Oók zou hij niet gauw geneigd zijn zich te uiten. LEEUWARDEN De 43-jarige man van Aaltje de V.-H. uit Franeker blijkt inderdaad aan thalliumvergiftiging te zijn gestorven. Dit heeft het laborato riumonderzoek aangetoond. Aldus zei gisteren mr. G. R. Nubé, officier van justitie in Leeuwarden, die het onderzoek leidt in de moordzaak- Franeker waarbij Aaltje de V.-H. haar man, haar schoonvader en haar jongste zoontje met rattengif heeft vergiftigd. Het zoontje is door tijdig medisch in grijpen tot nu toe van de dood gered. Gebleken is ook dat na de plotselinge dood van de man van Aaltje in het zie kenhuis in Harlingen, een medische sectie is verricht. Dergelijke secties worden vaker toegepast om alsnog de doodsoorzaak vast te stellen. Thans is gebleken dat deze sectie tot een verkeerde conclusie heeft geleid. Bij de sectie was vastgesteld dat de dood was ingetreden door verlamming van de ademhalingsspieren. Dit was me disch volkomen juist. Daaraan werd echter de verkeerde conclusie verbonden, dat deze verlam ming was veroorzaakt door longontste king. ADVERTENTIE U houdt frisse, droge, voeten in 3 Sterren herensokken met Hy- gitex. Want Hygitex desodori- seert, voorkomt transpiratie, desinfecteert en is aangenaam voor de huid. Elke dag weer frisse voeten met 3 Sterren sok ken. Alleen 3 Sterren sokken zijn behandeld met Hygitex. 2.95 MET Hygitex HYGIËNISCH, ALTIJD FRIS Jn Groot-F.rittannië groeit de weer stand tegen het Londens centralis me, met name in Schotland en Wales, die met Engeland deel uitmaken van het „Verenigd Koninkrijk", constateert de „Leeuwarder Courant" (onafh.). Toch houdt Groot-Brittannië allerlei tradities in ere, die herinneren aan het feit, dat het Verenigd Koninkrijk is sa mengesteld uit verschillende naties: De prinsgemaal is bijvoorbeeld hertog van Edinburgh. De koninklijke familie woont elk jaar enkele weken in de Schotse hoofdstad Edinburgh. De kroonprins krijgt de titel „Prins van Wales". Zo zal kroonprins Charles vol gend jaar worden geïnstalleerd als prins van Wales en wellicht ook de taal van Waies gaan leren. „In ons land speelt de koninklijke familie niet zulk een rol om de tra dities van de provinciën, die zich destijds hebben verenigd in het „Koninkrijk der Nederlanden" te bewaren. Geen van onze prinsessen heeft bijvoorbeeld de tweede taal in Nederland, het Fries, geleerd; de derde wereldtaal, het Spaans, genoot meer belangstelling. Er is echter een nieuwe generatie Oran- je's in aantocht en de koninklijke familie wordt zo langzamerhand weer groot genoeg om enige spe cialisatie, ook ten aanzien van de provincies, toe te laten. Nu hoeft prins Willem-Alexander niet dade lijk te worden uitgeroepen tot her tog van Gelre, graaf van Zeeland of vorst van Friesland. Ook hoeft een toekomstige prinses zich niet in het Fries kostuum te steken, zoals koningin Wilhelmina nog wel deed. Toch zou de koninklijke familie misschien wat meer kunnen doen om de tradities van de verschillen de Nederlanden te helpen bewaren en daarmee een eenheid in ver scheidenheid te onderstrepen". ^ver vijftien jaar al kan het nog maar pas vernieuwde en juist weer uitgebreide Schiphol te klein blijken en het is verstandig, dat er nu reeds wordt gedacht aan een uitwijkmogelijkheid, aldus de „Haagsche Courant" (onafh). Verkeer is voor ons land van oudsher een belangrijke bron van inkomsten, ter zee, te land en in de laatste halve eeuw ook in de lucht.. „Willen wij naast onze havens en onze weg- en railverbindingen met het Europese achterland ook voor de luchtvaart een draaitafel voor Europa blijven, dan hebben wij er voor te zorgen dat de luchtredders de modernste accommodatie gebo den wordt. Oponthoud in de afhan deling is lijnrecht in tegenstelling met de moeite die de industrie zich getroost om het reizen door de lucht steeds meer te versnellen. Of Flevoland dan wel de Marker waard de geschiktste vestigings plaatsen zijn voor een tweede na tionale luchthaven, moet nog wor den bekeken. Uiterlijk binnen een jaar zal een interdepartementale commissie zich daarover uitspre ken. Zij zal zich ervoor moeten hoe den niet dezelfde problemen op te roepen die de ligging van Schiphol in de dichtbevolkte Randstad heeft veroorzaakt: verkeerscongesties, de noodzaak van kostbare voorzie ningen in de naaste omgeving van het veld en geluidshinder voor de omwonenden. Zo bezien lijken de platte polders met hun nog onein dige horizon een aangewezen plaats. Maar een luchthaven vergt meer. Zij moet een eigen econo misch nut hebben. Haar omgeving moet zodanig interessant zijn dat de luchtvaartmaatschappijen er heen willen vliegen, zij moet als het kan een duidelijk alternatief bieden ten opzichte van de reeds bestaande internationale luchtha ven. De keus tussen Schiphol en bijvoor beeld Noord-Brabant, tussen de havens van Rotterdam en Ant werpen in en met snel groeiende industriegebieden vlakbij, is veel interessanter dan die tussen Schip hol en een lege polder. Ook klima tologisch zou deze plaats een uit wijkmogelijkheid kunnen opleve ren. Als Schiphol in de mist ligt, zal het in de Markerwaard zeker niet beter zijn, maar Brabant biedt allicht een andere kans". TJet bedrijfsleven in Nederland toont over het algemeen een opmerkelij ke discipline waar het om de prijzen gaat, constateert het „Algemeen Dag blad" (onafh. lib.) tevreden. Ook nu weer heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek mogen constateren, dat de kosten van levensonderhoud vorige maand gelijk gebleven zijn. „Handel en industrie ontkomen er vaak niet aan de stijgende kosten in de prijzen door te berekenen. Daar bestaan spelregels voor. Loonsverhogingen bijvoorbeeld moeten worden opgevangen door vergroting van de produktiviteit. Nu Nederland de proef neemt met een vrij loonbeleid, is het te hopen, dat die prijsdiscipline ook blijft ge handhaafd. Een al te sterke stij ging van de prijzen we moeten voor volgen» jaar toch al op 3,5 procent rekenen zal onherroepe lijk leiden tot verhoging van de looneisen. Mag men niet zonder reden aan de vakbonden om matiging vragen, waar het de verbetering van de lo nen betreft: diezelfde matiging zal handel en industrie zich moeten op leggen bij de vaststelling van de prijzen. Daarbij behoeft men niet alleen te denken aan de afschuwe lijke gevolgen van voortgezette in flatie, men dient terdege de ont wikkeling in het buitenland in de gaten te hóuden- Wanneer men in het verleden bij het vaststellen van lonen en prijzen naar het buitenland verwees, dan is er geen enkele reden de ogen te sluiten, wanneer datzelfde buiten land de ontwikkeling van lonen en prijzen ook aan banden legt". ADVERTENTIE druk op de maag, opgeblazen gevoel? helpen direkt!

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1967 | | pagina 13