Gesprek taxichauffeurs met werkgevers over cao wordt hervat Weldra oprichting Nationale Raad voor Buitenlandse Handel NBV wil één openbare vervoer- onderneming in Nederland Ambtenaren komen niets te kort" PREMIE SPAARPLAN Reclame op koeien toegestaan Ocean Sprinter" gaat mogelijk volgende week weer varen Mannen onder zakken bedolven: 2 doden Een moeder geeft Davitamon 10. Elke dag. Straks lossen we elk jaar f 100,- extra af op onze hypotheek... dank zij het Premie Spaarplan! Quick Up't is goed. Ko drinkt't. Regering vraagt opdrachten aan Eldo voor onze industrie VERONGELUKT OP OVERWEG Ster''' maakte bezwaar tegen Jan Teulings als pindamannetje Uitvoer van Nederland moet nog krachtiger worden bevorderd BOUW RAKETTEN WANVERHOUDING Gunstiger regeling bouwvakkers FASE TWEE CIJFERS BEVREDIGEND GROEIEN Vader en kinderen ernstig gewond MINISTER BEERNINK: Niét a la Colijn Dr. Bartel» voorzitter ziekenhtiiscommissie Basis voor persoonlijk bezit zemen zonder zorgen De zeem, die tegen olie, vet, afwasmiddelen bestand is. v.a. 3,95 NA „INWENDIGE BLOEDING' IPHILIPS BATTERIJEN "Si die móéten wel goed zijn KORT GEDING OVER TV-RECLAME HULPKRACHT DWANGSOM DINSDAG 13 FEBRUARI 1968 SAMENWERKING BIJ EXPORT ROTTERDAM De Nederlandse regering streeft naar verlening van meer opdrachten aan onze industrie door de Europese organisatie voor de houw van grote raketten, ELDO. Zij heeft, naar wij van betrouwbare zijde hebben vernomen, bij de ELDO aan gedrongen op toewijzing naar even redigheid van opdrachten aan de Nederlandse industrie. Hiermee volgt onze regering in zekere zin het voorbeeld van Engeland dat uit ontevredenheid over de wanverhouding tussen de opdrachten van ELDO aan de Britse industrie en de zeer hoge bijdra ge van Engeland in de kosten van de ELDO in 1966 een herverdeling van de nationale bijdragen in die kosten af dwong. Na die herverdeling steeg naar ver houding de natjonale bijdrage van ons land in de kosten van ELDO. Uit de in middels ondernomen stappen van onze regering kan worden opgemaakt dat als gevolg van die herverdeling er een on plezierige wanverhouding is ontstaan tussen de Nederlandse bijdrage in de kosten van ELDO en datgene wat daar van naar ons land terugvloeit in de vorm van opdrachten aan de industrie. Volgens de oude verdeling droeg ons land 2,64 procent van de kosten van ELDO. Krachtens de nieuwe verdeling nemen ons land en België samen 9 pro cent van die kosten. Nederland en Bel gië spraken af dat zij samen een rege ling zouden treffen voor de verhouding tussen de nationale bijdragen van beide landen in dat totaal van 9 procent. Het totaal der jaarlijkse budgetten van ELDO in de jaren 1967 t/m 1971 zal ongeveer 330 miljoen dollar zijn. Indien ons land en België evenveel in de kos ten van ELDO bijdragen hetgeen wij voor het gemak aannemen is het aan deel van ons land in de kosten van ELDO in die periode ongeveer vijftien miljoen dollar. Van de in Nederland geplaatste op drachten van ELDO zijn die welke wor den uitgevoerd door Philips, Fokker en het Nationaal Lucht- en Ruimtevaart laboratorium de belangrijkste. UTRECHT De bij het NW aan gesloten Nederlandse Bond van Ver voerpersoneel ziet als juiste en meest nuttige oplossing voor de Nederlandse gemeenschap één openbare vervoerson derneming op maatschappelijke rende mentsbasis, waarin rail-, streek- en stadsvervoer volledig gecoördineerd en geïntegreerd worden en waarin het personeel onder dezelfde arbeidsvoor waarden werkt. De NBV heeft deze suggestie gedaan naar aanleiding van de memorie van antwoord van de regering betreffende de garantiewet voor de Nederlandse Spoorwegen, die vandaag in de Tweede Kamer wordt behandeld. De NBV noemt het regeringsant- woord onbevredigend. Zij mist een al omvattend plan, dat duidelijk taak en plaats aangeeft van het openbaar ver voer in de toekomst. De gedachte van één openbare vervoersonderneming be gint volgens de NBV al een beetje in gang te vinden, gezien de integratie van het streekvervoer in het stadsver voer en de langzaam groeiende sa menwerking tussen de Nederlandse Spoorwegen en de grote gemeenten. De NBV betreurt het dat miljoenen guldens gemeenschapsgeld verloren gaan door gebrek aan coördinatie en samenwerking. Ook binnen het concern van de Nederlandse Spoorwegen is volgens deze bond nog niet te spreken van een optimale situatie. De bond noemt hierbij het voorbeeld van de bediening door de Nederlandse Spoorwegen van I-Jmuiden (eindpunt van een „onrendabele lijn") met een halfuur-dienst, en de Noord-Zuidhol landse Vervoersmaatschappij, een dochter van de Nederlandse Spoorwegen die hier een kwartierdienst rijdt. De NBV zou het juister vinden dat ge meenschappelijk een kwartierdienst wordt onderhouden met plaatskaarten zowel geldig in bus als in trein. DEN HAAG De termijn van zes jaar. geldend voor de vrijstelling van militaire dienst voor bouwvakarbeiders, wordt teruggebracht tot vier jaar. Dit betekent dat zij die twee maal geduren de twee jaar tijdelijk van militaire dienst zijn vrijgesteld, definitief kunnen worden vrijgesteld. De nieuwe regeling betreft bouwvak arbeiders van de lichting 1964 tot en met 1967. Met ingang van de lichting 1968 is de vrijstellingsregeling voor bouwvakarbeiders ingetrokken. DEN HAAG Binnenkort kan de 'oprichting worden verwacht van een Nationale Raad voor de Buitenlandse Handel. Onder dit overkoepelende beleids- lichaam zullen de Centrale Kamer voor Handelsbevordering en de Federatie van Nederlandse Kamers van Koophandel in het buitenland nauw gaan samen werken. De voorbereidingen tot deze samen werking, die enige jaren van vaak zeer moeizaam overleg hebben gekost, schij nen nu op een oor na gevild. Bij de vorming van de Centrale Ka mer voor Handelsbevordering, enige ja ren geleden, werd dit lichaam al aan stonds gezien als eerste fase van een toekomstige nationale samenwerking ten behoeve van de export van Neder landse produkten en diensten. De vorming, thans aanstaande, van een Nationale raad waarin Centrale Kamers en internationale Kamers van Koophandel samenwerken ziet men als fase twee. De eindfase zou die moeten zijn waarin ook de Economische Voor lichtingsdienst een overheidsinstel ling zou worden betrokken in het beleid van de Nationale Raad. Zo ver is het echter nog niet. De thans voorgenomen samenwerking is echter al belangrijk genoeg. Uitgangs punt van dit samenwerkingsverband is dat de Nederlandse export in de komen de jaren nog krachtiger zal dienen te worden bevorderd dan tot dusverre. Van het Nederlandse bruto-sociaal- produkt (de som van alle goederen en dienstverleningen die in een jaar wor den voortgebracht) wordt door Neder land iets meer dan 50 procent geëxpor teerd. De uitvoer is de kurk van onze economie. Van hoe grote betekenis de export is voor een dichtbevolkt land als het onze blijkt uit enige vergelijkende cijfers. De Verenigde Staten, die het grote voordeel hebben van een zeer grote bin nenlandse afzetmarkt van 200 miljoen over het algemeen koopkrachtige inwo ners, exporteren slechts 5 procent van het bruto-sociaal-produkt. Voor de Bondsrepubliek is het percentage 20. Ter handhaving van het huidige wel vaartspeil in Nederland wordt aangeno men dat een groei van onze export met 8 a 9 procent in de komende jaren noodzakelijk zal zijn. Daar bij ons op lopende kostenpeil de concurrentie op de exportmarkten gaandeweg feller wordt is het nodig dat zoveel mogelijk krachten, thans al gebruikt voor de be vordering van de export, worden gebun deld. Met die bundeling is enige jaren gele den een begin gemaakt toen in de Cen trale Kamer voor Handelsbevordering een aantal „Iandeniristituten" (Afrika- instituut, Noord-Europa Stichting etc.) werden samengebracht. De samenwer king in die Centrale Kamer heeft zich bevredigend ontwikkeld. In de praktijk is echter veelal geble- kend dat de Nederlandse Kamers van Koophandel in het buitenland en de Centrale Kamer dezelfde terreinen be streken, soms elkaar overlappend werk deden, ja, in enkele gevallen zelfs in zekere zin optraden als elkanders con currenten bij de bevordering van de buitenlandse handel. In het samenwerkingsverband waar naar nu klaarblijkelijk wordt gestreefd onder de overkoepeling van de Natio nale R^ad zou men deze problemen kunnen vermijden. Daarbij zou men de ze Nationale Raad niet alleen dienen te zien als overkoepelende organisatie maar ook als breed samengesteld beleidslichaam, dat op grond van markt analyses en research op economisch en handelspolitiek terrein de strategie van onze exportbevordering helpt bepa len. De Nationale Raad zal derhalve geba seerd moeten zijn op financiële en orga nisatorische samenwerking tussen de Centrale Kamer en de Nederlandse Kamers van Koophandel in het buiten land. Het is duidelijk dat rondom zulk een samenwerking een aantal proble men en gevoeligheden ligt dat nog niet geheel schijnt te zijn opgelost. Een der belangrijkste daarvan is dat de grootste van de Kamers van Koop handel in het buitenland, te weten de Nederlands-Duitse Kamer van Koop handel, een paritaire instelling is, d.w.z. een Kamer waarin Nederlandse en Duitse ondernemingen gelijkelijk zijn vertegenwoordigd. Verwacht wordt echter thans dat de Westduitse partners in de Nederlands-Duitse Kamer een sa menwerking met de- Centrale Kamer onder de overkoepeling van een Natio nale Raad zullen aanvaarden. Oplossing van dit probleem en van an dere vragen zal waarschijnlijk niet meer integraal kunnen geschieden voor de Exportdag die 27 maart te Utrecht wordt gehouden. Op deze Exportdag stelt men zich voor de oprichting van de Nationale Raad aan te kondigen. In de praktijk van de samenwerking daar na zal men dan geleidelijk naar elkan der moeten groeien. ARNHEM Bij een ontploffing en de daarop volgehde hevige brand in de Arnhemse wijk Presikhaaf hebben gistermiddag een 4-jarig jongetje en rijn 7-jarig zusje, ernstige verwondin gen opgelopen. Zy moesten met brand wonden aan gezicht, armen en beften in een Arnhems ziekenhuis worden opge nomen. Ook hun vader en de eigenaar van de zaak, die zich op het moment van de ontploffing samen met de kinderen in de winkel bevonden, raakten bij de brand gewond. Winkel en woning brandden geheel uit. Een boven het huis van de verf handelaar gelegen verdieping liep zwa re waterschade op. Van de winkels in de omgeving sneu velden vele ruiten. De oorzaak van de ontploffing is nog niet bekend. UTRECHT De minister van bin nenlandse zaken, mr. H. K. J. Beer- nink, meent, dat men bijzonder voor zichtig moet zijn met het toekennen van het stakingsrecht aan ambtena ren. Persoonlijk is hij nog geen voor stander van het stakingsrecht voor de ze groep. In een vraaggesprek met „Ruim Zicht" het orgaan van het Nederlands Katho liek Vakverbond, zegt de bewindsman te geloven dat ambtenaren andere mo gelijkheden hebben om hun wensen ken baar te maken. Over de acties die de ambtenaren bonden in de afgelopen maanden hebben gevoerd naar aanleiding van een reeks van maatregelen die hun rechtspositie zouden aantasten zegt de heer Beer- nink, dat het er niet om gaat de bezui nigingen te laten neerkomen op het hoofd van de ambtenaren. Zij volgen de gemiddelde loonont wikkeling in 't bedrijfsleven en komen, volgens de bewindsman, niets te kort. Deze ontwikkeling wordt op 't minis terie van week tot week bijgehouden. Als medio 1968 zou blijken, dat de ge middelde, voor het trendbeleid belang rijke loonsverhogingen in het bedrijfsle ven vijf procent bedragen zou minis ter Beernink redelijk vinden indien de ambtenarenbonden per 1 juli een tussentijdse verhoging van bijvoorbeeld twee procent vragen, waarbij dan aan het eind van het jaar de nacalculatie volgt. Minister Beernink hoopt de Tweede Kamer op 20 februari te zeggen dat hij de maatregelen die hij heeft voor gesteld een redelijke zaak vindt. Hij ge looft niet dat het een zaak van messen trekken wordt. De betrokken maatregelen moeten op zichzelf worden bekeken. Het gaat er om, dat bepaalde regelingen meer in overeenstemming worden gebracht met de veranderde tijdsomstandigheden. Minister Beernink weerlegt het ver wijt dat het om bezuinigingen a la Co- lijn gaat. Hij acht het niet redelijk en billijk om bepaalde faciliteiten maar te laten voortbestaan, terwijl er geen grond voor is. Minister Beernink, die zelf meer dan dertig jaar in gemeentedienst is ge weest, zegt niet te willen beknibbelen op de rechtspositie van de ambtenaren en voor redelijke verlangens altijd oog te hebben. Als verbetering voor de lagere ambte naren ziet de minister de „vloer" die in de vakantietoeslag is gelegd. Hij meent overigens dat bij de overheid niet zo veel laagstbetaalden zijn. Mr. Beernink ziet verder geen rege lingen in de rechtspositie van de ambte naren, die eigenlijk niet meer in deze tijd passen en weg zouden moeten. Vol vertrouwen ziet hij het komende ka merdebat tegemoet. DEN HAAG Gistermiddag heeft de staatssecretaris van Sociale Zaken en Volksgezondheid, dr. R. J. H. Kruisinga, zijn voorganger in dit ambt, dr. A. J. H. Bartels, geïnstalleerd als voorzitter van de ziekerihuiscommissie. Dr. Bartels volgt in deze functie drs. D. Roemers op, die het vborzitterschap heeft neergelegd in verband met zijn benoeming tot bur gemeester van Vlissingen. De ziekenhuiscommissie, die in no vember 1965 werd ingesteld, heeft tot taak de minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid te adviseren omtrent vraagstukken betreffende de bouw van inrichtingen voor gezondheidszorg. ADVERTENTIE Alles wat we doen is deelnemen aan het Premie Spaarplan. Straks krijgen we dan samen jaarlijks zomaar 100 gulden premie van dit nationale plan. Belastingvrij! Dat geld kunnen we fijn gebruiken voor een extra aflossing... Daarom werd een huis met hypotheek voor ons opeens een stuk aantrekkelijker I Misschien is het Premie Spaarplan ook Sets voor u. Even een briefkaartje aan Premie Spaarplan, Postbus 51, Den Haag en u ontvangt vrijblijvend een brochure over alle mogelijkheden (hypotheekaflossingen, spaar- en effectenbewijzen, levensverzekeringen, spaarkasinschrijvingen, garantiekredietaflossingen). Wilt u persoonlijk advies? Spaarbanken, Boerenleenbanken, Raiffeisenbanken, Postkantoren, Banken, Borgstellingsfondsen, Hypotheekbanken, Bouwfondsen, Spaarkassen, Levensverzekeringmaatschappijen, assurantie-tussenpersonen en de Sociale Verzekeringsbank zullen u graag alles over het Premie Spaarplan vertellen. UTRECHT Er komt weer een gesprek over een landelijke c.a.o. voor het huurauto- en taxi-bedrijf. De drie samenwerkende bonden van vervoerspersoneel hebben gisteren van de FNOP een uitnodiging ontvangen om het overleg te her openen. De andere werkgeversorganisatie, de KNVTO zal ook aan de besprekin gen deelnemen. Na het afbreken van het landelijk overleg gingen de werknemersbonden over tot plaatselijke acties, die in enke le gevallen al succes boekten. De lopen de acties zullen worden opgeschort om voorrang te geven aan het nieuwe lan delijke overleg dat binnenkort zal be ginnen. Verscheidene Utrechtse taxibedrijven hebben gisteren laten weten, dat zij aan de voorwaarden van de bonden zullen voldoen. Om twaalf uur liep het ultima tum af dat de bonden hadden gesteld. De vakbonden willen voor de chauf feurs een verbetering die neerkomt op 232 gulden per jaar. Dit bedrag bestaat voor een deel uit een nabetaling over 1967 toen de chauffeurs door het uitblij ven van een nieuwe landelijke c.a.o. he lemaal geen Iponsverhoging kregen. Op 1 april 1967 al moest de landelijke c.a.o. worden herzien. De vakbonden in de landbouw hebben voor de nieuwe c.a.o. (voor 35.000 werk nemers) verbeteringen gevraagd die neerkomen op ongeveer elf gulden per week. Het mantelcontract (er zijn tien provinciale en regionale c.a.o's) loopt eind maart af. De bonden hebben voor gesteld de pensioenpremie met een gul den per week te verhogen, waarvan de helft ten laste van de werknemer moet komen. Verder wilden zij een sociaal fonds voor de land- en tuinbouw instellen, waarin de werkgevers een bijdrage van vijftig cent per week per arbeider stor ten. Uit het fonds kunnen uitkeringen worden gedaan aan de gezinnen van de werknemers. Ook wordt gestreefd naar een verde re verkorting van de nu 45-^rige werk week en verhoging van de vakantietoe slag van drie tot 3% pet. van het week loon. TILBURG Op de door automati sche knipperlichten beveiligde overweg tussen Boxtel en Oisterwyk is gister middag een auto in botsing gekomen met detrein Eindhoven-Rotterdam. De 29-jarige A. C. M. Willems uit Tilburg, die in de auto zat, was op slag dood. Twee andere inzittenden van deze auto werden licht gewond. HEESCH Op de provinciale weg Heesch-Nistelrode is gistermiddag de 23- jarige mevrouw A. van den Akker-van Schaik uit Nistelrode omgekomen. Bij een inhaalpoging was zij met haar auto in botsing gekomen met een vracht wagen. MAASTRICHT Een frontale bot sing tussen een personenauto en een vrachtwagencombinatie op de Heerder- weg in Maastricht heeft gistermiddag het leven gekost aan de 27-jarige Maastrichtenaar M. Kraft. Een 31-jarige bouwvakarbeider uit Helmond werd ernstig gewond. De Belgische chauffeur van de vrachtwagen bleef ongedeerd. LEIDEN De Leidse kanton rechter heeft niets aan te merken op de reclame, die de Oegstgeester autohandelaar Van der M. door middel van zfjn koeien heeft be dreven. De dekjes van de koeien dragen leuzen, die de auto's van de handelaar aanprijzen en we gens die vorm van reclame had de officier van justitie veertien dagen geleden tegen Van der M. vijftien gulden boete geëist. In het schriftelijke vonnis van de kantonrechter staat, dat het weiland waarin de koeien lopen, niet tot het landelijke gedeelte van Oegstgeest kan worden gere kend. De verordening van Be scherming Landschap Zuid-Hol land is daarom niet overtreden. De heer Van der Marei zit goed met zijn koehandel; hij is vrijge sproken. vileda ADVERTENTIE ADVERTENTIE ADVERTENTIE GRONINGEN Bij de Aankoopcentrale aan de Friesestraatweg is, zoals we in de meeste edities gisteren al schreven, maandagochtend een stapel zakken met kunstmest verschoven. Vier werknemers werden bedo>lven. Twee van hen zijn om het leven gekomen. GRONINGEN De rederij van het Groningse koelschip Ocean Sprinter hoopt dat dit schip volgende week maandag van St. John's uit zijn on derbroken reis met patates frites naar Grimsby zal vervolgen. Voor inspectie zou de Ocean Sprin ter gisteravond in Port Sunday op Newfoundland in een dok droog wor den gezet. Sinds het schip op 21 ja nuari in St. John's werd binnenge sleept door Canadese vissers, zijn er na lossing van de duizenden dozen pa tates frites verscheidene reparaties uitgevoerd. Daarbij kwam men tot de ontdek king dat de romp van het schip geen gat vertoont. Dit is des te merkwaar diger omdat kapitein Solleveld van het 1200 ton grote schip op 17 januari had gemeld dat zijn schip water maakte in ruim twee. Deze situatie ontstond mid den op de Atlantische Oceaan. Deskundigen vermoeden dat de wa teroverlast is ontstaan door het lek ra ken van de ballast- en/of lensleidin gen. Het hieruit in het schip lopende water kon niet door de pompen wor den weggewerkt. De Ocean Sprinter ging zo doende een slagzij van meer dan twintig graden maken. Zulk een „inwendige bloeding" komt sporadisch voor, zeker bij een pas vijf jaar oud schip zoals de Ocean Sprinter. De Ocean Sprinter had in een Cana dese haven haar lading ingenomen met bestemming Grimsby. Bij het laden vroor het 25 graden. Het is mogelijk dat bij die zeer lage temperatuur de leidingen bevroren zijn geraakt. Toen de toestand penibel leek, wer den kapitein Solleveld, zijn veertien bemanningsleden en de vrouw van de hoofdwerktuigkundige aan boord geno men van de Absecon, een kotter van de Amerikaanse kustwacht. Het schip werd korte tijd later op sleeptouw ge nomen door Canadese vissers die er triomfantelijk mee aankwamen in St. John's. De directie van de Scheepvaartmaat schappij Vries-Express in Groningen deelde mee dat de Canadese vissers het schip hebben vrijgegeven na het storten van een borgsom door de rede- nj' O DEN HAAG Een veertigjarige Haagse vrouw mist uit haar huis aan de Vlaskamp gouden en zilveren siera den, tafelzilver en een groot aantal kostbare kledingstukken. Toen zij thuis kwam, trof zij in haar huis een enorme ravage aan. De waarde van het gestole- ne schat zij op een halve ton. •>1 AMSTERDAM „Ik zit, geloof ik. in de ongelukkige positie dat ik alles te berechten krjjg wat er in Hilversum verkeerd wordt gedaan", zo verzuchtte gisteren de president van de Amster damse rechtbank, mr. U. W. II. Sthee- man. Want weer diende voor hem een kort geding over de reclame in de Ne derlandse televisie. Het ging nu om de pinda's van Duy- vis met Jan (Maigret) Teulings en Ton Lutz als „pindafnannen". Het reclame- advies- en advertentiebureau Prad ln Amsterdam had een filmpje met deze twee vervaardigd dat veertien keer op de buis zou moeten verschijnen. De Stichting Ether Reclame (STER) accepteerde 't filmpje niet, omdat Teu lings daarin voorkwam. Mensen die door regelmatig en recent optreden in televisieprogramma's algemeen be kend zijn geworden, mogen volgens de voorschriften niet optreden in reclame films op de televisie, aldus de Ster. Mr. B. L. Burwinkel voerde gisteren namens Prad aan dat het reclamebu reau, alvorens het filmpje te maken te lefonisch contact had opgenomen met de Ster. De man die bij de Ster de te lefoon had opgepakt, had gezegd, dat Jan Teulings niet voorkwam op de lijst van „verboden" figuren. Meteen daar na had Prad ook een brief aan de Ster gestuurd met de mededeling dat men vair de diensten van Teulings gebruik ging maken. Er kwam geen reactie. Namens de Ster zei de Haagse ad vocaat mr. J. van Santbrink: De man die bij de stichting het telefoongesprek had gevoerd, was een hulpkracht die niet eens in dienst van de Ster was. Bovendien, zo zei hij, was bij de Ster toen niet bekend dat Teulings (weer) voor Maigret zou spelen. De tegenplei- ter bestreed dit. Mr. Van Santbrink meende dat Prad wist dat zij met Teulings risico's liep en dat het ging om een stunt. „Op 3 maart Teulings als Maigret, op 4 maart Teulings als pindamannetje van Duy- vis". Tegen de afwijzing door de Ster dien de Prad een bezwaarschrift in bij de Reclameraad. Omdat de uitspraak van dat college te laat zou komen, stapte Prad naar mr. Stheeman om van hem gedaan te krijgen dat het filmpje toch nog zou mogen worden vertoond. Van de gereserveerde uitzenddagen zijn er al een paar verstreken. De gereserveerde minuten op die dagen zijn met een oud pindafilmpje gevuld. Zou de Ster on danks een bevel van de rechter de uit zending toch tegenhouden, dan zou een dwangsom van €5.000 gulden moeten worden betaald, zo vorderde Prad. Mr. Van Santbrink meende dat het beroep op de rechter ten onrechte was. Nu Teulings en Lutz trouwens ook op de lijst van „verboden" televisiefi guren staat, is het alleenrecht van de Reclameraad om in geschillen tussen de Ster en een adverteerder uitspraak te doen. Volgende week dinsdag zal mr. Sthee man laten weten of hij zich in dezen be voegd acht en zo ja, hoe hij erover denkt. ADVERTENTIE

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1968 | | pagina 6