Kinderen speelden met vuur Schade afgebrand rij tuigenmuseum „Het Braghteland" is eigenlijk niet in geld uit te drukken Voortaan alleen auto 's IN BOETSEREN VINDT MEN ZICHZELF TERUG" WfiARgödn we heen? n Nieuwe VVV- informatrice MIST VSW vergroot finish- capaciteit Instructiebad dinsdag dicht Pottenbakkerij in Leersum toeristische trekpleister Ome Jan en tante Nel maken kunst(en) Paasvuur aan Wester singel Opbrengst collecte VOETBALPROGRAMMA Ingeving Lieide Sterren konden „Tripple Cross niet redden Plannen U UW 10550 11079 LUXOR THEATER V Afd. Utrecht Zelfrespect Vader «- Stofzuigen ZATERDAG 13 APRIL 1968 RHENEN „Ik ben er helemaal niet opstandig door, dat mijn prachtige collectie oude sjezen en oude automobielen voor het grootste gedeelte is afgebrand", vertelde gisterochtend de heer Bart Drost, eigenaar van de „Pako" op Remmerden. „Ik ben wat dat betreft nogal gemakkelijk inge steld. Wanneer iemand me bedriegt kan ik kwaad worden en dat doet me veel verdriet, maar ik ga er verder van uit, dat ik niet opstandig mag wor den, wanneer ik iets heb verworven, dat ik later weer moet misten". De heer Drost maakte een bijzonder rustige indruk en praatte over de brand in zijn museum zonder dat hij de indruk wekte, erg opgewonden te zijn over de ramp die hem trof. „Neen, de verzameling was niet verze kerd. Dat is onmogelijk, want de waarde is feitelijk niet in geld uit te drukken. Wat verloren is gegaan is niet vervangbaar. Twintig jaar gele den ben ik ermee begonnen, ik kocht altijd het beste en het mooiste en dubbele exemplaren heb ik niet". Of de heer Drost nog een exemplaar be zat, waaraan hij het meest gehecht was? „Ja, een Friese sjees, waar ik jaren naar heb gezocht, voorzien van prachtig snijwerk, maar die is totaal verloren gegaan". De heer Drost weet intussen wat de oorzaak was van de brand. „Kinderen hebben een vuur tje gestookt", zegt hij gelaten. „Ik was de bewuste avond niet thuis. Tegen mijn gewoonte in belde ik van uit een eetgelegenheid bij Den Bosch mijn vrouw om te vragen of er nog wat bijzonders was. Dat moet be paald een ingeving zijn geweest. Ze vertelde me toen heel rustig van de brand. Ik kon zo het motel uithollen, want ik had nog niets besteld en een half uur later stond ik bij de puinho pen aan de Vissersweg in Eist. Het was toen al donker geworden en de brandweer was al ingerukt. Pas de volgende dag kon ik de schade over zien. Van de vier ongerestaureerde oude auto's is er één gered. Het is een Mi nerva met schuivenmotor. In de tele visierubriek „Achter het stuur" is deze wagen een keer behandeld. Het is een bijzonder zeldzaam exemplaar. Het waren weliswaar geen „old ti mers", want de oudste is van 1936, maar toch zijn ze onvervangbaar. Onder de verloren gegane automobielen is ook nog een Ford-cabriolet. Zelfs de motor is totaal verbrand, en die was nog puntgaaf. Ook een Adler-ca- briolet van 1939 is onder de „slachtof fers". Dit merk bestaat helemaal niet meer". Waarom de heer Drost aan deze hobby is begonnen. „Uit liefde voor 't paard dat heb ik van mijn vader. Verder heb ik veel interesse voor het am bacht en juist die oude boerenkarren geven daarvan nog zo'n duidelijk beeld. U moet niet vergeten dat men vroeger alleen maar werkte met een trekmes en een zaag. En als je dan ziet, wat men daarmee maakte aan pracht en praal, dan wordt je er nu nog stil van". Het museum, dat de naam draagt „Het Braghteland", was wel open gesteld voor het publiek. „Ik heb er eigen lijk nooit werk van gemaakt om het onder de aandacht te brengen van de mensen, maar echte liefhebbers, soms hele groepen, waren altijd welkom, al was het midden onder mijn werk. Ik ging dan altijd persoonlijk mee om tekst en uitleg te geven. Ook de boe renwoning trok. Daarin stonden veel kleinoden van waarde. Die woning was ook gemeubileerd". Brandweerlieden probeerden alles om een deel van de verzameling te red den. klap op de vuurpijl! Wanneer het klaar is ga ik naar een andere boer derij, aan dezelfde weg. Die is veel groter, ligt rustieker, 25 m van de weg, heeft een groot achterhuis met tabaksschuur, die ik wil restaureren. Dan ga ik praktisch alles aan oude rijtuigen verkopen en schakel ik vol ledig over op oude automobielen". Ook daarvoor heeft de heer Drost een reden. „Feitelijk moet er constant bij de collectie gestookt worden. Zoals 't -• er nu stond had het veel te lijden van mist en neerslag. Weliswaar stonden de houten rijtuigen zoveel mogelijk binnen wanneer de winterdag aan kwam, maar wanneer het buiten soms warmer was dan binnen, liep het wa ter van het houtwerk af. „Ik kan dat; niet aanzien", zegt de heer Drost. „Wanneer ik iets verzamel, moet het in goede staat blijven. Dat zal in het nieuwe onderkomen wel kunnen, want ik ben van plan daarin centrale veiwarming te laten aanleg gen. Hoewel er dus hoofdzakelijk auto's zullen overblijven, houd ik wel enkele van de mooiste oude rijtuigjes aan". Voor de boerderij bij het afgebrande museum heeft de heer Drost voor de toekomst een andere bestemming. Daar komt een antiekverzameling. Er zullen ook antiquiteiten worden geres taureerd. Bart Drost heeft door de brand waarde vol bezit verloren. Hjj treurt er niet om, integendeel, zjjn brein zit al weer dagblad DE VALLEI? t Bel: tot 17.80 uur van 17.80— 10.80 uur Zaterdags 16.3017.30 uur VEENENDAAL In verband met belangrijke produktieverhoging van Staflex plakbare tussenvoeringen zal de Koninklijke Veenendaalsche Stoomspin nerij en Weverij N.V. haar finish-afde- iing van 800 m2 tot 1700 m2 uitbreiden. Het machinepark van deze afdeling zal verdubbeld worden. Naast het bleken zal men in deze af deling ook sanforiseren en diverse kunstharsbewerkingen uitvoeren. De gehele uitbreiding zal vóór eind 1968 gerealiseerd zijn. Aangezien de bewerkingen in de fi- nish-afdeling weinig arbeidsintensief zijn, zal hierdoor het aantal werkne mers slechts weinig stijgen. VEENENDAAL Door werkzaam heden aan het bassin en het interieur is het instructiebad dinsdag 16 april de gehele dag voor het publiek gesloten. 99 VEENENDAAL Als een aantal klinkende namen voldoende waarborg is voor een goede film. dan zou „Tri ple Cross" uitstekend moeten zijn. In deze film bewijzen echter Trevor Ho ward, Christhoper Plummer, Gert Frö- be, Romy Schneider en Yul Brynner dat een veld van sterren een matig ver haal niet kan verheffen. Het is de film, gebaseerd op het boek „The Eddy Chapman Story", het ver haal van een brandkastkraker, die in de tweede wereldoorlog als geheim agent van de Duitsers in Engeland ge dropt wordt, zich door de Engelsen als hun. agent weer naar Duitsland laat sturen en aan het eind van de oorlog na de inval in Normandië door de Duitsers weer naar Engeland gestuurd wordt. Eddy Chapman, de gangster-spion laat zich door beide partijen betalen. Weet beide partijen te overtuigen van zijn gezindheid voor de „goede zaak" welke, hangt van het land af waar in hij op dat moment verblijft en ziet ondertussen nog kans een aantal meisjes waaronder een „Zweedse gravin" (Romy) en medewerkster van de chef der Duitse spionage „Von Grü- nen" het hof te maken. De film had te weinig harde momen ten om een echte avonturenfilm te wor den, en te weinig komische om hem als lachfilm te laten slagen. Het had van beide wat. Van maandagmiddag t.e.m. woens dag draait „Paniek in Tokio". Een grie zelfilmpje uit de Japanse keuken. Toe gang 14 jaar. LEERSUM De grootste toeristische attractie van Leersum is niet het bloemencorso, de oude kerk of de bosrijke omgeving maar het pottenbakkers echtpaar Jan en Nel Houkes. Op de 30.000 folders die onlangs van de Leer- sumse V.V.V. verschenen staat voor op de omslag een foto van het echtpaar. Hun huis op de Tombeweg, aan de rand van het bos, is helemaal op het toe risme ingesteld, 's Zomers staan de deuren van de pottenbakkerij wijd open zodat men van de weg, of beter gezegd van het bospad af het echtpaar aan het werk kan zien. Van een schuur kan men aan de wegzijde een halve wand openslaan z.odat de toeristen rustig alle daar tentoongestelde keramiek kun nen bekijken. Behalve dit toeristische aspect neemt het echtpaar Houkes ook op een an dere manier een belangrijke plaats in de dorpsgemeenschap in. Nel Houkes geeft in Leersum les in pottenbakken, waarvoor een grote belangstelling be staat. Sinds kort gebeurt dat lesgeven niet meer alleen in ,,het Pottenbakkers huis"maar ook in een der bijgebouwen van de boerderij ,,Het Hof"Jan Houkes is naast pottenbakker een groot kunstschilder. Hij noemt zichzelf een kunstenmaker. Misschien hervat hij binnen afzienbare tijd weer het geven van schilderlessen. In de harten van de Leersumse jeugd neemt het echtpaar als „Ome Jan" en „Tante Nel" nog een aparte plaats in. Zij waren de grote stimulators tot ver wezenlijking van de boerderij „Het Hof" als onderkomen voor de beatclub „De Weerwolf". Ook nu nog leven zij intens met de beatjeugd mee. Elf jaar geleden kwamen de heer en mevrouw Houkes vanuit Gouda naar Amerongen. Na vier jaar in Ameron- gen te hebben gewoond vestigden zij zich in „het Pottenbakkershuis" te Leersum. Een oude boerderij met er omheen 2200 m2 grond met gras en veel bomen en struiken. Aan het huis vastgebouwd: de pottenbakkerij, het atelier en een rommelkamertje. In de boerderij een grote gezellige, ruig in gerichte huiskamer. Drie wanden han gen vol met schilderijen van Jan. Aan de vierde wand zijn schappen bevestigd waarop talloze vazen, kruiken, potten, kommen en borden staan van Jan en Nel samen. In het midden van de ka mer, rond de kachel enkele gemakke lijke stoelen. In een ervan ligt lui weg gezakt Jan Luitzen Houkes, grijs en ruig behaard. In een andere stoel de charmante Nel Houkes. Tussen hen in, voor de warme kachel, de katten Neel- tje en Bastiaan. Als Nel (ook nog boetseerster en beeldhouwster) gevraagd wordt of zij in haar lesgeven nog iets meer ziet dan iemand leren een potje te bakken veert Jan uit zijn stoel op. „Laat mij eerst dit even zeggen, Nel", begint hij vlug, „Pottenbakkep is zo mooi! Neem bij voorbeeld alleenwonende gepensioneer de dames. Ze vervelen zich ik weet niet wat. Als ze dan gaan boetseren of pot tenbakken is dat een openbaring voor ze. Ze hebben weer wat anders te doen gekregen dan breien en borduren". Dan begint Nel. Ze vertelt hoe mensen zich zelf kunnen terugvinden in pottenbak- VEENENDAAL Ondanks de on gunstige week vrijwel gelijktijdig met „Kom over de brug" heeft de collecte voor het Rheumafonds in Vee- nendaal een mooie opbrengst gehad. I"n totaal kwam er f6550,- bijeen, wat f 1450,- meer was dan vorig jaar. In tegenstelling tot de verzameling rij tuigen was die boerenwoning wel ver zekerd. De rest niet, want wat is daar van eigenlijk de reële waarde?" De heer Drost legt dan uit, dat al die oude rijtuigjes, sjezen en oude auto's eigenlijk onvervangbaar zijn en dat de waarde niet in geld is uit te druk ken. Of hij er nu de brui aan geeft? „Ik ga de boel weer opbouwen, eerst op dezelfde plaats. En dan komt de VEENENDAAL Buurtbewoners van de Westersingel trouw bijgestaan door de jeugd hebben tegenover de de flats aan de westelijke rondweg enkele karrevrachten takken en ander brandbaar materiaal bijeen gebracht om te kunnen genieten van een groot Paas vuur. Het ligt in de bedoeling de stapel op de avond van Tweede Paasdag om half acht aan te steken. RHENEN De informatrice van de Rhenense VVV, mevrouw Van Veeneti- daal-de Caluwé, heeft zich definitief uit haar werkkring teruggetrokken om zich nu volledig voor haar gezin te gaan in zetten. Het bestuur van de VVV heeft nog geen opvolgster bbenoemd. Wel is er een oproep geplaatst. De eerste sollici taties zijn binnen en er zal binnenkort een beslissing vallen. Het kantoor op het Fred. v.d. Paltshof is achter niet gesloten. Mevrouw A. Higgins, echtgenote van 'n Amerikaan, die momenteel in het bui tenland vertoeft, werd bereid gevonden zolang in te vallen totdat er een nieuwe informatrice is aangesteld. Mevrouw Hig gins, die vloeiend haar talen spreekt en onderwijzeres is geweest woont nog te Wageningen. Eind van dit jaar vertrekt zij naar de Ver. Staten om zich daar bij haar echtgenoot te voegen. 4e klasse H-West: FortitudoSVF Zwaluwen VooruitJSV VeenendaalMidlandia KDS—Utrecht De MeernCandia '66 EMSVreeswijk le klasse B: VSKHoogland Utrechtse BoysBrederodes Roda '46—Patria Stichtse BoysDe Meeuwen 2e klasse B: R.-K. UnitasMaluku Muda HoutenBarneveld Oranje-WitScherpenzeel 3e klasse B: HDSDcrestad En AvantRivierwijkers SVMMRUC Fa ja LobiAres VEENENDAAL RHENEN, Eigengebouw 14.3017.00 Receptie ANB, 50-jarig bestaan. Maandag 14 april VEENENDAAL, Westersingel, 19.30 uur: Paasvuur. Dinsdag 16 april VEENENDAAL, OCB-gebouw 20.00 uur: Filmvoorstelling NCR(eis)V. BIOSCOOP Luxor Theater Veenendaal, zaterdag 19.30 uur, zondag 15.00 en 19.30 uur: „Triple cross" maandag 15.00 en 19.30 uur: „Paniek in Tokio". TENTOONSTELLING Raadhuis Veenendaal, tot en met 24 april, dagelijks 9.0012.30, 13.30 17.30 en 19.0021.00 uur: „Uit hart en handen", tentoonstelling van Veenendaalse vrijetijdsschilders. UTRECHT Zaterdag 13 april STADSSCHOUWBURG, 20 uur: To neelgroep Centrum met „Slippers". NICOLAIKERK, 19.30 uur: Orgel vesper. MUZEVALTHEATER, 21 uur: Caba ret Hennie Oliemuller met „Lief zijn voor de muis". Zondag 14 april STADSSCHOUWBURG, 20 uur: To neelgroep Centrum met „Slippers". Maandag 15 april STADSSCHOUWBURG, 20 uur: To neelgroep Centrum met „Slippers". Dinsdag 16 april STADSSCHOUWBURG, 14 uur. Scapino-ballet met jeugdvoorstel ling. „Surprise", „Het verloren shawltje", „Carnaval van de die ren". Donderdag 18 april STADSSCHOUWBURG, 20 uur: To neelgroep Theater met „Drieko ningenavond". TIVOLI, 20.15 uur: Provincieconcert (busconcert) USO, o.l.v. Paul Hup- berts, m.m.v. Yossef Zivoni, viool. Werken van Beethoven, Lalo en Ravèl. Vrijdag 19 april STADSSCHOUWBURG. 20 uur: De Utrechtse Operette met „Duizend en één nacht" van Johann Strauss, m.m.v. An Ouwerkerk, Marga de Boer, Simon van Os en Anne Meyer. Zaterdag 20 april STADSSCHOUWBURG, 20 uur: Ne derlandse Comedie met „Het huis waar harten breken". NICOLAIKERK, 19.30 uur: Orgel- vesper. MUZEVALTHEATER, 15 uur: Kin dervoorstelling. Poppenkast „Jan Klaassen en de betoverde patates frites", en optreden van gooche laar Pajoha. MUZEVALTHEATER, 21 uur: Caba ret Hennie Oliemuller met „Lief zijn voor de muis". BIOSCOPEN Voorstellingen werkdagen 14.30. 18.45 en 21 uur. Paasdagen 14.15, 16.30, 18.45 en 21 uur. CAMERA. Oude Gracht 156: „Met jouw tanden in mijn nek". Zater dag 23.15 uur: „De muis die brul de". CITY, Voorstraat 89, „Matt Helm en de verdrukkers". FILM ACH, Vredenburg 29, 10.30, 12.30, 14.30, 16.30: Nieuws, „IJsco- toeristen", en speciale vakantie films. PALACE, Vredenburg 29, 18.45 en 21 uur: „Verboden jungledrift". Zaterdag 23.30 uur: „Django". OLYMPIA, Amsterdamsestraatweg 350, geen middagvoorts, op dins dag. Tot en met zondag: „Invasie op Ambushbay". Maandag t.m. woensdag \,Frankie en Johnnie". REMBRANDT, Oude Gracht 73: al le dagen voorstellingen als zondag: „Zo gezegd, zo gedaan". SCALA, Potterstraat, 13.45, 17 en 20 uur: „Doctor Dolittle". STUDIO, Oude Gracht 154, voorst. 15 min later: „Liefdesdossier van een telefoniste". VREEBURG, Vredenburg 8a, 14.30 en 20 uur: „De twaalf veroordeel den". Zaterdag 23.15 uur: „Sam van hiernaast". ARNHEM Maandag 15 april MUSIS SACRUM, 20.00 uur: Concert en bal door de „Dutch Swing Col lege Band". GROTE KERK. 17.00 uur: Orgelbe speling door Hendrik Huisinga uit Oosterbeek, werken van Bach, Dumage, Reger, Franck en Vieme. Dinsdag 16 april STADSSCHOUWBURG, 20.00 uur: Toneelgroep Centrum met „Slip pers". Woensdag 17 april STADSSCHOUWBURG, 20.00 uur: Cabaret Pepijn met „Dag en nacht" MUSIS SACRUM, 20.00 uur: Het Gelders Orkest, o.l.v. Bart van Beinum, m.m.v. Bernard Kruysen, bariton. Werken van Torelli, Han del, Reger, Ravèl en Debussy. Donderdag 18 april STADSSCHOUWBURG, 20.00 uur: Toneelgroep Theater met „Einde loze liefde". BIOSCOPEN Voorstellingen 14.30, 18.45 en 21.00 uur. REMBRANDT, Velperplein, 14.30 en 19.30u ur: „Dr. Dolittle". PALACE, Bakkerstraat: „De vier kante rekruut". SASKIA, Looierstraat: „Blow-up". LUXOR, Willemsplein: „De laatste gangster". Zaterdag 23.30 uur: „Vreemde neigingen"; zondag en maandag 12 uur: „Laurel en Hardy in Wonderland". STUDIO-A, Lange Wal" „Winden waaien om de rotsen". ken en boetseren. Hoe ze hun proble men, een stuk van zichzelf in hun hob by leggen. Een frappant voorbeeld hiervan dateert uit de tijd dat ze les gaf op een inrichting voor geesteszie ken: „Een vrouwelijke patiënt daar distantieerde zich van alles en iedereen in de inrichting. Ik ben toen met haar gaan praten en tenslotte ging ze boet seren. Ze maakte alleen maar manne tjes, platte figuren. Als ze die klaar had nam ze een mes en doorstak ze haar werk. Niet één keer, maar wel vijftig keer achter elkaar. De doktoren hebben hier veel van geleerd. De oor zaak dat ze tweemaal zelfmoord had willen plegen en tenslotte ziek werd lag in haar huwelijk". Bij normale, gezonde mensen kan boetseren het zelfrespect versterken. „De mensen komen hier na eindelijk de drempelvrees te hebben overwonnen. Ze vertellen dan dat ze graag potten bakken of boetseren willen leren, maar dat ze zo onhandig zijn en het nooit on der de knie zullen krijgen", vertelt Nel. Zij moedigt de mensen dan aan om toch les te nemen, omdat iedereen het kan leren. „En dat is echt zo! Later zien ze dat zelf ook en dat is gewoon geweldig. „In het begin gaat ze wat voorzichtig te werk. Als de nieuwelin gen met blozende kaken het eerste bak je komen laten zien toont de lerares waardering voor het werk. „Maar later peur ik alles eruit wat erin zit". Nel heeft geen opleiding gehad in haar creatieve werk. „Ze is gewoon een natuurtalent", verzekert Jan, waarop Nel een bedenkelijk „Nou, nou, nou", laat volgen. Het echtpaar Hoekes maakt ook werk, dat meer op het grote publiek is afgestemd. „Je kunt wel de artiest uithangen, maar je moet ook nog eten" zegt Jan. Nel voegt hieraan toe dat Jan voor geen grijntje zakelijk is. „Ik heb gelukkig een Joodse grootvader gehad. Er zit bij mij nog een beetje zakelijk heid in het bloed". Nel is in Gouda geboren. Jan Luit zen is een echte Rotterdammer. Hij is de zoon van de overleden kunstschilder Zweitse Houkes. „Mijn vader mocht geen kunstschilder worden. Mijn groot vader, die majoor was, een echte ijzer vreter, was daar erg op tegen. Die sloeg met z'n staf op tafel en brulde: „Eten". Nel merkt lachend op: „De kunst heb je van je vader en het ijzer- vreten van je grootvader." Jan gaat verder: „Ik mocht van mijn vader ook geen kunstenaar wor den. Ik moest maar een ander beroep kiezen". Na de lagere school en de MULO ging Jan toen naar de Analis- tenschool in Rotterdam. Hij ging wer ken als laborant op het laboratorium van de BPM. „En het gekke is, bij mijn glazuur-technieken kan ik mijn analisten-opleiding heel goed gebruiken. Zo zie je maar dat je niets voor niets doet". In de tweede wereldoorlog dook Jan onder in Friesland. Na de oorlog volgde hij een opleiding voor fotograaf aan een fotobureau. Hij werd daarna persfotograaf bij het ANP. Zijn vader ging hem toen schilderlessen geven. „Van hem heb ik de echte oude tech nieken geleerd. Die leren ze tegenwoor dig niet meer. Ze rotzooien maar wat Tante Nel en ome Jan Houkes JAN HOUKES openbaring aan. Ik vind het prachtig dat het mag in Nederland. Ik heb werk van Russi sche kunstenaars gezien. Dat is gewoon verschrikkelijk. Die mensen lopen vijf tig jaar achter. Het is geweldig dat de kunstenaars hier mogen maken wat ze willen, maar ik geloof dat al die expe rimenten niet serieus genomen moe ten worden". Jan Houkes is er zeker van dat acht van de tien jonge kunste naars charlatans zijn. Hij vraagt zich dan ook af waar het allemaal naar toe gaat. Hij hoopt dat er uit al die expe- rimenten een nieuwe vormgeving te voorschijn zal komen. „Misschien wel een nieuwe kunst. Picasso zei eens: „Ik snap niet waarom ze mijn werk altijd willen begrijpen. Men probeert toch ook niet de zang van een vogel te begrijpen". Het gaat mij er maar om of er serieus gewerkt wordt. Misschien zijn we in een overgangsperiode". Behalve hét schilderonderricht "fran zijn vader volgde Jan Houkes dé dag school van de Academie voor Beelden de Kunsten in Rotterdam. In de avond uren ging hij toen bordenwassen en stofzuigen in een restaurant. Na die tijd was hij hospitant op de kunstaca demie in Den Haag. En voor hij nar Leersum kwam had hij als kunstschil der een eigen atelier in Gouda. Jan Houkes verkocht aan het rijk als con traprestatie veertig doeken. Na zijn studiereizen door Frankrijk en Italië kocht het rijk nog eens elf gouaches. Het pottenbakken leerde Jan in Gouda. Het echtpaar Houkes heeft veel ge zworven. Jan heeft een grote voorlief de voor Frankrijk. „Frankrijk heeft al les, behalve woestijn", zegt hij. Parijs kent hij beter dan z'n geboorte stad. De enige streek waar hij nog niet ge weest is in Frankrijk is het Basken land. Nu woont hij in het rustige Leer sum, waar ook zijn vrouw zich thuis- voelt. „We moesten weg uit de stad. Daar zitten al onze vrienden. Je kon er geen cent overhouden. Als er een doek verkocht werd, was het meteen een feestje bouwen. We hebben nu in Amsterdam nog een fijne vriendenkring en hier kunnen we goed werken. We hebben het ontzettend druk. Vooral in het vakantie-seizoen met de toeristen komen dan excursies en scholen kijken. Ik wou dat ik zes handen had. Het is hier een heerlijke streek met een fijne bevolking", zegt Nel tot besluit, want Jan herinnert liaar eraan dat ze om acht uur moet lesgeven en dat er eerst ook nog gege ten moet worden. „Ach ja, ik heb ook een geheugen als een zeef", lacht Nel. Ze zou de hele avond wel door kunnen vertellen. JBIasf m t w

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1968 | | pagina 3