Mager resultaat van
gesprek donorlanden
Floris
wil je
een stak
kaas*
uit het
vuistje
Schut heeft meerderheid
in Senaat achter zich
Straffe wind joeg vlammen over de
Winkeltjes verwoest op
Selieveningse promenade
In Rotterdam nog geen spoor
van twee vermiste meisjes
VEL
Rath Doodeheefver
Vliegongeluk
bij Garderen
Ouders vrezen
een ongeluk
TELEURSTELLING VOOR
Ex-loketbediende
pleegde overval
uit wraak
Djakarta vreest dat inflatie
weer een duw zal krijgen
Rover sloeg
öp de vlucht
Alleen
maakt behamj
in Fixacolor
kwaliteit
X
Typografiepr ijzen
toegekend
Hoogbouwplan
voor Leidse
universiteit
ÉT DRAKA
Mislukte poging
tot diefstal van
politie-auto
Verontrustend
HIJ HOUDT HET
BIJ POEDERS
„EEN WONDER
ERVARINGEN
OOK BELGIË
BEGROTING VOOR VOLKSHUISVESTING
IN DE KOV
„ZOEKEN NAAR SPELD IN EEN HOOIBERG"
ONDERNEMEND
DUIKERS?
WOENSDAG 24 APRIL 1968
(Vervolg van pagina 1)
Mevrouw Van der Werfhorst, die
naast de familie Mouw woont, vertel
de: „Ik stond met een joch van drie
jaar de was op te hangen. Het ging
allemaal razendsnel. Die man zweefde
naar beneden alsof er niets gebeurd
was, maar het vliegtuig raakte de
grond en er spoten vuurstralen alle
kanten heen. De jongens van Mouw
zaten toen al in de auto om te gaan
helpen".
Het vliegtuigje maakte deel uit van
squadron 300 lichte vliegtuigen van de
Koninklijke Luchtmacht. Het is het
eerste ongeluk dat met een Beaver ge
beurt nadat de Luchtmacht er in 1956
negen in gebruik nam. Ook de vaandrig
is het eerste dodelijke slachtoffer van
de parachutisten-opleiding van het
Korps Commandotroepen, die begin
1966 begon.
Wel zijn bij die opleiding enkele ge
wonden gevallen. Bij dezelfde oefening
van gisteren nog was, kort voordat het
dodelijke ongeluk gebeurde, een ser
geant gewond geraakt. Hij kwam met
zijn parachute te hard neer en moest
met een hersenschudding naar de zie
kenboeg van het kamp in Ermelo wor
den gebracht. Daarheen zijn ook de stof
felijke resten van de twee verongelukte
mannen vervoerd.
Het vliegtuigje is vernield. Het vloog,
evenals een deel van de hei waar het
terechtkwam, in brand. De brandweer
van Ermelo heeft het vuur geblust.
Bij de Luchtmacht beschouwt men
het als een wonder, dat de beroeps-
sergeant A. C. G. Dijkers zonder een
schrammetje uit de neerstortende
Beaver is gekomen. Hij is uit het toe
stel gesprongen, nadat dit op een hoog
te van bijna driehonderd meter in een
tolvlucht was geraakt, doordat een
vleugel was afgebroken.
Het lijkt bijna onbegrijpelijk ,zegt
men, dat dit goed kon aflopen wegens
de onbeheerste situatie, waarin het
vliegtuig verkeerde. Men neemt aan,
dat de vleugel afbrak na een onver
hoedse manoeuvre, toen de Beaver in
botsing was geweest met de parachu
tist van een ander toestel. Iedereen
bewondert daarom de snelle reactie
van sergeant Dijkers.
Sergeant Dijkers vloog mee als zo
genaamde „dispatcher", een functie
waarin hij de andere parachutisten bui
ten het vliegtuig moet btöigen. Zjfelf
zou hij later springen.
Aanvankelijk dacht men, dat hij het
vliegtuig al voor de aanraking met de
parachutist had verlaten, omdat men
in het wrak van de Beaver alleen het
lichaam van de vlieger vond; achteraf
kwam men tot de ontdekking, dat ser
geant Dijkers het drama als enige
overlevende had meegemaakt.
Sergeant Dijkers is instructeur para
chutespringen van de school voor de
opleiding tot parachutespringen van het
Korps Commandotroepen. Hij springt
sinds deze school precies twee jaar
geleden werd opgericht.
De emoties van gisteren hadden hem
zo sterk aangegrepen, dat hij naar
zijn huis in Roosendaal mocht gaan.
Hij zou vandaag in Nieuw-Milligen
zijn waardevolle ervaringen meedelen
aan de commissie van onderzoek, die
onder leiding staat van luitenant-kolo
nel H. Herckenrath. Naast militaire
deskundigen maken ook experts van
het Nationaal Lucht- en Ruimtevaart
laboratorium in Amsterdam deel uit
van deze commissie.
ADVERTENTIE
voedzaam
gemakkelijk
lekker
DEN HAAG De twintigjarige vroe
gere loketbediende van de PTT, L. J.
M. H. uit Den Haag, heeft gisteren van
de Haagse rechtbank twee straffen op
gelegd gekregen: negen maanden met
aftrek wegens verduistering van acht-
duizénd gulden en vijf maanden, waar
van drie voorwaardelijk, voor een over
val op een ambtenares van een bijkan
toor van de PTT.
De ex-loketbediende zou dit hebben
gedaan uit wraak omdat hij een tientje
minder salaris kreeg wegens een kaste
kort van honderd gulden. De overval
had hij gepleegd even voordat een geld
zending van 25.000 gulden zou arrive
ren. Toen de ambtenares begon te gil
len was hij op de vlucht geslagen.
ROTTERDAM De conferentie voor hulpverlening aan Indonesië, die de af
gelopen twee dagen in Rotterdam is gehouden, is voor Djakarta uitgelopen op
een teleurstelling en wel als gevolg van twee omstandigheden;
1. Japan heeft nog geen bereidheid
getoond meer hulp toe te zeggen dan
de zestig miljoen dollar, die het tijdens
het recente bezoek van de Indonesische
president Suharto aan Tokio had ge
noemd. Indonesië had gehoopt dat Ja
pan alsnog tot honderd miljoen dollar
zou willen gaan.
2. Amerika heeft niet afgezien van
de voorwaarde, dat het eenderde van
de benodigde hulp voor 1968 (in totaal
325 miljoen dollar) voor zijn rekening
zou nemen, mits de overige hulpverle
nende landen voor de rest zouden zor
gen. Het heeft integendeel gisteren op
de conferentie die voorwaarde her
haald.
De teleurstelling voor Djakarta
schuilt daarin, dat deze negatieve pun
ten een nadelige invloed zouden kun
nen hebben op de rust op het thuis
front. Juist deze week was in Indone
sië bekend geworden dat de prijzen
voor olie, benzine elektriciteit en trans
port weer omhoog zouden gaan. Extra
sterk was daarom in Indonesië de be
langstelling gericht op de vraag of rui
me hulp uit het buitenland verlichting
zou kunnen bieden. Nu die kans er niet
duidelijk in zit, vraagt men zich in In
donesische kring af of de inflatie niet
weer een duw zal krijgen.
Merkwaardig is, dat er voor Indone
sische teleurstelling eigenlijk niet veel
ruimte is. In feite is men het er in con
greskringen over eens, dat men dit
jaar met de gedachtenvorming over de
hulpverlening aan Indonesië verder is
gevorderd dan vorig jaar omstreeks
deze tijd. Dat men niettemin beseft
dat het resultaat van de conferentie te
gen de achtergrond, die in Djakarta
heerst, vrij mager is, blijkt wel uit het
feit dat men gisteravond en vannacht
nog diepgaand moest overleggen over
de vraag hoe die resultaten voor de
buitenwereld kunnen worden geëta
leerd.
Winst is dat België zich (overigens
voor een niet al te groot bedrag) voor
het eerst bereid heeft verklaard aan
de hulpverlening aan Indonesië deel te
HAARLEM In het huis van nota
ris F. Wichman in Haarlem heeft zich
maandagavond een mislukte overval
afgespeeld. Omstreeks negen uur werd
er gebeld en mevrouw Wichman deed
open. Ze stohd oog in oog met een on
geveer 25-jarige jongeman, die ge
kleed was in lange beige regenjas, een
slappe vilten gleufhoed op het hoofd
had en een zwarte doek voor neus en
mond gebonden.
Toen hij de natarisvrouw een pistool
onder de neus stopte, begon zij luid
keels te gillen. De notaris, zijn twee
dochters en zijn zoon kwamen op het
lawaai af. Dat was kennelijk te veel
voor de gemaskerde, die rechtsom
keert maakte en in het duister ver
dween.
De politie is onmiddelijk na de mel
ding uitgerukt, maar de dader bleef
spoorloos.
nemen. Winst is ook, dat internationa
le organen voor het eerst belangstel
ling hebben getoond om eventueel zelf
deel te nemen aan Indonesische pro
jecten.
Voor beschouwingen over de ontwik
keling van Indonesië op langere ter
mijn, bleef te weinig tijd over. Op de
volgende „donorconferentie" die over
niet al te lange tijd wordt gehouden,
zal ook de gedachtenwisseling op dit
punt worden hervat.
Fijn zo! Nu weet u tenminste
zéker dat u werkelijk behang
van topklasse koopt. Fixacolor.
't Staat op het staalboek. Samen
met het vertrouwde merk R&D.
Fixacolor. Een garantie dat u
voor 't zelfde geld het beste
krijgt. Kwaliteitsbehang van
Rath Doodeheefver. Vraag
uw vakman.
ontwerpers en fabrikanten van behang
DEN HAAG „Laat de gemeente
besturen zelf de huishuur in hun ge
meenten vaststellen". Dit was een sug
gestie, die ir. E. H. A. Kraaijvanger
van de begroting voor volkshuisvesting
(KVP) gisteren tijdens de behandeling
van de begroting voor volkshuisvesting
en ruimtelijke ordening in de Eerste
Kamer deed.
De heer Kraaijvanger was het ove
rigens zoals de meerderheid in de
senaat in grote lijnen eens met het
beleid van minister Schut. Ook het wets
ontwerp om de huren van gesubsidi
eerde huizen in gebieden zonder een
vrij huurbeleid met ingang van 1 mei
vier procent hoger te maken, kreeg
voldoende steun. Deze huur zal in de
komende jaren op 1 januari weer wor
den verhoogd.
De socialist J. B. Broeksz had wel
kritiek op het beleid van ir. Schut. Hij
vond dat de minister alleen maar
„pleisters plakt op houten benen".
Hij reageert, zo zei de heer Broeksz,
op de ontevredenheid van de particu
liere bouwers en hij geeft toe aan het
verlangen van de VVD om te komen
tot een volledig vrije bouw- en huur
markt. De laagst betaalden blijven in
de kou staan, aldus deze socialist.
Ir. Kraaijvanger vond het niet be
langrijk hoeveel particuliere, premie-
of woningwetwoningen worden gebouwd
als het totaal ervan maar minstens hon
derdduizend is. „Wanneer zou blijken,
dat de particuliere woningbouw niet in
staat is om dit jaar vijftigduizend hui
zen op te leveren, zullen wij de minister
herinneren aan zijn belofte om het aan
tal woningwetwoningen van vijftig- tot
zestigduizend te verhogen".
Deze KVP-er wees er op dat het
beleid vam oud-minister Bogaers heeft
geleid tot een grote bouwcapaciteit.
Blijkt deze nu te groot te zijn? Zijn
antwoord luidide vooralsnog ontkennend,
als er tenminste voldoende aandacht
wordt gegeven aan kropopruiming en
herbouw vóin oude binnensteden. Ook
de heer Broeksz wees op de noodzaak
om de opruiming van krotten ter hand
te nemen.
De liberaal S. van den Bergh had
alleen maar waardering voor het be
leid van minister Schut. Dit in tegen
stelling tot de PSP'er M. van Pelt, die
alleen maar negatieve kanten in het
beleid ziet. Minister Schut antwoordt
vandaag.
AMSTERDAM B. en W. van Am
sterdam hebben op voorstel van een
adviescommissie de H. N. Werkman-
prijs 1967 toegekend aan Will van Sam-
beek uit Amsterdam voor zijn gehele
oeuvre en de Frans Duwaerprijs aan
Jacques Peeters uit Venlo voor de ty
pografische verzorging van bedrijfs-
drukwerk voor een chemische fabriek.
Beide typografieprijzen zijn 1500 gul
den groot.
DEN HAAG Een felle, uitslaande brand, waarschijnlijk veroorzaakt door
oververhit frituurvet, heeft gistermorgen op de Scheveningse pier, zoals wij in
een deel van onze oplage reeds meldden, een schade veroorzaakt van enige
miljoenen guldens. De overkapping is over een afstand van honderd meter ver
brand of zwaar beschadigd.
ROTTERDAM Ongeveer driehonderd mariniers en politiemannen hebben
van gisterochtend vroeg tot 's avonds laat tevergeefs Rotterdam uitgekamd
op zoek naar de twee sinds zondagmiddag vermiste 7-jarige meisjes: Louise van
Heuzen uit de Scheepstimmermanslaan en Anneke van Huls uit de Van Vol-
lenhovenstraat.
Hoewel de politie de mogelijkheid
niet uitsluit, dat de kinderen het slacht
offer zijn geworden van misdrijf, denkt
men voorlopig toch vooral aan een on
geluk. Het massale zoeken van gisteren
leverde niets op.
De 118 mariniers die te hulp waren
geroepen, liepen in linies door de braak
liggende terreinen in de buurt van de
Van Brienenoordbrug en langs de
Nieuwe Maas. Veertig man van de mo
biele eenheid van de politie zochten in
de buurt van de Parklaan op terreinen
en in leegstaande huizen, terwijl zij sa
men met de Rivierpolitie dregden in de
vijvers van Het Park en in de Zalmha
ven, waar de kinderen zondagmiddag
door een schipper zijn gezien.
Louise en Anneke, die door hun ou
ders ondernemende meisjes worden ge
noemd, gingen vaak spelen zowel bij de
Van Brienenoordbrug als bij de Park
laan en de Zalmhaven. Ook het Kra-
lingse Bos hoorde tot hun favoriete
speelgebieden, zodat negentig man van
de politie-opleidingsschool in Rotterdam
gisteren het bos uitkamden.
Aandere plekken, waar de twee meis
jes graag speelden, waren het spoor
wegemplacement aan de Westzeedijk
en het spoorwegterrein tussen Rotter
dam en Schiedam. Deze gebieden wer
den door mannen van de spoorwegre-
cherge afgezocht.
Commissaris P. Ligtvoet, chef van
de Rotterdamse kinder- en zedenpolitie
die de leiding heeft bij de gi ootscheepse
zoekpartij, verzekerde ons gistermid
dag: „Het is zoeken naar een spel in
een hooiberg. Het aantal tips, dat wij
krijgen, is nogal mager. Misschien dat
dit aantal groter wordt, nadat de foto's
van de meisjes op de televisie zijn ge
toond".
„Wij hebben de foto's op zo breed mo
gelijke schaal verspreid; in de kanti
nes van alle warenhuizen, zodat de ver
koopsters de kinderen onmiddellijk her
kennen als zij iets komen kopen, bij
taxibedrijven, in de metro, enzovoorts"
„Wij hebben voorlopig nog plannen
genoeg, die w(j kunnen uitwerken als
de kinderen niet vlug worden gevon
den. Misschien dat wij nog duikers aan
het werk zetten in onder meer de
Zalmhaven. Maar het is zo verdraaid
moeilijk om gericht te zoeken, als je
geen enkele aanwijzing hebt".
„Het is heel goed mogelijk, dat de
kinderen in de haven in eeh container
zijn gevallen, waarvan later het deksel
per ongeluk is gesloten, of dat zij in het
ruim van een schip zijn gevallen. Alles
is hiogelijk. Wij hebben inmiddels ook
alle grensposten gewaarschuwd. Elke
tip, die binnenkomt wordt nauwkeurig
gecontroleerd", aldus commissaris Ligt
voet.
Zowel de vader van Anneke, de
heer Van Huls, als de vader van Louise,
de heer Van Heuzen, was gisterer
voor de tweede dag van zijn werl<
thuis gebleven. Zij zeggen: „Wij doer
's nachts geen oog dicht".
Datzelfde geldt voor de dodelijk on
geruste moeders, die alleen nog maai
in een fataal ongeluk kunnen geloven
Mevrouw Van Huls verzekerde ons:
Natuurlijk hebben die kinderen een
ongeluk gehad. Van weglopen is geen
sprake. Waarom zou Anneke weglopen?
Zij hield zielsveel van ons".
LOUISE VAN HEUZEN
ANNEKE VAN HULS
Toch zou de pier vanmiddag weer
opengaan. Gisteravond en vannacht
werd met man en macht gewerkt om
de ergste ravage op te ruimen en nood
voorzieningen aan te leggen. De eerst
komende dagen blijven de horecabe
drijven op de pier echter nog gesloten.
De kabels en buizen voor elektriciteit,
olie, water en gas zijn namelijk nog af
gesloten.
De brand is ontstaan in de patates-
winkel van de firma H. M. J. Biegnole,
die was gevestigd in een van de pavil
joens op het wandelhoofd, halverwege
de ingang en de piereilanden. Weldra
sloegen de vlammen, aangewakkerd
door een dwars over de pier staande
vrij sterke zeewind, over naar een paar
andere paviljoentjes met souvenirs. De
overkapping, waarin alle leidingen zijn
opgeborgen, brandde eveneens in de
lengte uit.
Er was vrijwel geen publiek op het
wandelhoofd, omdat het hard regende.
De ongeveer twintig personeelsleden
van de pier hebben geen moment ge
vaar gelopen. De. brand woedde op gro
te afstand van de eilanden.
Aanvankelijk probeerde een perso
neelslid van de pier het vuur met een
schuimblusser in bedwang te krijgen.
Kort voordat de. brandweer verscheen,
ontplofte een gasfles. Zes andere fles
sen konden nat worden gehouden.
Omdat het wandelhoofd geen brand
putten hééft en het zeewater ongeschikt
is voor de pompen, moest de brand
weer het water over een afstand van
honderd meter aanvoeren van de boule
vard. Precies een uur na de brandmel
ding was men het vuur meester.
LEIDEN De A-faculteiten van de
Leidse Universiteit zullen worden on
dergebracht in een complex, dat aan
de Witte Singel zal verrijzen.
Het project omvat de bouw van een
tweehonderd meter lang bouwblok in
drie lagen met daarop een honderd
meter hoge wolkenkrabber en een 42
meter hoog boekenmagazijn.
De universiteit hoopt het complex bij
het vierhonderdjarig bestaan in 1975
gereed te hebben. De kosten worden
geraamd op 75 miljoen gulden. Het
complex is ontworpen door de Amster
damse architect P. Zandstra. Een kel
der onder het gebouw zal plaats bie
den aan vijfhonderd auto's.
Een straffe zeewind joeg gisteren
de zware rookwolken van de
brand op de Pier naar de Schevening
se boulevard. Hoewel de schade groot
is, zal de pier vanmiddag weer open
gaan. Cafés en restaurants blijven
echter nog dicht, omdat de elektrici-
teits- en olieleidingen nog zijn afge
sloten.
ADVERTENTIE
De matras
waarop U
I wérkelijk
uitrustl
Van
DRAKA.
AMSTERDAM In de Lange Leid-
sedwarsstraat in Amsterdam heeft de
22-jarige steward E. van W. gepro
beerd een surveillance-auto van de po
litie te stelen. Hij is gearresteerd.
De bemanning van de wagen was
uitgestapt om te assisteren bij een bot
sing en had de surveillanre-auto ge
parkeerd op de hoek van de Leidse-
straat en de Prinsengracht. Toen één
van de agenten naar de wagen liep,
zag hij het blauwe zwaailicht branden
en een man in de auto zitten. Toen hij
de agent zag, zette de steward het op
een lopen. Een waarschuwingsschot
bracht hem tot staan.
XJet aantal ingeschreven werkzoeken-
den daalde ih maart van 113.000 tot
96.000. Dat is tamelijk normaal voor
deze tijd van het jaar, waarin met na
me in de bouw en de landbouw weer
veel werk los komt. Zo konden in
maart ongeveer 3000 landarbeiders en
een kleine 10.000 bouwvakarbeiders
weer aan de slag gaan. Maar wanneer
meh die seizoeninvloeden uitschakelt,
krijgt men een heel ander cijfer. Dat
z.g. gecorrigeerde cijfer steeg in maart
van 79.000 tot 85.600. De „echte" werk
loosheid, die achter de seizoenbewegin
gen schuil gaat, is dus opnieuw vrij
sterk gestegen. Dit cijfer ligt nu zelfs
nog weer 4400 hoger dan verleden jaar
maart, toen de ongerustheid over de
werkloosheid al een toppunt bereikte.
De cijfers van maart geven dus beslist
geeh aanleiding tot gejuich over dalen
de werkloosheid, aldus „De Gids"
(CNV). Die daling is niet meer dan een
seizoenverschijnsel. Wanneer die daling
er in maart niet was geweest zouden we
nog veel harder achterultgehold zijn
dan we nu toch al doen. De harde wer
kelijkheid is dat we er nog slechter aan
toe zijn dah een jaar geleden.
Die conclusie baseren we niet al
leen op het gecorrigeerde cijfer.
Het is nog altijd niet goed duidelijk
hoeveel waarde men daaraan kan
hechten, al is de regering geneigd
nogal optimistische geluiden te la
ten horen zodra dit cijfer daalt.
Maar wanneer we het aantal inge
schreven werkzoekenden vergelij
ken met dat van maart 1967 zien
we hetzelfde beeld: toen 91.400, nu
96.200, dus 4800 meer.
Er is dus nog steeds alle reden
om alarm te slaan. Maar het ont
stellende in de hele ontwikkeling is
dat dit nog nauwelijks gebeurt. Het
lijkt wel of men het zat wordt, dat
„gezeur" over de werkloosheid.
Verleden jaar wilde men er zich
nog wel over opwinden. Een zo
grote werkloosheid waren we in ja
ren niet gewend geweest. De plot
selinge stijging was dus een hele
schok.
Nu echter is van een algemene
ongerustheid niet veel meer merk
baar. Voor de overgrote meerder
heid van de bevolking lijkt de ont
wikkeling geen direct gevaar te be
tekenen. Plannen voor een groot
scheepse bestrijding van de werk
loosheid zijn niet in de maak. De
verhoging van de toto-prijzen tot
een half miljoen gulden krijgt meer
belangstelling dan de werkloos
heidscijfers. Het lijkt wel of men er
gewend aan raakt, zelfs al lopen
er nu nog meer mensen zonder
werk dan verleden jaar.
Voor de rond 90.000 werklozen van
dit ogenblik is dat een verontrus
tende ontwikkeling. Daarom kan er
niet genoeg op worden gehamerd
dat er veel meer aan uibreiding
van de werkgelegenheid moet wor
den gedaan. Tegen de onheilspel
lend grote werkloosheid kan niet ge
noeg worden geprotesteerd. Daar
mag Nederland niet in berusten.
Maar het ziet er naar uit dat dit
toch gebeurt".
Wegen-misère
e zonnige paasdagen hebben eens te
meer aangetoond dat de Nederlandse
snelwegen te gering in aantal en over
het algemeen te smal zijn om het na-
tiohale toerisme alsmede een invasie
van buitenlandse automobilisten vlot te
kunnen verwerken, aldus „Elseviers
Weekblad" (lib
„Op vele punten kwam het ver
keer in de knoop en ontstonden lan
ge files. Ook zonder de aanwezig
heid van grote aantallen Duitsers,
Fransen, Engelsen en Scandinaviërs
loopt het verkeer, met name in het
Westen, soms hopeloos vast.
Vergeleken met omringende lan
den is het aantal auto's per 100 in
woners nochtans relatief laag. Ter
wijl er in West-Duitsland en Frank
rijk op elke vijf inwoners een auto
is, is deze verhouding bij ons nog
circa 1 op 8. Maar het nationale au
topark groeit snel. Onze welvaart
stelt steeds meer groepen van de
bevolking in staat zich het bezit van
een auto te permitteren. Veel ple
zier kan men er echter niet meer
aan beleven. Als men vanuit het
Centrum van ons land naar de kust
wil, moet men reeds met grote ver
tragingen rekening houden en als
men ten lange leste de Noordzee
kan aanschouwen, komt vaak nog
de ellende om een parkeerplaats te
bemachtigen. Het is niet moeilijk te
voorspellen, dat het rijden op de
Nederlandse wegen inspannender
zal worden en steeds meer ergernis
zal opwekken.
Ons verkeersnet zal van een aan
tal knelpunten verlost en ook sterk
uitgebreid moeten worden. Zo is
bijv. een kustweg van Hoek van
Holland naar Den Helder in deze
tijd geen overbodige luxe meer.
Een belangrijk recreatiegebied als
het Noordzee-strand wordt niet vol
ledig benut doordat dit gebied niet
overal per auto bereikbaar is. De
Nederlandse automobilisten betalen
met elkaar een fantastisch bedrag
aan wegenbelasting, accijnzen op
benzine, tol etc. aan de schatkist.
Daartegenover staat een net, dat
steeds minder voor zijn taak bere
kend is".
ADVERTENTIE
k