VELE KANSEN WERDEN AL GEMIST Spoorwegen willen bundeling vervoerstromen in randstad Alles schiet uit grond en knoppen „Zijlstra kan niet waar pessimisme maken" Vlootbezoek aan Rotterdam Drie mannen pleegden 23 inbraken De veilige manier van sparen Rijkspostspaarbank altijd safe! Winkeldiefstallen in hoofdstad Strafvervolging hoofdredacteur „Rechts Om" Stenen gegooid naar V.S.-consulaat Minister Udink naar Washington Ds. Beyers-Naudé in ons land GEREF. OEC. SYNODE IN LUNTEREN P.v.d.A. Neede doet beroep op regering Felle kritiek van N.V.V. Boter- smokkelaars aangehouden GEMIST SJSEL Appels Bloesem jf Ruimtevaart jf- Keukenhof D' D' if Heuvel )F Meeuwen ZATERDAG 4 MEI 1968 A Niet alleen de randstad zit met het vervoer. Ook Praag is bezig een metro te bouwen. 28 oktober van dit jaar, als Tsjecho-Slowakije 50 jaar bestaat zal deze ondergrondse geopend worden. DEN HAAG Drie Hagenaars heb ben niet minder dan 23 inbraken be kend, waarbij zij goederen tot een tota le waarde van vijfentwintig duizend gulden hebben buitgemaakt. De drie mannen, de 18-jarige lasser W. C. J. U., de 36-jarige tegelzetter P. T. V. en de 33-jarige matroos M. van der P., wer den voor de officier van justitie geleid. De diefstallen werden gepleegd door heel Zuid-Holland, tussen december '66 en het moment van hun arrestatie. De inbraken konden worden achterhaald, nadat het drietal op heterdaad was be trapt in Dordrecht. De mannen hebben onder andere gro te hoeveelheden oude metalen verkocht, die zij uit de duinen bij Monster ge haald hadden. Dit metaal was afkom stig van de Ping An, de Liberiaanse vrachtvaarder, die bij Monster op het strand was gelopen en later gesloopt moest worden. Uit de ambassade van Uruquay namen de drie mannen een schrijfmachine mee. Andere inbraken pleegden zij in Boskoop, Wassenaar, Rijswijk, Leiden, Katwijk, enz. De Haagse politie heeft ook aange houden wegens heling van de gesto len waren de 59-jarige loodgieter R. C. H. D. en de 36-jarige metselaar G. H.. De 21-jarige vertegenwoogdiger G. P. M. is gearresteerd omdat hij gesto len goederen in bewaring genomen heeft. AMSTERDAM Bij een bontzaak op de Heiligeweg in Amsterdam, wordt een nertsmantel ter waarde van f 6.900 vermist. De winkelier verdenkt drie Spaans sprekende vrouwen ervan, het kostbare kledingstuk te hebben gesto len. Ook een juwelier in de Leidsestraat heeft aangifte gedaan van diefstal uit zijn zaak. Bij hem verdwenen uit de etalage twee gouden herenpolshorloges met een waarde van f 3.760, die door een klant moeten zijn gestolen. ADVERTENTIE Er zijn 2200 vestigingen. Op de postkantoren kunt u de hele dag terecht Een aantal daarvan is zelfs ook op vrijdagavond of de plaatselijke koopavond geopend. Voor de postagentschappen gelden aparte openingstijden. UTRECHT Gezamenlijke planning en financiering van het openbaar ver voer in de randstad, een maximum aan standaardisatie en een volkomen nieu we beheersstructuur, zijn de trefwoorden in het rapport „Randstad en railver- voer", dat de Stichting Centrum voor Vervoerplannen op verzoek van de N.V. Nederlandse Spoorwegen heeft samengesteld. De directie van de spoorwegen beschouwt de bijna onontwarbare verkeerspro blemen als een randstadverschijnsel, dat waarschijnlijk niet per stad kan wor den opgelost In het rapport wordt daarom gepleit voor bundeling van vervoerstromen door gebruik te maken van dezelfde infrastructuur voor lokaal en regionaal ver voer. De spoorwegdirectie vindt dat een zodanige bundeling de kans vergroot tot een rationele exploitatie te geraken van railsystemen en tot verlaging van de maat schappelijke kosten. Dit samen gebruiken van de infra structuur is een van de criteria op grond waarvan de spoorwegdirectie meent, dat plannen voor het openbaar vervoer beoordeeld moeten worden. In dat licht bezien voldoet het door Am sterdam voorgestelde stadsspoor zeer goed, mits zo uitgevoerd, dat ook regio nale treinen over de stadsspoorlijnen en door de tunnels kunnen worden gevoerd. Als tweede criterium noemt de spoor wegdirectie de fasering van de verwe zenlijking van de plannen. De bereik baarheid van de belangrijkste bestem mingen in de binnenstad moet ingrij pend worden verbeterd, voor het te laat is. De directie van de spoorwegen twijfelt daaraan, omdat zij de indruk heeft dat de Amsterdamse becijferin gen te laag zijn geweest, waardoor het gereedkomen van de noord-zuid-lijn te ver naar de toekomst zal worden ge schoven. Daarom achten de spoorwegen het van groot belang, dat alle betrokkenen ernstig streven naar prioriteit voor de bouw van de noord-zuid-lijn, waarme de Den Haag, Schiphol, Amstelveen en Purmerend rechtstreeks met het stads hart van Amsterdam worden verbonden Spoedige aansluiting van de Bijlmer meer is mogelijk, door de Bijlmermeer- lijn via de ringbaan in de noord-zuid- lijn in te voeren. Zoals bekend, hebben B. en W. van Amsterdam voorgesteld, eerst de oost-west-lijn aan te leggen. De samenstellers van het rapport wijden eerst een beschouwing aan de in het verledengemiste kans en door het ontbreken van samenwerking en coördinatie. In 1953 werd het NS-baan- vak Nieuwerkerk-Rotterdam-Maas ge sloten, in verband met de samenvoe ging van Rotterdam-DP en Rotterdam- Maas tot één centraal station. Nu de uitbreiding van Alexanderstad (190.000 inwoners) op papier staat, blijkt hoe bijzonder goed het verlaten tracé zich zou hebben geleend voor een integra tie met het nieuwe stadsdeel. Waar toen een spoorlijn klaar lag, moet nu een kostbaar stuk metrostelsel worden aangelegd. Bij de planning van Alexanderstad heeft het volgens de rapporteurs ont broken aan het inzicht, dat verkeers- structuur en vestigingsstructuur sa menhangen. Men heeft verzuimd de nieuwe NS-lijn een functie te geven, die deze potentieel in zich heeft: de hart lijn van een nieuwe stedelijke bebou wing. Het railvervoer dient volgens het rapport het voorbeeld van het autobus- vervoer te volgen, dat wil zeggen de standaardbus moet een „railzusje" krijgen. Het rijdend materieel zal in spoorbreedte, uitwendige afmetingen, in- en uitstaphoogte, voedings- en be heersysteem zodanig op elkaar afge stemd moeten zijn, dat het door elkaar kan worden gebruikt en uitwisselbaar is. De NS zgn bezig met de ontwikkeling van een geheel nieuw type randstad- materieel, dat zowel voor het stedelijk als het regionaal gebruik de noodzake lijke karakteristieken vertoont. Stan daardisatie betekent voor Amsterdam ondermeer, dat de tunnel 20 centime ter hoger moet worden, doch de extra kosten zijn slechts eeen paar procent van de totale tunnelkosten. Bij alle investeringsplannen voor het openbaar vervoer stoot men tegen niet te doorbreken budgetaire plafonds, zo wordt voorts geconstateerd. De finan ciering moet daarom in groter ver band worden opgezet, hetgeen volgens de rapporteurs een reden temeer is om bij de planning de randstad als een ge heel te beschouwen bij de ontwikkeling alle betrokkenen in te schakelen. De noodsituatie van het openbaar randstadvervoer vraagt om maatrege len die op zeer korte termijn al ver lichting geven. Omdat de financiële middelen beperkt zijn, zal men het in grijpen zo moeten faseren, dat in de meest klemmende situaties een snelle verbetering wordt aangebracht. De consequentie hiervan is, dat men niet zal moeten zoeken naar systemen, die vanuit de reeds bestaande systemen kunnen worden ontwikkeld: de tram en de spoorweg. Door standaardisering van de be langrijkste karakteristieken als stroom- sterkte en stroomtoevoer, afmetingen, aanzet en remvermogen en beheers systeem, is inpassing van regionale treinen op lijnen, die ook stadsspoor- diensten onderhouden, geen probleem. Deze doorvoer van regionale diensten op het stadsnet, zal het gebruik daar van stimuleren, het gebruik van de eigen auto verminderen en de exploita tie meer rendabel maken. Twee systemen in het randstadver voer zien de rapporteurs wel: een voor de lange afstanden en het tramstelsel voor de korte afstanden. De Amster damse tram zou nu al een aanmerke lijk hogere commerciële snelheid kun nen krijgen (20 tot 25 km per uur, de stoptijden meegerekend, in plaats van de 12 tot 18 km thans) als hem een eigen vrije baan werd toegewezen. Dat met een betrekkelijk kleine inves tering al opvallende verbeteringen mo gelijk zijn, blijkt uit de resultaten van de Haagse tramlijn 11 (op eigen baan met 23 kruisingen, maar toch 22 km per uur). x De bouwkosten van de eerste fase en tweede fase (aanleg spoorlijnen) wor den becijferd op f 950-f 1200 miljoen, respectievelijk f 300 tot f 400 miljoen, waarna voor voorzieningen aan het sneltram-premotrostelsel nog eens f 250 tot f 300 miljoen nodig is, tezamen dus f 1500 tot f 1900 miljoen. AMSTERDAM Tegen de hoofdre dacteur van het nieuwe weekblad „Rechts-Om", de heer Max Lewin uit de hoofdstad, zal door de Amsterdam se officier van justitie, mr. A. F. J. C. Habermehl, een strafvervolging worden ingesteld, terzake van smaadschrift c.q. eenvoudige belediging van de heer Piet Nak, voorzitter van het Nationaal Comité Viëtnam. De zaak zal over eni ge tijd voor de Amsterdamse politie rechter dienen. De heer Nak had bij de officier van justitie een klacht ingediend over een artikeltje in het eerste nummer van het weekblad (10 febr.) waardoor hij zich beledigd voelt. Daarin stond o.a. „communist Piet Nak geldt bij leftis- ten als een verzetsstrijder pur sang, maar koos aanvankelijk met zijn geest verwanten „spontaan" de kant van na- zi-Duitsland. Nak en zijn geestverwan ten zouden gedurende de hele tweede wereldoorlog zich niet tot het verzet gekeerd hebben, als Duitsland in 1941 niet Stalins wrede machtsstaat had aan gevallen om het communisme te ver nietigen. Het Kremlin zond toen haastig geheime directieven aan alle Westeuro- pese partijen om zich bij de in deze landen bestaande verzetsgroepen te voe gen. Nak gehoorzaamde Moskou stipt en ontpopte zich plotseling als een van de „helden van de februaristaking". Evenals in de bezettingstijd handelt Nak thans weer volkomen in overeen stemming met het communistische be leid, bij het organiseren van de maan delijkse Viëtnam-demonstraties in Am sterdam, die geheel de instemming van de Russische partijleiding hebben". AMSTERDAM De Amsterdamse politierechter heeft de 18-jarige maga zijnbediende P. W. van D. uit de hoofd stad voor het tezamen met andere gooien van stenen naar het Ameri kaanse consulaat-generaal in Amster dam op 20 januari jl. en het gebouw van De Telegraaf op 23 december vo rig jaar, veroordeeld tot twee weken gevangenisstraf onvoorwaardelijk. Van het consulaat sneuvelden drie ruiten en bij De Telegraaf een vitrineruit, twee andere ruiten en vier neonletters. Een groep van 25 jongens was naar De Telegraaf gegaan, om door het gooien va)» stenen uiting te geven aan hun misnoegen over een bericht waar in ze volgens verdachte waren uitge maakt voor communisten. Dit zinde de jongelui niet. Verdachte zelf had overigens dit bericht niet gelezen. Na afloop van een Viëtnamdemon- stratie op 20 januari, die op een fiasco was uitgelopen, besloot een groep jon gelui in de avonduren terug te komen om een rel te schoppen. De politierechter veroordelde de 18- jarige assistent-kampbeheerder Ch. H. B. uit Ermelo, die ook bij het consulaat mee had gedaan, tot tien dagen gevan genisstraf. Hij had evenals Van D. een blanco strafblad. Bij verstek werd de 29-jarige vertegenwoordiger A. van der S. voor het zelfde feit veroordeeld tot zes weken waarvan drie voorwaarde lijk. Deze verdachte heeft al een be hoorlijk strafblad. SCHIPHOL Drs. B. J. Udink, mi nister voor Ontwikkelingshulp, is per KLM van Schiphol naar New York ver trokken om tijdens het komende week einde in Washington deel te nemen aan een exclusieve, informele beraad slaging over het toekomstige beleid ten aanzien van de samenwerking met en de hulp aan de ontwikkelingslan den. „Na de gebeurtenissen op het UNC- TAD-congres. willen wij informeel na gaan welke lijn we kunnen gaan vol gen", aldus de minister. Het initiatief tot de bijeenkomst is uitgegaan van het Overseas Development Institute. Naast Nederland zullen vertegenwoor digd zijn de V.S., Engeland, Canada, Japan, Duitsland, de wereldbank, het Internationaal Monetair Fonds en de directeur van het Development Assis tance Committee van de OESO. SCHIPHOL Ds. C. F. Beyers Nau- dé, de Zuidafrikaanse moderator van de Nederduitse Gereformeerde Kerk in Zuid-Transvaal, die in 1963 door het kerkbestuur van zijn status werd onthe ven, is uit Zweden op Schiphol aange komen om in Nederland besprekingen te voeren over financiële steun aan het Christelijk Instituut v. zuidelijk-Afrika waarvan hij sinds 1963 directeur is. Hij bevestigde, dat hem door de orga nisatoren van de actie „Hom over de brug" 150.000 gulden in het vooruitzicht is gesteld. Er moeten over de besteding echter nog besprekingen worden ge voerd. Het appel van de dominee, die na het vervallen van zijn status ook niet meer in zijn kerk heeft mogen preken, loopt nog steeds. „De Nederduitse Gerefor meerde Kerk heeft nu eenmaal kritiek op het instituut", zo memoreerde hij, „omdat wij als organisatie van indivi duele kerken pogen, tenminste in de kerk de rassengrenzen te doorbreken". Op Schiphol werd hem meegedeeld, dat hij zondag a.s. in Rotterdam de kansel weer zal mogen bestijgen en een preek zal mogen houden. Naast de financiële besprekingen, hoopt ds. Naudé in ons land een poging te wagen om de banden tussen de ker ken in Nederland met de Afrikaanse aan te halen. UTRECHT Van 13 tot 23 augustus vergadert in het conferentieoord „De Blije Werelt" in Lunteren de gerefor meerde oecumenische synode. Hierbij zijn 25 kerkgemeenschappen val» gere formeerde signatuur uit alle wereldde len aangesloten. De grootste daarvan zijn de gereformeerde kerken in Ne derland en de Nederduits Gereformeer de kerk in Zuid-Afrika. Tot de leden behoren ook diverse gereformeerde emigrantenkerken ih Noord- en Zuid- Amerika en in Australië, alsmede jon ge kerken, die uit de zending in Azië en Afrika zijn ontstaan. Als stemhebbende leden voor deze synode zijn door de Gereformeerde Kerken van ons land aangewezen dr. C. Gilhuis uit Den Haag, prof. dr. J. Verkuyl uit Amsterdam, ds. P. Visser uit Tilburg en prof. dr. J. van den Berg uit Amstelveen., deze laatste in afwisseling met prof. dr. D. C. Mulder uit Amsterdam. Verder zijn als niet- stemhebbend lid benoemd prof. dr. J. L. Koole uit Wezep, drs. G. Y. Vellen- ga uit Apeldoorn, ds. R. J. van der Veen uit Delft en drs. Chr. Steenwin kel, adjunct-directeur van het zendings centrum uit Baarn. NEEDE De juteweverij NV Ter Horst en Co te Rijssen is voornemens haar produktie in België uit te brei den, ondanks het feit dat er in de Ach terhoek nog een groot aantal werkloze textielarbeiders is. Dit heeft de afdeling Neede van de Partij van de Arbeid aanleiding gege ven, zich met een adres tot de minis ter van Economische Zaken te richten. Dit is gebeurd mede op grond van destijds gedane toezeggingen van de regering aan het gemeentebestuur van Neede, dat steun zou worden verleend aan eventuele vestiging van nieuwe in dustrieën in Neede ter compensatie van ter plaatse plotseling weggeval len werkgelegenheid. Naar schatting is een arbeidspotentieel van 400 werklo ze textielarbeiders aanwezig. II FT gaat in een snel trein tempo dit jaar. Eerst in alle vroegte de bollen en de bloesem en nu al 't koolzaad „dat staat te komen". „Langs de Knardijk tussen Harder wijk en Lelystad zijn de eerste gele stukken al te zien", vertelt de VVV Oostelijk Flevoland „en over 'n dag of drie, vier, vijf is het hier allemaal knalgeel". Dat komt dan goed uit. Over de hooggelegen Knardijk, die als een smal plateau aan de rand van wa ter en koolzaadvelden ligt, loopt na melijk sinds enkele dagen ook de nieuwe Flevoroute (95 km) die is bewegwijzerd door middel van don kerblauwe borden, met daarop de witte woorden „Flevoroute". Beschrijvingen ervan liggen in middels bij de VVV Oostelijk Fle voland, De Rede 38 in Dronten (op weekeinden dicht) en bij de benzi nestations langs de route. In het kort komt de tocht hierop neer: Harderwijk-Bidtdinghuizen, Knar dijk, Lelystad, Swifterbant, Ketel haven, een stuk bos, Roggebotsluis, Elburg, Dronten, Biddinghuizen, Harderwijk. Veel fruitbomen geloven het nu langzamerhand wel. In Limburg is haast geen bloesem meer te zien, in de Betuwe (waar zondag in Valburg om twee uur een bloesem wandeling begint) bloeien alleen nog de late appelsoorten en datzelf de geldt voor Utrecht. In Zeeland hebben alle appelbo men nog bloesem. Ook in de Noord oostpolder met de bloei nog al tijd een paar weken achter de rest van ons land is nog wel wat kleur. De peren hebben hier hun beste tijd gehad, maar de appels (de vroege) beginnen pas. De VW van de Noordoostpolder (05270-2000) geeft tot en met 12 uur de verdere inlichtingen. De kosten van deelneming: vijftig centen voor leden en wandelaars beneden de achttien jaar: één gul den voor de overige-niet-leden. Aan het begin van de routes (u kunt er van 10-14.30 terecht. Yfc at is ruimtevaart Het Neder lands Instituut voor Nijverheid en Techniek in Amsterdam heeft er een speciale tentoonstelling aan ge wijd. Op de expositie staan dum mies (schaal één op acht) te kijk van rakettenfamilies, apolloprojec- ten, gemini's communicatiesatellie ten en weersatellieten. Er worden op woensdagen om 11 en 14 uur en op zaterdagen om 15 uur demonstraties gegeven. Zonne cellen laten dan een belletje rinke len, een raket een kleintje gaat de lucht in en een steekvlam schiet omhoog, wanneer vloeibare zuur stof op rakettenbrandstof wordt ge goten. De expositie ('s zondags gesloten) blijft open tot en met 14 mei, tenzij zij alsnog wordt verlengd. Die kans zit er in. Het Instituut staat aan de Rozegracht 224 in Amsterdam. Ope ningstijden van 10-16 uur. |e bollen staan op hun laatste stelen, op de velden tenminste waar nu alleen nog wat late tulpen de fleur erin houden. De Keukenhof doet het heel wat beter: bloeiende heesters en duizen- den tulpen in en buiten de kassen. J Het is niet bekend hoelang de bloe- t mentuin nog open blijft. Twee we ken zeker nog wel. J TTe bloesem mag al op zijn retour zijn, dat weerhoudt de ANWB niet om dit weekeinde twee bloe semwandelingen op touw te zetten: een traject van twaalf en één van negentien kilometer. Beide routes beginnen aan de Camminghalaan in Bunnik. De korte tocht gaat door de Vechter- en Oudwulverbroekpolder en buigt via het Vagevuur, de Beug, Odijk en langs de Schoudermantel weer te rug naar het beginpunt. Wie aan dit stuk ook nog het gedeelte Kromme- rijn. Marsdijk, Oudwulven en Hou ten plakt, heeft de lange route gelo pen. („Op beide routes", zegt de ANWB, „is nog zeer veel bloesem te zien"). |e grote heuvel vol met seringen op het landgoed De Raaphorst (Wassenaar) kan nu elke dag in kleur worden. Dat hangt van de zon af. Wie er dit weekeinde al wil gaan kijken, kan het landgoed binnen gaan vla de entree (de „werkdagen- toegang") aan de Rijksstraatweg 557 en zondag via de ingang aan de Papeweg. De Seringen berg is ook, in knop, een bezoek alleszins waard. Een serpentinepad op deze met bomen behaarde rug helpt u op weg. \|ei: broedtijd, In Leersum wor den tot en met augustus excur sies gehouden door het Leersumse Veld (broedplaats van duizenden meeuwen) op woensdagen (19 uur) en vrijdagen (14.30). Verdere inlichtingenStaatsbos beheer Leersum, 03430 - 2341. In Texel staan soortgelijke rondleidin gen op het programma. Inlichtin gen: 02228-227. UTRECHT De president van de Nederlandse Bank dr. J. Zijlstra kan zijn pessimistische visie op de loon- inflatie niet waarmaken. Evenmin is hij erin geslaagd zijn doelsstelling voor de betalingsbalanspolitiek te rechtvaar digen. Dit meent drs. G. J. van der Hoeven, economisch medewerker van het weten schappelijk bureau en scholingsinstituut van het NVV, die in het weekblad van het NVV „De Vakbeweging" het jaar verslag van de president van de Neder landse Bank op de korrel heeft geno men. De NW-functionaris vindt zelfs, dat de huidige economische gang van zaken niet ongunstig is, met uitzonde ring dan van de structurele werkloos heid. Ter bestrijding daarvan heeft de vakbeweging al meermalen voorgesteld, de vette goud- en deviezenvoorraad aan te spreken. Deze voorraad heeft vol gens drs. Van der Hoeven, alleen be staansrecht, als deze in moeilijke om standigheden operationeel kan worden gemaakt. ROTTERDAM Het Amerikaanse vliegdekschip USS Essex is vrijdagochtend voor een kort bezoek in de Maasstad aangekomen. Het schip ligt in de Lekhaven. Dr. Zijlstra heeft zich daartegen ge keerd, omdat hij een bestedingsinflatie vreest, waardoor verder terugdringen van de looninflatie nog moeilijker zou worden. Drs. Van der Hoeven trekt daaruit de conclusie, dat de werkloos heid bij dr. Zijlstra wel degelijk een functie heeft in zijn evenwichtspolitiek. „In ieder geval weten we dat de werk lozen de last zullen moeten dragen van een evenwichtspolitiek volgens de nor men van dr. Zijlstra. Wie zich afvraagt of de bestedingen van hogere inkomens trekkers afgeremd moeten worden, is natuurlijk een querulant", aldus drs. Van der Hoeven. Hij pleit tenslotte ook voor stellingen van de vakbeweging tegenover de me ning van dr. Zijlstra, dat het even wichtsherstel zou moeten steunen op een voldoende mate van terughouding bij de evolutie der inkomensverhoudin gen met het oog op de gerichte be sparingen. Die terughouding acht de NW-functionaris niet alleen sociaal on gewenst, maar ook volmaakt overbo dig. „Indien de vakbeweging met haar plannen tot spaarloon en vermogens- aanwasdeling niet langer tot dovemans oren zou spreken". Drs. Van der Hoeven vreest, dat de opvattingen van dr. Zijlstra grote in vloed zullen hebben op het regerings beleid met betrekking tot de lonen en de inkomens- en vermogensverdeling en werkloosheidsbestrijding. EINDHOVEN Ambtenaren van de centrale douaneposten te Valkenswaard en Budel, hebben twee botersmokke- laars aangehouden, alsmede een par tij van 500 kg boter In beslag genomen. Dit gebeurde bij een inval in een boe renschuur onder Borkel en Schaft, op ongeveer twee km van de Belgische grens. De twee smokkelaars, de 37-ja rige P. V. en de 32-jarige F. S., beiden uit Eersel, waren daar bezig met het inladen van de boter in een Belgische auto, die kort tevoren met gedoofde lichten uit België was komen aanrij den. De boter die bij een grossier in Aalst was gekocht, was 's middags met de personenauto van P. V. naar de schuur gebracht. Bij het ingrijpen der douane-ambte naren, slaagde de chauffeur van de Belgische auto erin in het duister te verdwijnen. Wel werd de 46-jarige land bouwer J. H. aangehouden. Het drietal werd op het politiebureau te Eindhoven ingesloten. Gistermorgen werden de gearresteer den voorgeleid voor de officier van jus titie in Den Bosch. J. H. herkreeg hier zijn vrijheid, daar hij slechts in gerin ge mate bij de smokkelpartij betrok ken bleek te zijn. De twee andere man nen zijn vastgehouden.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1968 | | pagina 6