IDEE VAN ONDEROFFICIER BESPAART LUCHTMACHT JAARLIJKS HALF MILJOEN Staatssecretaris reikte op DE LM in Eist een hoge beloning uit NA V WANTROUWEND Ederveense coureur is auto ontnomen Serg.-maj. J. J. Jeucken ontving vijftien mille Bejaarden uit Rhenen Leersum en Renswoude waren er een dagje uit Havens, Dorus en museum... Jongetje (5) zwaar gewond Onderwijzer benoemd Leersum Renswoude JAN JACOB VAN DE POL NIET AAN AUTO GEPRUTST9 Wakker Aardig Gevangenisstraf en ontzegging voor rijden onder invloed Fanfare „Irene" naar concours Filmen voor blindenbond Elster meisjes per fiets er op uit ELST De staatssecretaris van defensie, A. E. M. Duyn- stee, heeft vanochtend om 11 uur op het Depot Elektro nisch Luchtmacht Materieel in Eist een beloning van f 15.000 overhandigd aan de serg.-majoor J. J. Jeucken uit Rhenen. De heer Jeucken ontving de beloning voor een tweetal ideeën, die de Koninklijke Luchtmacht jaar lijks ruim een half miljoen zullen gaan besparen. De be loning hiervoor is de hoogste, die tot nu toe ooit door de Overheid is uitgekeerd. DONDERDAG 13 JUNI 1968 Bij deze uitreiking merkte staatssecretaris Duynstee op, dat deze beloning waar schijnlijk een Europees record is. De staatssecretaris zei verder dat zij, die ex pansie bezitten als serg.majoor Jeucken dienen door de gemeenschap te worden geëerd. De stad Rhenen mag trots zijn op deze inwoner. Sergeant-majoor Jeucken is sedert mei 1962 chef van het werkcentrum Ra dar-Vliegtuigen van het Depot Elektro- RHENEN Met vier touringcars van de NBM maakten bijna tweehonderd Rhenense bejaarden gisteren hun jaarlijkse uitstapje, dat 'n hoogtepunt vond in een rondvaart door de Rotterdamse havens, die enkele uren duurde. Voordat de karavaan in de Maasstad aankwam moest nabij Woerden plotseling me vrouw Van S. uit het bejaardencentrum De Tollekamp per ambulance naar het ziekenhuis in die stad worden overgebracht Zij was in de bus onwel geworden. Gisteravond was haar toestand bevredigind. Dit minder prettige voorval was het gesprek van de dag. Toch heeft de grote „familie" weer volop genoten van de verrassingstocht. bijzonder dankwoord aan het adres van de heren Lammers, Van Zetten en Van Veenendaal, die aan het begin van de actie om geld in te zamelen zich bij zonder goed hadden geweerd. Zij ont vingen een aandenken. Hij gaf de ver zekering, dat volgend jaar opnieuw ge tracht zal worden een verrassingstocht voor de oudjes te organiseren. In „De Eekhoorn" ging het tijdens de maaltijd bijzonder gezellig toe. Daar aan heeft Tonny. Spaan op het elektro nisch orgel bijzonder veel bijgedragen. Heel Rhenen zal komende herfst in de gelegenheid zijn de tocht te zien op het filmdoek. De heer A. van Erk van de camping „Thijmse Berg" heeft de gehele dag kleurenopnaamen gemaakt met geluid. De weersomstandigheden tijdens de gehele reis waren bijzonder goed. Het zonnetje stond aan een strak blauwe hemel. Vooral aan boord van de salon boot „IJsselstroom" tijdeins de rond vaart door de havens van Rotterdam, heeft iedereen genoten. Nadat aan boord ook de lunch was gebruikt arri veerde men tegen half twee weer in Rotterdam. Vervolgens werd om twee uur een bezoek gebracht aan het caba ret van „Dorus". Hier waren de oud jes uit Rhenen niet de enige gasten. Er waren zeer veel kinderen en Tom Manlders legde hier tot vier uur het accent op zijn programma „Bij Dorus op schoot". „Jammer dat Manders er niet wat voor de oudjes doorheen heeft gedaan" zei een wat teleurgestelde voorzitter Ten Hoope na afloop. „Hij had het ons inog zo beloofd". Tegen halfvijf werd de terugtocht naar Rhenen ondernomen. Intussen werd onderweg nog eenmaal gestopt en om zeven uur werden de oudjes door de harmonie „Ons Genoegen" vanaf het viaduct naar restaurant „De Eek hoorn" gebracht, waar de maaltijd wachtte. Wethouder T. van Lienden maakte samen met zijn echtgenote namens burgemeester en wethouders de tocht mee. Wethouder mr. J. Deen maakte bij „De Eekhoorn" zijn opwachting. Voor dat aan het diner werd begonnen, sprak hij namens het college de hoop uit, dat mevr. Van S. spoedig hersteld zou zijn, waarna hij iedereen die met zoveel enthousiasme aan het welslagen van deze dag had meegewerkt harte lijk dank bracht. Namens de bejaardenbond sprak de heer A. van Thuyl. „We hebben alle maal genoten van deze prachtige tocht", zei de heer Van Thuyl, die daarbij niet over het hoofd zag, dat er altijd wel kritiek achteraan zal komen, maar die nam hij op de koop toe. Op zijn vraag of de deelnemers er spijt van hadden f 5 p.p. te hebben moeten bijdragen, antwoordde iedereen vol mondig: „Neen". De heer Van Thuyl adviseerde ieder een een spaarvarkentje te kopen en er iedere week een kwartje in de stop pen, opdat men voor het volgend jaar weer zijn steentje zal kunnen bijdra gen. Hij deed voorts een beroep op de oudjes lid te worden van de bejaarden- bonld. Voorzitter K. J. ten Hoope sprak een LEERSUM De 20e Autotocht van de bejaarden uit Leersum is gisteren eveneens een enorm succes geworden. Ruim 200 bejaarden beleefden weer de dag van het jaar. 's Morgens om acht uur vertrokken 16 personenauto's en 4 bussen uit Leer sum om via Veenendaal naar Loenen te gaan waar de koffie werd gebruikt. Via Eerbeek, Brummen, Leuven- heim, Dieren en Ellecom ging de reis naar het Openluchtmuseum in Arn hem. In restaurant „De Oude Bijen korf" stond het diner klaar. Met het gebruikelijke borreltje vooraf lieten de bejaarden het zich goed smaken. Van half twee tot kwart voor vijf kregen de reizigers de gelegenheid het openlucht museum te bezoeken. Er werd volop genoten, want voor de bejaarden waren veel voorwerpen bekenid, omdat ze er vroeger zelf mee hebben gewerkt. Met tegenzin werd het Openluchtmuseum verlaten en keerde men huiswaarts. In restaurant „Marktzicht" in Scher- penzeel stond om acht uur de koffie klaar en uit Leersum waren heerlijke verse broodjes aangevoerd. In café Marktzicht werd het al gauw gezellig, vooral omdat de eigenaar de oud-Leer- sumer E. ter Burg is. De heer Zandvliet sprak een woord van dank tot het comité voor de fantas tische tocht. „Ik heb weer die glunde rende gezichten gezien. Het is altijd een bijzondere gewaarwording. Het is een bewijs dat wij (de bejaarden) in Leer sum gerespecteerd worden. Het actieco mité Autotocht Bejaarden heeft zich ook nu weer uitgesloofd deze 20ste tocht tot een succes te maken. Het is hier weer volkomen in geslaagd", aldus de heer Zandvliet. RENSWOUDE Gistermiddag om half een vertrokken vanaf de Hervorm de kerk 24 auto's met bejaarden uit Renswoude voor het jaarlijkse reisje. De tocht leidde via Veenendaal en Eist naar Oosterbeek en Velp. In Arnhem werd een bezoek gebracht aan het Openluchtmuseum en werd de thee gebruikt. Na deze onderbreking ging men weer van start, nu in de rich ting van de Posbank. In 't café-restau rant wachtte een koffietafel. Tegen half zeven begon de terugtocht via Arnhem en Ede. Toen de stoet Renswoude weer naderde stonden de leden van de mu ziekvereniging „Ons Genoegen" bij het kasteel te wachten om met muziek de laatste meters te begeleiden. Tot slot volgde nog 'n gezellig samenzijn in ge bouw „Rehoboth". nisch Luchtmacht Materieel. Hij heeft de leiding over een dertigtal zowel bur ger- als militaire technici, die belast zijn met de reparatie van de vuurleidings systemen van de Nederlandse gevechts vliegtuigen. Uit de talrijke werkstagnaties, die in zijn werkcentrum voorkwamen wegens tekort aan reserve-eenheden (printed circuits en tekstplaatjes) is bij sergeant- majoor Jeucken het idee opgekomen deze eenheden zelf te vervaardigen. Zijn hobby als fotoamateur, alsmede zajn vindingrijkheid en doorzettingsvermo gen leidden tot het indienen van twee ideeën. Hierdoor is bereikt, dat de Ko ninklijke Luchtmacht thans in eigen beheer printed circuits en tekstplaatjes vervaardigd, die voldoen aan de mili taire specificaties. Het ontwikkelde procédé is ingesteld op het vervaardigen van kleine series tegen een zodanige prijs, dat jaarlijks een besparing is bereikt van minstens 500.000 gulden. Naast deze directe besparing komen als extra voordelen naar voren, dat de Koninklijke Luchtmacht geen kostbare voorraden meer behoeft aan te leggen en dat een einde is gemaakt aan de lan ge levertijden, met als gevolg het voor komen van werkstagnaties. Segeant-majoor Jeucken heeft met zijn vinding in belangrijke mate bijge dragen tot het bedrijfsgereed houden van de uitrusting van de Koninklijke Luchtmacht, terwijl door de kwaliteit van het produkt eveneens de vliegvei ligheid werd verhoogd. EDERVEEN De Ederveense autorenner Jan Jacob van de Pol is al ruim een week zijn wedstrijdauto kwijt. De Nederlandse Autorensport Vereniging (NAV) heeft zijn auto in beslag genomen, om te onderzoeken of de heer Van de Pol de motor heeft opgevoerd. Dit seizoen zijn er voor de eerste keer in Ne derland autoraces georganiseerd voor normale standaardwagens. In deze klasse zijn drie wedstrijden gehouden en alle drie de wedstrijden zijn gewonnen door de heer Van de Pol. Hij heeft bovendien zo'n goede tijd gemaakt, dat men het vrijwel ondenkbaar acht, dat hij in een normale auto heeft gereden. De heer Van de Pol zit echter nergens over in. „Ik heb niet aan mijn wagen geprutst", zegt hij. „Ik heb gewoon een erg goede auto en voor de rest zal ik wel goed gereden hebben". De Rhenense beroepsmilitair, die nog niet precies weet wat hij met het geld van de beloning zal gaan doen, vindt zijn idee zelf de gewoonste zaak van de wereld. Al die belangstelling van radio, televisie en verslaggevers kan hij niet goed begrijpen. „Kon ik mijn broer maar sturen, maar die lijkt niet op me", schijnt hij voor de uitreiking te gen collega's te hebben gezegd. Enigszins nerveus vertelt sergeant majoor Jeucken over zijn vinding. „Het probleem, dat zich op onze afdeling voord, heeft me erg aangesproken. Ik heb er nachten van wakker gelegen. Na lang zoeken en experimenteren is de uiteindelijke vinding ontstaan", zegt hij. In totaal heeft het ruim vijf jaar ge duurd voor het gewenste resultaat was bereikt. „Ik heb gestreefd naar een goed pro dukt. De eisen, die er aan gesteld wer den waren zeer hoog. Tenslotte is be reikt wat ik me had voorgesteld en dat is voor mij het belangrijkste". Sergeant majoor Jeucken legt er de nadruk op, dat het hem niet om de beloning te doen is geweest. „Ik heb het probleem niet opgelost met de gedachte, dat ik er wel eens een beloning voor zou kunnen krij gen. In mijn vak stuit je dagelijks op problemen en dan denk je in de eerste plaats aan de oplossing en niet aan het geld". De sergeant-majoor die in korte tijd bij de gehele Koninklijke Luchtmacht bekendheid heeft verworven door zijn vinding („Het is beslist geen uitvin ding", zegt hij) heeft zich altijd al veel voor de techniek geïnteresseerd. „Ik wil graag alles kunnen en dat is bij mij de drijfveer om door te gaan", merkte hij op, Daarom blijft de sergeant-ma joor Jeucken zoeken naar oplossingen van problemen, want die bestaan er vol gens hem nog genoeg. Vanavond om acht uur zullen tijdens het NTS-journaal de gebeurtenissen wor den uitgezonden, die vanochtend op het De pot Elektronisch Luchtmacht Mate rieel plaatsvonden. Bij de uitreiking waren onder meer aanwezig kolonel H. H. Peters, verte- genwoorder van de bevelhebber der Luchtstrijdkrachten, generaal-majoor G. W. de Zwaan, directeur Materieel Luchtmacht en de burgemeester van Rhenen, mr. L. H. N. F. M. Bosch Rid der van Rosenthal. 55 Als de auto van Van de Pol inder daad niet opgevoerd is, is er volgens de NAV sprake van een enorme pres tatie. De tijd van de Edervener, 2.14.7 heeft men in een standaardwagen nog nooit op Zandvoort gereden. Naar de mening van Van de Pol moet er dan wel sprake zijn van een bijzondere prestatie, want zijn wagen is naar hij zegt een normale personenauto. „Wat er aan veranderd mocht worden, heb ik eraan veranderd. Er zitten nieuwe stoelen in en een paar goede rol-beu- gels. Maar aan de motor heb ik niet gezeten. Ik wil het risico om gediskwa lificeerd te worden niet lopen"! Van de Pol vindt het wel vreemd, dat hij zo lang op zijn auto moet wach ten. „ïn een week kunnen drie goede monteurs hem toch wel uit elkaar ha len en weer in elkaar zetten. Maar ik ben hem nu al veertien dagen kwijt". De auto werd hem letterlijk onder zijn handen vandaan genomen. Toen Van de Pol tijdens de Pinksterraces van de NAV in Zandvoort als eerste finishte en hij uit zijn wagen stapte, gingen er meteen twee wildvreemde heren inzitten en reden de auto achter slot en grendel. De heer Van de Pol stond wel even vreemd te kijken. Toen men hem vertelde wat er aan de hand was, besloot hij maar rustig af te wachten. „Ik zit er helemaal niet over in". Behalve de Pinksterraces won Van de Pol ook nog de „Trophy of the Du- nes" en de races die onlangs tijdens een trainingsweekend werden gehou den. Dit waren de eerste races die in Nederland voor standaardwagens wer den gehouden en tevens de eerste auto races die Van de Pol ooit meereed. Hoe hij dan meteen zo'n succes be haalde? „Acht, ik had al heel wat er varing met karting opgedaan", ant woordt de blonde Edervener, terwijl hij wijst op een foto, die op het thee kastje in de gezellig ingerichte huiska mer aan de Hoofdweg staat. Op de fo to ziet men twee skelters in de bocht, één ervan bestuurd door Van de Pol. „Ik heb dat zo'n vijf jaar gedaan", vertelt hij, „je doet er enorm veel er varing mee op. Dat blijkt wel uit het feit, dat alle jongens die met mij suc cessen behaalden bij de skelterraces nu ook prijzen winnen met het auto rennen". Omgekeerd blijkt dit niet het geval te zijn. Van de Pol vertelt na melijk, dat men enige tijd geleden de proef op de som heeft genomen en en kele vooraanstaande autorenners in de skelter heeft gezet. „Ze brachten er niets van terecht". De grote ervaring die men volgens Van de Pol met karting op doet is het in een slip brengen van z'n voertuig en er ook weer uitkomen. „Karting is niet anders". Bij autorennen kan men deze techniek bijzonder goed gebrui ken, terwijl men het van autorennen niet speciaal leert. Met karting heeft Van de Pol al heel wat successen geboekt. Twee jaar lang maakte hij deel uit van het Na tionale Kartingteam van Nederland, dat in '67 Europees kampioen werd. Vijf jaar geleden had hij nog nooit van karting gehoord. „Ik was toen met vakantie in Ermelo en daar was een skelterbaan. We gingen daar eens een kijkje nemen en huurden een skelter". Van de Pol was er meteen van onder steboven. Thuis gekomen bouwde hij met zijn buurman een skelter. „Dat was een vreselijk primitief ding. Hele maal niet goed". Een jaar later be sloot Van de Pol dan ook een echte skelter te kopen. „Hiermee had ik vreselijk pech", vertelt hij. „Ik reed er veel te ruw mee, wilde per se winnen en reed daarmee m'n skelter naar de knop pen". Maar met schade en schande leert men. Zo ook met Jan Jacob. Twee jaar later werd hij in het nationale team opgenomen. Voor de skelterperio de deed hij veel aan motorraces mee. Vooral grasbaanraces. Daar hoor je nu vrijwel niets meer van". Ook in deze sport oogstte hij veel triomfen. Vorig jaar vertelden zijn skelter teamgenoten hem, dat zij overgingen naar de autosport en dat deze sport met standaardwagens net iets voor hem was. Van de Pol aarzelde geen moment en schakelde ook om. Hij heeft er tot nu toe geen spijt van ge had. Veel mensen zien een groot gevaar in autorennen. Gisteren viel er in deze sport in de Verenigde Staten nog een dode. Van de Pol ziet dit gevaar ech ter niet in. „Er zijn zoveel veiligheids maatregelen getroffen. Je hebt specia le stoelen, veiligheidsriemen, onbrand bare kleding, rolbeugels en noem maar op. Je loopt meer risico's als je van Ederveen naar Zandvoort rijdt, dan wanneer je op het circuit van Zandvoort rijdt", meent hij. Ook zijn echtgenote maakt zich over haar man niet ongerust. „Tenminste, als ik met hem meega. Ik blijf niet thuis, want dan zit je steeds in span ning. Vooral als het wat later wordt. Je schrikt je „ik-weet-niet-wat" als dé telefoon gaat. Maar als je zelf mee gaat, ben je steeds overal bij en weet je precies wat er aan de-hand is". Bo vendien vindt zeI de sfeer „op Zand-, voort" gewéldig fijn. Van de Pol zou best nog verder in de autorensport willen duiken. „Als er vandaag een sponsor kwam die zei: „Jongen, jij rijdt aardig, ik zal je hel pen om in een echte racewagen te gaan rijden", dan deed ik meteen mee. Toch zou dat eigenlijk ook weer niet kunnen. Weet je, als je op een gege ven moment wat minder goed gaat rij den is er niemand die je helpt. Nor maal is dat niet zo erg. maar als je een zaak hebt zoals ik, dan is dat ri sico te groot. Als je een tijd lang uit je zaak bent, dan is 'ie verlopen". Van de Pol heeft de fietsen- en bromfietsen- handel van zijn vader overgenomen. Hij repareert ook auto's. Jan Jacob van de Pol is vijfendertig jaar oud. Er ligt nog een hele toe komst voor hem open. „Ik ben jong ARNHEM De Arnhemse politie rechter mr. C. H. de Kat heeft gisteren de 46-jarige aannemer J. D. uit Veenen daal veroordeeld tot een gevangenis straf van twee weken, waarvan één voorwaardelijk, en acht maanden ont zegging, waarvan twee voorwaardelijk. De aannemer had dronken achter het stuur gezeten toen hij op de Stadsbrink in Wageningen werd aangehouden. Dat laatste leverde nogal wat moeilijk heden op. Toen hij op het bureau ter ontnuchtering werd ingesloten werd hij zo nijdig dat hij er op los begin te slaan. „Ik heb last gehad van tropenkol der, daarom werd ik zo opstandig", legde de aannemer deemoedig uit. Zijn raadsman, mr. H. P. Jager vroeg nadat er twee weken gevangenisstraf en een jaar niet rijden was geëist, een voorwaardelijke straf als rem op het al coholgebruik. Volgens mr. Jager liep de aannemer in z'n beroep vaak het risi co dat hij te veel dronk voor hij ging rijden. De 25-jarige kelner II. v. d. E. uit Veenendaal werd bij verstek ver oordeeld tot drie weken gevangenis straf, waarvan één voorwaardelijk en vijftien maanden ontzegging omdat hij in benevelde toestand met zijn auto een aanrijding veroorzaakte en daarop snel de benen nam. Een getuige kwam vertellen hoe de kelner met 'n veel te ruime bocht van de Patrimoniumstraat de Savornin Loh- manstraat kwam inrijden. Hij raakte daarbij een wagen die net kwam aanrij den. De Veenendaalse politie wist de boos doener snel te vinden aan de hand van de getuigenverklaringen; hij bleek 1,55 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Voor de officier was dat genoeg om drie weken gevangenisstraf en vijftien maanden ontzegging te eisen. De poli tierechter streek met de hand over 't hart: hij maakte er twee weken en een week voorwaardelijk van. genoeg begonnen, dan kun je het een hele tijd volhouden". Hij meent dat hij normaal gesproken alle komende wed strijden moet winnen. Het kampioen schap van Nederland zit er dus op z'n minst wel in. Hij zal er in ieder geval hard genoeg voor werken. „Het is bij vij niet zozeer dat ik per se wil win nen, maar ik ben toch ook niet gauw tevreden. Bovendien kan ik me al lang voor dat er een race is voorberei den. Ik kan er helemaal naar toe le ven". Ook de conditie is belangrijk: „Als het tegen een wedstrijd loopt, komt er bij mij geen borrel meer in", verzekert hij lachend. EDERVEEN Het Fanfarekorps Irene zal a.s. zaterdag deelnemen aan het jaarlijkse marsconcours van de Ede- se Federatie van Harmonie- en Fanfare- gezelschappen. Het concours zal dit jaar worden gehouden in Otterlo. De of ficiële ontvangst zal om half drie zijn in hotel „Het Witte Hoes". Het concours begint een half uur la ter op het Mosselsepad. Na afloop wor den op het concoursterrein de behaal de punten bekend gemaakt en de wis- selvlaggen uitgereikt. De volgende mu ziekkorpsen doen hieraan mee: De Har monie Ede; OBK Bennekom; Kunst na Arbeid, Lunteren; OBK Otterlo; De Edese Harmonie; en Irene Ederveen. y ;j S 5, A RENSWOUDE Renswoude stond gisteren in het teken van de film voor de blindenbond. Het dagelijkse leven in het dorp werd op de film vastgelegd. De filmploeg bezocht beide scholen toen de kinderen met sport en spel bezig waren. Om half een was de filmploeg getui ge van het vertrek van de oudere Rens- woudenaren. De muziekvereniging Ons Genoegen, die uitgetrokken was om de bejaardentocht te verwelkomen, kon ook worden opgenomen. Men zal in het winterseizoen de film komen vertonen. Het is tevens de be doeling om hierdoor donateurs te ver krijgen, waardoor het werk dat voor de blinden wordt verricht, uitgebreid kan worden. ELST Circa twintig leden van de christelijke meisjesvereniging te Eist trokken er woensdagmorgen per fiets op uit voor een rondrit door de omge ving in het kader van het jaarlijkse uitstapje. Ook de plaatselijke predikant ds. Van Malenstijn en zijn echtgenote waren van de partij. Het fraaie weer werkte mee aan het welslagen van deze fietstocht en toen men rond het middaguur terugkeerde werd in het gebouw „Pniël" de broodmaaltijd gered die alle eer werd aangedaan. 's Middags werd de fiets verwisseld voor een dienstbus van de NBM waar mee een bezoek gebracht werd aan de Westerbouwing te Oosterbeek. Ook daar vermaakte het gezelschap zich uit stekend zodat bij terugkeer in Eist op een mooie dag teruggezien kon wor den. VEENENDAAL De 5-jarige Hans van S..heeft bij een ongeval een zware hersenschudding en een gebroken been opgelopen. Hij moest naar het Juliana- ziekenhuis worden gebracht. Zijn toe stand is niet levensgevaarlijk. Hans had bij zijn 7-jarig vriendje achter op de fiets gezeten. Ze reden samen over de Klaas Katerstraat in de richting van de Dr. de Visserstraat. Op de kruising weifelde Johan, waardoor hij de bestuurder M. J. H. uit Veenen daal van een personenauto in moeilijk heden bracht. V. remde af. Toen hij Johan linksaf zag slaan probeerde hij te stoppen en het fietsje te ontwijken. Hij raakte ech ter net de achterkant van de fiets, waardoor beide kinderen op de rijbaan vielen. Johan had slechts wat schaaf wonden en wist lopend zijn huis te be reiken. EDERVEEN Het bestuur van de school met de Bijbel aan de Schras heeft met ingang van 16 september a.s. benoemd de heer A. J. Pater te Aagte- kerke in Zeeland als onderwijzer van haar school. De heer Pater ontving zijn opleiding aan de chr. kweekschool „De Driestar" te Gouda en behoort bij de Gereformeerde Gemeente in Nederland.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1968 | | pagina 5