Glibberig circuit maakte strijd bijzonder zwaar Om de Grote Prijs van Nederland Franse race-auto-industrie eindelijk naar een toch nog maar betrekkelijk succes Louis Pfenninger in laatste etappe nog ernstig bedreigd 0. Rob Brom tweemaal winnaar in motorraces te Etten Gimondi veel sneller dan Merckx Complete Belgische triomf in Dortmund C.H. Eindhoven voor Hans Brugman Jonathan Williams won Monza-autorace Hennes Junkermann niet in de Tour Drie Nederlanders vooraan in Ronde van Turkije Okker en Grabner deelden de buit Australië niet met waterpoioploeg naar Spelen in Mexico Laga-twee weer van grote klasse bij lustrumroeien Argo Jan Hein Donner leed nederlaag DE GRAAUWE HENGST Graham Hill exit Krachttoer De stand Niet interessant 'n jonge uit een "grote" stal 'n volbloed 10.50 per 1 liter fles Ronde van Zwitserland elke tijd is tijd voor VAN NELLE thee het paard met de mooiste jonge....! AFTERNOON BUILTJES MAANDAG 24 JUNI 1968 Gemakkelijk hebben de coureurs het zondag op Zandvoort, waar slechts 36.000 toeschouwers het grillige Neder landse klimaat trotseerden, niet gehad. Trouwens niet alleen de rijders werden ▼oor het ene probleem na het andere gesteld, de bandenexperts maakten evenzeer een middag mee. die hen lang zal heugen. Van kwartier tot kwartier veranderden de weersomstan digheden. Het ene moment leek het raadzaam regenbanden te monteren en even later vroeg de opdrogende baan bijna om droogweerbanden. Ferrari wisselde luttele minuten voor de start, toen de bewolking even brak, ijlings de wielen, om in een ware paniek even later de oude situatie weer te herstel len. Het was ongetwijfeld de dag van de slechtweer-specialisten. Vandaar dat Graham Hill, de grote favoriet voor de wereldtitel, maar korte tijd het veld van 19 wagens heeft mogen aanvoeren. Jackie Stewart, vijfde in de training, bewees dat bij de geringe verschillen die de trainingsdagen hadden opgele verd, elke prognose een slag in de lucht is. Toen het veld voor de eerste maal de tribunes naderde leidde Hill's Lotus- Ford met een onwaarschijnlijk grote voorsprong. Ruim honderd meter be droeg toen het verschil met de ranke Matra-Ford. In de vierde ronde, juist toen de regen opnieuw in stromen neerviel, passeerde de Schot zijn gro te rivaal. Op grandioze wijze heeft Ste wart daarna zijn leidende positie ver dedigd. In de zucht naar winst van tienden van seconden raakten zelfs ve le van de groten van de baan. Ook ve teraan Graham Hill ontkwam dat lot niet. In de 60e ronde zette hij zijn Lo tus tegen het reclamebord bij het in gaan van de Tarzanbocht. Hij zag kans zijn wagen weer op de weg te krijgen. In de slotfase remde de 39-jarige cou reur op hetzelfde punt opnieuw te laat. De Lotus raakte vast in een van de vanghekken en Hill moest .terug wan delen naar de pits. Onbewogen begroette manager Co lin Chapman zijn pupil. Op het moment waarop de wagen het zand in reed ging hij onverstoorbaar door met het bijhouden van de rondeabel, hoewel hij geen wagen meer in de strijd had. Dat de eerste plaats Jackie Stewart vrijwel niet kon ontgaan, stond al heel snel vast. De toeschouwers hadden in zoverre nog geluk dat Jean Pierre Bel- toise, na in de 17e ronde in de Tarzan bocht zijn tweede positie te hebben verspeeld, aan een weergaloze opmars begon die de Franse renwagen terug bracht naar de tweede plaats. Dat was geen simpele opgave. Vijf wagens waren de Fransman gepas seerd en het verschil met Graham Hill bedroeg een halve minuut. Halverwege de race was de afstand overbrugd en reed de Matra in de slipstream van de Lotus. In de 50e ronde sloeg Beltoise toe. Hij gebruikte zijn overvloed aan pk's om op het lange rechte eind zijn rivaal te passeren. Voor Graham Hill zelf werd de race een grote desillusie. Ook de BRM van Pedro Rodriquez ging hem voorbij. Toen een vierde plaats en toch nog drie pun- CASTROCARO De Italiaan Felice Gimondi heeft zondag in Castrocaro (It.) een tijdrit over 77,520 km gewon nen. Hij legde de afstand af in 1 uur 57 min. en 53 sec. De Belgische we reldkampioen Eddy Merckx eindigde met een achterstand van 1 min en 11 sec. op de tweede plaats. De Italiaan Vittorio Adorni werd derde op twee minuten. ZANDVOORT. Na de grote prij zen van Zuid-Afrika, Spanje, Mona co, België en Nederland, luidt de stand in de competitie om het wereld kampioenschap der coureurs (for mule 1-renwagens): 1. Graham Hill '(G.B.) 24 pnt.; 2. Jackie Stewart (G.B.) 12 pnt.; 3. Pe dro Rodriguez (Mex.) en Denis Hulme (Nw.-Zeeland), beiden 10 punten; 5. Jim Clark (G.B.), Jean Pierre Bel toise (Fr.) en Bruce Maolaren (Nw.- Zeeland) allen 9 punten. 8. Jackie Ickx (België) 7 punten. ten voor de wereldtitel zijn deel sche nen te worden maakte het vangnet een einde aan zijn race. Een troost had- de Brit: zijn voor naamste concurrenten in de cpmpeti- tie om de wereldtitel behaalden geen van alle veel punten. Zijn voorsprong bedraagt ondanks de tegenslag van Francochamps en Zandvoort nog al tijd twaalf kostbare punten. De nationale toerwagen 4-:3, die aan de Grand Prix voorafging, heeft de bezoekers al evenmin erg kunnen boei en. Rob Slotemaker zorgde voor zijn zoveelste spectakelstuk. Hij startte slecht met zijn Ford Mustang en drong zichzelf' als het ware een achtervol ging op. Op aanvechtbare wijze boek- DORTMUND De Belg Eric de Vlaeminck heeft zondag in Dortmund de zevende editie van de wegrace voor beroepsrenners om de „Grosse Union- Preis" gewonnen. Hij legde de 172 ki lometer door de straten van Dortmund af in 4 uur, 35 minuten en 46 seconden. De Nederlander Jan Harings won de sprint van het peloton vóór geduchte sprinters als de Belg Van Sweevelt en de Duitser Rudi Altig. De uitslag is: 1. De Vlaeminck (België) 4.35,46; 2. Lagrange (België) 4.36,06; 3. Verbeek (België) z.t.; 4. Brands (België) z.t.; 5. Grossimlinghaus (W.-Dld.) 4.36,12; 6. Stevens (België) 4.36,22; 7. Jan Harings (Ntd.) 4.36,37; 8. Van Sweevelt (België) z.t. EINDHOVEN. Hans Brugman heeft zondag tijdens het Nationale Concours Hippique te Eindhoven, dat 2.000 toe schouwers trok, met Sky High na bar rage het springconcours MA gewon nen. Het springconcours „Speel uw spel" leverde een overwinning op voor de combinatie Jan Maathuis - Flieget- te. Paas eindigde met Sunbeam na barrage op de eerste plaats in het sprinconcours 1. De uitslagen luidden: Springconcours MA: 1. Hans Brug man (Almelo), met Sky High 0 straf- pnt. 45.7 sec; 2. Harry Wouters van den Oudenweyer (Oud-Loosdrecht) met Fabiola, 0 strafpmt. 47.7 sec; 3. Tjeerd Velstra (Brummén) met Good Luck, 0 strafpnt. 48.7 sec. Springconcours 1: na barrage: 1. Paas (Elden) met Sunbeam 0 strafp. 44.8 sec.; 2. ans Brugman (Almelo) met Goldy 0 strafp. 45.3 sec; 3. Mej. M. Helling (Wassenaar) met Morena, 4 strafp. 47.5 sec. Springconcours „Speel uw spel": 1. Jan Maathuis (Geesteren) met Flie- gette 890 pnt.; 2. Hans Brugman (Al melo) met Sky High 860; 3. Hans Brugman (Almelo) met Goldy 830. JONGE MONZA De Brit Jonathan Wil liams heeft zondag op het circuit in Monza de Grote Pr(js van de Lotery, een wedstrijd voor formule 2-wagens, gewonnen. Williams, die in een Brab ham reed. legde de 258 km af met een gemiddelde snelheid van 209,335 km per uur. Enkele ronden voor het einde gebeur de een ongeluk, dat zich aanvankelijk ernstig liet aanzien. De Brit Derek Bell, in een Dino Ferrari, slipte en kwam dwars op de bdan te staan. Zes wagens reden op de Ferrari in en de Fransman Jassaud sloeg' met zijn Tecno over de kop, Brandend kwam de wagen op de grond. Jassaud werd met een helikop ter naar het ziekenhuis vervoerd, waar bleek dat hij geen ernstige verwondin gen had opgelopen. De andere zes cou reurs, onder wie de Brit Vic Elford, raakten niet gewond. De uitslag luidde: 1. Jonathan Williams (G.B.) met Brab ham, de 258 km in 1.14.09,8 (gem. 209,335); 2. Alan Rees (G.B.) met Brab ham; 3. Robin Widows (G.B.) met MC Laren. DORTMUND/ZÜRICH Hennes Jun kermann, vorig jaar als 11e de beste Duitser in het eindklassement van de Tour, heeft zondag definitief besloten niet te starten in de 55e Ronde van Frankrijk. De Duitse ploeg bestaat uit: Rolf Wolfshohl, Karl-Heinz Kunde, Die ter Puschel, Ernst Streng, Winfried Gottschalk, Winfried Boelke, Herbert Wilde, Siegfried Adler, Peter Glemser en Clemens Grossimlinghaus. Terwijl een concurrent langs hem heen flitste stond de Ferrari-rijder Ickx omgekeerd op de Zahdvoortse baan, nadat hij tengevolge van de gladheid op het doornatte asfalt was geslipt. Het liep zonder ongelukken af. te de jarige Zandvoorter in de vierde ronde voor de pits de noodzakelijke winst om de Porsche van Bob van der Sluis van de eerste plaats te verdrin gen. Het „gevecht" dat hij daarna in de slotfase met Hans Oskamp' Ford Anglia leverde heeft waarschijnlijk al leen in de gedachtenwereld van Zand- voort's speaker bestaan. Voor de min der snel geëmotioneerde toeschouwer deed het sterk aan de kat en de muis denken. De uitslag luidde: 1. Jackie Stewart (GB) met Matra Ford de 90 ronden (377,4 km) in 2 uur 46 min. 11.26 sec. (gemiddeld: 136.245 km/uur); 2. Jean Pierre Beltoise (Fr) met Matra-Matra 2.47.45.9; Op één ron de: 3. Pedro Rodriquez (Mex.) met BRM; Op twee ronden: 4. Jacky Ickx 5. Silvio Moser (Zwits) met Repco Brabham. Op vijf ronden: 6. Chris Amon (Nw. Zeeland) met Ferrari. 7. Richard Attwood (GB) met BRM Op acht ronden 8. Joachim Bonnier (Zwe den) met Mclaren Op negen ronden: 9. Graham Hill (GB) Lotus-Ford. Snelste ronde: Beltoise 1.45.91 (ge middelde* 142.524 km/uur). Voorafgaande aan de Grote Prijs van Nederland voor fprmule 1-renwagens en tellend voor Het Wereldkampioen schap der Coureurs, werd eeu nationa le toerwagenrace op uitnodiging gehou den over 15 ronden (62,89 km). Uitslag: Klasse tot 850 cc: 1. Ed Swart met Fiat Abarth 850, *32 min. 18 sec Klasse 850-1000 cc: 1. Ab Goedemans (Fiat Abarth 1000) 30 min. 36 sec. Klasse 1000-1300 cc: 1.. Hans Oskamp (Ford Anglia Super) 30 min. 10 sec. Klasse 1300-1600 cc: 1. Wim Beers (Ford Lotus Cortina) 30 min. 23 sec. Klasse 1600-2000 cc: 1. Tim Calis (met BMW 2000 TI) 30 min. 20 sec. Boven 2000 cc: 1. Rob Slotemaker (Ford Mustang) 30 min. 8 sec. Jackie Stewart tijdens de huldiging na zijn overwinning in de de strijd om de Grote Prijs van Nederland. M ADVERTENTIE ZuRICH. De eindzege van de Zwit ser Louis Pfenninger in de Ronde van Zwitserland is in de elfde en laatste etappe, een tijdrit over 40 kilometer van Eschenback naar Zürich, ernstig in gevaar geweest. Zijn landgenoot Robert Hagmann, een tijdrijder bij uitstek, dped namelijk in de rit tegen het uur werk een laatste serieuze poging de 2 minuten en 9 seconden, die hem van de leider in het algemeen klassement scheidden, teniet te doen. Lang heeft het ernaar uitgezien, dat het hem zou lukken. De taaie Pfenninger. een baan renner van origine spande zich tot het uiterste in en zagzijn moeite aan de finish op de Oerlikonbaan beloond. Hij had een voorsprong van 31 seconden op zijn naaste rivaal overgehouden. De eerste twintig kilometer verloor Pfenninger slechts 23 sec. op Hagmann, maar naargelang er meer kilometers waren afgelegd, werd de positie van Zes Zwitsers en vier Luxemburgers maken deel uit van de gecombineerde Zwitsers-Luxemburgse ploeg, die in de komende Ronde van Frankrijk van start gaat. De ploeg is als volgt samen gesteld: Eddy Sc-hutz, Johnny Schleck, Jos Johannas en Roland Smaniotto (allen Luxemburg), Robert Hagmann, Karl Brand, Willy Spuhler, Francis Blanc, Paul Köchli en Albert Herger (allen Zwitserland). De Zwitser Fredi Dubach is aangewezen als reserve. De equipe wordt geleid door Erich Gries- haber (Zw.), geassisteerd door Marcel Zens (Lux). Trots toonden Tom Okker en Clark Grabner de grote beker, die door de Jïngelse koningin beschikbaar was ge steld voor de winnaar van het toer nooi van Queens. Hoe Okker en Grab ner de beker moeten delen is de grote vraag. Pfenninger steeds meer bedreigd. Hag mann, die het hoge gemiddelde van bij na 44 km/u haalde, lag in Maur (28 km) 45 sec. vóór en in Dübendorp (35 km) reeds meer dan een minuut. De volgers in ide karavaan hielden er al ernstig rekening mee, dat Pfenninger in de laatste .vijf kilometer zijn gehele voorsprong op Hagmann. in de algeme ne rangschikking zou moeten prijsge ven. Pfenninger, die na de eerste twin tig kilometer een inzinking had, herstel de zich echter in de slotfase en verde digde de leiderstrui met succes. Van de overgebleven Nederlandse renners maakte Peter Post veruit de beste tijd. De vroegere achtervolgings kampioen voltooide de 40 kilometer in 1.00.24. Wagtmans, die als 22e (beste Nederlander) de ronde beëindigde was ruim vier minuten langzamer dan Post en Ottenbros zelfs ruim zqséneenhalve minuut. De in de ochtenduren verreden tiende étappe van Brunnen naar St. Gallen over 75 kilometer bracht geen ver schuivingen in de top van het algemeen klassement. Behoudens de strijdlust van de Belgen, die hun vierde ritzege be haalden door Daniel van Rijckegem (zijn tweede), was er weinig spectacu lairs in de etappe, die veel van een. troepenverplaatsing weg had. De eindstand van het puntenklasse ment is: 1. Daniel van Rijckegem (Belg) 166 pnt.; 2. Pfenninger (Zwi) 150; 3. Van Springel (Belg) 149; 9. Ot tenbros (Ned.) 11. Slotklassement autoprijs: 1. Ottenbros (Ned) 28 pnt.; 2. San Miguel (Sp) 13; 3. Van Springel 11. Slotklassement bergprijs: 1. Harrison (GB) $6 pnt.; 2. Gonzales (Sp)31; 3. Hagmann (Zwi) 24. Het eindklassement is: 1. Louis Pfen ninger (Zwi) 37.01.10, 2. Hagmann (Zwi) op 31 sec., 3. Van Springel (Belg) op 1.56, 4. Otano .(Sp) op 4.28, 5. Gon zales (Sp.) op 11.15. 6. Houbrechts (Belg) op 11.20, 7. Perez Frances (Sp) op 12.56, 8. Poulidor (Fr) op 13.35, 9. Maurer (Zwi) op 14.37, 10. Kunde ,(W- Dld) op 14.52, 22. Wagtmans (Ned) op 35.11, 30. Post (Ned) op 48.36, 41. Otten bros (Ned.) op 1.02.28. TEKIRDAG De Rus Gainan Said- koetsjin heeft zondag de eerste etappe van de Ronde van Turkije, een rit over 135 kilometer van Istanboel naar Te- kirdag, gewonnen. Hij legde de afstand af in 2 uur 53 minuten en 46 seconden. Saidkutsjin was de snelste in de sprint van een groep van negen renners, bij wie ook Jan van Katwijk, Joop Zoete melk en Fedor den Hertog zaten. Van Katwijk legde beslag op de tweede plaats. Zoetemelk werd derde en Den Hertog eindigde als zevende. De uit slag is: 1. Saidkoetsjin (Rusl.) 2.53.46 2. Van Katwijk (Ned.) z.t.; 3. Zoetemelk (Ned.) z.t.; 4. Zadejev (Rusl.) z.t.; 5. Marek (Tsj.-Sl.) z.t.; 6. Fama (It.) z.t.; 7. Den Hertog (Ned.) z.t. LONDEN Tom Okker en de Ame rikaan Clark Grabner hebben de eerste plaats in het herenenkelspel van de open tenniskampioenschappen van Lon den gedeeld. Hetzelfde gebeurde bij de dames, bij wie de Amerikaanse Nancy Richey en de Britse Ann Jones elkaar in de finale zouden ontmoeten. Deze gang van zaken was noodzakelijk ge worden, doordat de aanhoudende re gen het spelen onmogelijk maakte. Ok ker verdiende met zijn gedeelde eerste plaats 350 pond sterling (ruim 3.000 gul den). Grabner-, die, als hij eveneens voor geld zou hebben gespeeld, een zelfde bedrag zou hebben ontvangen kreeg zijn onkosten vergoed. Okker zou bij een overwinning op Grabner nog 500 pond (ongeveer 4300 gulden) rijker zijn geworden, uit zijn deel in de Rothmans-Sneeuwbalprijs, die beschikbaar was gesteld voor de laatste vier Britse toernooien. Ann Jo nes streek ruim 1800 gulden op, ter wijl Nancy Richey haar onkosten terug krijgt. MELBOURNE Het Australische Olympisch Comité heeft besloten geen waterpoioploeg af te vaardigen naar de Olympische Spelen in Mexico. Tijdens een algemene vergadering van de O.A.F. in Melbourne bepaalde men definitief het maximum aantal Olympische deel nemers op 180. Vorig jaar stelde het bestuur van de O.A.F., dat het water- poloteam niet zou gaan als daardoor het toen voorlopige totaal van 180 verte genwoordigers zou worden overschre den. De Australische zwembond dreigt zich nu af te scheiden van het Olym pisch Comité. MAURIK Het enige hoogtepunt tijdens de Argo Lustrumwedstrijden, die dit weekeinde op een dode' Rijn- arm bij Maurik zijn gehouden, was t roeien van de gestuurde twee van La- ga. Van Nes en Susselbeek, die zater dag met veruit de beste tijd uit de se ries tevoorschijn waren gekomen, won nen zondag onbedreigd de finale. Zij gingen met ruim tien seconden voor sprong op de ploeg van Amstel door de finish: 7.19.8 tegen 7.30.1. Het hoofdnummer bij de heren, d« seniorenacht, leverde een overwinning op voor Nereus, dat de 2000 meter in 6.46.6 aflegde. Laga eindigde in het be langrijkste nummer bij de dames, de senioren dubbel-twee, beslag op de le plaats in 3.49.0 voor De Hunze, dat 3.58.2 nodig had. De belangrijkste uitslagen waren: HEREN: Lichte twee zonder stuur man: 1. Argo 7.36.1, 2. Proteus 7.43.0. Twee zonder stuurman: 1. Nereus 6.58.2, 2. Willem III 7.05.3. Twee met stuurman: 1. Laga 7.19.8, 2. Amstel 7.30.1. Dubbeltwee: 1. Nautilus 6.54.8, 1. Willem III 7.08.8. Lichte vier met stuurman: 1. Triton 6.46.6, 2. Nereus 6.48.8. De vier met stuurman verviel we gens het terugtrekken van Triton. Acht: 1. Laga 6.01.2, 2. Argo 6.02.1, 3. Nereus geen tijd. Senioren acht: 1. Nereus 5.54.6, 2. Laga 6.03.2, 3. Argo 6.07.3. DAMES: Dubbel twee: 1. De Vliet 3.49.0, 2. De Hunze 3.58.2. ZANDVOORT De opgave was niet eenvoudig geweest. Drie jaar geleden had president Charles de Gaulle de technici van zijn land opdracht gegeven een formule 1- renwagen te bouwen, die de hegemonie van de Engels sprekende constructeurs moest breken. In Francorchamps. waar veertien dagen geleden om de zege in de Belgische Grand Prix werd gestreden, scheen het succes nog slechts eep kwestie van minuten. Jackie Stewart lag met zijn Matra-Forti onbedreigd op de eerste plaats. Een te krap berekende hoeveelheid benzine maakte dat de dit seizoen debuterende Matra de finish niet haalde en dat de 28-ja- rige Stewart de grote verliezer op het gevreesde circuit in ADVERTENTIE de Ardennen werd. Stewart nam revanche. Op Zandvoort zorgde hij voor een ware Franse dag. Voor het eerst se dert 1951, toen Rosier met een inmiddels legendarische Talbot de Nederlandse Grand Prix voor het tweede jaar in successie beheerste, zegevierde een procjukt van (ten dele) Frans$ makelij. Het was een grote dag voor „La douce France", daarover lieten de Franse journalisten op de perstribune geen twijfel bestaan. Gemakshalve gingen ze eraan voorbij dat de Matra Ford een Britse krachtbron heeft en dat zelfs de Matra met de motor van Franse origine vele onderdelen bezit waarvan de constructeur dichter bij de Theems dan de Seine woont. SOLINGEN. De Nederlandse scha ker Jan Hein Donner heeft zondag in de vierde ronde van het internationale schaaktoernooi van Solingen zijn meer dere moeten erkennen in de Hongaar Lengyel. De laatste heeft met 3.5 pnt de leiding in het toernooi. De tweede plaats wordtgedeeld door de Zuidsla- viër Parma en de Belg O'Kelly met elk 3 pnt. Parma won van de Duitser Ca- pelan en O'Kelly zette de Duitser No- w^ck schaakmat. ETTHN De Amsterdammer Rob Brom heeft zondag tijdens de nationale wegraces in Etten een dubbele over winning behaald: in de 250 cc- en de 350 cc-klasse. Bij de kwartliters zagen de 10.000 toeschouwers Brom's grootste concurrent Leo Connu bij een beslissen de aanval uit de bocht vliegen. Connu, die geen letsel opliep, was hierna kans loos. Bij de halve liters leverden de Eind- hovenaar Frits Peeren en de Braban der Ab Kremers felle strijd. Peeren besliste het gevecht tenslotte in zijn voordeel. Tijdens de race van de kwartliters reed de Hilversummer Henk Naber door een rijfout in volle vaart tegen de strobalen. Evenals Connu bleef hij on gedeerd. De uitslagen luidden: 50 cc: 5 ronden (lengte circuit 6002 m). 1. Foekema (Den Haag) op Kreidler 17.25.7 (Gem. 103,18 km/u); 2. Letter man (Oud-Beijerland) op Kreidler. Snelste ronde Foekema 105,28 km/u. 125 cc: 6 ronden: 1. Hartog (Abberkerk) op Honda, 19.07.7 (gem. 111.25 km u); 2. Toersen (Staphorst) op Kreidler. Snelste ronde Hartog 115,24 km/u. 250 cc: 7 ronden: 1. Brom (Amsterdam) op Kawasaki, 19.40.9 (gem. 128,35 km/u); 2. De Boer (Callantsoog) op Kawasaki. Snelste ronde: Brom 130,16 km/u. 350 cc: 6 ronden: 1. Brom (Amsterdam) op Kawasaki, 18.28.2 (gem. 116,98 km/u); 2. Van Amerongen (Rotterdam) op Honda. Snelste ronde: Brom 119.10 km/u. 500 cc: 7 ronden: 1. Peeren (Eindhoven) op Honda, 20.19.8 (gem. 123,96 km/u); 2. Kremers (Mill) op Matchless. Snelste ronde: Peeren en Kremers 125,92 km/u. Zijspannen: 6 ronden: 1. Oosterlo (Hilversum) op BMW, 19.32.3 (gem. 110,69 km/u); 2. Steiginga (Medemblik) op Norton. Snelste ronde: Oosterlo 112,44 km/u.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1968 | | pagina 4