weer in Ede Motocross Lichtenvoorde Renners uit zeven landen in strijd om de hoogste eer Expositie „Diertekeningen" in Rijksmuseum Ook oponthoud op stations ivordt steeds korter Concertenreeks van het N.F.O. Afwezig SARIS Seinevallei: voor meeste I Nederlanders gesloten boek Attractieve punten Bijnummer Humphrey wil Kennedy als running-mate In droeve dagen ADVERTEERT IN DIT BLAD Trajecten Amersfoort-Zwolle en Amersfoort-Deventer in najaar 20 kilometer sneller Limiet Reisduur Buitenland Miljonairsdochter mag trouwen met haar kapper Amerika BEZORGERS 55-JARIG HUWELIJKSFEEST TE KOOP TE HUUR GEVRAAGD PENSIONS WONINGRUIL LESSEN HUWELIJK EN KENNISMAKING PERSONEEL GEVRAAGD AANHANGERS Monuta Stichting DIVERSEN Th. S. ter Velde van 25 juli t.m. 11 augustus ZATERDAG 20 JULI 1968 „INVOERING HONDERD VEERTIG Feike Asma KILOMETER ZAL POSITIE TREIN VERSTEVIGEN" UTRECHT „Ik geloof stellig dat het invoeren van een snelheid van 140 ki lometer per uur een maatregel is die de positie van de trein zal verstevigen". Dit is de overtuiging van ir. J. J. Jonker, chef van de dienst van materieel en werkplaatsen van de Nederlandse Spoorwegen. Hij sprak haar uit kort na zijn terugkeer van een groot internationaal symposium in Wenen over hoge snel heden. Er is daar gesproken over een toekomst waarin treinen met een vaart van meer dan 350 kilometer over de rails zullen stuiven. Nederland zal het voorlopig moeten doen met een snelheidsverhoging van maximaal twintig kilometer. Als deze zomer voorbij is gaat de hogere snelheid in op de trajecten GroningenMeppel, AmersfoortZwolle en Amersfoort Deventer. l^ngelse en Franse toeristen komen er wèl, maar de meeste Nederlan- se vakantiegangers laten de Seine-val- lei in Normandië, Frankrijk, voor wat ze is. Het gebied ligt buiten de route naar het zuiden en zo blijft deze soms wat verstilde wereld van met bos-tros- sen bedekte heuvels, grillige krijtrot sen en in de geschiedenis danig vast gezogen dorpjes voor hen een gesloten boek. Eén van de routes door de Seine-val- lei, ook wel „de route van de abdijen" genoemd, begint in Rouaan en loopt via het hoger gelegen Canteleu naar Duclair (enkele goede restaurants, wandelboulevard) en Jumièges. Links en rechts liggen slierten Betuwe met appelbomen in tienduizendvoud. De be volking op het heuvelachtige platte land drinkt meer appelcider (twee pro cent alcohol) dan wijn. In Jumièges staat - in haar eigen groene graf - de ruïne van de in 654 door Saint Philbert gestichte abdij. De laatste monniken verdwenen er in 1791, in 1795 werd het trotse gebouw ver kocht (en gedeeltelijk gesloopt), nu koestert de staat de heilige resten. Er staan nu nog wat muren met holle venstergaten overeind en er groeien bomen in het schip van één van de twee kerken. Vogels fluiten vriende lijk. Hoe wreed is dit Jumièges. De abdijen, en vaak de resten er van. beheersen Normandië. Wie de Seine-vallei verder doorkruist en stuk ken gegolfde Betuwe afwisselt voor landschappen, die thuis horen tussen Koblenz en Trier, zal er (na het voor treffelijke hotel de la Marine in Cau- debec-en-Caux) wéér een tegenkomen in Saint-Wandrille. /"'audebec-en-Caux kan de aanloop be- tekenen voor een rit naar Cières, dwars door de Campagne, het platte land van Normandië, via Saint-Wan drille, Carville, Blackville, weg over steken Rouaan-Le Havre, Mesnil, Pas- seville, rechts af Hardouville, Pavilly en de grote weg naar Cières. Aan dit doodstille traject van kleine weggetjes en uitgestrekte glooiende weilanden liggen her en der grote boerderijen verspreid. Ze zijn ingekapseld door een haag van bossen die de zeewind buitensluit In Cières woont, naast zijn door een brand danig gehavend kasteel, de heer Jean Delacour. Hij moet in de tachtig zijn, en heeft lang geleden, als direc teur van een museum in Los Angeles gewerkt Zijn Engels is perfect Toen hij in Frankrijk terugkeerde, liet hij de tuinen rond het kasteel veranderen in een uitgestrekte zoölogische tuin, die inmiddels internationale bekendheid heeft gekregen en jaarlijks tienduizen den bezoekers trekt. Het zwaar be schadigde kasteel staat nu vol met honderd en één vogels in kooitjes. Pal naast het levenswerk van de heer Delacour („ja, het kost handen vol geld, maar ik verdien wat terug met m'n „handeltje" in souvenirs en vogels") staat, als extra attractie, een automobielmuseum. Iets dergelijks hebben wij in Nederland ook. In Drie bergen. Tkverigens, Cières ligt niet aan de officiële Abdijen-route. Deze doet na Caudebec-en-Caux de volgende plaatsen en plaatsjes aan: Villequier, Norville, St-Maurice- d'Etelan, Petiville, Lillebonne, Tan- carville, Saint-Vigor, Gonfrevüle-1' Or- cher, Harfleur en Le Havre: 118 kilo meter. Een beschrijving van de route ligt met andere gegevens voor u klaar bij de VW in Rouaan, op de Place de la Cathédral. Ook de Franse Toeristen- service in Amsterdam, Rokin 128, heeft wel wat gegevens over Norman dië. In het Frans. Hoewel wij in Nederland niet veel kans maken op dezelfde snelheden als in een aantal andere landen, zien de N.S. de 140 kilometer niet als het ein de. „Voorlopig", aldus ir. Jonker, „houden wij ons aan die twintig kilo meter meer, als een extra dienstbe toon, en gaan wij kijken wat daarvan de gevolgen zullen zijn. Wanneer wij verder zullen gaan met het opvoeren van de snelheid weet ik niet". Zoals de zaken nu staan, mogen de Nederlandse treinen zelfs niet harder rijden. Wettelijk is de limiet vastge steld op 140 kilometer. Voor hogere snelheden zou eerst bij Koninklijk Be sluit het Algemeen Reglement Dienst een wijziging moeten ondergaan. Die wordt de eerste tijd niet overwogen. Wanneer is het effect groter: als een trein zijn snelheid twintig kilome ter opvoert, of als een automobilist be sluit ook 140 kilometer per uur te gaan rijden. „Ik heb het niet uitgerekend. Theo retisch zou het resultaat hetzelfde moe ten zijn, maar in de praktijk heeft de man achter een autostuur te maken met vertragende elementen: het weer, drukte, opstoppingen, lichamelijke ver moeidheid op een lang traject. In mijn hart geloof ik, dat het effect voor een trein groter zal zijn." Dit zijn treinen van het type dat de Nederlandse Spoorwegen hebben be stemd voor snelheden tot 140 kilometer, alleen op lange afstanden. Voor de reiziger is in de eerste plaats de reisduur van belang. Die spreekt hem meer aan dan de snel heid die een trein maakt. „Daarbij komt", zegt de heer Jonker, „dat de treingebruiker een grotere zekerheid heeft dat hij op een tevoren bekend tijdstip op zijn plaats van bestemming zal zijn." Belangrijk voor de N.S. èn de reizi ger is dat het oponthoud op de sta tions steeds korter wordt Dat is de eerste tijdwinst. Op de lijn Utrecht - Leiden zijn op een reisduur van 49 minuten zeven minuten gewonnen, ook door het gebruik van treinen die snel ler optrekken en een kortere remweg hebben. Welke maatregelen zijn in Ne derland nodig voor de nu op stapel staande snelheidsverhoging? „Dat zijn er maar weinig. Er zal bestaand materieel voor worden ge bruikt dat altijd al 140 kilometer zou hebben kunnen rijden. Dat was ech ter onmogelijk gemaakt Een eenvou dige „elektrische ingreep" zal straks voldoende zijn om die belemmering weg te nemen. Verder zullen wij, sim pel gezegd, de beveiliging van de over wegen in de betrokken trajecten aan passen aan de verhoogde snelheid. Voor de bekende „Bocht van Harder wijk" zal net «is nu een maximum gelden van 110 kilometer." Wat is er op dit gebied in het buitenland gepresteerd? „In de eerste plaats zijn voor het ontwikkelen van zeer hoge snelheden lange afstanden vereist. De Japanners hebben op hun wereldberoemde Tokai- dolijn zeven kilometer nodig om de treinen op tweehonderd kilometer per uur te brengen. Ook de remweg wordt onder de tegenwoordige omstandighe den natuurlijk langer." Daarom is in Wenen tegen de men sen van de 97 vertegenwoordigde spoorwegmaatschappijen gezegd: ,3e- gin niet met heel hard rijden op tra jecten waarop de afstanden tussen de stations korter zijn dan vijftig kilome ter." In Nederland maakt bovendien de beveiliging van de overwegen het zonder meer onmogelijk verder te gaan dan 140 kilometer. Het is natuurlijk ook een economi sche kwestie. Zullen de hogere ont vangsten (door het trekken van meer reizigers) zijn opgewassen tegen de grote uitgaven die extra hoge snelhe den veroorzaken? In het buitenland hebben de resultaten intussen de ver wachtingen overtroffen. De Tokaido- lijn was na twee jaar al winstgevend. Een andere uitspraak van „Wenen": „De klant wacht niet langer op hogere snelheden, vergroting van de frequen tie, verbetering van het comfort en een andere opbouw van de tarieven. Ook andere middelen van vervoer bie den hem dit alles in toenemende ma te." Vandaar dat uit Europa en daarbui ten al een aantal spectaculaire voor beelden is te noemen van treinen waarvoor snelheden van 190 tot 230 kilometer een normale zaak zijn: in Frankrijk de Capitole, in West-Duits- land de Blauer Enzian, in Japan de Tokaido, in Canada turbo-treinen. Wenen sprak over een snelheid van 120 kilometer als thuisbehorend in de stoomperiode. De Franse spoorwegen noemen 160 kilometer per uur nu al een klassieke snelheid. Zij hebben langdurig geëxperimenteerd met snel heden tot 250 kilometer. Daarbij, zei den zij, waren alle waarborgen voor veiligheid en comfort aanwezig. De Franse Capitole die tussen Pa- LONDEN De Londense bankier miljonair William Harries gaat er mee akkoord dat zijn weggelopen 16-jarige dochter Jayne gaat trouwen met haar kapper, Gavin Hodge. Jayne, de jongste debutante van dit jaar, liep dinsdag van huis weg en ging er met de 23-jarige Hodge van door naar Zuid-Portugal. Haar vader is haar woensdag ach terna gegaan, doch heeft haar tot nu toe niet kunnen vinden, „Ik ben be reid toestemming te geven als ze te voorschijn komen en als ik ervan over tuigd ben dat ze gelukkig zijn", al dus de 61-jarige bankier. Harries zei dat hij zijn dreigement Jayne onder toezicht te stellen niet zou uitvoeren als ze zou komen opda gen. rijs en Toulouse over een afstand van tachtig kilometer de tweehonderd kilo meter haalt - heeft waargemaakt, dat tegenover de hoge uitgaven besparin gen staan door een doeltreffender ge bruik van het personeel en een snelle re omloop van het materieel. Intus sen wordt geëxperimenteerd met een luchtkussentrein die goed is voor vier honderd kilometer. Amerika blijft niet achter. Tijdens een proefrit op een experimentele spoorlijn in New Yersey heeft een trein een snelheid van 275 kilometer bereikt Het was een record met ma terieel dat bestemd is voor commer ciële exploitatie. Eén andere proef be treft een door een lineaire motor aan gedreven trein die vierhonderd kilo meter kan halen. Er staat een project op stapel voor een luchtkussentrein, die nog weer tachtig kilometer sneller zou moeten kunnen lopen. Voorlopig, vond Wenen, moeten wij ons maar beperken tot driehonderd kilometer per uur, dit met het oog op het comfort van de reiziger. Onder zoek en proefnemingen zouden de moeilijkheden moeten overwinnen die verdere opvoering van de snelheid nu nog in de weg staan. GRONINGEN Het Noordelijk Fil harmonisch Orkest geeft in het komende seizoen 24 concerten verdeeld in drie series van elk acht concerten. Naast deze concerten worden er in Groningen nog enkele losse concerten gegeven: op 20 september een concert met leerlin gen van conservatoria, op 18 december een kerstconcert en op 31 maart, 1 en 2 april drie maal de Matthaus Passion. Het NFO geeft buiten Groningen ook een aantal concerten. Zo staat er op 9 september in de Gaudeamusweek een concert in de Rotterdamse Doelen op het programma. In mei 1969 gaat het or kest onder zijn vaste dirigent Charles de Wolff naar het Zuidslavische Zagreb waar twee concerten worden gegeven. Als solisten treden in het komende seizoen ondermeer op de cellist Paul Torteller die de Rococovariaties van Tsjaikofski zal spelen. Verder de Spaan se pianist Eduardo del Puevo die het Pianoconcert nr. 26 KV 537 van Mozart zal brengen, Willem Noske die op 23 oktober met het orkest het Vioolconcert van Mendelssohn zal spelen en Jan Wijn die Mozarts Pianoconcert nr. 24 KV 491 ten gehore brengt Ook zullen met het orkest concerte ren cellsit Anner Bijlsma, de vilost Ti- bor Varga, de bas Henk Smit, de violis te Masuko Ushioda, de pianist Misha Dichter, de fluitist Frans Brüggen en de harpiste Vera Badings. Als gastdirigenten treden op Hein Jor- dans, Roelof Krol, Henk Spruit en Fran cis Travis. Een van de meest spectaculaire motocrossterreinen van Nederland, het „Schanscircuit" in Lichtenvoorde, gaat zondag weer interessante wedstrijden te zien geven. Onder auspiciën van de FIM en de KNMV organiseert de mo tor- en autoclub „Lichtenvoorde" een internationale motocross in de 500 cc klasse. Een nationale cross 250 cc com pleteert dit programma. Het circuit in Lichtenvoorde is be kend om zijn 9 meter diepe Leeuwen kuil en de al even spectaculaire Beren kuil. Caroussel en Hertenheuvel vormen voor de renners altijd weer bijzonder attractieve punten in het ongeveer 2 km lange en zes meter brede parcours. Het „Schanscircuit" staat bekend als een van de best geoutilleerde circuits van Europa. Fraaie tribunes en zacht- glooiende taluds maken de baan voor de toeschouwers zeer overzichtelijk. De organisatoren zijn er bovendien in geslaagd een sterk rennersveld aan de start te doen verschijnen. Niet alleen de Nederlandse toprijden?, die op zich zelf al genoeg strijd onder elkaar zul len leveren, maar ook de buitenlandse ploegen komen met sterke renners, waarbij verschillende favoriet zijn voor de eindzege. Er worden drie manches verreden van elk 20 minuten en 2 ron den. Van de Nederlanders is Gerrit Wol- sink uit Hengelo (Gld) de grootste kanshebber. Het circuit kent hij bij uit stek en ligt deze technisch knappe, maar bijzonder tactische rijder uitste kend. De concurrentie van zijn landge noten is echter groot. Frans Sigmans, Ton van Heugten, Jan Keizer, Jo Lam mere, Harry Driessen en Good-old Frits Selling zullen het de Hengeloër bijzonder moeilijk maken. Ook de bui tenlandse deelneming is bijzonder sterk. België brengt onder meer Frans Slechten en Walter Baeten in de strijd. Ook de beide Engelsen Gorden Adsett en Arthur Lampkin behoren tot de top van hun land. Zij zijn regelmatig win naars van de televisie-crossen. De vijf- mansploeg van Zweden zal wel gere duceerd worden tot vier, want wij ver wachten Hakan Andersson, na zijn been breuk van enkele maanden geleden, nog niet weer aan de start.Van de overige vier zijn Jan Johansson en Bo Petter- son zeker favoriet voor een ereplaats. Karl Sleich, Oostenrijk; Wilfried Kra mer, West-Duitsland en Svend Jensen, Denemarken zijn rijders van het twee de plan, die echter ook voor verras singen kunnen zorgen. Het bijnummer, de 250 cc senioren, zou menige motocross niet als hoofd nummer misstaan. Met Stef van der Sluis uit Arnhem als grote favoriet telt het veld nog Jan van de Hoek uit Am sterdam, de nog altijd snelle grootva der, Oby Hiemstra, Ab de Groot en de Bredenaar Jac Walvoort als internatio nale rijders. Van de 22 nationale rij ders, die aan de start komen zijn Jan Roessink uit Diepenheim, Rinus van de Kolk uit Lochem, Jack Hoefman uit Doetinchem, Bob Tuin uit Amsterdam en Hans van Peer uit Bilthove* stuk voor stuk in staat de internationalen achter zich te laten. In elk geval zal de strijd spannend worden en Stef van der Sluis zal het heel moeilijk krijgen. In deze klasse worden twee manches gereden van elk 30 minuten plus twee ronden. De wedstrijden beginnen 's mid dags om twee uur. De trainingstijden zijn van 's morgens 10 uur tot kwart over twaalf. EDE Van de negen georganiseer de orgelconcerten in de reeks zomer avond-orgelbespelingen in de maanden juli en augustus zijn er reeds drie ver zorgd door de organisten Klaas J. Mul der uit Kampen, Jean Langlaus uit Pa rijs en Wim van der Panne uit Voor burg. De vierde bespeling van het or gel in de oude kerk van Ede wordt ver zorgd door de alom bekende organist Feike Asma uit Maassluis op woensdag avond 24 juli 's avonds 8 uur. Het concert op de laatste woensdag- AMSTERDAM Tot 22 september wordt in het Rijksprentenkabinet van het Rijksmuseum in Amsterdam een tentoonstelling van „Diertekeningen door de eeuwen heen" gehouden. Met deze zomer-expositie wordt beoogd, niet alleen de vaste bezoekers, maar ook het internationale museumpubliek een selectie te laten zien uit het eigen bezit. Onder de noemer „diertekenin gen" zijn ruim 140 werken in zeer ver schillende technieken bijeengebracht, uit 4 eeuwen en van zowel Europese kunstenaars als kunstenaars uit het Verre Oosten. Er zijn behalve een aantal topstuk ken, zoals 'n liggende leeuw en 'n paar denspan van Rembrandt en tekeningen van b.v. Paulus Potter, Boucher, Wat- teau en Delacroix, die ook al eerder op tentoonstellingen te zien zijn ge weest, vele bladen die nu voor het eerst getoond worden. De chronologisch ingerichte exposi tie laat zien hoe verschillend de visie van de mens op het dier in de opeen volgende tijdperken is geweest, waar bij de minutieus-detaillerende weerga ve van schelpen of insekten uit een naturaliënkabinet of de zakelijke ob servatie voor een zoölogische handboek worden afgewisseld met rake bewe- gingsschetsen van het dier in de vrije natuur of een liefdevolle karak terisering in een hondenportret. Er is een projectiezaal in de tentoon stelling, waar een klankbeeld wordt vertoond (inleiding met lichtbeelden) onder de titel „Zoo in het Rijksmu seum". Men kan vóór het bezoek aan de tentoonstelling deze inleiding gratis horen en zien. Het is een produktie van de educatieve dienst van het Rijks museum, in samenwerking met Artis. Bezoekers van Artis hebben ter ge legenheid van deze tentoonstelling op vertoon van hun Artis-kaartje gratis toegang tot het Rijksmuseum. NEW YORK Vice-president Hu- bert Humphrey heeft duidelijk te ver staan gegeven dat hij senator Edward Kennedy gaarne als kandidaat voor het vice-presidentschap zou zien indien hij door de Democratische partij kandi daat voor het presidentschap wordt ge steld, zo meldt de New York Times vandaag. De krant vernam dit in een vraagge sprek met Humphrey, die uiting had gegeven aan zijn teleurstelling over berichten dat de 36 jaar oude senator uit Massachusetts geen kandidatuur voor het vice-presidentschap begeer de. Humphrey had opgemerkt: „Ik heb geen reden om dat te geloven. Ik hoop dat het bericht niet waar is." avond in juli zal worden verzorgd dc Willem Hendrik Zwart uit Kampen tei wijl Feike Asma alle concerten op de woensdagavonden in augustus voor zijn rekening neemt. Al deze concerten worden gehouden op het orgel (31 stemmen) in de geres taureerde Oude Kerk die vorig jaar december weer in gebruik is genomen. Velen hebben de afgelopen weken van hun belangstelling blijk gegeven; het comité verwacht ook woensdagavond a.s. een grote belangstelling. Bij de aan koop en de uitbreiding van dit v. Dam- orgel is Asma de adviseur geweest. Sinds het eerste concert in 1955 heeft Feike Asma ca. honderd bespelingen in Ede verzorgd en steeds weer weet hij zijn toehoorders te boeien door zijn uit zonderlijk virtuoos spel. Hij bezit in op vallend hoge mate het talent om stem ming in zijn voordracht te leggen en voert dit principe ver door. Het programma voor woensdagavond luidt als volgt: la hymne en koraal psalm 75 „U al len, U loven wij"; b. orgelkoraal psalm 25, „Heer, ai maak mij uwe wegen". Jan Zwart; 2. Praeludium in e-moll. Joh. Seb. Bach; 3. Choralvorspiele: a. „Wer nur den lieben Gott laszt walten", b. „Nun ruhen alle Walder", Otto Tür- ke; 4. Sonate no. 1 in d mineur, a. Alle gro maestoso, b. Andante, c. Allegro con brio, Alphonse Mailly; 5a. Orgelko raal psalm 90: „Gij zijt o Heer van d'allervroegste jaren voor ons geweest een toevlucht in gevaren", b. finale en koraal gezang 138: ,3e Heer is God en niemand meer", Feike Asma. Te koop gevraagd omge ving Hoenderloo/Ugchelen /Beekbergen/Harskamp WOONHUIS voor ca. 85.000.- 45.000.-. Telefoon 05750 - 2740. Na 20 uur. B IJ VERDIENSTE: SCHMIDT'S RECLAME SERVICE N.V. vraagt op de Veluwe voor het huis- aan-huis verspreiden van folders. Br. lett. F 100 bureau NAC. Langs deze weg willen wij U, burgemeester van Rhenen, de Elster Winkeliersvereniging eax vele anderen bedanken voor de cadeaus en bloemstukken alsmede voor de over grote belangstelling ons getoond bij ons De heer en mevrouw H. GEURT SEN. ELST (U.), 20 juli 1968 Woudweg 32 MtSfiAGS. D0NMRDA6S EN ZATHfflAGS, TOT EH HET 10 WOORDEN 1 JO. EU WOORD MEER 15 ff Te koop NIEUWE AARD APPELEN naar keuze, 18 en 22 ct. per kilo. J. Hertog, Middelbuurtsew. 34a, Vee- nendaal, tel. 12139. Spotkoopje. Voor liefheb ber RENAULT 4 (Kevertje) gaaf. Kerkewijk 82, Vee- nendaal. Te koop een goede V.W. b.j. 1960. Vraagprijs f 950, W. van de Fliert, Barne- veldsestraat 26, Renswoude. TE KOOP: natte zeug. Eist (Utr.). 5 biggen en' 1 Schoolweg 4, Te koop grote GLASKIS- TEN bij Glasgroothandel Zimmerman Zoon, Sand- brinkstraat 1, Veenendaal, Telefoon 12261. TE KOOP: 2-pers. divan- bed met binnenveringsma- tras en moderne haard, in zeer goede staat. Dokter Wallerstraat 29, Rhenen. Te koop Gazelle MEISJES- FIETS, leeftijd 8-12 jaar, i.pr^t. B. Bos, Veenendaal- seweg 46, De Klomp. Te koop 2 TOMEN BIG GEN. M. Pater, Griftweg 8, De Klomp. AIREDALE TERRIERS te koop, 7 weken oud, prima stamboom. Cuneralaan 16, Rhenen, tel. 08376-2726. Te koop FIAT 500 LUXE bouwjaar '63. Vraagprijs f 450,—. Lindenlaan 12, Tel. 1483, Scherpenzeel, na 18.00 uur. BROOD- EN BANKET BAKKER, heeft geen huis, zag zich gaarne geplaatst in Veenendaal of omgeving. Br. lett. V.H. 45 bur. blad. Gevraagd te Rhenen per 1 sept. door jong rijksbe ambte een beschaafd PEN SION of KOSTHUIS. Br. letter W. boekhandel Wai- boer, Rhenen. WONINGRUIL. Aangebo den 4-kamerflat, zonder c.v„ 3 hoog, aan de rand van Veenendaal. Gevraagd: kleine eengezinswoning ln Veenendaal o fomgeving. Br. o. nr. VH 46 v. d. blad PAARDESPORT OVERBERG Gezellige clublessen, privé- lessen, buitenritten. Inlich tingen telefonisch (03431)- 431. Dwarsweg 63, Over- berg. Lieve, gezellige j. vrouw, 44 jr., openhartig type m. prettig, goedverz. uiterl., z.k.m. ser. en betrouwb. partn. Vrijbl. inl.: „HET" Bemiddelingsbureau, Ede, Julianalaan 12, tel. 08380- 11547. Gevraagd: NET MEISJE als caissière. Goed loon. Albert Heyn N.V., Hoofdstraat 79, Veenendaal, tel. 12168. uit voorraad ftevarbaar bij: CARAVANS „HET HAZENPAD" Nieuweweg VEENENDAAL Tel 08385-10190 ftgg. 03420-3044 regelt Monuta Stichting alles wat geregeld moet worden. En omdat het een stichting is, gebeurt dat zonder winstoogmerk. Ook voor hen die geen deelnemer z|jn van de Stichting. tsr bevordering van meer eervolle uitvaartverzorging VEENENDAAL EN OMGEVING: Tel. 08385-12204 b.g.g. rouwcentrum Ede - Tel. 08380-10360 Vraagt eens inlichtingen over ons fonds. MEISJES Voor een fflne baan kunt U dagelijks bjj ons aankomen. Prettig, licht werk, een best loon èn dicht btj huis. Doe het Misschien is dit precies wat je zoekt. Welkom bijTricotfabriek J. Diepeveen Zn. N.V., Veenend.weg 1, Veenendaal (bij station De Klomp). Op ons nieuwe kantoor te Renswoude hebben wij plaats voor ENKELE JON GELUI vanaf 16 jaar. Pret tig werk voor een goed sa laris. Groenwoudt's Super markt N.V., Oude Holle- weg 30a, Renswoude, Tele foon 08387-755. Stichting Veluweland, psy chotherapeutische inrich ting, vraagt een ASSIS TENTE voor de secretares se, voor enkele dagen per week (gehuwd geen be zwaar). MULO- en type diploma vereist. Sollicita tiebrieven te richten aan de secretaresse van Stichting Veluweland, Klomperw. 113 te Ederveen, tel. 08387— 334. Voor ai uw HOUTWAREN, (op maat gezaagd), golf- plasticplaten (o.a. voor bal kons), bouwpakketten (bu reaus, commodes, kasten enz.), zonwering enz. naar De Houtspecialist, Patrimo niumlaan- 55, Veenendaal, Telefoon 10520. Heeft U voetklachten? On ze VOETSPECIALIST houdt zitting op vrijdag 26 juli a.s. van half 3 tot half 9 n.m. Schoenhandel Vroon, Hoofdstraat 105, Veenendaal. KEUKENS Kunststof keu kens met stalen blad 18-8 lengte 1,75 m, f 375,—. Keu kenbuffet f 360,—. Verder stalen en granito bladen, tegels, kortom alles voor uw keuken tegen zeer aan trekkelijke prijzen. Keu kencentrum van den Bosch, Pr. Bernhardlaan 2, Vee nendaal. Geopend 's mid dags, vrijdagsavonds en za terdags. Telefonisch 08870- 2743. LADDERS en TRAPPEN voor de vakman levert di rect uit voorraad. Fa. Zim merman en Zn., Sandbrink- straat 1, Veenendaal, telef. 12261. Alle verzekeringen, hypo theken, financieringen. M. A. J. DIEPEVEEN, Pal- mengrift 5. telefoon 11326, Veenendaal. SEIZOENAANBIEDING Wascombinaties, agitator, verwarming, 2 pompen, v.a. f 350,-. Binnen 48 uur fa- brieksservice door geheel Nederland. Vrijblijvende bezichtiging aan de fa briek, Industrieweg-Zuid 24 te Amerongen. De nieuwe Siebau AUTO GARAGE levert u De Kamper's Bouwmetalen, Kerkewijk 64, Veenendaal, Telefoon 10346. Voor het hartelijke mede leven tijdens de ziekte en de vele bewijzen van deel neming ontvangen na het heengaan van onze gelief de, zorgzame vader, be huwd- en grootvader en broeder NICOLAAS BAARS weduwnaar van Gerritje Rflksen betuigen wij onze hartelijke dank. In het bijzonder doktoren en verpleegsters van het Julianazlekenhuis te Rhe nen-Veenendaal Namens de familie N. Baars, de kinderen en kleinkinderen. Achterberg-Rhenen, juli 1968. Cuneraweg 345. ARTS Waarneming dr. S. T. Hefl, tel. 200 en dr J. H. Rade maker, teL 201. Grasmachines SLIJPEN. Ook messen, scharen, enz. Bij slijperij Hado, Dijkstraat 178, Veenendaal, tel. 11006. Voor DEURKRUKKEN en UITZETIJ ZERS naar De Kamper's Bouwmetalen, Kerkewijk 64, Veenendaal, Tel. 10346. Voor BETONMOLENS en KRUIWAGENS naar De Kamper's bouwmetalen, Kerkewijk 64, Veenendaal, Tel. 10346.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1968 | | pagina 4