KREBBERS JAARSMA a. assistent boekhouder b. assistent(e) c. typiste 109 Snijworst DAAROM KOOS IK DE (JJÏ) een administratief medewerkster een administratief medewerker Adverteert m dit dagblad IK HEB ZOALS IJ EEN GEZIN St. LiduTna Ziekenhuis Perziken Rookworst Jaffa drinks O 9 Up-drink GjZWAN Berliner Boedekerstraat 12 - DEVENTER KOFFIE GOUDMERK ARNHEMSEWEG 11 APELDOORN Gegeven: B is het einddoel; B is een stad. En meneer A moet erheen. Maar meneer A is niet alleen. Met hem zijn er nog honderden, duizenden anderen die vandaag naar B moeten. Allemaal vanuit een andere voordeur, maar allemaal naar dezelfde plaats op weg. Gevraagd: Wordt dat niet wat erg druk onderweg? Antwoord: Ja zeker. Veel te druk. Vooral als we nog een paar jaar verder zijn. Alle kans dat meneer A dan nauwelijks meer in B kan komen. Tenzij... NS ziet 't zo: tenzij het openbaar vervoer zich aanpast aan alle meneren A en alle meneren X, Y, Z. En aanpassen is eigenlijk niet eens voldoende, want het openbaar vervoer heeft nu al een achterstand. Om die in te halen heeft NS het plan „Spoor naar 75" ontworpen. Een plan, dat om te beginnen integratie nastreeft van bus, tram, metro, trein, taxi en vliegtuig. Een plan, dat verder voorziet in allerlei moderniseringen, structuurverbeteringen en versnellingen in het vervoer. In het belang van elke Nederlander, die vindt dat hij recht heeft op een efficiënte, comfortabele vervoersmogelijkheid. Ook in het belang van meneer A en de duizenden die hem dagelijks op de een of andere manier vergezellen in het verkeer. NS hoopt dat er spoedig met dit plan gewerkt kan worden. Maar bij die hoop alleen blijft het niet. NS zelf is met de vernieuwing al vastbesloten van start gegaan. Leest u maar: NS BRENGT ER LIJN IN WOENSDAG 9 APRIL vraagt voor spoedige indiensttreding met mulo-diploma en praktijkdiploma boekhouden of daarvoor studerende. voor onze sideling Boekhouding. MAVO. of MEAO-diploma, of denkt het dit jaar nog te krijgen. Mulo-opleiding en type-diploma vereist. Gegadigden die in een sterk groeiend bedrijf een toekomst willen opbouwen, kunnen w\j, in een pret tige sfeer, een gevarieerde werkkring met een aan trekkelijk salaris, reiskostenvergoeding en goede sociale voorzieningen bieden. Met vakantie-afspraken wordt natuurlijk rekening gehouden. Schriftelijke sollicitaties gaarne aan bovengenoemd adres of persoonlijke aanmelding na telefonische af spraak onder nr. 05700 - 16095 (vragen naar de heer Bosch). schijfjes, per blik fe 01 ba, vacuum verpakt, strjp a 5 bekarSf van i80 voor 2 literflessen van 128 voor GRATIS 40viVO-ZCCEt* 100 gram 150 gram Echte koffiedrinkers vragen steeds meer naar KG koffie... om de kwaliteitt <o o> «O Sy (Toekomstig Interconfessioneel Ziekenhuis) Voor onze administratie zoeken wij op korte termijn voor secretariaatswerkzaamheden en het verzorgen van de inkoopadministratie. Diploma MMS of MULO. •fr Steno en typen. •fr Enkele jaren kantoorervaring. Leeftijd 20—23 jaar. voor de afdeling boekhouding en patiëntenadministratie. ■fr MULO-diploma. ■fr Praktijkdiploma boekhouden, of daardoor studerend. Enkele jaren kantoorervaring. •fr Leeftijd 20—23 jaar. Eigenhandig geschreven sollicitaties, met vermelding van opleiding, erva ring, leeftijd en godsdienst te richten aan de afdeling Personeelszaken. Als meneer A gaat naar B,gaan er duizenden met hem mee. ff. Vaker een trehi Als basis van een nieuwe dienst regeling die in 1970 zal komen, zal er over heel Nederland een totaal nieuw intercity-net van exprestrelnen worden gelegd tussen de 49 belangrijkste stations van het land. Daartussen zullen goed aansluitende stoptreinen gaan rijden. Daardoor kan de frequentie op de drukke trajecten aanzienlijk worden vergroot Zo zullen er dit jaar bijvoorbeeld al 6 treinen per uur gaan rijden op het traject Leiden- Den Haag-Rotterdam-Dordrecht Dat wil zeggen om de tien minuten! Inderdaad: dat is bijna.de frequentie die een metro biedt! In een nieuwe versnelling Om de plannen voor de hogere trein- frequenties ook daadwerkelijk te realiseren, heeft NS 43 nieuwe 2-wagenstellen besteld, die al in 1970 allemaal op de baan zullen zijn. Deze moderne treinen zijn er speciaal op gebouwd zeer snel te kunnen optrekken en afremmen, wat vooral op de korte trajecten veel tijdwinst oplevert Bovendien zijn ze voorzien van automatische deuren en een boordomroep, wat voor de reiziger betekent: kortere stop tij den op de stations en meer comfort! f4$ 4

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1969 | | pagina 15