KREBBERS JAARSMA
a. assistent boekhouder
b. assistent(e)
c. typiste
109 Snijworst
DAAROM
KOOS IK DE (JJÏ)
een administratief medewerkster
een administratief medewerker
Adverteert m dit dagblad
IK HEB
ZOALS IJ
EEN
GEZIN
St. LiduTna
Ziekenhuis
Perziken
Rookworst Jaffa drinks
O 9 Up-drink
GjZWAN
Berliner
Boedekerstraat 12 - DEVENTER
KOFFIE GOUDMERK
ARNHEMSEWEG 11
APELDOORN
Gegeven: B is het einddoel; B is een stad. En meneer A moet erheen. Maar
meneer A is niet alleen. Met hem zijn er nog honderden, duizenden anderen die
vandaag naar B moeten. Allemaal vanuit een andere voordeur, maar allemaal
naar dezelfde plaats op weg. Gevraagd: Wordt dat niet wat erg druk onderweg?
Antwoord: Ja zeker. Veel te druk. Vooral als we nog een paar jaar verder zijn.
Alle kans dat meneer A dan nauwelijks meer in B kan komen. Tenzij...
NS ziet 't zo: tenzij het openbaar vervoer zich aanpast aan alle meneren A
en alle meneren X, Y, Z. En aanpassen is eigenlijk niet eens voldoende, want het
openbaar vervoer heeft nu al een achterstand. Om die in te halen heeft NS het
plan „Spoor naar 75" ontworpen. Een plan, dat om te beginnen integratie
nastreeft van bus, tram, metro, trein, taxi en vliegtuig. Een plan, dat verder
voorziet in allerlei moderniseringen, structuurverbeteringen en versnellingen in
het vervoer. In het belang van elke Nederlander, die vindt dat hij recht heeft
op een efficiënte, comfortabele vervoersmogelijkheid. Ook in het belang
van meneer A en de duizenden die hem dagelijks op de een of andere manier
vergezellen in het verkeer. NS hoopt dat er spoedig met dit plan
gewerkt kan worden. Maar bij die hoop alleen blijft het niet. NS zelf is met
de vernieuwing al vastbesloten van start gegaan. Leest u maar:
NS BRENGT ER LIJN IN
WOENSDAG 9 APRIL
vraagt voor spoedige indiensttreding
met mulo-diploma en praktijkdiploma boekhouden
of daarvoor studerende.
voor onze sideling Boekhouding.
MAVO. of MEAO-diploma, of denkt het dit jaar nog
te krijgen.
Mulo-opleiding en type-diploma vereist.
Gegadigden die in een sterk groeiend bedrijf een
toekomst willen opbouwen, kunnen w\j, in een pret
tige sfeer, een gevarieerde werkkring met een aan
trekkelijk salaris, reiskostenvergoeding en goede
sociale voorzieningen bieden.
Met vakantie-afspraken wordt natuurlijk rekening
gehouden.
Schriftelijke sollicitaties gaarne aan bovengenoemd
adres of persoonlijke aanmelding na telefonische af
spraak onder nr. 05700 - 16095 (vragen naar de heer
Bosch).
schijfjes, per blik
fe 01 ba, vacuum verpakt, strjp a 5 bekarSf van i80 voor
2 literflessen van 128 voor
GRATIS 40viVO-ZCCEt*
100 gram
150 gram
Echte koffiedrinkers
vragen steeds meer
naar KG koffie...
om de kwaliteitt
<o
o>
«O
Sy
(Toekomstig Interconfessioneel Ziekenhuis)
Voor onze administratie zoeken wij op korte termijn
voor secretariaatswerkzaamheden
en het verzorgen van de inkoopadministratie.
Diploma MMS of MULO.
•fr Steno en typen.
•fr Enkele jaren kantoorervaring.
Leeftijd 20—23 jaar.
voor de afdeling boekhouding
en patiëntenadministratie.
■fr MULO-diploma.
■fr Praktijkdiploma boekhouden,
of daardoor studerend.
Enkele jaren kantoorervaring.
•fr Leeftijd 20—23 jaar.
Eigenhandig geschreven sollicitaties, met vermelding van opleiding, erva
ring, leeftijd en godsdienst te richten aan de afdeling Personeelszaken.
Als meneer A gaat
naar B,gaan er duizenden
met hem mee.
ff.
Vaker een trehi
Als basis van een nieuwe dienst
regeling die in 1970 zal komen, zal er
over heel Nederland een totaal
nieuw intercity-net van exprestrelnen
worden gelegd tussen de
49 belangrijkste stations van het
land. Daartussen zullen goed
aansluitende stoptreinen gaan rijden.
Daardoor kan de frequentie op de
drukke trajecten aanzienlijk worden
vergroot Zo zullen er dit jaar
bijvoorbeeld al 6 treinen per uur
gaan rijden op het traject Leiden-
Den Haag-Rotterdam-Dordrecht
Dat wil zeggen om de tien minuten!
Inderdaad: dat is bijna.de frequentie
die een metro biedt!
In een nieuwe versnelling
Om de plannen voor de hogere trein-
frequenties ook daadwerkelijk te
realiseren, heeft NS 43 nieuwe
2-wagenstellen besteld, die al in 1970
allemaal op de baan zullen zijn.
Deze moderne treinen zijn er
speciaal op gebouwd zeer snel te
kunnen optrekken en afremmen,
wat vooral op de korte trajecten
veel tijdwinst oplevert Bovendien
zijn ze voorzien van automatische
deuren en een boordomroep, wat
voor de reiziger betekent: kortere
stop tij den op de stations en
meer comfort!
f4$
4