Geen receptie, geen dikdoenerij, alleen maar dankbaarheid „Philadelphia" Veenendaal viert op zeer bescheiden wijze tienjarig bestaan Afdeling verrichtte baanbrekend werk Drieling bracht cadeaus jubileum zuster Verwey toch druk „Laten we tot inkeer komen, want het gaat niet goed met ons volk'' GROETEN VAN GOD VAN DER KOLK VEENENDAAL N.V. Problemen Lonas Tehuis Poppenkast C.P.B. vergadert met HORLOGERIE VAN MANEN Uytftu-by de ttfd.' Kinderkoor gaat operette opvoeren Ds. Vroegindeweij over dodenherdenking op zondag: Gemeente avond Soefi Gift Beroepen Jeugdraad Beroepen Herdoopt Bazaar Ds. Thijs te Kampen schreef boekje: Reisji Te jong VAN WOUT BLAUWKOUS Permanent FORD-show in showroom BURGERLIJKE STAND VRIJDAG 2 MEI 1969 In de oorlogsjaren zat ergens een Jood ondergedoken. Bij een christenmens in huis. Hij meende er veilig te zit ten, maar die illusie werd hem ont nomen toen zijn gastheer hem op een zaterdagavond kwam vertellen, dat hij zo gauw mogelijk de benen moest nemen. In ieder geval moest hij bin nen vierentwintig uur vertrekken. Zijn verblijf was uitgelekt en de mo gelijkheid was niet uitgesloten dat binnen de bepaalde tijd een „ver keerde" achter zijn adres kwam. Daarom had de gastheer er voor ge zorgd dat hij op korte termijn zou worden opgehaald door enkele perso nen die ondergrondse activiteiten ont plooiden en die hem naar een ander oord zouden brengen. De Jood inmiddels wat witjes om de neus geworden begreep het. Hij wilde zijn eigen leven en zeker dat van zijn gastheer niet in gevaar bren gen. „Maar" zei hij „ik ga niet vóór vannacht twaalf uur, want dan is de sabbath nog niet om en uit overtui ging meen ik dat ik op die dag geen mensen voor mij in touw mag laten komen". „Alles goed en wel" was het antwoord van de christen, „maar na twaalven is het zondag en dan gelden voor mij overeenkomstige principes als voor u op de sabbath-dag". Daar kon de Jood niets tegen in brengen en er viel een angstig stilzwijgen. De Jood dacht na. De christen ook. Na een poosje vroeg de christen: „Als u op dit moment een acute blinde darm-ontsteking zou krijgen wat zou u dan doen?" „Me ogenblikkelijk naar het ziekenhuis laten brengen", zei de Jood. „Op de sabbath?" vroeg de christen. „Met een gerust geweten", antwoordde de Jood, „want ik mag geen levensgevaar riskeren". En de Jood zag toen zijn verkeerde redene ring in, want er dreigde wel degelijk levensgevaar. Niet alleen voor het le ven van hemzelf, maar ook voor dat van een medemens. Beschaamd zei hij slechts: „Ik snap het, ik ga zodra m'n begeleiders hier zijn". Bovenstaand verhaal schoot mij te bin nen toen ik las dat de staatkundig gereformeerde heer Van Dis en een drietal parlementariërs van onze ei gen bodem die in diens politieke kiel zog varen zich openlijk hadden uit gesproken tegen de nationale herden king van de gevallenen op aanstaan de zondag. En dat een plaatselijke pastor zich in een weekblaadje in de zelfde zin had uitgelaten tegenover zijn geestverwanten. Ik verzoek u vriendelijk doch dringend, mijne heren, mijn hierboven opge nomen verhaal over de Jood en de christen nog eens door te lezen en dan eens te mediteren over het kos telijke goed dat we in onze vrijheid mogen bezitten. Een vrijheid, waar voor in de jaren veertig tot vijf en veertig de rust zondag aan zondag is verstoord door mensen die niet in de laatste plaats vochten voor mensen levens. Voor het uwe en het mijne. Zouden we er daarom zo veel kwaad aan doen door degenen die daarbij hun eigen leven moesten laten op zondag te herdenken? De vierde mei blijft voor mij de herdenkingsdag. Of deze dag nu op zondag valt, op de he melvaartsdag of mogelijk op een an dere christelijke feestdag. Door te zeggen, dat men door een do denherdenking de zondagsrust ver stoort verlaagt men naar mijn me ning deze gedenkwaardige dag tot een soort publieke vermakelijkheid. Ik citeer in dit verband de dominee: „Voor velen zal het onmogelijk zijn om dit jaar aan de herdenking deel te nemen omdat ze de overtuiging hebben, dat dergelijke samenkomsten met kransleggingen, klokgelui, uitste ken van vlaggen en dergelijke niet overeenkomen met de eis om de dag des Heren af te zonderen van de andere dagen der week". En ik vraag dan maar weer: „Wie van u haalt op zondag de bloemen van tafel en uit de vensterbank?" Welke kerkeraad houdt op zondag de koster uit de touwen omdat klokgeluid de rust verstoort?" Is het uitsteken van de vlag halverwege de stok niet een teken van nationale rouw en mede leven met degenen die daardoor ge troffen werden in de oorlogsjaren?" Ik verwacht niet dat men zich ten twee den male in vele kronkels zal wringen om deze vragen te beantwoorden. Zouden we geen klein poosje van onze rust op zondag mogen wijden aan het terugdenken aan onze geval lenen? Bijna had ik gezegd: offerden we er elke zondag maar een gedeel te van onze zogenaamde rust aan op. Ik heb 'et al gezegd. Maar 't kan geen kwaad, dacht ik. Wout Blauwkous VEENENDAAL Philadelphia noemt geen namen. Geen namen van de mensen die zich al jaren achtereen inzetten voor het afwijkende kind. Het is liefdewerk, dat niets heeft te maken met persoonlijke eer of belangen. Publici teit rond de vereniging vindt men alleen nuttig wanneer daarmee het nage streefde doel is gediend. Zelfs nu de „vereniging van ouders en vrienden van het afwijkende kind", zoals Philadelphia" wordt aangeduid, in Veenendaal aan de vooravond staat van een tienjarig jubileum wil men vermijden dat men zelf in het middelpunt van de belangstelling komt. „Het gaat om de kinderen, niet 0111 ons", zegt de heer D. Valkenburg die de opdracht heeft het contact met de pers te onderhouden, en die daarnaast nog tal van andere bestuurlijke functies heeft. Pas na veel aandringen stemt hij erin toe dat zijn naam in de krant komt. Op dinsdag 6 mei is het tien jaar ge leden dat Philadelphia in Veenendaal werd opgericht. In die tien jaar heeft de vereniging zich zo opvallend ontwik keld, dat haar activiteiten door het hoofdbestuur landelijk als lofwaardig voorbeeld worden aangewezen. „De ont wikkeling van de zorg voor geestelijk gehandicapten heeft in de afgelopen pe riode een revolutionaire ontwikkeling doorgemaakt. Het zorgenkind is op de goede weg een verzorgd kind te wor den". Dat is de eenvoudige manier waarop Philadelphia zelf voorzichtig blijk geeft van tevredenheid. Deze bescheiden heid wil zij beschouwen als de kern van haar karakter, en daarom wordt geen feest gevierd ter gelegenheid van het jubileum. Geen receptie, geen par ty, geen ontvangsten, geen speciale acties. De enige wens die heimelijk werd gekoesterd was dat het aantal leden op 6 mei precies duizend zal bedragen. Dat bleek overigens dezer dagen al het geval te zijn. Het jubileum is voor „Philadelphia" voornamelijk een aanleiding om haar eigen dankbaarheid te uiten. Daarom is inmiddels een brief verzonden naar de Veenendaalse kerkeraden, methet verzoek om in de avonddiensten vap zondag 11 mei aandacht te besteden aan het werk van Philadelphia, en God te danken voor het feit, dat „Philadel phia" tien jaar in de gelegenheid is ge weest haar werk te doen. Diezelfde zon dag wordt in de Oude Kerk aan de Markt een bijzondere dankdienst ge houden, waarin de vereniging haar vreugde wil uiten. Alleen voor de kinderen, die Phila delphia onder haar hoede heeft wordt een feestmiddag georganiseerd, in sa menwerking met „De Instuif". De kleintjes kunnen op zaterdag 3 mei on dermeer genieten van een poppenkast voorstelling. Een overzicht van het werk van Vee- nedaanls Philadelphia leidt tot de con clusie: Veenendaal maakt landelijk gezien een zeer gunstige indruk. Er is veel in beweging gekomen. Philadel phia is bijzonder dankbaar. Toch zijn er nog wel problemen, zo blijkt uit de ge gevens van de heer Valkenburg. De dagverblijven voor de geeste lijk gehandicapten kunnen nog niet alle kinderen opvangen die ervoor in aanmerking komen, en de streek- werkplaats zal een aantal gehandi capten geen plaats meer kunnen bie den, daar hun arbeidsprestatie bene den de vastgestelde richtlijnen ligt. Over de moeilijkheden die hieruit voortvloeien pleegt Philadelphia sa men met andere ouderverenigingen overleg met het Ministerie van Socia le Zaken en Volksgezondheid. Het was op een ouderavond van de BLO-school op 6 mei 1959, dat de op richting van Philadelphia in Veenen daal een feit werd. Direct ondervond de kersverse afdeling veel medewer- Even onopvallend als het werk van de afdeling Veenendaal van Philadelphia is het vervoer van de ge handicapten van en naar het dagver blijf aan de Tuinstraat, waarvoor da gelijks drie busjes worden ingezet. king van de zijde van deze school en van het gemeentebestuur, wat begin 1961 resulteerde in een regeling om te zorge voor et nhvervoer van de leer lingen. Al spoedig na de oprichting onder zocht de vereniging de mogelijkheden om cathechetisch onderwijs te organi seren voor hen die 't normaal niet zou den kunnen volgen. Het convent van predikanten nam de verantwoordelijk heid op zich voor de cathechisaties, die vanaf 5 juni 1961 door leerkrachten van de BLO-school werden gegeven. Een klein boekwerk zou kunnen wor den gevuld met aantekeningen over de activiteiten van Philadelphia in het af gelopen decennium. De wapenfeiten die de bevolking het meest hebben aange sproken waren de speelgoedactie voor het tehuis voor tijdelijk verblijf van geestelijk gehandicapten in Bennekom (1962), en de actie „Laat Ons Niet Al leen Staan" (1964-1965). Deze actie werd georganiseerd om een aanvangskapitaal te verzamelen voor de oprichting van een tehuis voor alleenstaande geestelijk gehandicapten. Dè actie sloeg in in Veenendaal. Predi kanten, wethouders, artsen, pers, scho len en bedrijven werden ingéschakeld, en huis-aan-huis werd gecollecteerd. Op 17 februari 1964 had men al f 37.000,- bijeen, maar de actie werd voortgezet. Op Koninginnedag van dat jaar kwam opnieuw een grote som geld binnen, evenals op het dat jaar gevier de twintigste Bevrijdingsfeest. Dit stond in Veenendaal geheel in het teken van Philadelphia. In mei 1965 werd een culturele week gehouden, en opnieuw stroomde geld binnen, dank zij het optreden van on dermeer de Scheepjeswolharmonie, het Ritmeesterkoor, en „Weerklank". Win keliers zetten zich in voor het welslagen van een grote bazaar, waarvoor ook bij dragen werden geleverd door diverse fabrikanten. Rtdiomedewerker Johan Bodegraven zorgde voor een spectaculaire opening van deze actie. Met hoeveel liefde en toewijding de Veenendaalse bevolking zich bewust is van haar betrokkenheid met Philadelphia blijkt nogmaals uit het feit dat voor de LONAS-actie ook vorige jaar nog initatieven werden ge nomen. Zo organiseerde bijvoorbeeld de winkeliersvereniging een St. Nico- laasactie waarvan de opbrengst aan LONAS ten goede kwam. Dit jaar wordt het enthousiasme daad werkelijk beloond. Aan de Dr. Colijn- straat begint men nog dit jaar met de bouw van een „gezinvervangend" te huis. Op het bouwprogramma staat voorts nog een goed geoutilleerd dag verblijf, dat zal verrijzen tussen de Duizend Roeden en De Grote Pekken, als vervanging voor de twee noodge bouwen waarover men sinds 1968 be schikt. In Nederland neemt de Veenendaal se afdeling van Philadelphia een unie ke plaats in. Als eerste wist zij de or ganisatie van bijzondere kerkdiensten te realiseren. Diensten, aangepast aan de gehandicapte kerkgangers die daar door nauwer en bewuster kunnen wor den betrokken bij het religieus gebeu ren in het Godshuis. In december 1964 stelde Philadelphia het convent van predikanten voor het initiatief tot het houden van dergelijke diensten te steu nen, en al snel kwam de reactie „Daar aan mogen wij ons niet onttrekken". De eerste aangepaste dienst vond plaats op 11 april 1965 in Eltheto. Ver scheidene andere plaatselijke afde lingen van Philadelphia hebben het voorbeeld van Veenendaal inmiddels opgevolgd. Op bijna elk maatschappelijk niveau vond Philadelphia werk dat noodzakelijk moest worden gedaan. Men organiseer de, in nauwe samenwerking met burge meester en wethouders zwemlessen voor geestelijk gehandicapten, die geen school meer bezoeken. De Sportstichting werk te van harte mee, en sinds april 1968 is het zwemmen een feit. Ook crêche- werk behoort tot de activiteiten van de vereniging. In de zomervakantie van 1967 begon men hiermee. Men wil zo doende de ouders van de gehandicapte kinderen de handen even vrij geven, en de kinderen zelf zinvol bezighouden. Philadelphia is, na haar tienjarige bloeiperiode nauwelijks uit Veenendaal weg te denken. De integratie heeft zich in feite al volledig voltrokken. Daarom is Philadelphia dankbaar. Dank baar omdat zij de kans heeft gekregen haar werk met zoveel succes te doen. Dankbaar voor de overstelpende mede werking die Veenendaal heeft verleend, en nog steeds blijft geven. Zo beleeft de vereniging haar jubileum. Geen re ceptie, geen dikdoenerij van het bestuur geen felicitatieborrels, geen namen noe men, zelfs niet van voorzitter W. Bul- sink. De dankbaarheid wordt tot uit drukking gebracht in de kerk. „Het gaat niet om ons", zegt de heer Valkenburg, „het gaat om de kinderen". Daarom is er voor die kinderen wél feest. iMet (echte) poppenkast. VEENENDAAL De CPB afdeling Veenendaal belegt donderdagavond 8 mei haar maandelijkse vergadering-ia hotel „De Korenbeurs". De 'he<vb A. D. Bos zal éen causerie over dé beje gening van de gestrafte militair in Nieuwersluis houden. VEENENDAAL Het was gistermorgen druk in de huiskamer van de flat van zuster A. C. Verweij. Familieleden, kennissen en collega's kwamen haar feliciteren met haar 25-jarig pubileuni als kraamverzorgster. De ene verrassing volgde op de andere voor zuster Verweij, die eigenlijk helemaal niets aan haar jubileum had willen doen. Om even over tienen luidde de deurbel de grootste verrassing voor haar in. Op de galerij van het flatge bouw aan De Grote Pekken stond de nu veertienjarige drieling Hilly, Cor- ry en Jopy Kalter, met de armen vol cadeaus. Zuster Verweij, die bij de geboorte van de drieling assisteer de toonde zich blij verrast. Even had zij moeite de meisjes bij hun juiste naam te noemen, maar de kennisma king was snel hernieuwd. De cadeaus van de drieling, bijeen gebracht door de ouders van bijna alle kinderen die met medewerking van zuster Verweij het eerste levens licht hebben mogen aanschouwen, zorgden voor een korte stilte in de flat. „Is dat allemaal voor mij?", vroeg de zuster, „dan schaam ik me toch wel hoor..." Zij kon even later nauwelijks nog woorden vinden om haar dankbaar heid tot uitdrukking te brengen, toen zij de enorme pakketten had uitge pakt. Onder de geschenken waren een prachtige antieke klok en een mooi tapijt. De drieling had vrij van school ge vraagd en gekregen. Zuster Verweij liet de meisjes, met wie ze dadelijk aan de praat raakte, een foto zien, die van hen was gemaakt op de dag van hun geboorte, 19 november 1954. Het is voor zuster Verweij toch nog een drukke dag geworden, waarop de gezelligheid de boventoon voerde. ADVERTENTIE "Kerkewijk 128 Veenendaal Telefoon (08385)12244 ADVERTENTIE EDERVEEN Zaterdagavond 3 mei gaat het Ederveense kinderkoor „Van knop tot bloem" voor het eerst een operette opvoeren n.l. Prinses Ro- zelijn onder leiding van dirigente me vrouw Boeve. Medewerking wordt on dermeer verleend door het meisjes koor. De kinderoperette wordt opge voerd in het bijgebouw van de Ned. Herv. Kerk. RESTEREN Geboren: Rijk, z.v.* A. J. van Beek en K. Louter; Maartje M., d.v. M. C. van Broekhuijze en K. Huibers; Berendina, d.v. H A. Wei man en B. Spaan; Jan D., z.v. A. Hen driks en H. van Leerdam; Willem, z.v, H. J. Verwoerd en E. W. Torn Broers; Erik, z.v. W. van Doorne en H. van Gerderen. Overleden: R. den Hartog, 81 jr., echtg. v. L. Hogendoorn. Evenals de raadsfractie van de S.G.P. te Veenendaal, die hierover vragen stelde aan het college van B. en W„ heeft ook de hervormde predikant ds. A. Vroegindewetf te Veenendaal bezwaren tegen de dodenherdenking op zondag. De predikant schrift hierover in het Gereformeerd Weekblad, van welk periodiek hjj hoofdredacteur is. zelfstandig kunnen wonen. Deze ambtenaar bedoelde dat in het al gemeen. Ds. Vroegindeweij meent, dat dit haast niet kan gelden voor „De En- gelenburgh" en ter staving van zijn bewering heeft hij een staatje met leeftijdsgroepen van de Engelen- burgh-bewoners opgesteld. Behalve de flatbewoners hebben 164 personen hun thuis in „De En- gelenburgh". De gemiddelde leeftijd van hen is bijna 79 jaar. Volgens de predikant een leeftijd, waar men niet meer van jong kan spreken. Verdeeld over verschillende leef tijdsgroepen zijn de volgende aan tallen personen opgenomen: t/m 74 jaar: 45 personen; 75 t/m 79 jaar: 40 personen; 80 t/m 84 jaar: 53 perso nen; 85 t/m 89 jaar: 17 personen; 90 jaar en ouder: 9 personen. De groep t/m 74 jaar is niet uit gesplitst. Mogelijk dat er hieronder „schuilen" die tè jong zijn (waar schijnlijk is dat beneden de 65 jaar). Op de wachtlijst staan alleen al uit Veenendaal 465 personen. De ge middelde leeftijd van deze groep is ruim 75 jaar. noemd mej. L. C. de Bruyn. De heer Schouten is benoemd tot penning meester. De gereformeerde kerk te Leer- sum houdt op 6 mei a.s. een ge meenteavond. Ds. Kuyper, geref. pre dikant te Doorn zal een inleiding houden. Ds. Vroegindeweij betreurt de be slissing van de ministerraad om dit jaar de dodenherdenking op zondag 4 mei te houden zeer. In de eerste plaats meent hij dat hierdoor de zon dagsrust niet wordt bevorderd. In de tweede plaats is ds. Vroegindeweij de mening toegedaan dat de gehele bevolking in de gelegenheid moet worden gesteld om de doden te her denken. Voor velen zal het nu on mogelijk zijn om dit jaar aan de herdenking deel te nemen omdat ze de overtuiging hebben, dat dergelij ke samenkomsten met kransleggin gen, klokgelui, uitsteken van vlag gen en dergelijke niet overeenkomen met de eis om de dag des Heren af te zonderen van de andere dagen der week. En ten derde vindt de predi kant dat de zaterdagavond zich uit nemend leent voor een dergelijke herdenking. Op zaterdagavond kan de gehele Nederlandse bevolking aan de diverse herdenkingssamenkom sten deelnemen. Niemand behoeft uit principe weg te blijven, zodat de eenheid van ons volk ten aanzien van deze zaak duidelijk uitkomt. Nu zaait men met een dergelijk besluit verdeeldheid zonder dat het nodig is. Ds. Vroegindeweij prijst die ge meentebesturen die de dodenherden king toch op zaterdagavond hebben gesteld om de door hem aangehaal de redenen. Hij suggereert verder, dat men dan op zondag in de kerkdiensten ook terug moet denken aan de ge vallenen. Het zou zijn nut kunnen hebben om ons volk eraan te her inneren in welk een grote nood het volk is geweest vanwege onze zon den en afmakingen. Hoe goedertie ren en genadig is de Heere gewst in de bevrijding van ons volk. La ten we tot inkeer komen, schrijft ds. Vroegindeweij aan het slot van zijn artikel, en ons bekeren, want het gaat niet goed met ons volk. En zou het oordeel dan kunnen uitblij ven? Ds. A. Vroegindeweij, hervormd predikant te Veenendaal, is beroe pen door de hervormde gemeente te Ede. Bij de hervormde gemeente te Veenendaal kwam een vermeldens waardige gift binnen, n.l. 500 gulden In het bestuur van de hervorm de jeugdraad te Veenendaal zijn en kele mutaties doorgevoerd. In de plaats van de heer A. Schouten is tot tijdelijk secretaresse be- Het Soefi-Centrum in Veenendaal houdt zondag 4 mei om 16.30 uur een universele eredienst in het ge bouw van de Nederlandse Protes tanten Bond, Kerkewijk 75. De heer S. Poot zal er spreken over het on- ierwerp „Verdraagzaamheid". De Geref. Gemeente Syn. in Vee nendaal heeft «en beroep uitgebracht op ds. Chr. v.d. Poel uit Yerseke. De jongelingsvereniging „Imma- nuël" (van de hervormde wijkge- meente zuid te Veenendaal) is om gedoopt in een jeugdvereniging. Dat betekent dat tot de bijeenkomsten op zondagmorgen in de Sionskerk niet alleen jongens, maar ook meisjes worden toegelaten. Men gaat dus in het vervolg gemengd vergaderen. Deze jeugdvereniging heeft voor haar leden en belangstellenden een jeugdweekend belegd op 15, 16 en 17 mei a.s. in het vakantieoord „Jeugdland" te Ellecom. Ten bate van het jeugdwerk heeft de hervormde jongerenwerkgroep te Veenendaal een bazaar gehouden. De opbrengst van de fancy-fair was ruim 3000 gulden. Maandag 12 mei hopen de bejaar den van de hervormde wijkgemeen- te „De Engelenburg" te Veenendaal een reisje te maken. „Men moet niet denken", aldus ds. A. Vroegindeweij in het Veens kerk blad, „dat er jonge mensen in ons huis (het hervormde bejaardencen trum „De Engelenburgh" te Vee nendaal) wonen". De predikant had iemand ontmoet die dat veronder stelde. En ook had een hooggeplaatst- te ambtenaar van het ministerie voor maatschappelijk werk ver klaard, dat de mensen die opgeno men worden te jong zijn en nog wel Onder de titel „De groeten van God" heeft de oud-Veenendaler ds. E. Th. Thijs te Kampen een boekje geschreven. „Kerknieuws" wijdt hieraan de volgende recensie: Een boekje met een geheel eigen opzet, zowel wat uitvoering als verkondi ging betreft. De auteur, één van de predikanten van de gereformeerde kerk te Kampen, schreef zes over denkingen, die hij groepeerde rond om de Triniteit. Hij wilde de lezer de groeten van God overbrengen en geeft bij die van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest elk twee overdenkingen. Elk hoofdstuk is op gedistingeerde wijze geïllustreerd met een citaat waar onder dan een tekst uit de Heilige Schrift staat afgedrukt. De groeten van God voor een mens in nood, op een hoogtepunt of in een diep dal in zijn leven, een mens die ziek is of het moeilijk heeft. Die wil de schrijver met de groe ten van God blij maken, bemoedigen of troosten. Ds. Thijs behoort als we het niet wisten tot de jonge ren en die hebben hun eigen aan pak en wijze van spreken. Daartoe behoort allereerst wel het directe, het geconfronteerd worden met het leven, staande midden in dat le ven. Daarbij zegt hij ook rake din gen, zoals bijvoorbeeld op pagina 18 waar duidelijk wordt gemaakt hoe vroom gepraat vaak betekent een vluchten uit het heden naar het hiernamaals. Daarbij moet de auteur er zich wel voor hoeden dat het allemaal niet te gewild wordt, zoals op pagina 49, als God ons wordt getekend als EHBO. Natuurlijk, zo beschouwen veel mensen Hem. Maar wij zullen niet aards over hem denken en als wij over Hem spreken heilige schroom kennen. Wij zouden nog veel meer uit dit boekje kunnen citeren, maar het was onze bedoeling om er aandacht voor te vragen als een zeer modern hulpmiddel om het Evangelie uit te dragen. Want dat begeert de schrijver en dan zullen wij met hem maar niet twisten over de vraag of hij niet een wat minder ongelukkige titel voor zijn geestekind had kunnen kie zen. Het boekje kost f 4,95. ii'wwwujwii'

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1969 | | pagina 3