Marathon Financiers
i
Welke Sunkist zal ik
nou 's nemen?
STOFFEERDER
s
s
Bei
J ^fÊÊ H 1MB B I BA Qa| zend ond*rst- bon ingevuld in gesloten enveloppe Z<lk©l|jl( - D'lSCr66t - Sll#l
3
w
08385-1174
'n Moeilijke vraag.
Elke Sunkist is even goed.
Even lekker. Even fris.
Of u nu een fles neemt mèt prik
of zonder.
Een beker of een driekantje.
Orange of citron of grapefruit.
tijdelijk extra
gratis dieren-sleutelhanger (12 verschillende!)
bij gezinsfles Sunkist zonder prik orange
extra
vogel-sleutelhanger (12 verschillende!)
bij 2 gezinsflessen Sunkist met prik
orange, citron, grapefruit
the original fruitdrink from California
KARSSEN ZONWERING M.V.
annex WoninqinHcMinf
Maandereind 47 - EDE-Cantrum - Tal. 01380-10284-15886
en ten slotte vermelden wij, dat eveneens van gunstige invloed op onze
bedrijfsresultaten is geweest het feit, dat onze directeur dit jaar weer gebruik is
gaan maken van het openbaar vervoer met het gevolg dat hij weer precies
op tijd kon komen..."
Dat dit in 1975 te lezen zal zijn in welk jaarverslag dan ook is nauwelijks
voor te stellen. Toch is het zeer waarschijnlijk dat tegen die tijd inderdaad een
heleboel kantoor- en zakenmensen, die zich nu nog dagelijks met een auto door
het verkeer naar hun werk worstelen, om op tijd te kunnen komen wel gebruik
zullen gaan maken van het openbaar vervoer. Tenminste, als het openbaar
vervoer dan ook al niet is „vastgelopen". Want wanneer er niet doeltreffende
maatregelen worden genomen, wordt het vervoer in Nederland binnenkort een
wel héél moeilijk oplosbaar probleem.
Akkoord, er moet dus op korte termijn iets gebeuren. Maar wat...?
NS ziet 't zo: er zal zo snel mogelijk moeten worden voortgegaan op de weg naar
een geordende samenwerking tussen alle openbare vervoersdiensten van ons
land, opdat de tram-, de bus-, de metro- en treindiensten gezamenlijk trachten
aan de behoeften van het publiek tegemoet te komen, elkaar efficiënt en soepel
aanvullend. Zodat uiteindelijk zoveel mogelijk mensen zich zo snel, zo goed
en zo economisch mogelijk per openbaar vervoer kunnen verplaatsen.
Concrete plannen hiertoe heeft NS samengebracht in het rapport
„Spoor naar 75". Plannen die vanzelfsprekend voornamelijk over verbeteringen
en moderniseringen van het treinvervoer gaan. Wat dit laatste betreft zijn er
inmiddels al verschillende onderdelen van die plannen door NS gerealiseerd.
Leest n maar:
m SM
MS BRENGT ER LIJN IN
ZAKELIJK - DISCKEÏT - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNÉL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - M*CRE(T ZAKBLUK
s
GELD NODIG
naam beroep
adres gevr. bedrag
woonplAf te lossen in
geb.datum 12 - 18 of 24 mnd.
en vraag
naar mej. Beyer
Kerkewijk 71 - Postfae* 40 V«
•GELIJK - DISCREET SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL ZAKELIJK
Sunkist
<3>
WETTIG GEDEP
ADVERTEREN DOET VERKOPEN
In verband met uitbreiding van tW afdeling produktr»
en montage hebben wij plaats voor een vakbekwaam
Rijbewijs B-E gewenst.
Aanvangssalaris voor allround vakman f 900,- bruto
per maand en voor gehuwden opname in het pen
sioenfonds.
Indien nodig wordt medewerking verleend ter ver'
krijging van passende woonruimte.
v>
t
Uit het jaarverslag 75:
meneer de directeur kwam
weer op tijd.
Overstapje auto-trein
NS ziet het als één van haar
belangrijkste taken in de toekomst
het ook de automobilist zo
gemakkelijk mogelijk te maken.
Bij de nieuwe aanleg en de
modernisering van stations stelt NS
alles In het werk voor grote, ruime
parkeerterreinen te zorgen.
Bussum Zuid en Haren, waar ruimte
voor honderden geparkeerde auto's
is. bewijzen ai dagelijks dat i
tal van forensen het overstapje
auto-trein een hijzonder gelukkige
combinatie is voor een snel vervoer
naar en van heiwerk inde grote stad.
Intercity-net
Als basis van een nieuwe
dienstr egeling die in 1970 zal
uitkomen, zullen er in Nederland een
groot aantal zeer snelle expres-
treinen gaan rijden op het z.g.
Intercity-net dat de 40 belangrijkste
stations van het land rechtstreeks
verbindt. Daarnaast komen er veel
meer stoptreinen. Door dit alles
kan de frequentie op de drukke
trajecten aanzienlijk worden
verhoogd. Vooruitlopend op 1970
zullen er dit jaar bijvoorbeeld al
treinen per uur gaan rijden op
het traject Leiden-Den Haag-
Rotterdam-Dordrecht. Dat wil ze§
om de tien minuten; bijna de
frequentie die een metro biedt!
ftMS ft ftvijiii;:"-::
■i -