Marathon Financiers i Welke Sunkist zal ik nou 's nemen? STOFFEERDER s s Bei J ^fÊÊ H 1MB B I BA Qa| zend ond*rst- bon ingevuld in gesloten enveloppe Z<lk©l|jl( - D'lSCr66t - Sll#l 3 w 08385-1174 'n Moeilijke vraag. Elke Sunkist is even goed. Even lekker. Even fris. Of u nu een fles neemt mèt prik of zonder. Een beker of een driekantje. Orange of citron of grapefruit. tijdelijk extra gratis dieren-sleutelhanger (12 verschillende!) bij gezinsfles Sunkist zonder prik orange extra vogel-sleutelhanger (12 verschillende!) bij 2 gezinsflessen Sunkist met prik orange, citron, grapefruit the original fruitdrink from California KARSSEN ZONWERING M.V. annex WoninqinHcMinf Maandereind 47 - EDE-Cantrum - Tal. 01380-10284-15886 en ten slotte vermelden wij, dat eveneens van gunstige invloed op onze bedrijfsresultaten is geweest het feit, dat onze directeur dit jaar weer gebruik is gaan maken van het openbaar vervoer met het gevolg dat hij weer precies op tijd kon komen..." Dat dit in 1975 te lezen zal zijn in welk jaarverslag dan ook is nauwelijks voor te stellen. Toch is het zeer waarschijnlijk dat tegen die tijd inderdaad een heleboel kantoor- en zakenmensen, die zich nu nog dagelijks met een auto door het verkeer naar hun werk worstelen, om op tijd te kunnen komen wel gebruik zullen gaan maken van het openbaar vervoer. Tenminste, als het openbaar vervoer dan ook al niet is „vastgelopen". Want wanneer er niet doeltreffende maatregelen worden genomen, wordt het vervoer in Nederland binnenkort een wel héél moeilijk oplosbaar probleem. Akkoord, er moet dus op korte termijn iets gebeuren. Maar wat...? NS ziet 't zo: er zal zo snel mogelijk moeten worden voortgegaan op de weg naar een geordende samenwerking tussen alle openbare vervoersdiensten van ons land, opdat de tram-, de bus-, de metro- en treindiensten gezamenlijk trachten aan de behoeften van het publiek tegemoet te komen, elkaar efficiënt en soepel aanvullend. Zodat uiteindelijk zoveel mogelijk mensen zich zo snel, zo goed en zo economisch mogelijk per openbaar vervoer kunnen verplaatsen. Concrete plannen hiertoe heeft NS samengebracht in het rapport „Spoor naar 75". Plannen die vanzelfsprekend voornamelijk over verbeteringen en moderniseringen van het treinvervoer gaan. Wat dit laatste betreft zijn er inmiddels al verschillende onderdelen van die plannen door NS gerealiseerd. Leest n maar: m SM MS BRENGT ER LIJN IN ZAKELIJK - DISCKEÏT - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNÉL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - M*CRE(T ZAKBLUK s GELD NODIG naam beroep adres gevr. bedrag woonplAf te lossen in geb.datum 12 - 18 of 24 mnd. en vraag naar mej. Beyer Kerkewijk 71 - Postfae* 40 V« •GELIJK - DISCREET SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL - ZAKELIJK - DISCREET - SNEL ZAKELIJK Sunkist <3> WETTIG GEDEP ADVERTEREN DOET VERKOPEN In verband met uitbreiding van tW afdeling produktr» en montage hebben wij plaats voor een vakbekwaam Rijbewijs B-E gewenst. Aanvangssalaris voor allround vakman f 900,- bruto per maand en voor gehuwden opname in het pen sioenfonds. Indien nodig wordt medewerking verleend ter ver' krijging van passende woonruimte. v> t Uit het jaarverslag 75: meneer de directeur kwam weer op tijd. Overstapje auto-trein NS ziet het als één van haar belangrijkste taken in de toekomst het ook de automobilist zo gemakkelijk mogelijk te maken. Bij de nieuwe aanleg en de modernisering van stations stelt NS alles In het werk voor grote, ruime parkeerterreinen te zorgen. Bussum Zuid en Haren, waar ruimte voor honderden geparkeerde auto's is. bewijzen ai dagelijks dat i tal van forensen het overstapje auto-trein een hijzonder gelukkige combinatie is voor een snel vervoer naar en van heiwerk inde grote stad. Intercity-net Als basis van een nieuwe dienstr egeling die in 1970 zal uitkomen, zullen er in Nederland een groot aantal zeer snelle expres- treinen gaan rijden op het z.g. Intercity-net dat de 40 belangrijkste stations van het land rechtstreeks verbindt. Daarnaast komen er veel meer stoptreinen. Door dit alles kan de frequentie op de drukke trajecten aanzienlijk worden verhoogd. Vooruitlopend op 1970 zullen er dit jaar bijvoorbeeld al treinen per uur gaan rijden op het traject Leiden-Den Haag- Rotterdam-Dordrecht. Dat wil ze§ om de tien minuten; bijna de frequentie die een metro biedt! ftMS ft ftvijiii;:"-:: ■i -

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1969 | | pagina 16