l W I '^l2BU27M26 k "i 5F 52 50 CO 22 III 12 11 1 j f m J I f I f f I e Lv7« •Ai L IB^u 2- r 3 ,-c I fc-s, 7L1 u 29 (3 20 3 23 17 Wie bevrijdt prinses Cunegonda I I i I I I tl>. *&<isr*'*tuar#'*iidgr u tump tt vs&tff s A- l w w \W\\ "77" li to# ,*,^*^^#,^^u■r#,^iu8r^^, '♦'tawr*' 5? i/y •2=;! V I - C-V/v •.CP >0 f i v.] pr i*< V - De schone prinses Cungeonda is door hertog Haribart de Wrede ontvoerd en wordt in de burcht van de hertog gevangen gehouden. Haar vader, koning Julius de Goede, heeft zijn dappere ridders een forse beloning toegezegd, als zij kans zien in de toren van de burcht door te dringen en de prinses nog vóór het nieuwe jaar te bevrijden uit handen van de wrede hertog. Daar gaan ze dan, maar er loeren verschrikkelijk veel gevaren.... 2. 4. 6. 13. 16. 18. 21. Wie doet er mee de prinses te bevrijden? We hebben een dobbelsteen nodig en voor iedere deelnemer een knoop, steentje of muntje. Wie op een zwart veld komt, moet wel even kijken wat de wraak van de hertog wel kan zijn. Veel succes met de stormloop op de burcht en de bevrijding van de prinses. De brugwachter bombardeert met sneeuwbal len. Eén beurt voorbij laten gaan. Laat je met de brug omhoog trekken. Ga naar nummer 6. Een vuistslag van een hertogelijke dienaar. Te rug naar nummer 3. Een sprong over de gracht naar 12. Het ijs houdt nog niet. Van het begin af aan beginnen. Het is niet gemakkelijk om over de dikke muur te komen. Van volgende worp 1 punt aftrekken. Verkleed als spook gaat 't goed. Oprukken naar nummer 20. Maar... de gevangenbewaarder trekt het doek weg en is onverbiddellijk. In de cel wachten tot een andere ridder nummer vier gooit. Een vluchtkans nu snel naar 23! 24. 25. 30. 34. 43. 45. 48. 51. 53. Hoera - de schildwacht van de hertog gaat knock-out. Oprukken naar 26. De poort van de burcht is gesloten. Buitenom dus. Bij de volgende gooi twee punten optellen. Oeiiii... het spook van de burcht doet schrikken. Terug naar 26. „Pas op... sneeuwlawines vallen van het dak.„", schreeuwt de uil. Vlug naar nummer 36. Door lawine getroffen. Eén beurt overslaan. De weerhaan breekt onder het gewicht van een van de ridders. Vlug doorspringen naar nummer 42. Ai, ai, ai... midden in het wildbraat gesprongen. Terug naar 40. De wijzers van het uurwerk van de burcht gaan maar heel langzaam. By de volgende worp 1 af trekken. Een flinke sprong van de kerstboom op de to ren. Naar nummer 50. „Kom, ik zal je met het touw helpen," roept de prinses. Hup naar 52. Nu wordt het spannend. Wie nu het eerst een 2 gooit heeft het duel met de hertog Haribart de Wrede gewonnen, hy kan de prinses bevryden- en de beloning In ontvangst nemen. <0PIB>s^ 7 1

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1969 | | pagina 25