l
W
I
'^l2BU27M26
k
"i
5F
52
50
CO
22
III
12
11
1
j
f
m
J
I
f
I
f
f
I
e
Lv7«
•Ai
L IB^u
2- r
3 ,-c
I
fc-s,
7L1
u
29
(3
20
3
23
17
Wie bevrijdt prinses Cunegonda
I
I
i
I
I
I
tl>.
*&<isr*'*tuar#'*iidgr u tump
tt vs&tff
s A-
l w
w
\W\\
"77"
li
to#
,*,^*^^#,^^u■r#,^iu8r^^,
'♦'tawr*'
5?
i/y
•2=;!
V
I
-
C-V/v
•.CP
>0
f i
v.]
pr
i*<
V -
De schone prinses Cungeonda is door hertog Haribart de Wrede ontvoerd en wordt in de
burcht van de hertog gevangen gehouden. Haar vader, koning Julius de Goede, heeft zijn
dappere ridders een forse beloning toegezegd, als zij kans zien in de toren van de burcht
door te dringen en de prinses nog vóór het nieuwe jaar te bevrijden uit handen van de
wrede hertog. Daar gaan ze dan, maar er loeren verschrikkelijk veel gevaren....
2.
4.
6.
13.
16.
18.
21.
Wie doet er mee de prinses te bevrijden? We
hebben een dobbelsteen nodig en voor iedere
deelnemer een knoop, steentje of muntje. Wie
op een zwart veld komt, moet wel even kijken
wat de wraak van de hertog wel kan zijn. Veel
succes met de stormloop op de burcht en de
bevrijding van de prinses.
De brugwachter bombardeert met sneeuwbal
len. Eén beurt voorbij laten gaan.
Laat je met de brug omhoog trekken. Ga naar
nummer 6.
Een vuistslag van een hertogelijke dienaar. Te
rug naar nummer 3.
Een sprong over de gracht naar 12.
Het ijs houdt nog niet. Van het begin af aan
beginnen.
Het is niet gemakkelijk om over de dikke muur
te komen. Van volgende worp 1 punt aftrekken.
Verkleed als spook gaat 't goed. Oprukken
naar nummer 20.
Maar... de gevangenbewaarder trekt het doek
weg en is onverbiddellijk. In de cel wachten tot
een andere ridder nummer vier gooit.
Een vluchtkans nu snel naar 23!
24.
25.
30.
34.
43.
45.
48.
51.
53.
Hoera - de schildwacht van de hertog gaat
knock-out. Oprukken naar 26.
De poort van de burcht is gesloten. Buitenom
dus. Bij de volgende gooi twee punten optellen.
Oeiiii... het spook van de burcht doet schrikken.
Terug naar 26.
„Pas op... sneeuwlawines vallen van het dak.„",
schreeuwt de uil. Vlug naar nummer 36.
Door lawine getroffen. Eén beurt overslaan.
De weerhaan breekt onder het gewicht van een
van de ridders. Vlug doorspringen naar nummer
42.
Ai, ai, ai... midden in het wildbraat gesprongen.
Terug naar 40.
De wijzers van het uurwerk van de burcht gaan
maar heel langzaam. By de volgende worp 1 af
trekken.
Een flinke sprong van de kerstboom op de to
ren. Naar nummer 50.
„Kom, ik zal je met het touw helpen," roept de
prinses. Hup naar 52.
Nu wordt het spannend. Wie nu het eerst een 2
gooit heeft het duel met de hertog Haribart de
Wrede gewonnen, hy kan de prinses bevryden-
en de beloning In ontvangst nemen.
<0PIB>s^
7
1