Vrijdag
avond 'n
klinkend
protest
Duitse brouwerijen hopen op
meer dorst Duitse jongeren
Programma voor mannen
met niet alleen maar sex
Onrendabele
spoorlijnen
Tom Poes I
en de
Mob-
beweging
„Wij worden gediscrimineerd"
zegt dirigent Van Otterloo
Vanavond eerste „Adam" op tv
programmaos
Nieuwe basis
Eergevoel
Klassering
Redelijkheid
Andere markt
Offensief
Noord v iet namees
loopt over
MARTEN
TOONDER
STRIP
„Snoetje"
DONDERDAG 15 JANUARI 1970
RESIDENTIE ORKEST
UIT ONTE VREDENHEID
WASSENAAR Dr. Marga Klompé, Nederlands meest geplaagde minister,
krijgt vrijdagavond opnieuw een protestactie te verwerken. Onder leiding van
Willem van Otterloo geet't liet Residentie Orkest een demonstratief concert voor
de Haagse burgerij in het Congresgebouw, waarvoor het initiatief is uitgegaan
san het gemeentebestuur.
Den Haag wil met deze actie protesteren tegen hel door minister Klompé over
genomen advies van de commissie Scholten om het Concertgebouworkest de
status van Nationaal Orkest met naar schatting dertig procent meer salaris te
geven. Het Residentie Orkest verliest zijn huidige positie en wordt op één hoop
geveegd met de provinciale orkesten.
Dirigent Willem van Otterloo, van na
ture allerminst een protestfiguur, laat
er geen twijfel over bestaan dat hij dit
besluit in hoge mate discriminerend
voor zijn orkest vindt. Waar hij het
swaarst aan tilt, is de toenemende
nivellering die door deze maatregel in
het Nederlandse orkestenbestel ont
staat.
,,Ik geef toe" zegt hij, „dat het Con
certgebouworkest nog altijd het mooi
ste orkest in ons land is, maar het is
niet meer wat het vroeger was. De
roem is aan het tanen. Eerlijk gezegd
zie ik dan ook niet in waarom het Con
certgebouworkest zo aanzienlijk veel
hoger gehonoreerd moet worden. Het
Residentie Orkest kan eveneens een
stel fantastische recensies over de toer-
nees in de Verenigde Staten op tafel
leggen.
Bovendien is er een commissie be
noemd die een nieuwe basis voor het
orkestenbestel moet zien te vinden.
Waarom dan. vooruitlopend op die con
clusies, dergelijke maatregelen moeten
worden genomen, is me volmaakt onbe
grijpelijk.
Wij hebben indertijd voorgesteld de
orkesten in de drie grote steden (Con
certgebouworkest, Residentie Orkest en
Rotterdams Philharmonisch Orkest)
dezelfde salarissen te geven. Ze zijn
dan in staat de beste musici aan te trek
ken en een onderlinge uitwisseling van
programma's te bevorderen. Komt Rot
terdam met een bijzonder programma
dan moet dat ook in Amsterdam en
Den Haag gehoord kunnen worden. Door
die uitwisseling wordt bovendien werk
bespaard. Denk in dit verband aan de
enorme voorbereidingstijd van actuele
composities. Door de drie westelijke or
kesten gelijk te trekken, kun je een wer
kelijk cultuurbeleid realiseren. Wat nu
is gedaan is geen cultuurbeleid maar
een statusbeleid.
Willem van Otterloo,
thuis in Wassenaar:
..Kwaliteit moet ge
honoreerd worden".
„Het is een energiedodend principe
om alles gelijk te schakelen. Dat is
noch in het zakenleven, noch in de
sport gebruikelijk. Als de spelers van
Ajax of Feijenoord net zo betaald zou
den worden als in een provincieclub zak
het niveau. Dan komt ook het publiek
niet meer en ben je nergens meer. Kwa
liteit moet gehonoreerd wo:rden.
„Als je met uitzondering van het Con
certgebouworkest alle andere Neder
landse orkesten gelijk gaat schakelen,
zoals nu moet gaan gebeuren, gaat bij
de musici in de provincie het eerge
voel onherroepelijk verloren om in een
groter en beter orkest in het westen te
gaan werken. Allerlei praktische rede
nen werken dat nog in de hand: in de
provincie is het levensonderhoud goed
koper en je krijgt er gemakkelijker
een huis en leerlingen. Op die manier
blijven musici die heel goed spelen,
maar net het laatste tikkeltje eerzucht
missen, in de provincie hangen".
Als er van een klassering wordt uit
gegaan, zou de commissie-Scholten re
delijker gehandeld hebben door het con
certgebouworkest in klasse 1 onder te
brengen, het Residentie Orkest en het
Rotterdams Philharmonisch Orkest in
klasse 2 en de overige orkesten in klas
se 3. Ik vind dat het Rotterdamse orkest
die positie ook zonder meer toekomt,
omdat het de laatste jaren enorm naar
voren is gekomen", aldus Willem van
Otterloo.
BONN Duitse jongelui die kien.
gis en bij de tijd zijn, behoren bier tc
drinken.
Tenminste dat beweren de bier
brouwerijen, waarvan er in Wesl-
Duitsland zo ongeveer tweeduizend aan
de kost moeten komen. Zij presente
ren sinds kort bier als de eerlijke, pit
tige, eigentijdse drank die past bij
snelle jongens en wilde meisjes. Proost
Joyce, daar ga je!
Al is na de oorlog ook Duitsland aan
getast door de frisdranken en de cola,
bier is er nog steeds de nationale
drank. Van 1950 tot 1964 werd het zelfs
steeds nationaler. In het begin van die
periode dronk onze oosterbuurman (ge
rekend per hoofd van de bevolking)
slechts 35 liter bier per jaar. De curve
steeg evenwel gestadig en in het jaar
1964 had de Westduitser het tot 122 li
ter gebracht.
Sindsdien echter verloopt de biercur
ve veel vlakker, bijna horizontaal. In
vijf jaren kon onze oosterbuurman zijn
bierprestaties nog maar met 6 liter op
voeren tot 128 liter.
Dit nu verdriet de Duitse brouwers
die het schrikbeeld voor ogen zien van
een „verzadigde markt Gelukkig is
er nog een uitgestrekt terrein te ver
overen: de Westduitse jongemannen en
vrouwen, die nu zijn aan de cola's en
de vruchtensapjes.
Marktverspieders brachten de brou
wers aanvankelijk slecht nieuws: de
jonge generatie, zo bleek uit opinipei-
lingen, beschouwt bier als een drank
voor buikige oude lieden, die plompe
conversatie uitslaan rond de stamtafel.
Kort gezegd: „bier maakt dik en dom".
Tegen dit „image" zijn de brouwers
nu te velde getrokken met een collec
tieve popart-advertentiecampagne.
Bier, zo wordt daarin gemeld, is
„eerlijk, echt en goed". Bier heeft
..whoemm", en wat „whoemm" is
weet immers iedere jongen die bij de
tijd is. Slecht voor de lijn! „Ouwewij -
venpraatjes!" Weg met die „slappe
parties" waar „suikerwater" wordt ge
dronken. Cheers, vrienden!
De bierstrategen presteren het zelfs
om het symbool van oerduits conserva
tisme aan te prijzen als tienerbevlie
ging: de kolossale bierpul in de vorm
van een laars, die op „laarsparties"
moet rondgaan van de een naar de an
der....
Deze blijde gersteboodschap wordt
verkondigd in tienertijdschriften en hit
programma's van commerciële radio
stations.
Sommige brouwerijen opereren ook
op eigen houtje, bijv. met advertenties
waarin een welgebouwd meisje een
koel glas bier tegen de navel drukt en
je toeknipoogt: Met bier kan van alles
gebeuren
Weer een andere brouwerij slingert
binnenkort alleen maar om 's te prohe
ren twintigduizend gekleurde bierflesjes
op de markt: zilver, goud en allerlei
poparttinten.
De uitwerking van dit offensief op de
jeugdige kelen valt nog niet te beoorde
len. Reeds staan de frisdrankenfabri
kanten voor de tegenaanval gereed,
maar wat wil dat suikerwater beginnen
...tegen whoemm...?
Aan de redelijkheid van dit betoog
kan moeilijk worden voorbij gegaan.
Het staat ook voor ons als een paal bo
ven water dat het kwaliteitsverschil
tussen het Concertgebouworkest en het
Residentie Orkest aanzienlijk kleiner
is dan tussen het Residentie Orkest en
het Frysk Orkest. Bovendien komt de
maatregel voor het Residentie Orkest
het hardst aan. In de huidige situatie
is het namelijk zo dat het Concertge
bouworkest twintig procent meer sala
ris krijgt en het Residentie Orkest met
tien procent meer boven de andere or
kesten uitsteekt.
Wat Van Otterloo door de voorge
stelde nivellering dan ook terecht vreest,
is dat er aanzienlijk minder belangstel
ling bij de goede musici zal ontstaan
om bij het Residentie Orkest te gaan
solliciteren. En dat is bij de huidige
schaarste aan strijkers een fatale rem
op de ontwikkeling. Het Concertgebouw
orkest komt in dat opzicht op rozen te
zitten. Op het protestconcert vrijdag
avond in het Congresgebouw, waar
werken van Grieg, Beethoven en Ravel
worden uitgevoerd, zal burgemeester
Marijnen daar in zijn toespraak zonder
twijfel nog eens duidelijk de aandacht
op vestigen.
SAIGON De chef-staf van de
Noordvietnamese Tweede divisie in
Zuid-Vietnam, kolonel Dang Ngoc Toa,
is overgelopen naar Zuid-Vietnam.
Hij meldde zich bij een eenheid van
de Zuidvietnamese regionale militie
in de provincie Quang Nam bij Da
Nang.
„Adam. een programma voor man
nen" Zo staat het in alle omroepbla
den voor hedenavond aangekon
digd.
Het is een Tros-produktie en hel
gaat de lucht in om half tien.
„Ha, ha. kijk, kijk zo zo zul
len veel heren der schepping mis
schien zachtjes gniffelend voor zich
heen gezegd hebben. D'r wordt
toch nog eens wat voor ons gedaan."
Misschien hebben zij daarbij wel
visioenen gehad van grote platen of
films van de mooiste zichzelf letter
lijk blootgevende dames. Zo in de
geest van de Lach of ettelijke ni
veaus hoger Playboy. En omdat
dat nog al wat wil zeggen leek een
gesprekje met de producers en sa
menstellers van Adam geen overbo
dige luxe.
Cees deai Daas (34) en Lex de Rooi
(30). Gezeten achter een boterham
metje kaas en een monstrueus gro
te uitsmijter vertellen zij.
Lex de Rooi: „Ik interesseer me
al jaren voor mannen. Zij vormen
een achtergebleven gebied. Zij hebben
dan wel hun auto, ja, maar vérder
niets. De kleding? Mannen zijn altijd
grijs. Wat dat betreft zijn ze nog
lang niet geëmancipeerd. Nu begint
het een beetje te komen. Bovendien
is er een groeiende vraag naar man
nenbladen. De mode en de cosmeti
ca storten zich op de man en hij
krijgt zodoende een heel eigen cul
tuur. Die gaan wij volgen".
Dat gebeurt in „Adam". Een pro
gramma dat is samengesteld vol
gens de DIG-formule. Daarbij staal
DIG voor Dynamisch, Intelligent en
Glamorous. Uren en uren is er door
een team brainstonners gepraat, ge
wikt en gewogen. Nu is de vorm ge
vonden: een programma van vijftig
minuten, bestaande uit onderdelen
die ieder niet langer dan vijf minu
ten duren. „Dat komt de kijkdicht
heid ten goede", zegt Cees den Daas.
„Als er nu iets inzit dat de mensen
niet leuk vinden dan weten ze ten
minste dat er na vijf minuten iets
anders komt. Maak je langere pro
gramma-onderdelen dan bestaat het
gevaar dat een deel van de kijkers
wegloopt".
Wat komt nu in zo'n eerste pro
gramma? „Van alles" zeggen Lex
en Cees, en elkaar steeds aanvul
lend sommen zij op: een kijkje ach-
6798 Heer Bommel staarde enige tijd
peinzend naar Rep, die onrustig om hem
heen danste. Het was duidelijk, dat hij
de woorden van het ventje trachtte te
verwerken, en dat scheen te lukken want
er verscheen een milde glimlach op zijn
gelaat.
„Ach ja." sprak hij. „Beweging is goed.
Te veel zitten geeft vetzucht, zei mijn
goede vader altijd, en daai heb ik mij
aan gehouden, vandaar mijn uitstekende
conditie. Een mob noem je dat, hè? Al
leraardigst. Ja. ja. ik ben een mob. Altijd
in de weer, als het niet met het lichaam
is, dan is het wel met de geest. Maar ik
begrijp nog niet, wat je met die gevaren
bedoelt. Wat is een stab?"
„Weet u dat niet?" vroeg Rep ver
baasd. „Een stab is een mob, die ver
grond is. De tweede groeistoot. Dat is erg,
hoor. Daarom heb ik een luchtpijl ge
maakt, want ik wil geen stab worden."
Deze mededelingen waren toch te veel
voor heer Ollie. Hij zweeg verward, en in
de intredende stilte werd nu het geritsel
van naderende voetstappen hoorbaar.
Het was professor Prlwytzkofsky, die de
voetsporen van Rep vanaf de vuurpijl
gevolgd was en met behulp van een loep
het toneeltje naderde. Zodoende kreeg
hij het op en neer springende kereltje on
der zijn vergrootglas en hij hield verrast
halt.
„Praw!" mompelde hij na een ogen
blik van studie. „Hier hebben wij hem.
Een gans nerveuzer verschijning, met fe
nomeen-aardige trekken. Een labieler ka
rakter, zo te zien: onderhavig aan grote
spanningen en van histerischer aan-
lage
PIERRE HUYSKENS. die sa
men met Marja Wilderink
..Adam" zal presenteren.
ter de schermen bij het opnemen
van de laatste James Bond-film, een
interview met een Italiaanse auto
carrosseriebouwer, een filmpje waar
in de schilder Salvador Dali een ver
handeling houdt over het karkas en
de proporties van Ursula Andress",
de rubriek „Ouwe-Jongens-onder-El-
kaar", waarin de eerste maal een
kijkje wordt genomen bij een grote
visclub in Groningen, sport, verte
genwoordigd door de voetballer-za
kenman Theo van Duivenbode,
auto's, een interview met Charles
Aznavour, de zakenlunch en het com
mentaar erop van een cardioloog en
alles wat zich nog aandient.
En de sex? Lex de Rooi: „We heb
ben een geweldig meisje uit Voor
burg, Marja Wilderink. We noemen
haar Snoetje. Ze was al ontdekt
hoor, maar we hebben haar nieuw
leven ingeblazen.
Ze gaat naast Pierre Huyskens,
die het programma presenteert, op
treden als een soort hulppresenta
trice. Niet bloot. Ook niet in van die
lange Chinese rokken. Nee, uiterst
sexy gekleed. Je weet wel, korte rok
ken, lange laarzen. Dat is alle sex
die erin komt. We hebben genoeg
ander materiaal. O jé dat is geen
punt. Maar de sex zal zich moe
ten ontwikkelen. Het is voor de tele
visie nog altijd een hachelijke zaak.
Bovendien: sex is niet alleen maar
bloot."
•Cees den Daas: „We hebben een
TELEVISIE
NEDERLAND I
18.45 NOS: Kleur: Fabeltjeskrant.
18.55 NOS: Journaal.
19.04 VPRO: Kleur: De Wand. kor
te Nederlandse film van W.K.
v.d. Velde.
19.30 De Zuid Kamcroense Twisten
1602.
20.00 NOS: Journaal.
20.20 VPRO: AOS. Japanse teken
film.
20.30 Lepra, een volstrekt overbodi
ge ziekte, filmreportagc.
21.30 Duck Soup, film van de Marx
Brothers.
22.10 De heerlijkste middag van het
jaar, eenakter van John Guare.
22.30 NOS: Journaal.
22.35-23.05 TELEAC: Bij leven en
welzijn - les 1 (herh.).
NEDERLAND II
18.45 NOS: Kleur: Fabeltjeskrant.
18.55 NOS: Journaal.
19.04 NOS: Scala: informatief pro
gramma.
19.30 Van gewent tot gewest.
tijdje terug een proefprogramma ge
maakt. Daarin hadden we een film
pje over een striptease-school. Maar
dat was voor de programmaleiding
niet acceptabel. Dat vonden ze plat
vloers. Wij niet. Maar dat is trou
wens toch erg moeilijk. Het is nou
eenmaal de politiek van de TROS
om programma's te maken die in
het goede keelgat schieten. Geen con
troversiële dingen. En dat werkt wel
eens frustrerend, maar dat weet je
gewoon als je bij die omroep werkt.
Daar hou je je aan."
„Adam" is in de eerste plaats be
doeld als een luchtig programma met
een sfeertje waarbij de man zich
lekker, gewoon lekker voelt. „Hij
moet voor het scherm het gevoel krij
gen van: Verrek, zat ik daar maai
bij", vertelt Cees den Daas, die
evanals Lex de Rooi van mening is
dat er wel degelijk behoefte aan een
programma alleen voor mannen is.
..Toen ik nog bij de AVRO werkte
heb ik een uitgebreid onderzoek in
gesteld naar die behoefte" ,zegt Lex
de Rooi. „En daaruit bleek ook dat
de Nederlandse mannen, net als de
Duitsers en de Fransen, erg geïnte
resseerd zijn in een programma of
en tijdschrift voor zichzelf met sport
techniek, informatie en dergelijke."
„Sex heeft daar een natuurlijke
functie in, maar is niet overheer
send. Trouwens als we nu met een
toestand a la Phil Bloom zouden ko
men, zou niemand weten wat hij
ermee aan moest.
Het gesprek is voorbij. De voorbe
reidingen voor Adam nog niet. Die
gaan tot op het laatste moment door.
Want Lex de Rooi en Cees den
Daas willen met hun programma di
rect in de roos schieten. Zij willen
de man van vandaag een zo goed mo
gelijke eigen uitzending aanbieden.
En daar kan die man alleen maar
verheugd over zijn.
In de tv-rubriek „Van gewest tol
gewest" (Nederland 2, half acht) zal
vanavond aandacht worden besteed
aan het vooral voor Gelderland be
langrijke onderwerp van de onrenda
bele spoorlijnen.
20.00 NOS: Journaal.
20.20 TROS-Toto.
20.40 Kleur: De dief van Washing
ton, film.
21.30 Adam, een programma alleen
voor mannen.
22.20 CVK IKOR/RKK: Christenen
in Latijns-Amerika (dl.3), docu
mentaire.
22.50-22.55 NOS: Journaal.
DUITSLAND I
(Reg. progr.: NDR: 18.00 Docu
ment. progr. 18.30 Actualiteiten
18.45 KI.: Zandmannetje. 18.55 Reg.
kron. 19.26 Kl.: Die Kramer, film.
19.59 Progr.overz. WDR: 10.20-10.45
Schooltelevisie. 18.00 K1.: Lieber
Onkel Bill, film. 18.30 KL: Voor de
kleuters. 18.40 Hier und Heute en
Nws. 19.20 KL: Colomba, TV-spel).
20.00 Journ. en weerber. 20.15 KL:
Von Mausen und Menschen, TV-
spel. 21.55 KL: Filmrep. 22.40 Journ
comment, en weerbér. 23.00 Podium
discussie. 23.45 Journ.
DUITSLAND II
18.05 Actualiteiten en muz. 18.40
Ich und Paris, film. 19.10 Angst,
klein TV-spel. 19.45 Nws., actuali
teiten en weerber. 10.15 KL: Der
golden Schuss, intern, show. Aansl.
Nws. in het kort. 21.45 Informatie
en meningen uit econ. leven. 22.30
Nws., weerber. en weerber. voor
wintersp.
TELEVISIE
NOS NOT: 10.45-12.00 schooltele
visie.
DUITSLAND I
10.00 Nws. 10.05 Journ. van gister
avond. 10.30 Inform, en meningen
uit econom. leven. 11.15 Die könig-
liche Familie, rep. 12.50 Intern, pers
overzicht. 13.00-13.30 Journ. 16.35
Nws. 16.40 KL: Voor de kinderen.
16.45 KL: Voor de kinderen. 17.15
KL: Document, progr. 17.20 KL: Bot-
schafter des guten Willens, film
17.55-18.00 Nws.
DUITSLAND II
16.55 Taalcursus Duits (herh).
17.25 Weerber. voor wintersp. 17.30
Nws. en weerber. 17.35 Sportprogr.
RADIO
HILVERSUM I
AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend
gymnastiek. 7.20 Lichte grammo-
foonmuziek (8.0d Nws.; 8.11 Radio
journaal; 8.30 De Groenteman).
NOS: 9.00 Internationaal Spectrum:
oude en klassieke muziek (opn).
AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10.10
Arbeidsvitaminen (gr.) (11.00-11.02
Nieuws). 11.30 Stereo: viool en
piano: klassieke muz. 11.55 Beurs
berichten. NOS: 12.00 Blik op de
wereld: een populair programma
over ontwikkelingshulp. Overheids
voorlichting: 12.30 Uitzending voor
de landbouw. NOS: 12.40 Lichte
grammofoonmuziek. 12.50 Recht en
slecht, praatje. 13.00 Nieuws. VARA:
13.11 Actualiteiten. 13.20 S ereo:
klassieke orkestmuziek (gr). NOS:
14.00 Stereo: Lichte grar.vw.».. >on-
muziek. 14.30 Van je buren moet je
't maar hebben: radiowedstrijd tus
sen Nederlandse en Belgische mi
crokorfbalteams. 15.00 Stereo: As
pecten van de kamermuziek. 15.45
foerismo: toeristische nion.Hiir
uit binnen- en buitenland. VPRO:
16.00 VPRO-Vrijdag: gevarieerd pro
gramma (16.00 Nieuws: 17.55 Mede
delingen; 18.00 Nieuws; 18.20 Uitzen
ding De Vrije Gedachte; 19.30 Nws).
VARA: 21.00 Stereo: Omroeporkesl
slagwerkensemble en solist: semi-
klassieke en moderne muziek. 22.30
Nieuws. 22.40 Mededelingen. 22.45
Actualiteiten. 22.55 S preo* Prettig
weekend: licht gevarieerd olaten-
nrogramma. 23.55-24 00 Nieuws.
HILVERSUM 11
KRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Het leven
de woord. 7.16 Stereo: Badinerie:
klassieke en semi-klassieke muziek
(gr). 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de huis
vrouw (9.00-9.10 Gymnastiek voor
de huisvrouw). 9.40 Schoolradio.
10.00 Stereo: Aubade: klassieke or
kestmuziek (gr). 11.00 Nieuws. 11.03
Voor de zieken. 11.55 Mededelin
gen. 12.00 Stereo: Van twaalf tot
twee, gevarieerd programma (12.22
Wij van het land; 12.26 Mededelin
gen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30
Nieuws; 12.41 Actualiteiten; 13.00-
13.05 Raden maar...). 14.05 School
radio. 14.30 Stereo: Jazzmuz. (opn).
TROS: 14.45 Stereo: Concert a la
carte: verzoekplatenprogramma van
operette-melodieën. 16.00 Nieuws.
16.03 Disco-drive-in: de showbusiness
op de korrel genomen. 17.00 Uit de
pers. 17.15 Sportkompas. 17.45 Ac
tualiteiten. NCRV: 18.00 Stereo: Lich
te koorzang, (opn). 18.19 Uitzending
van de Anti Revolutionaire Partij.
18.30 Nieuws. 18.41 Actualiteiten.
19.00 Verslag van het Hoogoven
schaaktoernooi in Wijk aan Zee.
19.03 Wereldpanorama. 19.10 Vee!
gevraagde gewijde muziek (gr.)
19.40 Wijd als de wereld: wekelijk
se internationale oriëntatie in kerk.
zending en oecumene. 19.50 Zingen
met Cecilia: volksmuziek. 20.05 Op
het weekend af: licht platenpro-
gramma. 21.35 Het gelach uit het
heelal, hoorspel. TROS: 22.00 Ste
reo: Iene miene muze: nieuws over
underground en westcoast music.
22.30 Nieuws. 22.40 Tsjies plies:
Echt amusementsprogramma 23.15
Stereo: Toontje later: licht platen-
progr. 23.45 Actualiteiten. 23.55-24.00
Nieuws.
HILVERSUM III
VARA: 9.00 Nieuws. 9.02 De Eddy
Becker Show. (10.00 Nieuws). NOS:
11.00 Nieuws. 11.03 De Felix Meur-
ders Show. VPRO: 12.00 Nieuws.
12.03 Top-dertig. (13.00 Nieuws).
TROS: 14.00 Nieuws. 14.03 Lynx
(of Los). AVRO: 15.00 Nieuws. 15.03
Muziek boetiek: licht gevarieerd
muziekprogramma (16.00 Nieuws).
17.00 Nieuws. 17.02 Radiojournaal.
17.05-18.00 Zingende bougie: geva
rieerd platenprogramma voor auto
mobilisten.