,Zware" films op Cinemanifestatie Vanavond televisiespel naar roman van Rolf Zangspel op teksten van Bre Er uitzien als een hef meisje, zich gedragen als een echte vrouw, denken als een man en als een paard werken - dat is succesformule voor: 1) Blaiberg's tweede hart deed het helemaal niet zo best dichtbundel begreep het „BERLINER ANTIGONE" Tom Poes en de Mob- beweging 'luster van programmaos Amerikaans UIT DE KERKEN Volgeboekt Neger werd door behandeling in ziekenhuis tijdelijk blank: eis tot betaling MARTEN TOONDER STRIP VRIJDAG 30 JANUARI 1970 VROUW NAAR DE TOP adjunct-directeur is een blonde vrouw met lichtblauwe ogen. Ze schenkt koffie met een slanke hand en re slaat haar benen bevallig onder haar bureau over elkaar. Even later zegt ze zeer zakelijk: Dertig seconden recla me vóór of na het nieuws van acht uur kost ruim tien milleen toch is televi sie een goedkoop reclamemedium in Nederland, als je ziet wie je bereikt goedkoper dan de damesbladen Voor Susanne Lecointre geldt de Amerikaanse uitspraak: Als een vrouw de top wil bereikenmoet ze er uitzien als een lief meisje, zich gedragen als een echte vrouw, denken als een man en werken als een paard. Susanne Lecointre zit aan de top, sinds ze ruim een half jaar geleden be noemd werd tot adjunct-directeur van Walter ,f. Thompson in Amsterdam, 'a werelds grootste reclamebureau, met de hoofdzetel in New York en twee ënvijftig nederzettingen in zevenen twintig landen. „Die getallen kunnen met de dag veranderen en groter wor den, dat is niet overdreven", zegt ze. Wie nu zegt: „Susanne Lecointre? Dat is toch dat meisje uit Bergen op Zoom, dat ien jaar geleden die gedichten bundel „Van Zelf Sprekend" publiceer de?" die zit er niet naast. Het is de zelfde Susanne. Wie niet naar haar functie, maar naar haar berpep vraagt, die hoort: ..Copywriter voor advertenties, en dat blijf ik ook". Waarom komt een honderd en vijf jaar oud Amerikaans reclamebureau naar Nederland? Hebben we dan niet genoeg eigen Nederlandse reclamebu reaus? Susanne Lecointre: „Zoals u weet staat de wieg van de reclame in Ameri ka en de laatste tien jaar is bijna ieder groot Amerikaans reclamebureau, dat zichzelf respecteert, naar Europa geko men. In Amsterdam zitten er een st.uk of zes, zeven. Ja met veel Nederlandse cliënten, die komen op onze duidelijke Amerikaanse structuur af". Duidelijk Amerikaans, jawel, dat zie je meteen bij het binnenkomen van het gloednieuwe gebouw aan de Am sterdamse YVibautstraat, waar nu hon derd en dertig mensen werken en waar er meer komen. Allemaal kleine kamertjes met glazen deuren, allemaal efficiency, allemaal weloverwogen uitgedokterd en binnen handbereik. Een Nederlandse directie met zes Engelse en Amerikaanse ont- met zes Tngelse en Amerikaanse ont werpers en de rest: wederom vaderlan ders. „Meer dan de helft van mijn werk als copy-writer (tekst-schrijver, als ik het een tikkeltje onjuist mag vertalen) bestaat, uit het schrijven van televisie reclame", zegt Susanne Lecointre. En dan komt weer iets „duidelijk Amerikaans" om de hoek kijken. Wan neer men denkt een goed gezicht voor een reclamefilmpje te hebben, dan moeten er proefopnamen gemaakt wor den en dat is duur. Maar in het gebouvV bij Susanne Lecointre heeft men een gesloten tv-circuit; daar wordt de man of vrouw even voor de camera's gezet en men kan zien wat hij of zij „doet". En de cliënt krijgt er zijn reclamefilm op een gewoon tv-beeld voorgeschoteld om te zien of hij het er mee eens is. „Dat is eerlijker dan op een groot scherm", zegt de adjunct-directeur. Heeft u al die winkelende dames wel eens op uw buis gezien, die het zo fijn vinden dat C;roma niet spat en lekker bruin bakt en zo? Werk van Susanne Lecointre. „Wij brachten echte televisie voor het eerst in de reclame", zegt ze. „Geen geënsceneerde gesprekken, ge woon dames, die winkelden in Amstel veen. Wat je ensceneert werkt soms te gen je; hier is gebleken dat eerlijkheid goed werkt". En die Seven Up-films die het over UTRECHT Zonder startmoeilijkhe- Icn is de cinemanifestatie '70 gisteren In de hoogste versnelling zijn tweede dag ingegaan. De nauwkeurig geplande pendeldienst tussen Utrecht en Eindho ven liep gesmeerd (de films die achter elkaar in beide steden worden getoond, gaan met een speciaal vliegtuig heen en weer) en de eerste buitenlandse gasten zijn na hun bliksembezoek al weer verdwenen. Het programma zelf was gisteren re delijk zwaar te noemen. Zo keken we naar „Het Adelsnest" van de Moskouse cineast Mikhail Konchalosky. Het in mooie tinten gehulde verhaal kan wor den beschouwd als van de hand van een soort Russische Couperus. In zijn eigen land heeft de in 1966 op het fes tival van Venetië bekroonde regisseur al een jaar of vijf ernstige moeilijkhe den met de autoriteiten, om helemaal eerlijk te zijn: die conflicten waren aan deze romantische film bepaald niet af te zien. Wel was de verwantschap op merkelijk die er tussen deze Rus en zijn Zweedse collega Bo Widerberg moet bestaan. Interessant Een film die ook een zware zit ople verde, was de alleszins interessante Eu ropese première van de Amerikaanse filmer Boeticher, getiteld „A time for dying" (Een tijd om te sterven). Het kritisch in zijn voegen gekomen werk zet zich ernstig af op het klassie ke patroon van een degelijke western, die in staat Arizona werd opgenomen. Zelf heeft Boeticher eens gezegd dat hij weigert iets anders te maken dan een simpele filmvertelling. Binnen die eenvoud weet hij echter een surplus aan krachten op te roepen. Nogal omstreden bleek vervolgens de film „The fall" uit te vallen. De Brit Ned. Herv. Kerk Beroepen: te Gieten en te Onze Lieve Vrouweparochie L. Oosthoek, kandidaat te Utrecht; te Bergschenhoek (toez.): G. J. Wisgerhof te Daarle; te Arnhem: C. A. Korevaar te Rotterdam; te Eder- een: H. A. van Slooten te Nijkerk; te Kats, Wilhelminadorp en te Heerewaar den: L. Oosthoek, kandidaat te Utrecht. Bedankt: voor Alblasserdam: H. P. Swets te Lunteren; voor De Bilt: H. H. Tulp te Eindhoven. Peter Whitehead maakte er een soort eenmansprodukt van Hij schreef het scenario, bediende de camera, hield de montage onder zich en speelde 'zelf de belangrijkste rol. Bovendien compo neerde hij een deel van de achtergrond- muiek. De film toont een zwerftocht van een man die in het rumoer van de Amerikaanse samenleving vol geweld- dadighedeh op ziek is naar zichzelf. Aanvankelijk was de film bedoeld als 'n documentaire, de spelelementen slopen er pas later in. En bekend vooral is de stelling geworden die Whitehead na het gereed komen van zijn film poneerde. Hij zei toen: „Nu ik mijn eigen film heb gezien, ben ik er van overtuigd dat ik Amerika zoy opblazen indien ik daartoe de kans kreeg". De adjunct-directeur van Ame- rika's grootste reclamebureau, achter haar bureau: Susanne Le cointre in Amsterdam. dorst lessen hebben? Werk van Susanne Lecointre. En de Leverszeep produkten? Werk van Susanne. En de Moccona? Werk van Susanne. En de filmpjes over het Algemeen Handelsblad? Inder daad: Susanne. Ik wil weten, wat het nu zo'n beetje kost, dat reclame maken op het tv- scherm. Susanne Lecointre zegt: „Het ma ken van een reclamefilmpje van dertig seconden kost pussen de tien en dertig mille. Daarbij komen de kosten voor het uitzenden. Op het eerste net of na het nieuws van acht uur zjjn die kosten 10.500 gulden, op het tweede net voor ol' na zeven uur is dat achttienhonderd gulden. Dat scheelt dus nogal wal". Wanneer ik nu vandaag bij Susanne Lecointre als nieuwe cliënt naar binnen stap, wanneer kan ik dan mijn recla meboodschap in de huiskamers krijgen? „Zeker niet voor het najaar", antwoordt ze. „De aanvragen voor tv-reclames is vijf keer zo groot als de beschikbare zendtijd voor die reclame". Hel maken van een reclamefilmpje duurt weken, hoor ik en tachtig procent van die filmpjes wordt door Waller Thompson in Engeland gemaakt. En waarom? „Omdat daar een filmtraditie bestaat en omdat je daar een enorm arsenaal aan goede acteurs en actrices hebt. die voor de Nederlandse kijker een nieuw gezicht hebben", is het antwoord. Het geluid wordt dan weer in ons land gemaakt en ook stemmen krijgen is niet eenvoudig. „Wij geloven", zegt Susanne Lecointre, „dat in heel Neder land vijf of zes mannen en vrouwen zijn, die alles met hun stem kunnen doen. Dat is niet veel". Via kindergedichtjes in kranten en interviews, via drie jaar bij reclamebu reau Van Maanen, nu acht jaar bij Walter Thompson en sinds een half jaar d*r adjunct-directeur, ziedaar in telegramstijl de carrière van Susanne Lecointre. „Wat is het werk van een dichter", peinst ze hardop. ..Het elimineren van dingen, het comprimeren, in kort bestek iets uitleggen. Dat is precies wat de co py-writer doet voor een advertentie. Daarom zit ik ook niet toevallig In dit vak". In een vraaggesprek met het Ita liaanse damesblad „Bellczza". heeft Eileen Blaiberg verteld, dat het „tweede hart" van haar echtgenoot lang niet zo goed heeft gewerkt als destijds verhalen suggereerden. Van de 595 dagen dat hij met een ge- transplaneerd hart'heeft geleefd, heeft Philip Biaiberg er 248 in het Groote- Schuurziekenhuis gelegen, waar hij te gen de dood vocht, aldus mevrouw Blaiberg. Van de dagen, dat hij thuis geweest is. heeft hij er 95 in bed door gebracht. „Hij kon opstaan dank zij de pillen 32 tot 100 per dag die hij nam". Eileen Blaiberg vertelde, dat haar man een dubbel leven moest leiden. „Officieel maakt hij het goed: hij had een opmerkelijk goede eetlust, hij speelde rugby en stak vol leven. De waarheid was echter anders: van negen uur 's morgens tot vijf uur 's middags was het een en al ellende voor mijn man, in welke tijd hij slechts uit bed kwam om zich te scheren, te douchen en aan te kleden". „Waarom leidde Blaiberg een dubbel leven, dat bij zoveel andere hartpatiën ten hoop wekte?" zo werd mevrouw Blaiberg gevraagd. Volgens Bellezza, had zij daarop geantwoord, dat Blaiberg geroken had dat er geld te verdienen was voor ie mand, die met een getransplanteerd hart nog in leven was. Het was zijn wraak op het leven. Hij gaf interviews weg en liet zich fotograferen voor geld. Hij schreef boeken en artikelen voor tijdschriften en gaf zijn vroujv de raad hetzelfde, te doen. Hij had mevrouw Blaiberg gezegd^ ..AJs ik er niet meer ben, zul je het nódig hebben". CLEVELAND James Finley, een neger-veteraan van de Amerikaanse luchtmacht, beweert dat hij in 1964 vol ledig van huidskleur is veranderd na een behandeling van een maagzweer in het Veteranenziekenhuis in Cleveland. De 33-jarige Finley zegt, dat binnen twee dagen nadat hij een verdovend middel had moeten innemen, het don kere pigment in zijn huid begon te ver dwijnen. Vandaar ook dat hij van de federale regering een schadevergoeding eist van ongeveer 1.750.000 gulden, een eis die thans door de districtsrechter van Cleveland wordt behafndeld. Finley baseert zijn eis op de noncha lante houding van het ziekenhuisperso neel, dat hem van zijn maagzweer wil de afhelpen. Zijn advocaat. Raymond Basie, zei voor de rechter, dat al het pigment uit de huid en het haar van Finley verdwenen was en dat hij daar door jarenlang een object van medelij den en spot is geweest. De rechtzaak duurt nog voort. Vanavond \an 21.10 tot 22.20 uur via Nederland I presenteert de AVRO-televisie de kijkers ..Berli ner Antigone", het spel van Leo pold Ahlsen naar de gelijknamige novelle van Rolf Hochhuth. In dit t.v.-spel is een duidelijke parallel met Sophocles' tragedie te rug te vinden. De mythologische An tigone, dochter van de Thebaanse kóning Oedipus en van locaste. keerde na vrijwillige ballingschap terug naar Thebe, waar zij tegen het verbod van koning Creon het lijk van haar gesneuvelde broer Polynices wilde begraven, daarmee een goddelijke wet vervullend. An tigone werd opgesloten in een on deraards gewelf, waar zij zelfmoord pleegde. Het sptel van Leopold Ahlsen gaa over Anne Hofmann, die door een Nazi-rechtbank ter dood wordt ver oordeeld omdat zij in de nacht van 20 op 21 mei 1943 in Berlijn het dode lichaam van haar broer, dat voorbe stemd was als studiemateriaal voor de anatomische afdeling van de uni versiteit, heeft gestolen en begra ven. „Zij vervoerde het lijk met me dewerking van vreemdelingen naar een onbekende plaats en maakte hierbij onbeschaamd gebruik van de verduisteringen, de luchtweer-maal- regelen en de algemene verwarring, veroorzaakt door een vijandelijke luchtaanval", zo luidt onder andere de.aanklacht tegen haar. Anne Hof mann zal de doodstraf kunnen ons lopen door te bekennen,, dat zij fout heeft gehandeld. Maar ondanks goedbedoelde adviezen en een grote innerlijke strijd blijft zij zichzelf trouw. Zij heeft immers als een ware Antigone de ongeschreven .wet van haar hart gevolgd. En dat is een hogere wet dan die van de Führer. In de rol van Anne Hotmann ziet en hoort men Donata Höffer. De re gie van deze ZDF-produktie heeft Rainer Wolffhardt. "Van Leopold Ahlsen is bekend, dat hij op 12 januari 1927 in München werd geboren. Reeds tij dens zijn schooltijd, die tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog werd ovèrschadmvd door het feit, dat bij werd ingezet als helper bij de Luchtstrijdkrachten, ontstond zijn eerste dramatisch werk. Na 1945 vol tooide hij in München de studie in de literatuur- en theaterwetenschap pen en in filosofie. Van 1946 tot 1948 was hij als acteur, later als re gisseur werkzaam; onder andere bij het Zuidoostbeierse Stadstheater in Landshut. Vervolgens was hij gedurende tien iaar „reader" bij de hoorspelafde ling van de Beierse Omroep. In 1952 werd in het kader van de „Berliner Festwochen" het spel „Plicht tot de zonde" (Pflicht zur Sünde) voor het eerst opgevoerd en in hetzelfde jaar in München „Tussen dc oevers" (Zwischen den Ufern). In 1954 bracht het Residentietheater in München de première van „Tijd van de wolven" (Wolfszeit). Buitenge woon belangrijk voor Ahlsen was het jaar 1955, toen zijn hoorspel ..Philemon en Baukis" met de „Hoorspelprijs van dc oorlogsblin- den" werd beloond. De toneelbewer king hiervan kreeg de „Gerhart T-Iauptmann Prijs" van het Vrije Volkstoneel in Berlijn toegewezen. Sinds 1960 (het premièrejaar van zijn spel ..Raskolnikoffnaar het boek van Dostojefsky) treedt Ahlsen steeds sterker op de voorgrond als auteur van oorspronkelijke televisie spelen en televisiebewerkingen, waarvan „Berliner Antigone" er een T>olf Hochhuth werd op 1 april 1931 in Eschwege geboren. Hij maakte zijn gymnasiumopleiding niet af en werd boekhandelaar in Marburg, Heidelberg en München, en later „reader" bij een uitgeverij in Gütersloh. De eerste literaire pogingen van Hochhuth dragen zeer sterk autobio grafische trekken (de vertelling „In- ventur" en de roman in brieven „Victoriastraat nr. 4" werden niet uitgegeven). Op 23 februari 1963 werd Hoch- huths toneelstuk „Der Stellvertre- ter" onder regie van Erwin Piscator aan het Vrije Volkstoneel in Berlijn voor de eerste maal opgevoerd. Het werd het grootste succes van een Duits toneelschrijver sinds 1945. Het stuk, dat op indringende wijze de !vraag behandelt waarom de paus in het Derde Rijk gezwegen heeft, bracht in diverse landen een heftige discussie teweeg. Hochhuths tweede spel, in Berlijn gespeeld, was de tragedie „Soldaten" (Soldaten. Nekrolog auf Genf). Hochhuth, die er de voorkeur aan geeft in zijn spelen een kritisch standpunt in te nemen ten aanzien van onze jongste geschiedenis, noemt als zijn voorbeelden Robert Musil en Otto Flake, maar vooral Thomas Mann. In 1962 kreeg hij de Gerhart Hauptmann-Aanmoedigingsprijs. In 1965 verscheen zijn novelle „Berliner Antigone". Hij woont momenteel met vrouw en zoon in Zwitserland. Ongeveer anderhalf jaar geleden werd Nederland overspoeld door een golf van Bredero-manifestaties, als gevolg van de 350ste sterfdag van Gerbrand Adriaansz. Bredero, die 23 augustus 1868 werd herdacht. Vanavond zendt de NCRV een zang spel uit, geschreven door Wil Bar nard, vrij naar het leven en de wer ken van Bredero. De keuze van het zangspel is ter- recht. want de liederen die Bredero schreef hadden een duidelijke func tie. Zij waren allereerst bedoeld als zangteksten en op een enkele uitzon dering na gesèhreven op bestaande melodieën. Het is vooral te danken aan de speurzin van de instrumenta- liste Marijke Ferguson dat van de meeste verzen de corsronkelijk „wij ze" kon worden achterhaald. Door de liederen te plaatsen in een be paalde volgorde, soms in scènes in te lassen, is er een collage ontstaan, waardoor de laatste levensjaren van Bredero min of meer gevolgd kun nen worden. Het zangspel werd ge regisseerd door Johan Wolder Het wordt van 20.48 tot 22 uur uitgezon den via Hilversum 2. TELEVISIE NED.l Kleur: De Fabeltjes- 18.45 NOS: krant. 13.51 STER: Reclame. 18.55 NOS Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 AVRO: Kleur: Doebidoe: show voor de jeugd. 19.55 STER: Reclame. 20.00 NOS: Journaal. '20.15 STER: Reclame. 20.20 AVRO: AVRO's Televizier. 20.30 AVRO's Sportpanorama. 21.10 Berliner Antigone, TV-spel ZDF-produktie). 22.20 Kleur: De Ballade van de Zui derzee, film. 22.45 NOS: Journaal. 22.50-23.20 TELEAC: Van Molecuul tot mens - des 3 (herh.) NEDERLAND 11 18.45 NOS: Kleur: De Fabeltjeskrant. 13.51 STER: Reclame. 18.55 NOS: Journaal. 19.00 STER: Reclame. 19.04 NOS: Scala: informatief pro gramma. 19.30 KRO: Kleur: Hij en Zij: De Olijfboom, TV-serie. 19.55 STER: Reclame. 20.0.00 NOS: Journaal. 20.15 STER: Reclame. 20.20 KRO: Kleur: De liams Show. 21.10 Brandpupl. 21.50 Kleur: Bonanza. TV-Western. 22.40 KRO'RKK: Riskante Kerk: magazine over een kerk-in-ont- wikkeling. f 23.05-23.10 NOS: Journaal. DUITSLAND 1 Regionaal programma: NDR: 18.00 Sportjournaal. 18.30 Actualiteiten. 18.45 Zandmannetje. 18.'55 Nord- schau-Magezin. 19.26 Kleur: Die Rei- ter von Padola, TV-film. 19.59 Pro grammaoverzicht. WDR: 8.20-8.45, 10.20-10.45 en 12.10-12.35 Schooltele visie. 18.00 Kleur: Volksliederen. 18.30 Kleur: Voor de kinderen. 18.40 Hier und Heute, mei Goedenavond. 19.20 Kleur: Muzikaal portret. 20.00 Journaal, weerbericht en berichten voor de wintersport. 20.15 Filmre- portage. 21.00 Reportage uit Bonn. 21.15 Kleur: Mannix. detective-serie. 22.05 Journaal, weerbericht en be richten voor de wintersport. 22.20 Kleur: Die Schlacht bei Lobositz. TV-spel. 0.20 Journaal. DUITSLAND 18.05 Actualiteiten en muziek. 18.40 Pat und Patachon, TV-film. 19.10 Kleur: Luftsprünge, TV-film. 19.45 Niews, actualiteiten en weerbericht. 20.15 Kleur: Camavalsprogramma. 23.35 Nieuws, weerbericht en weer bericht van de wintersport. Andy Wil- TELEVISIE mmmmmmKummmtrnm. 6811 Heer Bommel plonsde in de golven en werd onmiddellijk door een sterke stroom gegrepen, zodat hij snel afdreef. Zijn klagelijk geroep vermengde zich met het gekrijs van de meeuwen en zijn op en neer dobberend gelaat verdween in een golfdal, zodat de schrik Tom Poes om hei hart sloeg. ..Gauw"! riep hij, terwijl hij in de sloep sprong. „Pak de riemen! Zit daar niet tc kijken!" „Wilt u niet zo luid praten?" vroeg dc heer Stabiel met gekwelde stem. .En kunt u dit vaartuig niet in balans brengen? U weet niet hoe slopend deze onrustige dei ning voor mij is „Roeien!" riep Tom Poes, ei» Rep ge hoorzaamde meteen. Met grote geestdrift bewoog hij een van de roeispanen als een molenwiek door het water zodat het boot je om Zijn as cirkelend achter de drenke ling aankoerste. Tom Poes trachtte tever geefs om een beetje lijn in de vaart tc brengen, daarin gehinderd door het ge neuzel van Oom Slof, en de spartelende ledematen van heer Ollie verdwenen steeds verder uil het gezicht. Kapitein VVal Rus sloeg het getob vanaf de brug gade. en wrevel maakte zich van hem meester. „Overgehaalde lubbers." gromde hij. „Ze moeten niet denken, dat ik op hun apekuren kan wachten. De Albatros vaart over een uur. En schade aan de sloep zet ik op rekening van Blobbers, wanneer ik over een week terugkom!" Heer Bommel maakte zich echter geen zorgen over het vaartuigje, want hij werd geheel in beslag genomen door zijn eigen ellende. Gevuld met zeewater en snak kend naar adem dreef hij naar een stukje afgelegen strand, waar zijn nadering door twee stabs werd opgemerkt. NEDERLAND 09.20 TELEAC: Cursus Spaans voor beginners - les 3. 10.00 Van Molecuul tot mens - les 4. 15.30 NOS: Reportage Europese schaatskampioenschappen voor da mes te Heerenveen. DUITSLAND 10.00 Nieuws. 10.05 Journaal van gis teravond. 10.30 Amusementspro gramma. 11.1 5Die Umschau. 12.00 Het Monteray Jazz Festival, 12 50 internationaal persoverzicht. 13.00- 13.30 Journaal. 14.10 Journaal. 14.15 Arlberg-Kandahar-skiwedstrijden te Garmisch Partenkirchen. 15.00 Ba lans in bewogen beelden. 15.15 Kleur: Teletest. 15.30 Discussie. DUITSLAND 13.45 Programmaoverzicht. 14.13 Amusementsprogramma. 14.58 Nieuws. 15.00 Voor de jeugd. 15.25 Auf Safari, TV-serie. 15.50 Wereld kampioenschappen v iermans-bobslee te St. Moritz. RADIO HILVERSUM 1 VARA: 7.00 Gelukwens. 7.02 Nieuwa. 7.11 Ochtendgymnastiek. 7.20 Socia listisch Strijdlied. 7.23 Weekeind jeugdprogramma. VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nieuws. 8.11 Van de voorpagina. 8.15 Z.O. 135: Gevarieerd programma (9.35-9.40 Waterstan den). 10.30 Werkgeven en -nemen, programma over arbeid en arbeids verhoudingen. 10.50 Voor nu en la ter, lezing. 11.00 Nieuws. 11.03 Weg wijs: tips voor trips en vakantie. 11.10 Goede wijn behoeft geen kras: nieuwe opnamen van jazz-en amuse mentsmuziek. 11.25 Afrikaanse kro niek. 11.45 Nederlands allerlei (gr). 12s.05 Stereo: Strijkorkest. 12.30 Tus sen start en finish: actueel sporl- nieuws. 13.00 Nieuws. 13.11 VARA- Varia. 13.13 Actualiteiten. 13.23 Ste reo: Dit is het begin... jongerenpro gramma. 14.35 Radio Jazz Magezine. NOS: 15.00 Frans - Duits - Engels, een luisterprogramma. 16.03 Stereo: Scan: populair programma over elektronica. VARA: 16.15 Neder landers maken muziek: Harmonie-or kest. 16.35 Artistieke staalkaart. 17.10 De Scala 1918 - 1926: operamu ziek (gr). 17.55 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Fi nale - op weg naar het weekeinde: nieuws, muziek, achtergronden en amusement. (19.30 Nieuws). 21.00 Sterio: lichte grammofoonmuziek. 21.05 Stereo: Het Heksenbrouwsel, hoorspel. 22.30 Nieuws 22.40 Mede delingen. 22.45 Stereo: En dan heb je een chanson: liedjesprogramma. 23.15 Stereo: Lui Luisteren: licht ge varieerd platenprogramma. HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nieuws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Op het eerste gehoor: klassieke muziek (stereo) 7.30 Nieuws; 7.32-7.50 Actualiteiten.) 8.00 Nieuws. 8.32 Stereo: Voor de huis vrouw. 9.00 Theologische etherleer gang. 9.35 Gymnastiek voor de huis vrouw. 9.45 Solistenkamer: een ge sprek met muzikale illustraties. 10.55 Kunst en vliegwerk: informatie over acluele tentoonstellingen. 11.00 Nieuws. 11.03 Tassen economie en oecumene: oefeningen in mondiaal denken, lezing. 11.15 Solarium: een hoogtezonprogramma voor iedereen. 11.55 Mededelingen. KRO: 12.00 Zon der grenzen: Rubriek over missie en zending. 12.10 Ondernemend, praatje. 12.14 Marktberichten. 12.16 Over heidsvoorlichting: Mens en samenle ving - een uitzending van het minis terie van C.R.M. 12.26 Mededelingen t.b.v. land-en tuinbouw. 12.30 Nieuws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Buitenlands commentaar. NOS: 13.00 Vliegende schijven: verzoekplaten- programma. KRO: 14.00 Stereo: P.M.: een weekblad met veel plaat jes. (16.00-16.02 Nieuws.) NOS: 16.30 Inzet: een programma over amateu ristische muziekbeoefening. HIRO 17.00 HIRO-Magazine. 17.15 Gasten van de week. KRO: 17.30 Stereo Zesnegenplus: lichte muziek. 18.19 Uitzending van de Christelijk Histo rische Unie. 18.30 Nieuws 18.41 Ac tualiteiten. (NOS) He! Hoogov n- schaaktoernooi in Wijk aan Zee. 19.03 Stereo: Dc Springplank: jonge artiesten met orkestebegeieiding. 19.30 Stereo: Sjook: jongeren programma. 20.0<> in antwu- d op uw schrijven: een verzoekplatenpro- gramma.. 22.00 Kursief: een program ma dat schuin tegen de dingen aan kijkt. 22.25 Avondgebed 22.30 Nieuws. 22.40 STEREO: Goaleen muzikaal sport programma met commentaren, re portages en gekruide nieuwtjes 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM III KRO: 9.00 Nieuws. 9.02 Djinn, geva rieerd programma. (1C.00 en 11.00 Nieuws.) NOS: 12.00 Nieuws. 12.03 Skivatoon: nieuwe langspeelplaten. NCRV: 13.00 Nieuws 13.03 Nee. we noemen geen namen: licht platen- programma met verzoeknummers. (14.00 en 15.00 Nieuws.) 16.00 Nieuws. 16.03 Four o'clock tea: gevarieerde lichte muziek. 17.00 Nieuws. 17.02- 18.00 Hier en Nu: wekelijkse sport- schow met lichte muziek.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1970 | | pagina 9