Rector scholengemeenschap neemt zijn ontslag Interessante film over man en vrouw na de H-bom Volgende week woensdag weer Songfestivalfinale En dit zijn de liedjes Leraar voelt zich geen manager TROS-medewerkers tegen censuur CINEMANIFESTATIE „Tijdens rijden niet roken" Gouden ring Televizier voor Schaep Tom Poes en de Mob- beweging Piet Römer in Vragenvuur soeuiuiejBojd In de hoek Verantwoord Navrant Overleg TELEVISIE MARTEN TOONDER STRIP TELEVISIE RADIO X WOENSDAG 4 FEBRUARI 1970 AMSTELVEEN Een bedrijfslei der van De Bijenkorf zou waarschijn lijk beter zo'n scholengemeenschap kunnen leiden dan iemand die welbe wust leraar is geworden. Voor een gro te scholengemeenschap heb je een ma nager nodig; en zet dan een aantal conrectors onder hem voor de onder wijskundige kant van de zaak. Dr. C. Pauw. rector van de Scholen gemeenschap Casimir in Amstelveen, is niet de enige in Nederland die zo denkt over het besturen van de bedrij ven die de scholen voor het voortgezet onderwijs zo langzamerhand aan het worden zijn. Hij heeft echter wel zijn conclusie getrokken: hij neemt ontslag. do...aNac 8e pag. 13 cic. G.v.Kampen Rector Hij ziet het van zichzelf een béétje als een falen dat hij het niet meer aan kan, en hij ziet onder de jongeren stel lig mensen die de omschakeling wel mee kunnen maken. „Maar die jongeren moeten dan niet de illusie hebben dat ze de leerlingen nog kennen en met hun problemen optrekken". De rector van een grote scholengemeenschap met aantallen leerlingen van boven de dui zend zou eigenlijk een bedrijfseco noom, een bedrijfsingenieur. een haast volbloed manager moeten zijn. „Ik ben indertijd welbewust leraar geworden, leraar Nederlands en later ook nog leraar geschiedenis. Hier, aan het Casimir werd ik conrector en later volgde ik de rector op". „Door alle vernieuwingen in onder wijswetten, door de gigantische groei van de scholen word je echter in een hoek gedrongen waar je niet thuis hoort". Dr. Pauw wil les geven, geen bedrijf leiden, daar voelt hij zich niet bijster geschikt voor. Het is een klacht die hij van menige collega heeft gehoord; het is een klacht die hij dezer dagen veel terugvindt in brieven die collega's hem schrijven, waarin ze hem allemaal ge lijk geven. „Ik heb het lang geprobeerd vol te houden. Tot vorig jaar heb ik altijd nog ten minste één uur in de week les gege ven in de eerste klassen, zodat ik de leerlingen leerde kennen. Ik heb het moeten opgeven. Casimir heeft nuvruim achthonderd leerlingen en gaat snel naar de duizend. Dat geeft zo veel werk. dat je het lesgeven moet laten schieten. Gevolg is dat er nu al zo'n kleine driehonderd leerlingen rondlopen die ik niet ken. Als ze bij je komen, moet je ze vragen: Wie ben je? Hoe heet je? Dat is het ergste dat je kan ge beuren. Dat mag een rector eigenlijk niet aan een leerling vragen". Dr. Pauw vraagt zich trouwens af, waarom de scholen groot moeten wor den, waarom er per se scholengemeen schappen moeten komen. „Ik vraag me af of wel eens wetenschappelijk is na gegaan wat de voor- en de nadelen zijn van zulke grote instellingen". Op zijn plaats meent hij dat hij nog maar moei lijk volop de verantwoordelijkheid kan dragen voor de kinderen die aan zijn zorgen zijn toevertrouwd. Maar als het dan toch in grote afmetingen moet, meent hij dat de leiding er anders uit moet zien: aan het hoofd een soort pre sident-directeur die als organisator, sti mulator, coördinator optreedt en bij wie het meegenomen zou zijn als hij ook nog een beetje gevoel heeft voor het onderwijs. Bij hem de verantwoordelijkheid voor de accommodatie, voor het perso neel, voor het doorgeven van wat Den Haag aan nieuwe maatregelen uitvaar digt, („Moge het dan wel zo worden dat de leraar die met nieuwe methoden moet gaan vlerken, de tijd krijgt om zich ermee vertrouwd te maken voordat hij ermee begint"). En onder de president, „die op zijn gebied misschien best met wat strakke UTRECHT Het pessimisme ten aanzien van het toekomstige lot van de mensheid vormde ook gisteren de hoofdschotel van het Cinemanifestatie- programma. Evenals zijn collega-land genoot Pasolini het een dag tevoren had gedaan, noemde regisseur Marco Ferre- ri zijn „Het zaad van de mens" een ne gatieve filmy volgestopt met een som bere moraal die weinig hoop overlaat voor de dag van morgen. Dat slaat dan op een alleszins interes sante zij het hier en daar in zijn ritmiek niet helemaal soepel verlopende film, die zich afzet op een merkwaardige uitbouw van een langzamerhand bijna traditioneel gegeven: de consequenties van het ontploffen van een H-bom, die de wereld voor het allergrootste deel is de as legt. Vooral in zijn inzet schotelt Ferreri ons die globale ramp op boeien de wijze voor. Hij roept een zeer aparte sfeer op door een speciale menging van kleuren op het palet van de technicolor en hij laat ons geruime tijd in onzeker heid over de werkelijke feiten, die hij in een verbrokkelde vorm aan elkaar rijgt. Maar op een gegeven moment weten wij het. Een jong echtpaar blijkt de atoomdans te zijn ontsprongen, er groe pen hier en daar nog wat ontredderde militairen bij elkaar, een tweede vrouw blijkt eveneens ontkomen en de overige mensheid bestaat uit een klein ploegje slordig uitgedoste organisatoren van een nieuwe maatschappij. Hun middel van vervoer is het paard. Ze dragen een groot boek bij zich vol maagdelijke bladzijden, bestemd voor het inschrij ven van de naam van het eerste kind waarvan men hoopt dat het ooit gebo ren zal worden. Dit laatste is hoofdthema nummer twee. De hele film door volgen we na melijk de gangen van het moderne Adam en Eva-paar, dat zich in een riant huis aan een lege kust heeft ge vestigd. De man wil graag een kind, maar zijn vrouwtje is van oordeel dat ze daar geen recht op hebben. Wanneer zij tegen haar wil toch in verwachting raakt, verrast de maker ons op een ab soluut einde: man en vrouw ontplof fen. Ze verdwijnen in een allerlaatste rookwolk. Ook Ferreri was zijn film naar Utrecht achterna gereisd en uit zijn bondige commentaar citeer ik het vol gende: „Eigenlijk wil ik helemaal geen films maken, maar ik kan niet anders. Ik zie de cinema echt niet als het beste middel om een revolutie te bewerkstel ligen. Ik geef trouwens onmiddellijk toe dat mijn film voor arbeiders onbe grijpelijk is. Maar het is onmoge lijk een film te maken, die toegankelijk is voor iedereen. Wel gaat het erom dat je een duidelijke onderscheid blijft ma ken tussen het goede en het kwade. En daarvoor hoef je werkelijk niet in God te geloven". Voor de Amerikaanse cineast Robert Aldrich een typische representant van de harde Hollywoodschool blijft ons wereldje nog lustig doordraaien. Alleen ziet hij er wel tal van navrante kantjes aan. Zijn inzending op de cine- manifestatiè he^t „The killing of sister George" en toneelliefhebbers zullen zich misschien herinneren dat het Nieuw Rotterdams Toneel een paar sei zoenen geleden dit stuk op de planken zette met Elly van Stekelenburg in de titelrol. In deze pittige tragikomedie wordt het middelpunt gevormd door een lesbi sche driehoeksverhouding. En die be schrijving dient men uiteraard niet als wiskundig te beschouwen. De vakkun dige actrice Beryl Reid speelt zuster George en haar prestatie zou je kunnen vergelijken met iets dat heet uit de pan vliegt. Het bekijken bijzonder waard ook was Pontecorvo's film „De strijd om Al giers", een werk dat destijds de Gouden Leeuw op het festival in Venetië won. In deze nagespeelde documentaire wordt de Algerijnse vrijheidsstrijd chronologisch gevolgd en over zijn film zegt Pontocorvo zelf dat hij hem niet maakte uit politieke overtuiging, maar wel omdat de spanningen in ons leven hem danig obsederen. Een daarmee is de cinemanifestatie vanmorgen aan zijn laatste dag begon nen. Met overigens nu reeds een mooi overwinninkje, want het filmfeest on der de Domtoren blijkt zelfs doorge drongen tot de kolommen van „Varie ty", het belangrijkste Amerikaanse vakblad op het gebied van de showbu siness en de film. In bedoeld Ameri kaans bericht wordt gesproken van het „internationale" filmfestival in Utrecht. En waarom ook niet? hand de leiding mag voeren", een aan tal conrectors. Dat zouden er bijvoor beeld één per afdeling van de scholen gemeenschap kunnen zijn maar nooit met meer dan zo'n tweehonderd tot twee honderd vijftig leerlingen onder hun hoede. Deze conrectors zouden slechts een uiterst beperkt lesprogramma mo gen hebben. Op hun niveau zou ook een beter gesprek mogelijk kunnen zijn tus sen leerlingen en schoolleiding. Dr. Pauw meent dat mensen zoals hij, leraren-in-hart-en-nieren, zich over de kop werken in een functie zoals hij nu heeft. „Ik heb mijn besluit om ontslag te nemen ook in overleg jjiet mijn huisa: genomen". Dr. Pauw wTl zijn pensio graag halen en hij weet van collega's die er onderdoor zijn gegaan, of die! van hun hart al een duidelijke waar schuwing hebben gehad. Dr. Pauw, die nu 53 jaar is, zal zeker dit jaar nog afmaken, maar daarna wil hij graag weer gewoon leraar zijn aan een kleine school met zo'n vijfhonderd leerlingen. Gewoon weer les-geven, kennis overdragen aan jongeren, weer gewoon contact hebben met jongeren. „Glaasje op, laat je rijden" is een advies, dat misschien niet elke automo bilist opvolgt, maar dat hem in ieder ge val vrijwel dagelijks wordt voorgehou den. Een Britse automobielclub gaat nog wat verder. Men kan niet tot de organi satie worden toegelaten, tenzij men be reid is 'n verklaring te tekenen dat men als bestuurder zich tijdens 't rijden zal onthouden van ...roken. De bezwaren richten zich in de eerste plaats tegen het roken van sigaretten. Bij het aan steken-daarvan is de kans op een weg springende vonk groot genoeg om te vrezen, dat de automobilist, om brand te voorkomen, niet meer zijn volle aan dacht aan de besturing kan geven. Bo vendien heeft het roken, ook als er niets bijzonders gebeurt, zijn gevaren, speciaal voor mensen die graag diep in haleren. Een wetenschappelijk onder zoek heeft vastgesteld, dat bij het ro ken in de auto de bestuurder tot 35 pro cent van zijn concentratie verliest. De NOS-televisie verzorgt woens dag II februari van 20.35 tot 21.20 uur via Nederland I vanuit het Ne derlands Congresgebouw in Den Haag een rechtstreekse kleurenuit- zending van de nationale finale van het Eurovisie Songfestival 1970. Het programma wordt gepresen teerd door Pim Jacobs. De regie be rust bij Ruud Keers, de produktie bij Rerts van Dorth. De jury wordt gevormd door zes leden van de NOS-werkgroep Amu sement, aangevuld met twaalf in Nederland wonende buitenlanders (vertegenwoordigers van die landen, welke deelnemen aan het Eurovisie Songfestival). Voorzitter is Warry van Kampen, voorzitter van ge noemde werkgroep, die niet stemge rechtigd is. Ieder jurylid kan één stem uitbrengen op het liedje van zijn keuze. De uitslag zal enkele minuten na dat alle liedjes gezongen zijn bekend gemaakt worden. Dan staat dus vast met welk liedje Nederland vertegen woordigd zal zijn op het Eurovisie Songfestival, dat op zaterdag 21 maart in het RAI-Congrescentrum in Amsterdam wordt gehouden. wmmm. ,,The Hearts of Soul" uit Harderwijk. Drie mooie en goed zingende meisjes, die de eer van onze contreien hoog proberen te houden met het liedje Waterman" van Pieter Goemans, die destijds ook ,,Aan de Am sterdamse grachten(Wim Sonneveld), ,,Bach bijvoorbeeld" (Shirley), ,,Niet voor mij" (Greetje Kauffeld) en ..Herderinnetje" (Annie Palmen) schreef. Tijdens de voorronden van de na tionale finale van het Eurovisie Songfestival, die dezer dagen in Amersfoort werden gehouden, heb ben tien solisten ieder drie liedjes ten gehore gebracht. Uit deze 30 liedjes heeft een jury er tien gekozen, die gezongen zullen worden tijdens de nationale finale, Vanavond zullen een aantal televi siemedewerkers van de TROS hun verlangen proberen te formuleren meer inspraak te krijgen bij het sa menstellen en voorbereiden van pro gramma's. v De Gouden Televizierring wordt op 14 maart uitgereikt aan de maker van de televisie-serie „Het Schaep met de Vijf Pooten". De ruim 20.000 lezers van Televi zier en AVRO-bode gaven aan deze KRO-produktie de voorkeur boven alle andere televisie-programma's, hoewel er pas vier afleveringen van zijn uitgezonden. Op de tweede plaats kozen de Te- levizier-lezers de jeugdserie „Floris". NEDERLAND 18.45 NOS: Kleur: De Fabeltjes krant. 18.55 NOS: Journaal. 19.04 NOS: Scala: Informatief pro gramma. 19.30 CVK/IKOR/RKK: Kenmerk: De wekelijkse informatierubriek over kerk en samenleving. 20.00 NOS: Journaal. 20.20 Uitzending van de Communis tische Partij van Nederland. 20.30 Uitzending Stichting Socutera. 20.35 NOS: Het geheim van de X-15, speelfilm. (Rijkskeuring: 14 jr.) 22.15 Persoonlijk: actuele gesprek ken. 22.40-22.45 Journaal. NEDERLAND II 18.45 NOS: Kleur: De Fabeltjes krant. 18.55 NOS: Journaal. 19.04 VARA: Midweek: jongeren programma. 20.00 NOS: Journaal. 20.20 VARA: Kleur: Bellevue: Pre sentatie Kunst en kunstenaars. 21.00 Dit is het begin...: discussie over wonen en groene weduwen. 22.05 HIRO-Magazine. 22.25 NOS: Journaal. mmmÊMmMmmmÊmmm 6815 Tom Poes had geprobeerd om de sporen op het strand te volgen. Maar na een poosje gingen ze verloren in het mulle zand, en toen wist hij niet beter te doen dan zijn schreden naar de huizen te rich ten die hij verderop tegen de berg zag liggen. „Het lijkt me een soort stad toe", dacht hij. „Misschien is daar wel iemand die mij wil vertellen waar schipbreukelingen naar toe worden gebracht". Met dat idee stapte hij een deur in het onderste gebouw bin nen en keek om zich heen. Hij was in een kale ruimte terecht gekomen, die slechts door een ruwhouten toonbank gemeubeld werd. Daarachter zat een figuur, die hem onbewogen aankeek. „Ik zoek een vreemdeling, die hier nog niet lang geleden is aangespoeld", legde Tom Poes uit. „Kunt u mij ook zeggen waar die is? Hij heet heer Bommel en hij draagt een ruitjes jas De ander stond langzaam op en stak een bevende wijsvinger uit. „Er uit", sprak hij met slepende stem. „Die drukte, daar houden we hier niet van. Orde moet er zijn. Ik heb dat al vaak gezegd en ik zal het blijven zeggen, ook al mat het mij vreselijk af. Tucht en regel maat, dat is netjes. Ga naar het moeras, waar je hoort, en wacht tot het je tijd is en je met volle maan volgroeid raakt. Dat hoort zo". „Maar het gaat om een drenkeling!" riep Tom Poes. „Hij is hier met een schip aangekomen, en „Heel rustig zei de portier klagend. „Zoiets geeft ons handen vol werk. Maar het geval zal ordelijk worden afgewerkt, ook al wordt het uiterste van de overheid gevergd. En nu, er uit". De vergadering, die besloten zal zijn, is het gevolg van een volgens, de ontevreden creatieve medewer kers „toenemend aantal gevallen van preventief ingrijpen" door de directeur van de TROS, mr. Landré. Deze zou op eigen houtje voordat de diverse programma's werden ge realiseerd, in de draaiboeken van die programma's wijzigingen hebben aangebracht. Het is wel een feit dat kort gele den de heer Landré heeft laten we ten dat alle draaiboeken voor de programma's van de TROS uiterlijk vier weken voor de datum van uit zending moeten zijn ingeleverd. In maatregelen als deze ziet de groep ontevreden medewerkers onder aanvoering van Jan Keja een „ontoelaatbare" preventieve censuur. Geen van de direct betrokkenen was gisteravond voor commentaar bereikbaar. Wat de groep ontevrede nen wil, is nog niet duidelijk. De on tevredenen denken aan een soort vereniging van TROS-medewerkers, waarmee ze zich als groep sterk kunnen maken. 22.30 TELE AC: Spaanse les les 3 (herh.) 23.10-23.40 Studeren Theologie (herh.) ...DUITSLAND I (Regionaal programma: NDR: 18.00 Culturele spiegel. 18.30 Actualiteiten. 18.45 Kleur: Zandmannetje. 18.55 Nordschau-Magazin. 19.26 Polizei- funk ruft, TV-film. 19.59 Program maoverzicht. WDR: 8.20-8.45, 10.20- 10.45 en 12.10-12.35 Schooltelevisie. 18.00 Kleur: Lautlose Jagd, TV-serie. 18.30 Kleur: Voor de kinderen. 18.40 Hier und Heute, met Goedenavond. 19.25 Kleur: Gefahrlicher Alltag, TV-film.). 20.00 Journaal en weerbe richt. 20.15 Kleur: Documentair pro gramma. 21.00 Kleur: Geheimnisse des Meeres, TV-serie. 21.50 Kleur: Amusementsprogramma. 22.40 Jour naal, commentaar en weerbericht. DUITSLAND II 18.05 Actualiteiten en muziek. 18.40 Westlich von Santa Fé. TV- film. 19.10 John Klings Abenteuer, TV-film. 19.45 Nieuws, actualiteiten en weerbericht. 20.15 Informaties en meningen over actualiteiten. Aansl.: Nieuws. 21.00 Intervisie: Europese kampioenschappen kunstschaatsen en ijsdansen te Leningrad. 22.30 Nieuws en weerbericht. NEDERLAND I NOS/NOT 10.45-12.00 schooltelevi sie DUITSLAND^ I 10.00 Nieuws. 10.05 Journaal van gisteravond. 10.30 Der Komfssar, de tective-serie. 11.30 Informaties en meningen over actualiteiten. 12.20 Walt Disney-films. 12.50 Internatio naal persoverzicht. 13.00-13.30 Jour naal. 16.35 Journaal. 16.40 Kleur: Voor de kinderen. 17.25 Kleur: Die Stimme des Wassers, film. 17.55- 18.00 Journaal. DUITSLAND II 17.25 Weerbericht voor de winter sport. 17.30 Nieuws en weerbericht. 17.35 Staat en muziek. HILVERSUM 1 AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 Stereo: Lichte gram- mofoonmuziek. 8.00 Nieuws. 8.11 Ra diojournaal. 8.20 Stereo: Lichte grammofoonmuziek. (vervolg). (8.30-8.33 De Groenteman). 8.50 Mor genwijding. 9.00 Stereo: Klankjuwe len (gr). 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr). (11.00- 11.02 Nieuws). 11.30 Rondom 12: pro gramma voor de vrouw. (11.55 Beursberichten). 12.30 Modern plat teland. 12.35 Sportrevue. 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 't Muzikantenuur: I. Mono: Gitaarreci tal: moderne muziek; II Stereo: Pia norecital: moderne muziek; III. Ste reo: Instrumentaal trio: moderne muziek. 14.30 't Is historisch: pro gramma over geschiedenis. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nieuws. 16.03 die op 11 februari in Den Haag wordt gehouden. Deze tien liedjes zijn 1. „Voorbij is de winter", ge zongen door Sandra Reemer. (Com positie: Harry Sacksioni, tekst: H. Leefsma). 2. „Spanje", gezongen door Tony Anderson. (Compositie: Tony Anderson, tekst: John Möring). #3. ,,'t Spinnewiel", gezongen door Saskia en Serge. (Compositie en tekst: Serge). 4. „Ik lach om je liefde", ge zongen door Ine Berg. (Compositie: Peter Snoey, tekst: Guus Marco). 5. „Julia", gezongen door Ben Cramer. (Compositie: Gerard En- gelsma, tekst: Koos Huisman). 6. „Illusie", gezongen door Rosita Bloom. (Compositie en tekst: M. de Garriga). 7. „Waterman", gezongen door The Hearts of Soul. (Composi tie en tekst: Pieter Goemans). 8. „Oki do", gezongen door Joke Bruys. (Compositie: Tony Eyck, tekst: Johnny Austerlitz). 9. „Linda", gezongen door D.C. Lewis. (Compositie: Harry Sacksioni, tekst: Loes Sacksioni). 10. „Manna", gezongen door Bonny St. Claire, (Compositie en tekst: Peter Koelewijn). Acteur Piet Römer, die zich sinds enkele weken samen met Adèle Bloemendaal en Leen Jongewaard in de topregionen van het Nederlandse hitwezen bevindt, zal vanavond een „Vragenvuur" over zich laten ko men. De waard uit het café „Het Schaep met de Vijf Poten' beant woordt dan vragen van leerlingen van een Amsterdamse scholenge meenschap (21.15-21.35, Hilv. 1). Van vier tot vijf: radioprogramma in een Notedop. 17.00 Tussen 10 plus en 20 min: lichte grammofoonmu ziek voor de tieners. 17.30 Herman... daar ga je: gedramatiseerde radio documentaire over het afscheid van een pionier. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal. 18.20 Uitzending van de Communis tische Partij van Nederland. AVRO: 18.30 Stereo: Licht instrumentaal en semble. (om 18.40 Kwispel: quiz). 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Jeugd en ritme: licht muziekprogramma voor de jeugd. 19.25 Gesproken brief. IKOR: 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Mens en Bijbel: radio catechese. 19.50 Memo: literair pro gramma. AVRO: 20.05 Stereo: Resi dentie-orkest met soliste: moderne en klassieke muziek. 21.43 Stereo: Klavecombel-recital: klassieke mu ziek. 22.00 Jekemmewat: cabaretpro gramma. 22.30 Nieuws 22.38 Mede delingen. 22.40 Radiojournaal. 22.55 Tout a toi: informatief programma uit Parijs. 23.20 Ik hoor, ik hoor, wat u niet hoort, causerie met grammo foonplaten. 22.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II KRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Het leven de woord. 7.16 Badinerie: klassieke en moderne muziek (gr). (7.30 Nieuws; 7.32 Actualiteiten; 7.50 Overweging; 8.00 Nieuws). 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de huisvrouw. (9.00-9.10 Gymnastiek voor de huis vrouw). NOS: 10.00 Wat heeft dat kind?, pedagogische lezing. 10.20 Stereo: Muziek uit de Barok (opn). KRO: 11.00 Nieuws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen. NCRV: 12.00 Lost-Vast: gevarieerd program ma. (12.26 Mededelingen t.b.v. land en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Ac tualiteiten). 14.00 Stereo: The Kilima Hawaiians Show: licht muziekpro gramma. 14.25 Stereo: Strijkkwartet: klassieke muziek (opn). 15.00 Her vormde middagdienst. NOS: 15.3Q Meer over minder: programma me* meer informatie over mensen eft dingen die minder op de voorgrond treden. (16.00-16.02 Nieuws). NCRV: 17.45 Sportactualiteiten. 18.00 Stereo: Tijd vrij voor muziek in vrije tijd: radiocompetitie van koren en korp sen. 18.30 Nieuws. 18.41 Actualitei ten. 19.00 Spektrum: maatschappelij ke vraagstukken nader belicht. 19.15 Stereo:Muziek van het Leger des Heils (opn). 19.30 Kerkorgelconcert: oude muziek (opn). 20.00 Ferdinand Huyck (17), seriehoorspel. 20.18 Ste reo Lichte grammofoonmuziek. 20.30 Radio Actief: gevarieerd pro gramma. (22.30-22.38 Nieuws. 22.38- 22.45 Parlementair overzicht). 23.55- 24.00 Nieuws. HILVERSUM III NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Terug van weggeweest: muziek van toen. voor luisteraars van nu. 9.30 Zzzzoef...: lichte instrumentale mu ziek. 10.00 Nieuws. 10.03 Muziek bij de koffie. (11.00 Nieuws). NOS: 12.00 Nieuws. 12.03 Pop-Slick. KRO: 13.00 Nieuws. 13.03 Actualiteiten. 13.08 Piet Römer, ontspannen lunchen en luisteren. 14.00 Nieuws. 14.03 Hol ster: pop- en countrymuziek. (15.00 Nieuws). 16.00 Nieuws. 16.03 lORRrrr: popmagazine. 17.00 Nieuws. 17.02 Actualiteiten. 17.07-18.00 Draai- jijofdraaiik: verzoekplatenprogram- ma.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1970 | | pagina 9