Nederland heeft geen visie gehad met scheepsbouw Hersens betalen meestal beter HB De schoonste munten van San Francisco NOS vraagt belangstelling voor Holland Festival Scbeepswerfkenner bij uitstek dr. A. Winsemius: Jazzfestival Heer Bommel en de Bhjd- scbapper Theodorakts in programma van Jan Brusse „Poetry International" voor tv en radio programmaos MORGEN Slecht Gevaarlijk MARTEN TOONDER STRIP WOENSDAG 17 JUNI 1970 \7an het gezicht van dr. Albert Win- semius (60) is niet af te lezen of hij sterke spanningen heeft doorge maakt in de afgelopen vier en 'n halve maand bij de studie of Verolme en Rijn-Schelde als de twee grootste Ne derlandse scheepsbouwonderneminger tot elkaar konden worden gebracht. Bij alles wat hij ten opzichte van in dustriële en economische projecten overweegt, Is hij een uitermate nuch tere denker. Van zichzelf zei hij onlangs: „Ik ben nooit optimistisch". Daarmee is niet gezegd dat hij een pessimist is. Maar de huid verkopen voordat de beer ge schoten is, is er bij hem nooit bij. Wed wil hij weten dat hij op het ter rein van ontwikkelingshulp in het bui tenland zeer veel ervaring heeft. Het mag waar zijn dat hij volgens eigen zeggen van de situatie in de Neder landse scheepsbouw weinig afwist, toen hem verzocht werd de leiding op zich te nemen van de commissie die de moge lijkheden van de grootste werven zou moeten onderzoeken. Dat wil niet zeg gen dat hij een vreemdeling was in het moeilijke land van de scheepsbouwer. Hij zegt eenvoudig: „Ik heb aan de wieg gestaan van de economische ont wikkelingsplannen van Portugal en Griekenland". Als gevolgen van zijn adviezen wer den grote werven gebouwd bij Lissabon (Lisnave) en bij Piraeus (Skaramanga). Daarbij hield het niet op. Sinds tien jaar adviseert hij de regering van Sin gapore. „Daar is nu een groot, zo niet het grootste scheepsreparatiecentrum in Zuidoost-Azië", constateert hij met vol doening. Hoe dit ontstaan is, is een boeiend verhaal vooral omdat dr. Winsemi- nua verzucht: „Jammer dat Nederland er niet in zit". Hij vertelt dan: „In 1960 was er in Singapore een slecht werkende scheeps werf, die eigendom was van de rege ring. De reparaties duurden te lang en dit is een van de belangrijkste punten om te kunnen concurreren. Ik ben toen naar Verolme gegaan, maar daar was geen belangstelling om zich in Singapore toe'te leggen op repa- ratiewerk. Het leek mij nogal eenvou dig om te kunnen zien dat de scheep vaart van een zich snel ontwikkelend Oost-Azie altijd Singapore moet passe ren. De zaak heb ik toen voorgelegd bij Dr. Albert Winsemius (60) was vele jaren verbonden aan het ministe rie van Economische Zaken. Na de Tweede Wereldoorlog gaf hij als directeur-generaal voor de industrialisatie de grote lijnen aan voor ons land om te geraken tot een geringere economische kwetsbaarheid bij schommelingen in de conjunctuur. Door deze boeiende activiteit ging het bedrijfsleven hem zo aantrekken dat hij in 1953 een benoeming aanvaardde tot directeur van Hispano Sui za in Breda. In 1960 maakte hij zich vrij om zich als adviseur te wijden aan de problemen van ontwikkelingslanden. Hij adviseerde in Portugal en Griekenland, maar vooral bleef hem de jonge natie Singapore eens een kroonkolonie van Groot-Brittannië interesseren. Dr. Winsemius is sinds vele jaren ook reder. Hij is eigenaar van de Pitrias scheepvaartmaatschappij in Paramaribo. Rijn-Schelde. Daar is er wel serieus op gestudeerd, maar het ging weer niet door. De motivering was: We moeten er mensen voor afstaan die we eigen lijk niet kunnen missen. Men zag het niet zo goed meer in de scheepsbouw en wilde meer aan de spreiding van pro- duktie gaan doen. De Britse werf Swan Hunter had wel interesse en die heeft toen ook de leiding gekregen van de werf. Zij heeft er nu twee werven. Omdat er concur rentie moest zijn, werden ook de Ja panners erbij gehaald. Ishikawajima Harima Heavy Industries (I.H.I.) heeft er nu ook twee reparatiewerven en maakt er evenals Swan Hunter bijzon der goede zaken. Daarna hebben anderen er nog 22 werven gevestigd en zij draaien alle- SAN FRANCISCO De heer Arnold Batliner heeft in een geheim vertrek hoog in het St. Francishotel te San Francisco voor miljoenen dollars aan munten door zijn vingers laten glijden. De 63-jarige Batliner is n.l. de munten- wasser van het hotel. Vijf dagen per week brengt hij acht uur per dag door met het door elkaar schudden van munten in een antieke zilverwasmachi ne die lijkt op de schatkist van een zee rover. Veertig jaar lang zijn blinkende mun ten een handelsmerk geweest in de bars, restaurants en concessions in het 1 verdiepingen hoge hotel op Union Square. „Wij krijgen voortdurend complimen ten van klanten, gasten en mensen uit de stad, die vaak komen om zich te voorzien van schoon St. Francisgeld", zei vice-president en directeur-generaal Williams G. Quinn. Voor Batliner, die al tien jaar lang de enige geldwasser is, is het gewoon een baan. net zoals het hameren op een schrijfmachine. Je denkt niet aan geld. Gemiddeld wast hij voor een waarde van 2.00 dollar aan munten per dag. „Maar als je voor een waarde van 200 dollar per dag aan pennies moet wassen heb je daar een hele dag voor nodig?, vertelde hij. „Die zijn het moeilijkst Het vierde internationale jazzfes tival van Montreux wordt gehouden van 17 tot en met 21 juni a.s. Deel nemers zijn onder anderen: Junior Mance, Herby Mann, Gerry Mulli gan, Léon Thomas, Yusef Lateef, Bill Evans en Clark Terry. Aan het festival is een concours verbonden, waarin voor Nederland het kwartet Chris Hinze uitkomt. Jurylid voor Nederland is Joop de Roo, chef lich te muziek van de NOS-radio. Opnamen, die tijdens het festival worden gemaakt, zullen later te ho ren zijn in de veertiendaagse NOS- radiorubriek „Jazz in aktie". Voor de interviews en de presentatie zorgt Michiel de Ruyter. schoon te krijgen omdat ze van koper zijn en je eerst een zuur moet gebrui ken." Batliner brengt de munten van de fi nanciële afdeling met een geldwagen naar de geheime kamer, sorteert ze in een ouderwetse sorteermachine en doet ze met een hoeveelheid grove hagel en vier lepels zilverpoetszeep voor ander half uur in de wasmachine. Daarna neemt hij twee emmers koud water, spoelt de zeep weg en begint de munten en de hagel die helpt om de munten schoon te schuren uit te scheppen en gooit alles in een enorm vergiet. Het drogen duurt dan nog 20 minu ten. maal goed. Het is hoofdzakelijk répara - tiewerk, hoewel sommige ook schepen van twee tot drieduizend ton bou wen. Er werken nu circa 43.000 man in de scheepsbouw wat nagenoeg verge lijkbaar is met Nederland. Men wil nu samen met Japan ook grotere schepen gaan bouwen vervan gers van de verouderde Libertysche- pen uit de Tweede Wereldoorlog. Ik heb dit afgeraden uit de overweging dat Singapore zo hard groeit dat langza merhand de lonen omhoog moeten. De Chinese arbeiders zijn goede werklieden en willen ook vooruit. Ik heb gezegd: Pas op! Reparatie is altijd goed, maar bij nieuwbouw loop je kans dat je er over tien jaar uit ligt omdat dan de lonen te hoog zijn gewor den. Dan kun je niet meer met winst bouwen. Dan komen er andere landen die het van je overnemen". Dit thema bracht dr. Winsemius on langs ook naar voren in de „preek" (zoals hij het noemt) na zijn benoeming tot ere-doctor aan de Universiteit van Singapore. Hij zei: „Tot omstreeks 1960 speelden de Noordwest Europese landen de eer ste viool in de scheepsbouw. Het hoger geworden loonpeil sinds 1960 in dit ge bied had voor die landen een beweegre den moeten zijn het grote aantal ar beidskrachten te verminderen en zich te concentreren op de bouw van sterk gespecialiseerde schepen het gewone schip overlatend aan de ontwikkelings landen met lage lonen. Dit is slechts op zeer kleine schaal gedaan. Het resultaat was een zwaar gesubsidieerde, maar niettemin marginale scheepsbouwindus- trie". Hij zei ook dat het gevaarlijk is over te gaan tot bescherming van fabrieken en zelfs van hele, sterk ontwikkelde takken van industrie, waar veel arbei ders nodig zijn die eigenlijk alleen maar rhet lage lonen betaald kunnen worden. „Deze vorm van bescherming is een rem op de verdere economische ontwikkeling. Op de lange duur zullen de verliezen door de arbeiders worden betaald". Dr. Winsemius verklaart de opkomst van onder andere de Japanse scheeps bouw uit de economische hoogconjunc tuur die zich omstreeks de jaren zestig in Noordwest Europa ging manifeste ren. „Door de scherpe loonstijgingen hier kwamen de Japanners aan bod. Bovendien was men vergeten dat Japan toen nog een ontwikkelingsland was. Men leefde nog met de indruk dat het een land was dat slechte imitaties van Amerikaanse en Europese produkten maakte. Japan zette echter een eigen markt op en werd op de wereldmarkten een formidabele concurrent". Dr. Winsemius vermijdt hardnekkig in het bijzonder over de Nederlandse scheepsbouw te spreken. De goede ver staander zal er geen moeite-mee hebben als dr. Winsemius zegt. „De Europese landen hadden allang moeten overstap pen op het bouwen van „sophisticated" schepen die meer gekwalificeerde ar beid, met meer hersens, vereisen. Daar reken ik inderdaad ook het bouwen van mammoettankers toe." Aan de hand van een statistiek zegt hij dat de gemiddelde geldswaarde van een in Noordwest Europa gebouwde ton scheepsruimte hoger is dan in Japan. „Dit wijst erop dat Europa hoogwaardi ger schepen bouwt dan Japan." Het staat wel vast dat dr. Winsemius verscheidene malen deze en dergelijke gedachten en uitspraken ook geuit heeft tegenover de leden van de naar hem genoemde scheepsbouwcommissie. Beter dan wie ook weet hij dat het in Singapore goed gaat met de scheeps werven. en nogmaals: „We hadden er op dit terrein de grote mensen kunnen zijn. We hebben er de know-how voor en kunnen zeker zo goed organiseren". Dr. Winsemius heeft zich duidelijk in de afgelopen tien jaren een wat ooster se denkwijze aangewend. Het schijnt dan dat hij de dingen niet steeds recht uit zegt, hoewel dit in feite wel zo is. Hij voert argumenten aan waaruit de toehoorder zelf conclusies moet trek ken. Uit zijn „preek" nog een citaat: „Her sens betalen doorgaans beter". Ik weet zeker dat hij die woorden even graag in een Westerse sfeer wil gebruiken. Zij bedoelen immers dat specialisering uitkomst kan brengen. In de eerste plaats in de Nederlandse scheepsbouw, die nu al maandenlang zijn aandacht heeft. Het Holland Festival heeft beait genomen van Nederland althans van diegenen die belangstelling heb ben voor deze culturele manifesta ties. En die belangstelling is «o is de algemene klacht beslist niet geworteld in de „brede lagen der be volking". Dat ligt niet aan Holland Festival-directeur mr. Den Daas die ook dit Jaar weer alle moeite heeft gedaan om ook het grote publiek tot komen te prikkelen. Want duidelijk is dat het gaat om twee dingen: men moet belangstelling wekken voor het gebodene en men moet het publiek zover brengen dat die belangstelling ook in daden wordt omgezet: de stap over de drempel van schouwburg, concertzaal of waar dan ook. Voor wat het eerste punt betreft, het wekken van belangstelling, ta een belangrijke rol weggelegd voor radio en televisie terecht heeft de NOS dan ook in deze weken heel wat Holland Festival in zijn pro gramma's gedaan. De televisie begint vanavond met een directe uitzending van „Poetry International", een grool internationaal poezie-festival dat tot en met zondag gehouden wordt in de kleine zaal van „De Doelen" in Rotterdam. De Rotter damse Kunststichting heeft vijfen twintig dichters uit twintig landen uitgenodigd om eigen werk te komen voorlezen ander hen de Ameri kaan Tennessee Willianms en de Ne derlander Johan van Doorn, beter bekend als Johny the Selfkicker. De uitzending die de NOS vanavond geeft heeft de bedoeling een indruk te geven van wat er in de kamende week aan poezie zal worden gepre senteerd. De NOS-radio zendt regelmatig een „magazine" uit waarin allerlei nieuws maar ook complete uitvoe ringen van het Holland Festival zijn opgenomen. Vanavond loopt het ma gazine via Hilversum 2 van acht uur tot half elf, morgenavond via Hil versum 1 van vijf over acht tot half elf. Behalve allerlei besprekingen en voor- en nabeschouwingen wordt vanavond de hoofdmoot gevormd door het concert dat gisteravond ge geven werd in de Grote Kerk te Zwolle. Charles de Wolff, dirigeert het Noordelijk Filharmonisch Orkest en speelde er als solist de orgelsolo „Le trois du temps sacré", het werk van Jean Paul Holstein, dat dit jaar bekroond werd met de Schnitger- prijs 1970. Tweede orgelsolist was Wim van Beek met een orgelsolo van Handel. Voor liefhebbers van orgelmuziek is er dus veel te genie ten. Morgenavond is er een schakel- programma naar vier verschillende zalen waar Holland Festival-mani festaties plaats vinden. Het zijn de al genoemde „Poetry International" in Rotterdam, USA-today in Haar lem, de uitvoering van Pelle'as en Me - lisande in Scheveningen en de to neeluitvoering van „Das Wort" in Amsterdams stadsschouwburg. Bo vendien een rechtstreekse uitzending van het concert in de St. Janskerk in Gouda waar het Koor van de Neder landse Bachvereniging en het Radio Kamer Orkest te zamen optreden, ook ditmaal weer onder leiding van Charles de Wolff. Men kan onder meer de eerste uitvoering beluiste ren van de Missa pro defunctis in c kl. terts van Michael Haydn. TELEVISIE Nederland I 17.00-17.30 AVRO (K) Voor de kin deren. 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.55 NOS: (K) Journaal. 19.04 NOS: Den Haag Vandaag. 19.09 (K) Puffenstuf, TV-serie voor de jeugd. 19.30 CVK/IKOR/RKK: Kenmerk: de wekelijkse informatierubriek over kerk en samenleving. 20.00 NOS: (K) Journaal. 20.20 Politieke Partijen: Uitzending van de PSP. 20.30 NOS: (K) Holland Festival: Poetry International. 21.05 Socutera. 21.10 Les Mauvaix coups - liefde heeft twee gezichten, speelfilm (Rijkskeuring: 18 jaar). 22.50 (K) Journaal. 22.55-02.15 (K) Wereldkampioen schappen Voetbal Mexico: repor tages van de beide halve finale wedstrijden. NEDERLAND II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.55 NOS: (K) Journaal. 19.04 AVRO: (K) Actie onder water, film over de opleiding tot kik vorsman of duiker. 6924 lom Poes was intussen naar het oude kerkhof gegaan. Gelukkig was het nog helder dag, zodat hij een goed zicht had op de vervallen zerken en scheve grafstenen. Maar toch begreep hij al gauw. dat hij voor een moeilijke taak stond. „Hier kan ik lang zoeken," dacht hij toen hij een uurtje over de bodem gekro pen had. „Waar heeft heer Ollie die kip- peveren verstopt? Onder dode bladeren, of achter een steen? Of zou hij ze soms begraven hebben? Dit is onbegonnen werk, als hij me niet vertelt waar hij ze gelaten heeft. Maar daar is hij natuurlijk te koppig voor; vooral nu hij weer met de Zwarte Zwaddërneel meegegaan is." Hij keek om, want achter hem klonk ge ritsel en het geluid van naderende voet stappen. Het was de bewaker van de rust plaats; de bejaarde Ase Gikkerik, die het gedoe van de bezoeker reeds enige tijd van verre had gadegeslagen. „Wat moet dat?" kraste hij wrevelig. ..Als er hier gegraven moet worden, zal ik dat doen, ventjel" „Ik graaf niet," zei Tom Poes. „Ik zoek naar een kruidje, dat hier met een kippe- hart en wat veren ergens verstopt is. Hebt u ze ook gezien? Ik moet ze vinden, want ik heb het idee, dat heer Bommel anders lelijk in de moeilijkheden komt." De oude Gikkerik deed niet eens moeite om deze woorden te begrijpen. Hij hield niet van beunhazen in het vak en om dat hij ook overigens een onaangenaam karakter had zette hij Tom Poes krachtig buiten het hek. Het orgel van de Grote of St. Mt- chaelskerk te Zwolle wadrop gister avond Charles de Wolff het met de Schnitgerprijs 1970 bekroonde werk ran Jean Paul Holstein Les trois du temps sacré" heeft gespeeld. Vanavond via de radio te horen in het kader van de Holland Festival uitvoeringen. Wie vanavond voordat het voetbal begint niiet het geduld kan opbren gen om naar de hoofdfilm te kijken die de NOS om tien over negen via Nederland 1 uitzendt (Les mauvais coups in het Nederlands: Liefde heeft twee gezichten), moet toch wel even om kwart voor tien afstemmen op Nederland 2 om het chansonpro gramma te beluisteren dat. Jan Brusse vanuit Parijs presenteert.. Het is het eerste in een serie van drie, gemaakt ln samenwerking met de Franse televisie, waarin telkens een paar beroemde chansonniers voor de camera's worden gehaald. Deze keer zijn dat Marie Laforêt, George Brassens en Mikis Theodora- kis (zie de foto). Waar ze wonen, hoe ze werken en nog veel meer wordt u in deze uitzendingen ge waar. En dat alles met het altijd pit tige commentaar van Jan Brusse. 19.20 INFO: maandelijkse advies- en informatie rubriek 20.00 NOS: (K) Journaal. 20.20 AVRO: Zeven weken op het ijs - Nobile (Sieben Wochen auf dem Eis -Nobile) documentaire (Dl. 2). 21.45 (K) Affiche: Chansons-pro gramma. 22.15 NOS: (K) Journaal. 22.15-22.55 TELEAC: Spaanse les - les 19 (herh.). DUITSLAND I 17.45 Die Ferien des Herrn Hulot, speelfilm. 19.10-19.55 Ein land, 25 Jahre spater, film. 20.00 (K) Jour naal en weerbericht. 20.15 Aus dem Alltag in der DDR, film. 21.25 Quiz. 22.10 Jiddische Geschichten. 22.30 (K) Journaal, commentaar en weer bericht. 22.50 (K) W.K. Voetbal: hal ve finales, ca. 2.30 (K) Journaal. DUITSLAND II. 18.05 (K) Actualiteiten en muziek. 18.40 (K) Het Weens Philharmonisch Orkest o.l.v. Leonard Bernstein. 19.45 (K) Nieuws en weerbericht. 19.55 (K) Colombo, reportage. 20.15 (K) Infor maties en meningen over actualitei ten. 21.00 (K) Giselle, ballet. 22.30 (K) Nieuws en weerbericht. TELEVISIE DUITSLAND I. 10.00 Nieuws. 10.05 Frohe Klange aus der Pfalz, muzikaal programma. 10.30 Babeck, detectivespel. 11.35 In formaties en meningen over actuali teiten. 12.25 Ein Sommer mit Nicole, tv-serie. 12.50 Persoverzicht. 13.00- 13.25 Journaal 13.30-14.30 (K) W.K Voetbal: halve finales. 15.55 (K) Journaal. 16.00-17.10 (K) Voor de kin deren. 17.15-17.55 (K) W.K. Voetbal 17.55-18.00 (K) Journaal. DUITSLAND II. 17.30 (K) Nieuws en weerber. 17.35 Gedeelten uit geliefde Duitse films. RADIO HILVERSUM I AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 Stereo: Lichte grammofoonmuziek. 8.00 Nieuws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Stereo: Lichte grammofoonmuziek. (8.30- 8.33 De groenteman). 8.50 Morgen wijding. 9.00 Stereo: Uit het land van de rijzende zon: Japans staats orkest en solist: semi-klassieke mu ziek. 9.35 Waterstanden. 9.40 School radio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.) (11.00-11.02 Nieuws). 11.30 Rondom 12: program ma voor de vrouw. 11.55 Beursbe richten). 12.30 Sportrevue. 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal 13.30 't Muzikantenuur: Programma ge wijd aan de dirigent en componist Nico Treep (25 jaar geleden overle den): historische opnamen. 14.30 't Is historisch: programma over geschie denis. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nieuws. 16.03 Land der Muzen: kunstkroniek. 17.00 Sana Rancune: platenprogramma 17.30 „O" een rondje radio. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal. 18.20 Politieke Partijen uitzen ding van de Boeren Partij. AVRO: 18.30 Stereo: Licht instrumen taal ensemble. 19.00 Stereo: Licht combo en kwartet. 19.25 Ge sproken brief. 10.30 Nieuws IKOR 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Mens en Bijbel. 20.05 NOS: Stereo: Holland Festival 1970: Magazine met reportages, interviews, discussies en pers-kritieken; Radio Kamerorkest met Koor van de Nederlandse Bachvereniging en solisten: klassie- klassieke en moderne muziek (gr.) 22.38 Mededelingen. 22.40 Radiojour naal. 22.55 Een avondje uit: Lichte muziek .23.20 Stereo: Viool en piano: Moderne muziek. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II. KRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Het leven de woord. 7.16 Stereo: Badinerie: klassieke en m oderne muziek (gr.) (7.30 Nieuws; 7.32 Actualiteiten 7.50 Overweging; 8.00 Nieuws) 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de huisvrouw (9.00-9.10 Gymnastiek voor de vrouw). 10.00 NOS: Wat heeft dat kind?, pedagogische lezing. 10.20 Stereo: Muziek uit de Barok (opn.) 11.00 KRO Nieuws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen. 12.00 NCRV Los-Vast: gevarieerd pro gramma. (12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Hier en Nu). 14.00 Stereo: The Ki'lima Hawaiians Show. 14.30 Ste reo: Viool en piano: Moderne mu ziek. 15.00 Hervormde middagdienst. 15.30 NOS: Skivatoon: Informatie over nieuwe langspeelplaten. (16.00- 16.02 Nieuws). 16.15 Meer over min der: Informatief programma over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden. 17.45 NCRV: Sportactualiteiten. 18.00 Stereo: Tijd vrij voor muziek in vrije tijd: A. Koorzang B. Concoursmuziek 1970. 18.30 Nieuws. 18.41 Hier en Nu. 19.00 Spectrum: Maatschappelijke vraag stukken nader belicht. 19.15 Stereo: Leger des Heilskwartier. 19.30 Ont voerd, hoorspel. 21.00 De jeugd op eigen wieken, vervolghoorspel. 21.29 Stereo: Down Memory Lane: amuse mentsmuziek (opn.). 21.50 Kerkorgel concert: Moderne muziek. 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nieuws. 22.38 NOS: Parlementair dagover zicht 22.50 Uitslagen van en Com mentaren op de Lagerhuisverkiezin gen in Engeland. 23.55-24.00 Nieuws. Evtl. na 24.00 uur voortzetting La gerhuisverkiezingen. HILVERSUM III. 9.00 NCRV: Nieuws. 9.02 Terug van weggeweest: muziek van toen voor luisteraars van nu. 9.30 Zzzoefff...: Lichte instrumentale muziek. 10.00 Nieuws. 10.03 Muziek bij de koffie. (11.00 Nieuws). 12.00 NOS Nieuws. 12.03 Pop-Slick: Licht platenprogramma. 13.00 KRO: Nieuws. 13.03 Waarom niet?: Ont spannen lunchprogramma. 14.00 Nieuws. 14.03 Holster: Pop_ en coun- iry-muziek. (15.00 Nieuws). 16.00 Nieuws. 16.03 10 RRrrr...: Pop-ma gazine, 17.00 Nieuws. 17.02-18.00 Draai jijofdraaiik: Verzoekplaten- programma.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1970 | | pagina 9