Stokowsky: „Kwaliteit geeft altijd de doorslag" Gert Jan Moed heeft verzameling antieke fietsen Kritiek op 40 pet. zendtijd van NOS „Het beste is geboren uit i experiment" Heer Bommel en de Slijtmijt De dader (weer, op bet spoor Sweet Smoke als RONOtities vervangers Een echt vervoersmuseu m Jaarverslag AVRO: 835.000 leden Stokowski programmaos MORGEN Vierhonderd Radioreportages van tenniskampioenschap Actualiteiten Voor liefhebbers van dixieland Concert en interview door Pi Scheffer MAARTEN TOONDER STRIP - DONDERDAG 13 AUGUSTUS 1970 HILVERSUM „Werkelijk grote mannen zijn altijd eenvoudig, de kleine fi- giu-en zijn meestal gecompliceerdMet deze uitspraak liet de Pools-Ame rikaanse dirigent Leopold Stokowsky, volgens zijn paspoort Leopold Bolesla- wicz Stanislaw Antoni Stokowsky er geen twijfel over bestaan dat hij zich zelf onder de groten der aarde rangschikt. In 1951 voor het laatst in Nederland op uitnodiging van het Holland Festival, gaat Stokowsky volgende week twee concerten van het Radio Filharmonisch Orkest dirigeren. Op donderdag 20 augustus leidt hy het RFO in de Amsterdamse RAI en op za terdag 22 augustus staat hy met hetzelfde orkest op het podium van de Rotter damse Doelen. Het eerste concert wordt rechtstreeks door de AVRO-radio uitgezonden. Daarnaast zal hy op 24 en 25 augustus plaatopnamen maken. Stokowsky, die in 1908 als dirigent in Londen debuteerde en in de tachtiger jaren van de vorige eeuw in Polen werd geboren, stelt er niet de minste prijs op naar zijn leeftijd te worden gevraagd. De schattingen variëren tus sen de 82 en 87 jaar. „Ik ben niet van plan persoonlijke vragen te beantwoorden", zei Stokows ky. Geen mens durfde hem dan ook maar iets te vragen over zijn vooroor logse, al dan niet platonische relatie met de legendarische filmster Greta Garbo. Maar over zijn vak wilde Sto kowsky zij het moeizaam wel iets kwijt. Eerste vraag aan de in donker pak en open stóhillenhemd geklede en met £en onbestemd lintje in het knoopsgat pron kende maestro: U bent een van de weinige overle venden uit een generatie van grote dirigenten als Mengelberg, Toscanini, FurtwMngler en Szell. Met Mengel berg en Toscanini hebt u de enorme autoriteit en greep op de musici ge meen. Is dat een natuurlijke gave of ziet het zelf als een kwestie van zelf- training, ontwikkeling en ervaring? Ontwijkend antwoord van Stokowsky: „Een goed dirigent moet natuurlijk altijd gaven en ondervinding hebben. Het moderne orkest zit vol roblemen en tegenstellingen. Je hebt er veel tijd voor nodig, vooral als je vooruit kijkt. Ik sta achter alle experimenten, ook dus achter de experimentele muziek". „De beste dingen van deze tijd zijn uit het experiment geboren. Kijk maar naar de ontwikkelingen van de tech niek. Ieder experiment vind ik daarom juist. Alleen, de tijd zal moeten leren of het experiment op een bepaald ge bied levensvatbaar is. Dat geldt niet alleen voor de kunst, maar slaat ook op gebieden van de psy chologie, de godsdienst en alles wat je maar wilt. Een land als Nederland zou nooit die landaanwinning hebben kun nen realiseren als er geen experimenten met de waterbouwkunde waren onder nomen". Staat Stokowsky positief of negatief tegenover de ontwikkeling op het ge bied van de amusementsmuziek? Anders gezegd: Wat vindt hy van de popmuziek? „De popmuziek is een expressie van de jeugd, die ook het gezicht van de wereld van morgen zal bepalen. Daar om is de popmuziek ook een basis voor muziek van de toekomst. Wat ik op ander terrein in Strawinsky zo be leggen tussen de muziek van het verle den en de muziek van de toekomst. Ik heb niet alleen grote bewondering voor Strawinsky als componist, maar acht hem ook zeer hoog als mens." „Alleen waarlijk grote mensen maken grote dingen. Een klein voelend en den kend mens kan nooit een groot kunste naar zijn." Over zijn gestorven collega-tijdgeno ten, allemaal groten in het dirgenten- vak, zegt Stokowsky: „Of het nu Men gelberg, Toscanini of Koesseyfsky was; zij allen hadden hun eigen voorstelling ARNHEM/LENT Onder de rook van Nijmegen langs de snelweg Arn- hem-Nijmegen ligt het dorpje Lent. Daar aan de Griftdijk woont de zoon van een aannemer Gert Jan Moed. Hij is een verwoed verzamelaar van antie ke fietsen. In een kleine drie jaar heeft de 19-jarige aannemerszoon een stuk of twintig fietsen opgedoken. „Frankrijk en Engeland. Dat zijn de voornaamste leveranciers voor de oude karretjes", zegt hij. De student aan de MTS te Nijmegen heeft zijn eerste fiets in Frankrijk gekocht. „Voor een paar centen. De mensen waren blij dat zij er nog wat voor kregen, 't Is onbe grijpelijk", aldus Gert Jan. Plotseling zijn de fietsen op de prop je gekomen. Pa was in Frankrijk op zoek naar oude auto's. Maar bij het zien van de fiets werden die op slag verge ten. In de kelder van huize Moed ver bergt Gert Jan zich vaak een paar da gen met een vriend. Dan wordt er hard gewerkt. Ontroesten, invetten, de- en monteren, en verven, het moet alle maal. Is dat gebeurd dan gaat de deur open en komt er een als nieuw uitzien de tweewieler tevoorschijn. Mogelijk is het een exemplaar uit het jaar 1860. De oudste fiets stamt uit 1808. Dat is een Engelse loopfiets. De jongste die Gert Jan heeft is uit 1947. Ook al En gels fabrikaat. Met de bijzonderheid dat de spatborden van hout zijn. „Een probleem is dat er eigenlijk veel te weinig documentatie over fietsen is", zegt de Lentenaar. „Het is erg moeilijk om aan de juiste onderdelen te komen. Was er genoeg literatuur dan kon je het er zelf bijmaken". Engeland is voor de Lentenaar een waar dorado voor de uitbreiding van zijn verzameling. Van 1867 af werden daar de echte fietsen gemaakt, vertelt Gert Jan. Voor die tijd was het bijna alleen Frans. Een groot gedeelte van de verzame ling staat in het Mobilarium, een ver- voersmuseum. Maar Huize Moed weet ook bijzonder goed dat Gert Jan zich met fietsen bezig houdt. Er staan vier exemplaren op zijn slaapkamer en door het huis verspreid staan de andere. Bijzonder trots is Gert Jan op zijn hoge bi. Een bicycle uit 1876. „Het is wel moeilijk om erop te klimmen. Dank zij de lantarenpalen lukt het nog wel". Een ander bijzonder voertuig is een Mi- chau uit 1867. Dit is een geheel houten fiets. „Oppassen voor de houtworm", is het laconieke commentaar. De banden zijn een hoofdstuk apart. Of de fietsen hebben er geen of het is een maat die niet meer in de handel is. „Gaat er een kapot dan is het zoeken naar een andere", zegt Gert Jan. Hij staat voor dit soort dingen in nauw contact met verzamelaars in binnen- en buitenland. In Engeland zijn er zelfs verenigingen. Hier doet iedereen het maar op eigen houtje. Dat vindt hij erg jammer. Zo is de kans dat er iets verlo ren gaat bijzonder groot. Gert Jan (rechts) en zijn vriend Bert van Engelen in de tuin van huize Moed met een Burgers uit het jaar 1860, een paardfietsje en de restanten van een Franse driewieler. Waarschijnlijk is dit een tandem geweest. A Dirigent Leopold Stokowsky: „Er zijn meer mensen niet in kunst geïnteresseerd dan wèl van het orkest, dat de stem van de mu ziek is. Zij wisten hoe zij die coceptie tot uitdrukking moesten brengen, hoe verschillend die ook was. Er zijn ook dirigenten die helemaal geen conceptie hebben. Maar over hen praat ik maar liever niet". Zou Stokowsky niet meer opnamen van werken van Strawinsky op de plaat willen zetten dan hy tot dusver heeft gedaan? .Helaas denken de platenfabrikanten vaak te veel aan verkoopbare opnamen. Daar ben ik het op een vriendelijke manier niet altijd mee eens". Hoe ziet de dirigent de toekomstige ontwikkeling van de Amerikaanse orkesten, nu de ryke particulieren minder neiging vertonen die orkesten financieel te steunen? Zou er een kans zyn dat de overheid in de Ver enigde Staten in navolging van Eu ropa de kunst gaat subsidiëren? „Ik ben niet pessimistisch over de toekomst van de Amerikaanse orkesten. Mijn indruk is echter dat de bevoeg de instanties nog veel moeten leren van het even, en van de kunst in het bij zonder. Wij hebben in de VS zo'n vijf tienhonderd orkesten, zowel beroeps-, amateur- als half beroepsorkesten. Het zou enorme sommen vergen om al die orkesten te subsidiëren. Dat zou een niet geringe belastingverhoging kunnen betekenen voor iedere Amerikaanse staatsburger... iVoor mij is het dan ook de vraag of een regering het kunstleven in zijn ge heel wel zal moeten subsidiëren. Als je ja zegt, omdat je vindt dat de kunst een belangrijk element in het leven van de mensen kan zijn, dan vraag ik: bij hoe veel mensen dan wel? Er zijn aanmer kelijk meer lieden die niet geïnteres seerd zijn in kunst dan wel. Of het dan ook politiek haalbaar is om en een land als Amerika kunstsubsidies te gaan verstrekken, is een vraag die ik maar liever aan de politici wil overlaten." Overigens heeft Stokowsky tijdens zijn vruchtbare leven achter de dirigen tenlessenaar ook in ander opzicht niet stil gezeten. Na zijn werkzaamheden bij een reeks Amerikaanse orkesten, waar onder het deels uit begaafde jonge mu sici bestaande American Symphony Or chestra, heeft hij de muzikale inspira tie bij vier films geleverd: Walt Dis ney's „Fantasia", „The Great Broadcast of 1937", „Honderd Mannen en een meisje" en „Carnegie Hall". Op de vraag of hij het medium film belangrijk acht voor de propaganda van de serieuze muziek, luidt het antwoord: „Het kan mij weinig schelen op welk schoteltje ik mijn muzikale hapjes ser veer. De hoofdzaak is of de mensen het accepteren of afwijken. En in dat op zicht is het altijd weer de kwaliteit die de doorslag geeft". Mr. L. H. Slotemaker, voorzitter van de AVRO, gelooft, dat bij de zendtijdtoewijzing voor televisie aan de NOS van 40 procent, niet moet worden uitgegaan van de vraag hoe die zendtijd gevuld moet worden. Veel zinvoller zou volgens hem zijn. om zich eerst af te vragen hoeveel zendtijd de NOS nodig heeft om haar taak uit te voeren. Daarna zou dan bepaald kunnen worden hoe die tijd gevuld moet worden. Hij schrijft dat in het jaarverslag van de Avro over 1969. „Dan pas gaat men uit van de wettelijke be ginselen en wordt de zendtijd van de andere zendgemachtigden niet meer een sluitpost, zoals nu het ge val is", aldus de Avro-voorzitter. Hij zegt ook geen voorstander te zijn van een nationale omroep. „Maar zou men al ooit tot een natio nale omroep overgaan, dan is de Avro door haar aard daartoe de aangewezene". De directeur van het televisiebe drijf van de Avro, de heer S. K. van der Zee, noemt in het jaarverslag de omroepwet „een stuk wetgeving op basis van een politiek compromis, dat veel kiemen in zich draagt voor een even zo grote verscheidenheid aan praktische interpretaties". De Avro televisie verzorgde in 1969 ruim vierhonderd uur televisie. Hiervan werd 64 procent in zwart-wit en 36 procent in kleur uitgezonden. Van de 240 meest bekeken pro gramma's uit 1969 werden er 78 door Liefhebbers van de tennissport, tevens geïnteresseerd in de vraag wie de titels zal winnen in het deze week gehouden toernooi om het kampioenschap van Nederland, kun nen van vanavond af via de radio de gebeurtenissen op de Mets-banen in Scheveningen volgen. Voor de NOS zal Rien Bal enkele reportages ver zorgen en wel op de volgende tijden Vandaag tussen kwart voor zes en zes uur via Hilversum 2 in het NCRV-programma Hier en Nu-sport. Morgen op dezelfde tijd, zelfde zender in het sportkompas van de Tros. Zaterdagmiddag om vijf voor een in Vara's „Tussen start en finish" (Hilversum 1) en tussen vijf en zes uur in de NCRV-sportshow via Hil versum 3. Zondag in het NOS-sportprogram- ma „Langs de Lijn" tussen twee en vijf uur via Hilversum 3 en via Hil versum 1 tussen vijf over zes en half zeven. de Avro uitgezonden: 39 via Neder land 1 en 39 via Nederland 2. Op de vaste Avro-dinsdagavond hadden de programma's van deze omroep de laatste maanden van het vorig jaar een gemiddelde kijkdicht heid van 29 procent. In diezelfde pe riode bedroeg de kijkdichtheid van de andere omroepen op hun „vaste avonden" gemiddeld 19 procent. De Avro-programma's met de meeste kijkers waren vorig jaar „Voor de vuist weg", „The Saint", „•De Mountiesshow", „High Chapar ral", „Strange Report" en de Oude- jaarsavondshow van Seth Gaaikema. De actualiteitenrubriek „Avro's Televizier Magazine" behaalde de eerste drie maanden van haar be staan tevens de drie laatste maan den van 1969 een kijkdichtheid van 21 procent en een gemiddelde waardering van 71. Daarmee liet Te levizier, volgens het Avro-jaarver slag, de andere actualiteitenrubrie ken ver achter zich. Het ledental van de Avro schom melt nog steeds, zoals al enkele ja ren het geval is, rond de 835.000. Enige tijd geleden werd herdacht dat Nederlands oudste dixieland- orkest, The Dutch Swing College Band, vijfentwintig jaar bestaat. De NCRV-radlorubriek „Jazztime" staat om 23.15 uur geheel in het teken van de DSC. Harm Mobach, samensteller van „Jazztime", heeft daarvoor de medewerking ingeroepen van Arie van Breda, een groot kenner van de Dutch Swing College Band, vele ja ren actief lid van de Haagse Jazz club en bezitter van alle platen die het orkest in de loop der jaren heeft gemaakt. Voor deze uitzending van „Jazztime" is vooral een keus ge maakt uit de platen die de Band in de eerste jaren van haar bestaan ge produceerd heeft. Op donderdag 20 augustus var 20.15 tot 22.30 uur concerteren, onder auspicde van de AVRO, het Radio Filharmonisch Orkest en het Groot Omroepkoor, met medewerking van de mezzo-sopraan Sophia van Santé, het geheel o nder leiding van de diri gent Leopold Stokowski in de Zuid hal van de RAI te Amsterdam. Dit concert, dat ook stereofonisch is te beluisteren, wordt rechtstreeks in het radioprogramma van de AVRO uitgezonden. Tijdens de pauze van dit concert zal Pi Scheffer een ge sprek hebben met Leopold Stokows ki. Het programma vermeld achter eenvolgens de Fanfare uit het ballet ,,L' éventail de Jeanne" van Maurice Ravel, de Symfonie in d kl. t. van César Franck en de Cantate voor koor, mezzo-sopraan en orkest „Alexander Newski" van Sergej Prokofieff. Van dit optreden in de RAI zal ook de AVRO-televisie een registra tie maken, die op een nog nader te bepalen datum zal worden uitgezon den. Hetzelfde concert wordt twee dagen later, dus op 22 augustus, ge geven in De Doelen te Rotterdam onder auspiciën van de directie van De Doelen. Amateur-détectieves kunnen van avond voor de derde (en laatste) maal hun spitsvondigheid testen via de van oorsprong Duitse tv-serie „Dader op het spoor", zoals men weet een nabootsing van de eerder uitgezonden Franse serie „De laatste vijf minuten". Het is daarbij de be doeling dat vijf minuten voor de ontknoping een korte pauze wordt ingelast: de kijker heeft dan alle ge gevens die voor aanwijzing van de dader nodig zijn, In handen en krijgt enkele ogenblikken tijd om met zich zelf te rade te gaan over de vraag wie de moord (In dit geval) heeft be gaan. De Tros heeft eerder twee van deze verhalen uitgezonden, vanavond volgt het derde, dat als titel draagt „Schroot". Via Nederland 2 van tien over negen tot half elf. In het VPRO-programma Piknik, dat vanavond van zeven uur tot half elf via Nederland 1 op het tv-scherm verschijnt, zal men ver geefs uitkijken naar de Engelse pop groep Tyrannosaurus Rex. Deze groep komt niet in haar plaats treedt op de Amerikaanse Under ground group Sweet Smoke, maker van wat zij zelf noemt „hard rock". Ze woont op het ogenblik in een commune op een boerderij in Duitsland. In het Gelders programma van de RONO wordt op vrijdag 14 augustus in het vrouwenprogramma van Huis en Hof aandacht geschonken aan de tentoonstelling GG. 125. In dit ge sprek zullen speciaal de vrouwelijke aspecten van deze tentoonstelling aan de orde komen. Bovendien wor den in hetzelfde programma weer drie reportages uitgezonden over ac tuele Gelderse zaken en een afleve ring van het hoorspel Tronsler en Co Het Gelders programma kan worden beluisterd op golflengte FM. 96.2 of kanaal 31 en wel op dinsdag avond tussen 18.30 en 19.15 uur en op vrijdagavond tussen 19.15 en 20.00 uur. TELEVISIE NEDERLAND I 18.45 NOS: Pipo de Clown 18.55 (K) Journaal. 19.04 VPRO: VPRO-Piknik; live pro gramma met o.a. Betty Boop, te kenfilm; informaties, akts en popmuziek. 22.30 (K) Journaal. 22.35-22.45 (K) Wereldkampioen schappen Wielrennen te Leicester. NEDERLAND 2 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.55 (K) Journaal. 19.04 Van gewest tot gewest. 19.49 Tips van het Nationaal Bureau voor Toerisme. 20.00 (K) Journaal. 20.20 TROS: De capitulatie van Ja pan, documentaire. (Produktie NÖC). 21.10 De dader op het spoor: Schroot, detectivefilm. 22.30-22.35 (K) Journaal. DUITSLAND I (Reg. progr.: NDR: 18.00 (K) Pro gramma over het gokspel. 18.30 (K) Actualiteiten. 18.45 (K) Zandmanne tje. 18.55 Nordschaumagazin. 19.26 (K) Lautlose Jagd, tv-serie. 19.59 Pro grammaoverzicht. WDR: 18.00 (K) Air Taxi, tv-serie. 18.30 (K) Voor de kleuters. 18.40 Hier und Heute, met nieuws. 19.25 (K) Belevenissen v.e. team-atoomonderzoekers). 20.00 (K) Journaal en weerbericht. 20.15 Das letzte Hurra, amrikaanse speelfilm. 21.55 (K) Film reportage over de agrarische politiek In de EEG. 22.40 (k) Journaal, commentaar en weer bericht. 23.00 (K) W.K. Wielrennen. DUITSLAND 2 18.05 (K) Actualiteiten en muziek. 18.40 Oude films. 19.10 Tod am Meer, tv-spel. 19.45 (K) Nieuws, ac tualiteiten en weerbericht, 20.15 Mu zikaal amusementsprogramma. Aansl.: Nieuws. 21.30 Informaties en meningen uit het economische leven. 22.15 (K) Cabaretprogramma. sm: mm -mmmmmmm TELEVISIE 6950 Aan de voet van de rotswand strekte zich een onafzienbare vlakte uit die rondom door de Zwarte Bergen be grensd werd. Het was een troosteloze streek waar de stofwolken opdwarrelden bij elke windvlaag en waarboven de zon genadeloos brandde. Het enige teken van leven bestond uit twee wandelaars van gering formaat, die zich uitgeput over de grauwe bodem voortsleepten. „We kunnen het wel opgeven", sprak de grootste, die Memel Parduin heette. „De wereld is uit gestorven door de hongersnood". „Wij zijn de laatsten", gaf de kleinste droevig toe. Ze luisterde naar de naam Maaike Prut en droeg evenals haar metgezel een klein valiesje met zich mee. „Wat moet er van de kinderen worden?" hernam Me mel. „Er is nergens meer iets te eten. En als de eitjes uitkomen staan we met lege handen voor 5433 lege maagjes! Als er geen wonder gebeurt is het afgelopen...." „Wacht eens!" fluisterde Maaike. „Ik hoor iets"! Ze wees omhoog, en toen Parduin haar blik volgde zag hij een groot lichaam, dat met toenemende snelheid langs de berg omlaag kwam. Voordat hij tijd had om iets te zeggen, raakte het met een doffe plof de grond en verdween daarin, een kuil achterlatend. „Een wonder...." pre velde Memel.1 „Zou hier iets eetbaars neergekomen zijn?" Met deze gedachte begaf hij zich snel naar de krater, waar de inslag had plaatsgehad en waar een grote beroering heerste. Dichte stofmas sa's dwarrelden op, de grond werd met kracht omgewoeld, en toen verscheen er plotseling een groot gelaat boven het trieste landschap uit... DUITSLAND I 10.00 Nws. 10.05 Journaal van gis teravond. 10.30 Informaties en me ningen uit het economische leven. 11.15 Der Kaiser vom Alexander- platz, volksspel. 12.50 persoverzicht. 13.00-13.30 Journaal. 13.55 (K) Nws. 14.00 Tenniskampioenschappen. 16.40 (K) Voor de kinderen. 16.55 Voor de kinderen. 17.15 (K) Voor de kinde ren. 17.25 Europa-jeugd-discussic 17.55 (K) Niews. DUITSLAND 2 16.55 „Brüder in All" documentai re serie. 17.25 (K) Weerbericht voor vakantiegangers. 17.30 (K) Nieuws en weerbericht. 17.35 (K) Sport. RADIO HILVERSUM I AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 Lichte grammo foonmuziek en reportages. (8.00 Nws; 8.11 Radiojournaal; 8.30 De groenteman). NOS: 9.00 Internatio naal Spectrum: klassieke en moder ne muziek (opn.) (9.35-9.40 Water standen). AVRO: 10.00 Voor de kleu ters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr). (11.00-11.02 Nws). 11.30 Blokfluit en piano: klassieke muziek. 11.55 Beursberichten. NOS: 12.00 Blik op de werelds popualir programma over ontwikkelingshulp. Overheidsvoor lichting: 12.30 Uitzending voor de landbouw. NOS: 12.40 Stereo: lichte grammofoonmuziek. 12.50 Recht en slecht, praatje. 13.00 Nws. VARA: 13.11 Actualiteiten. 13.20 Stereo: Pia norecital: klassieke muziek (gr). 13.30 Stereo: Cleveland Orkest: klas sieke muziek (gr). EO: 14.00 Ruimte: Radiomagazine met: 1. Zingend ge tuigen: gewijde muziek (gr); 2. Ons Podium; 3. Meer dan een lied; 4. Ac tueel nieuws over zending en evan gelisatie; 5. Overdenking. NOS: 15.00 Aspecten van de kamermuziek: Viool en piano: moderne muziek. 15.45 Toerismo: toeristische infor maties uit binnen- en buitenland. VPRO: 16.00 VPRO-Vrijdag: com mentaren, reportages, interviews, berichten, telefonische reacties en muziek. (16.00 Nws; 17.55 Mededelin gen; 18.00 Nws; 19.30 Nws) VARA: 21.00 Stereo: Noordelijk Filharmo nisch Orkest en solisten: klassieke en moderne muziek, (opn.) 22.30 Nws. 22.40 Mededelingen. 22.45 Ac tualiteiten. 22.55 Stereo: Prettig weekend: licht gevarieerd platenpro- gramma. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Badimerie: klas sieke muziek (gr.) 8.30 Nws. 8.32 Touringclub: vakantietips en infor maties. 8.45 Voor de huisvrouw. (9.00 Gymnastiek voor de huisvrouw). 9.45 Wie is in godsnaam Jezus Christus?, lezing. 10.00 Klassieke orkestmuziek (gr.) 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen. 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee, gevarieerd programma. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41-12.50 Ac tualiteiten. 13.00-13.05 Raden maar...) 14.00 De zaak Jasseron, hoorspel. 14.50 Lichte grammofoonmuziek. TROS: 14.55 Stereo: Klassieke ver zoekplaten. 16.00 Nws. 16.03 Stereo: Disco-drive in: de showbusiness op de korrel genomen. 17.30 Sportkom pas. NCRV: 18.00 Stereo: Koorzang: amusementsmuziek. 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Wereldpanorama. 19.10 Veel gevraagde gewijde muziek (gr.) 19.40 Wijd als de wereld: weke lijkse internationale oriëntatie in kerk, zending en oecumene. 19.50 Van vrijers en vrijsters: Nederland se folkloristische muziek door Ne derlands Kamerkoor en leden van het Concertgebouworkest. 20.05 Ste reo: The sound of musical: musical fragmenten. 21.25 Stereo: Promena de orkest en solist: opera- en ballet muziek. TROS: 22.00 Actualiteiten. 22.30 Nws. 22.40 De Beyaerd-Hier, cabaretprogramma. 23.10 Apollo XXI: Fantastisch ruimtevaart mys terie 23.30 Stereo: Midnight special. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III VARA: 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show. 10.00 Nws. 10.03 De Eddy Becker Show (vervolg). 11.00 Nws. NOS: 11.03 De Felix Meurders Show. VPRO: 12.00 Nws. 12.03 Top- 30. (13.00-13.03 Nws). TROS: 14.00 Nws. 14.03 Suzie Cream Cheese: licht platenprogramma. AVRO: 15.00 Nws. 15.03 Muziek Boetiek. (16.00-16.02 Nws) 17.00 Nws. 17.02 Radiojournaal. 17.05-18.00 Zingende Bougie: geva rieerd platenprogramma voor auto mobilisten.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1970 | | pagina 6