Theaterkassa's doen er goed
aan publiek op te zoeken
Open entree beter
dan mooi interieur
Japanse gravures te
zien in Nederland
Andy Warkol: Kunstenaar
die 't banale verheerlijkt
Vanavond start
.Nana
Secretaris Vereniging Schouwburgdirecties adviseert:
Beroemd door soepblikken en zeepdozen
Binnenkort
expositie in
Eindhoven
v
Heer
Bommel
en de
Slijtmijt
MORGEN
Drie-dimensionaal
Meer lijnen
>5- Richtlijnen
programmaos
Concentratie
MAARTEN
TOONDER
STRIP
TELEVISIE
RADIO
TELEVISIE
RADIO
UIT DE KERKEN
DINSDAG 18 AUGUSTUS 197
ROTTERDAM „Als je het de mensen gemakkelijker wilt maken schouw-
bnrgkaartjes te kopen, zul je het niet moeten zoeken in langere openingstijden
van de theaterkassa's.
De beste remedie is om het aantal verkooppunten uit te breiden.
„In Rotterdam overwegen we op het ogenblik de mogelijkheid van een rijdend
plaatskaartenbureau, dat de mensen in de wijken van kaartjes voor allerlei
kunstmanifestaties moet voorzien".
Met deze oplossing hoopt drs. W. Hofman, directeur van de dienst gemeente
lijke kunstgebouwen te Rotterdam, de doorbraak naar een groter theaterpu
bliek te kunnen stimuleren.
Vorige week kwam hq in het nieuws als secretaris van de Vereniging van Schouw
burgdirecties, toen hjj ztfn distantieerde van een rapport over de schouwburgsi
tuatie in Nederland, dat werd gepubliceerd door de Rotterdamse Kunststichting.
Het was ontleend aan gegevens van een onderzoek, dat was verricht in opdracht
van de Vereniging van Schouwburgdirecties.
Drs. W. Hofman (54), sinds 1966 directeur van da Rotterdamse dienst kunst-
Sebouwen. Hij is behalve secretaris van de Vereniging van Schouwburg-
irecties ook voorzitter van de Vereniging van Culturele Organisaties.
SCHIPHOL De kostbare 19de
eeuwse collectie houtgravures van de
Japanse houtsnijder Hiroshige is eind
vorige week uit Tokio naar Rotterdam
gevlogen om volgende week in het ka
der van de Japanse maand in een groot
warenhuis te Rotterdam en daarna nog
een week in het Amsterdamse filiaal
ten toon worden gesteld.
Van de oorspronkelijke 75 grote
houtgravures, die Hiroshige in 1832
vervaardigde op zijn reis van Kyoto
naar Tokio, zijn er 55 naar ons land
gebracht.
De collectie vertegenwoordigt volgens
de Japanse collectioneur Sakad uit Mat-
sumoto, die ze via zijn vader van zijn
grootvader heeft geërfd, een waarde
van vele honderdduizenden gulden.
Tussen Kyoto en Tokio loopt de eeu
wenoude en klassiek geworden Tokai-
do-weg, waarlangs Hiroshige zijn lang
durige reis maakte.
Onderweg vervaardigde hij de 75
houtgravures, die een beeld geven van
de weg en zijn omgeving.
Enkele hoofdpunten uit het rapport
van de RKS, dat in haar publikatie
..Kunstfeiten" de wereld werd ingezon
den:
Op zondag is 70 procent van de Neder
landse schouwburgen gesloten.
Tijdens de drie zomermaanden is meer
dan driekwart van de schouwburgen,
waar regelmatig beroepstoneel wordt
gespeeld, dicht.
De theaterkassa's zijn alleen open op
tijden wanneer de mensen aan het
werk zijn.
De meeste schouwburgdirecties achten
het interieur van hun theater belang
rijker dan een uitnodigende open en
tree. Hierop reageerde de Vereniging
van Schouwburgdirecties via secretaris
Hofman prompt met een rondschrijven,
waarin de Rotterdamse Kunststichting
werd verweten dat zij de feitelijke ge
gevens als een commentaar had gepu
bliceerd. Bovendien waren de feiten
voor meer dan één uitleg vatbaar.
De heer Hofman„De constatering
dat op zondag 70 procent van de
schouwburgen is gesloten, is natuurlijk
een harde realiteit. Maar het is geble
ken, dat na invoering van de vrije za
terdag het publiek op zondag niet naar
de schouwburg komt. De vrijdagavond
is de uitgaansavond bij uitstek gewor
den.
De opmerking over de sluiting van de
theaters in de zomermaanden is een ge
volg van het feit dat de meeste mensen
dan ander vertier zoeken.
Een tweede realiteit is dat het gesub
sidieerde toneel van half juni tot half
augustus niet speelt wegens vakantie
en de voorbereiding op het nieuwe sei
zoen. De toneelvoorstellingen in de zo
mermaanden liggen dan ook voorname
lijk in de vrije sector: revue, musicals,
cabaret en operette".
CHICAGO Andy Warhol mag dan
niet de initiator van de pop-artbewe-
ging zijn geweest, zijn soepblikjes heb
ben hem vermoedelijk tot de bekendste
hedendaagse Amerikaanse artiest ge
maakt. Zijn roem verwierf deze be
scheiden kunstenaar met de verheerlij
king van het banale, welk terrein hij
later prijsgaf om zich te wijden aan de
vervaardiging van ongelofelijke vervel
lende films.
De schilderperiode van het produk-
tieve leven van Warhol wordt thans
vertoond in een retrospectieve tentoon
stelling, die eerst in een retrospectieve
tentoonstelling, die eerst in Pasadena
(Californië) te zien was en thans tot 6
september in het museum van heden
daagse kunst te Chicago is.
Daarna gaat de tentoonstelling naar
Nederland, Parijs en Londen, om ten
slotte terug te keren naar Amerika in
het Whitney Museum voor Amerikaan
se kunst te New York.
Het is een enorme tentoonstelling van
enorm grote schilderijen. De gehele
tentoonstelling bestaat uit 200 voorwer
pen, waarvan sommige onderdelen van
series zijn.
zonder afschuwwekkende werking.
De serie repordukties van een foto
van een lege elektrische stoel in de
Sing Sing-gevangends, uitgevoerd in
verschillende „elektrische" kleuren va
riaties, maakt een zeer sterke indruk.
Tot de „rampenreeks" behoren ook
de ontploffing van een atoombom, een
bloedig auto-ongeluk, waarbij de
slachtoffers in het autowrak vastgena
geld zitten, politieagenten die bij rassen-
onlusten negers met honden achterna
zitten, en een close-up van mevr. Jac
queline Kennedy bij de begrafenis van
haar man.
De befaamde soepblikken worden in
schilderij-vorm getoond, maar de stapels
verpakkingsdozen voor schuursponsjes
zijn drie-dimensioneel uitgestald, op
een grote hoop in het midden van de
zaal in Chicago.
Hoogtepunten onder de portretten
zijn een reeks reprodukties van de Mo-
na-Lisa, een serie Marylin Monroes in
verschillende tinten, Elizabeth Taylor,
zelfportretten en stellig de beste
levensgrote schilderijen van Elvis Pres
ley met getrokken pistool.
Het aangenaamste onderdeel van de
tentoonstelling vormen de felgekleurde
bloemen, overgenomen van een foto uit
een fototijdschrift. Deze zijn er in enor
me afmetingen en op kleineredoeken.
De tentoonstelling gaat in Europa
achtereenvolgens naar het stedelijk
Van Abbemuseum in Eindhoven, het
musee D'Art Moderne de La Ville de
Paris en de Tate Gallery te Londen.
Over de beperkte openingsuren van
de kassa's (van tien tot drie, of vier
uur) heeft drs. Hofman nog wel het een
en ander in het geding te brengen.
„We hebben een jaar of wat geleden
een proef genomen en hel. bespreken
tot zes uur mogelijk gemaakt. Het re
sultaat was mhil. Ik ben natuurlijk wel
voor een spreiding van de verkoop
adressen zoals dat in het buitenland ge
beurt.
Nederlandse theaters die gespeciali
seerd zijn in serievoorstellingen als
Carré en het Nieuwe de la Mar Theater
in Amsterdam en het Rotterdamse
Luxor, passen dit systeem al lang toe.
Het merendeel van de Nederlandse
schouwburgen brengt echter praktisch
iedere avond een ander stuk. Wanneer
je voor een enkele goed lopende voor
stelling de voorverkoop over een groot
aantal verkooppunten gaat spreiden, is
dat een enorme organisatie en uitzoe-
kerij".
Afgezien van het feit dat de heer
Hofman in Rotterdam de spreiding van
de verkoopadressen wil gaan stimule
ren door een rijdend plaatskaartenbu
reau te realiseren, vindt hij dat bij een
aantal theaters de telefoonlijnen nodig
uitbreding behoeven. De mensen krijgen
nog te veel het in gesprek signaal te ho
ren als ze willen reservjeren.
Over de constateringin het rapport
van de RKS, dat 72 procent van de
schouwburgen geen enkele aandacht
besteedt aan de kunstzinnige vorming
van de jeugd en in 55 procent van die
theaters buiten toneelvoorstellingen
geen manifestaties georganiseerd wor-
dan die een algemeen cultureel doel
beogen, zegt secretaris Hofman:
„Op dat punt valt inderdaad nog veel
te doen. Er zijn wel schouwburgen die
die openheid nastreven, maar dat is nog
steeds te veel afhankelijk van de in
stelling van de desbetreffende direc
teur.
Daar komt bij dat het ene gebouw
zich daar beter voor leent dan het an
dere. In ons land zijn maar weinig
schouwburgen die aan de nieuwe eisen
van openheid en democratisering vol
doen.
bovendien schiet Nederland schromelijk
tekort in de begeleiding va.n zijn to
neelmanifestaties. Het publiek moet het
doen met een droge advertentie of een
al dan niet geslaagde affiche, waarin
niets tot uitdrukking komt van het ka
rakter van het te brengen stuk".
De hele theaterproblematiek over
ziende geeft de heer Hofman de vol
gende richtlijnen als remedie:
Het verstrekken van zo ruim mogelij
ke documentatie bij de toneelproduk-
ties.
Het realiseren van een zo ruim moge
lijke spreiding van de plaatsbespre
king en kaartverkoop.
De schouwburgen afstemmen op toe
gankelijkheid door het realiseren van
een open, uitnodigende theaterentree.
Zo vroeg mogelijk de jeugd In contact
brengen met het toneel.
Wie dan nog een stap verder wil
gaan, kan ook nog wel eens denken aan
een door de schouwburgen georgani
seerde babysit-centrale.
Met ingang van vanavond van
21.05 tot 21.50 uur via Nederland 1
en voorts op de dinsdagen 25 augus
tus (Ned. 1), 1 en 8 september (Ned.
2) en woensdag 9 september (Ned. 2)
brengt de AVRO-televisie onder do
titel „Nana" een feuilleton in vijf
delen, gesitueerd in de tweede helft
van de negentiende eeuw, naar de
gelijknamige roman van Emile Zola
en bewerkt door Robert Muller, op
het scherm.
„Nana" kwam uit omstreeks 1880
als deel negen van Zola's twintig
voudige romancyclus „Les Rou-
gon-Macquart" waarin hij het leven
beschrijft van Anna Coupeau, de
dochter van een wasvrouw en een
alcoholische vader. Wanneer .ze fu
rore maakt als hoofdrolspeelster in
het stuk „De blonde Venus" is Nana,
het publieke vrouwtje, het gesprek
van de dag in de Parijse sociëty. Dit
succes is niet zozeer te danken aan
haar talent voor toneel of zang, als
wel aan haar uiterlijk.
Het tentoongestelde werk bestrijkt de
periode van 1961 tot en met 1967. Op
Warholts verzoek heeft men zich ge
concentreerd op de soepblikken, de
portretten van filmsterren en bekende
personen, rampen, zeepdozen en bloe
men.
Na het minutieus schilderen van
soepblikken, waarmee hij zijn intrede
maakte in de pop-artbeweging. ontdek
te Warhol dat beelden op zijdedoek in
massaproduktie konden worden geno
men, Daarna liet hij veel van dit werk
over aan zijn assistenten.
Hoewel de artistieke benaderingswij
ze van Warhol op schilder- zowel als
cinematografisch-gebied gekenschetst
kan worden al koel afstandnemen,
*L .1-
6954 „Wat zijn jullie voor lieden?"
vroeg heer Ollie, terwijl hij het zich in
het stof gemakkelijk maakte. „Dit is
Maaike Prut", zei het ventje. „En ik ben
Memel Parduin. Wij zijn de laatste over
geblevenen van deze wereld. Ach, vroeger
was dit een bloeiende vlakte, vol voedza
me stoffen. We hadden een onbezorgd
bestaan en we vermenigvuldigden ons
snel, wij en al onze familieleden. Er wa
ren millioenen van ons. Maar hoe gaat
dat? De voeding raakt op en stof is alles
wat men overhoudt Toen kwam de grote
hongersnood en...." Memel zweeg gebro
ken en het vrouwtje vulde mei toonloze
stem aan: „Het enige wat we kunnen red
den zijn de eitjes van onszelf en onze fa
miliebeden. Maar wat moet er van ons
worden? Het bazalt van Je berg kunnen
we niet eten, want dat is te hard voor
onze tere bijtertjes"....
„Dat is een droevig verhaal", mompel
de heer Bommel. „Zo gaat een bescha
ving ten gronde, hoor je wel Tom Poe^?
Dit is héél leerzaam! Wat een lijden!"
Het was duidelijk, dat deze gevoelige
woorden Memel kracht gaven. „Zo is
het!" riep hij uit. „Je kunt toch begrij
pen, dat we vechten voor het behoud van
onze cultuur? Daarom hebben we een
hapje genomen uit je nylon, en daardoor
hebben we nieuwe krachten opgedaan.
Nu kunnen we natuurlijk hoger vliegen,
buiten je bereik, en daar het koord gaan
eten. Maar dan kunnen jullie niet meer
weg en wij kunnen onze eiertasjes niet
draeen als we vliegen. Wil je ons niet hel
pen?"
De dag na de première van „De
blonde Venus" wordt Nana thuis be
zocht door een stroom van bezoe
kers. Onder de bezoekers bevinden
zich graaf Muffat en zijn schoonva
der, die om een liefdadige donatie
verzoeken. Nana vraagt, Fauchery,
kunst-criticus van het blad „Figaro",
graaf Muffat op het feest te brengen
dat zij zal geven. Dit feest wordt
overigens gefinancierd door Steiner,
de bankier.
Nana is woedend als graaf Muffat
niet op het feest verschijnt. Steiner
biedt haar een landhuis en en jaar
geld aan, op voorwaarde dat ze zijn
maïtresse wordt.
Nana accepteert, maar is vast be
sloten graaf Muffat op de knieën te
krijgen. In het landhuis leidt Nana
inmiddels een frivool leventje. Zij
ontvangt wie zij wil en begint zelfs
een verhouding met de jeugdige
George Hugon, die door haar optre
den in verrukking is gebracht, maar
haar doel is en blijft graaf Muffat,
sluitend: Nieuws. 21.00 (K) Invasion
von der Wega, TV-film. 21.50 (K)
22.35 (K) Nieuws
NEDERLAND I
18.45 NOS: Pipo de Clown.
18.55 (K) Journaal.
19.04 AVRO: (K) Vaders tegen wil
en dank
19.30 (K) Wat nu, mr. Deeds?
20.20 Peyton Place.
21.05 (K) Nana, TV-feuilleton naar
de roman van Emile Zola. (1).
21.50 AVRO's Televizier-Magazine.
22.40-22.45 (K) Journaal.
NEDERLAND II
18.45 NOS: Pipo de Clown.
18.55 (K) Journaal.
19.04 Kunstrubriek.
19.30 KRO: Muziek in vrije rijd: De
Chr. Muziekvereniging De Bazuin
uit Uithuizen.
20.00 (K) Journaal. r
20.20 rarjdpunt.
21.00 (K) De Andy Williams-Show.
21.50 Naakt door de hel, Japanse
TV-feuilleton.
22.55-23.00 (K) Journaal.
DUITSLAND I
Reg. programma NDR: 18.00 (K)
Filmreportage. 18.30 (K) Actualitei
ten. 18.45 (K) Zandmannetje. 18.55
Nórdschau-Magazine. 19.26 (K) Der
Mann, den es nicht gibt, TV-serie.
19 59 Programmaoverzicht. WDR:
1P.00 (K) Polizeifunk ruft, TV-serie.
18.30 (K) Voor de kinderen. 18.40 (K)
Hier und Heute, met nieuws, 19.25
(K) Die Atomisten, TV-serie). 20.00
(K) Journaal en weeroverzicht. 20.15
(K) Spelprogramma. 21.00 An Ein-
seltischen, toneelstuk. 23.05 (K)
Journaal, commentaar en weerover
zicht.
DUITSLAND II
18.05 (K) Actualiteiten en muziek.
18.40 (K) Amusementsprogramma.
19.10 (K) Bezaubernde Jeannie,
TV-serie. 19.45 (K) Nieuws, actuali
teiten en weerbericht. 20.15 CSSR
70, documentair programma. Aan-
In de N.OS.-studio's in Hil
versum is de laatste weken
koortsachtig gewerkt aan het klaar
maken van een groot aantal televi-
sieprodukties die in het komende
winterseizoen zullen worden ver
toond.
Zo werden onder meer de op
namen gemaakt voor een aantal
nieuwe Mouties-shows. Piet Bam-
bergen en René van Voor en halen
weer alerlei gekke dingen uit.
De eerste nieuwe aflevering van
de Mounties-show is half septem
ber te zien.
de kamerheer van de keizerin.
Daartoe zijn haar alle middelen
goed. Ze ruïneert een hele serie aan
bidders en brengt er zelfs een tot
zelfmoord. Tenslotte zal ook graaf
Muffat voor de houding van Nana
bezwijken.
Kortom, Nana neemt in dit feuil
leton uit naam van het volk wraak
op de overheersende klasse. Zelf
eindigt ze in een armoedig hotelka
mertje, waar ze sterft aan een af
schuwelijke ziekte.
De rol van Nana wordt in deze
PBC-produktie gespeeld door de En
gelse actrice Katharine Schofield.
Culturele kroniek,
en weerbericht.
HILVERSUM I
AVRO: 18.11 Radiojournaal. 18.25
De Johan Willem Friso Kapel. 19.00
Stereo: Jazz Spectrum: oude en mo
derne jazz. 19.30 Nieuws. 19.35 Van
avond: gevarieerd programma. 22.00
„O" - een rondje radio. 22.30
Nieuws. 22.38 Mededelingen. 22.40
Radiojournaal. NOS: 22.55 Stereo:
Muziek van deze eeuw (opn). 23.35
Horizon: Een Santursolo uit Perzië.
23.55-24.00 Nieuws.
HILVERSUM IT
KRO: 18.30 Nieuws. 18.40 Actuali
teiten. 19.00 Stereo: Lichte muziek
(opn). 20.00 De Muziekweken van
Boedapest: moderne muziek. 21.30
Babel: kunstkroniek. 22.25 Overwe
ging. 22.30 Nieuws. 22.38 Parlements-
overzicht. 22.50 De zingende kerk.
23.05 Stereo: Lichte grammofoonmu-
ziek. 23.55-24.00 Nieuws.
NEDERLAND I
17.00-17.35 VARA: Voor de kinde-
ren.
DUITSLAND I
10.00 Nieuws.
10.05 Journaal van gisteravond. 10.30
Die sieben Meere, TV-serie. 11.15
Die Umschau. 12.25 Muzikaal amu
sementsprogramma. 12.50 Interna
tionaal persoverzicht. 13.00-13.30
Journaal. 16.35 (K) Nieuws. 16.40 (K)
Voor de kinderen. 17.05 (K) Informa
tief programma. 17.25 (K) Der Geist
und Mrs. Muir, TV-serie. 17.55-18.00
'K". Nieuws.
DUITSLAND II
17.10 Voor de kleuters. 17.30 (K)
Nieuws en weerbericht. 17.35 (K)
Voor de oudere generatie. Aanslui
tend: liefdadigheidsoproep.
HILVERSUM I
VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtend
gymnastiek. 7.20 Socialistisch strijd
lied. 7.23 Stereo: Lichte grammo-
foonmuziek en informatie. (7.33-7.38
Van de voorpagina). VPRO: 7.54 De
ze dag. VARA: 8.00 Nieuws. 8.11 Ac
tualiteiten. 8.20 Stereo: Lichte gram-
mofoonmuziek en informatie.
(8.35-8.40 Van alle markten thuis,
praatje voor de huisvrouw; 9.05 Ste
reo: Uit eigen huis: studio-opna
men). 9.35 Waterstanden. 9.40 Jeugd
uitzending. 10.00 Stereo: Lichte
grammofoonmuziek. 10.50 Voor de
kleuters. 11.00 Nieuws. 11.03 Voor de
vrouw. 12.00 Stereo :Hallo... Vol
luk! Licht amusementsprogramma
met muziek. 12.54 Voor het platte
land. 13.00 Nieuws. 13.11 Actualitei
ten. 13.25 Een avond aan zee met
Paul van Vliet, cabaretprogramma.
13.45 Gesproken Portret. 14.00 Ste
reo: Licht instrumentaal trio. 14.20
Stereo: Over en weer, hoorspel. 15.15
Way-out: teksten, muziek en andere
geluiden van generzijds. 16.00
Nieuws. 16.03 Sociëteit: Zestig minu
ten voor boven de zestig. NOS: 17.02
Onder de groene linde: oude liedjes.
17.20 Toerismo: toeristische informa
tie uit binnen- en buitenland. VA
RA: 17.40 Stereo: Tenor en harp:
moderne liederen. 17.55 Mededelin
gen. 18.00 Nieuws. 18.11 Actualitei
ten. 18.20 Klink klaar - zonder non
sens. 19.30 Nieuws. 19.35 Buitenlands
weekoverzicht. 19.45 Stereo: Licht
vocaal en Instrumentaal ensemble
met zangsolisten. 20.10 Stereo: VA-
RA-Dansorkest met solisten. 20.40
Tante Leen het zeggen: ge
sprekken. 21.15 Stereo: Metropoleor
kest: amusementsmuziek. 21.45
Country en Western Muziek. 22.10
Literaire herinneringen. 22.30
Nieuws. 22.38 Mededelingen. 22.43
Actualiteiten. 22.55 Stereo: Pianore
cital: moderne muziek. 23.30 Stereo:
Fluit en piano: moderne muziek.
23.55-24.00 Nieuws.
HILVERSUM II
NCRV: 7.00 Nieuws. 7.11 Het
levende woord. 7.16 Stereo: Op het
eerste gehoor: klassieke muziek (gr).
(7.25 Horen en zien; 7.30 Niéuws;
7.32-7.50 Hier en Nu: actualiteiten).
TROS: 8.00 Nieuws. 8.11 Als dat zou
kunnen: verzoekplaten programma
(8.30-8.32 Nieuws; 9.00-9.10 Gymnas
tiek voor de huisvrouw). 9.30 Voor
de kleuters. 9.45 Stereo: Geschikt,
voor u!: klassieke muziek (gr). 10.15
Voor de vrouw. 11.00 Nieuws. 11.03
Aktua: actualiteiten. 11.55 Medede
lingen, KRO: 12.00 Stereo: Van
twaalf tot twee: gevarieerd pro
gramma. (12.22 Wij van het land;
12.26 Mededelingen t.b.v. land- en
tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Ac
tualiteiten; 13.00-13.15 Raden
maar...). 14.00 Zonder drempelvrees:
gesprekken met kinderen. NCRV:
14.10 Stereo: Klassieke muziek (gr).
15.00 In 't zilver: programma voor
oudere luisteraars. 16.00 Nieuws
16.03 Voor de jeugd. 17.00 Stereo
Twen-Popradio voor t(w)ieners.
17.50 Overheidsvoorlichting: Samen
werking met ontwikkelingslanden.
18.00 Strictly country style: country
and western rubriek. 18.30 nieuw
18.41 Hier en Nu: actualiteiten. NOS:
19.00 Stereo: Lichte grammofoonmu
ziek. 19.10 Orde van Vrijmetselaren
Organisatie en werkwijze van dr
vrijmetselarij, lezing. 19.20 Program
ma voor blinden en slechtzienden
19.30 Henry Wood Promenade Con
cert. 1970: Engels Kamerork..
BBC-koor en solisten: klassieke mu
ziek. In de pauze: Geen onder^p^n
maar burger: reeks uitzendingen
over de staatkundige vorming van
de Nederlander. 22.15 De homofiele
kerkrécht, reportage. 22.30 Nieuws
22.38 Cosa NOStra- ook uw zaak.
23 55-24.00 Nieuws.
HILVERSUM III
NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Zing.
zing, zing!: lichte vokale muziekjes
10.00 Nieuws. 10.03 Mengelmuze:
nkuw verschenen langspeelplaten
voorzien an kritisch commentaar
EO: 11.00 Nieuws. 11.03 Gospo!
scund: een programma boordevol
muziek, speciaal voor jonge mensen
AVRO: 12.00 Nieuws. 12.03 Zet 'm
op. vrolijk platenprogramma.
13.00-13.02 Nieuws; 13.03-13.06 Ra
diojournaal). 14.00 Nieuws. 14.03
Gimmick: een duidelijk herkenbaar
platenprogramma. 15.00 Nieuws
15.03 Arbeidsvitaminen: populair
verzoekplatenprogramma16.00
Nieuws. 16.03-18.00 Lichte platen
(17.00-17.02 Nieuws; 17.02-17.05 Ra
diojournaal).
NED. HERV. KERK
Beroepen te Hasselt, Rotterdam-
Delfshaven: (vac. dr. H. Goedhart),
Dinteloord en Zwolle: (vac. W. L.
Tukker), dr. C. A. Tukker te Kin
derdijk
Boroepen te Ossendrecht: (toez.) (met
nevenopdracht pastorale verzor
ging ziekenhuis Lievensberg te
Bergen op zoom): E. Saraber te
Voorschoten.
'"noemd tot bijstand in het pasto
raat te Someren en Ast: F .L. van
Duijkeren emeritus-predikant te
Amsterdam.
Aangenomen het beroep naar Para
maribo als predikant voor buiten
gewone werkzaamheden: J. Jugc
ma te Eist.