Tweede-Kamerlid mei. Haan de bres voor huizenkopers op Zoeken naar recht veel te moeilijk Ambtenaar vaak gefrustreerd Kleuterschool in het zwembad VAR A-radio gaat werken met „tijdsblokken" rogramma Heer Bommel en de Slijtmijt Benoemingen Coba Keiling overleden VANAVOND Coronation Street blijft NOG GEEN, VIERDE MACHT" Steeds meer „toevallige luisteraars" programmaos VROEGER EXPERT Winteravond TELEVISIE TOONDER STRIP TELEVISIE RADIO MAANDAG 7 SEPTEMBER 1970 DE KLEINE MAN VAAK IN HET GEDRANG DEN HAAG Volgens het Tweede-Kamerlid mej. mr. E. A. Haars (CHU) wordt de kleine huizenkoper, die zich gedupeerd voelt, het zoeken naar recht veel te moeilijk gemaakt. Zij doelt daarbij vooral op kopers van een huis uit een zogenaamde bouwstroom, een hele serie woningen die door een aannemer of verkoopmaatschappij worden gebouwd en verkocht. De kopers en dat zijn er eik jaar tienduizenden gaan vaak af op een uiterst summier bestek en fraaie bro chures. Blijkt de bouwer zich daar niet aan te houden of voor kleine verande ringen ondoorgrondelijke rekeningen te presenteren, dan lijkt daar weinig aan te doen. Oorzaken: vage bestekken, onduide lijke koop- en aannemingsovereenkom sten, onbekendheid met de manier waarop de Raad van arbitrage voor de bouwnijverheid (waarop men veelal is aangewezen) bij de zaak kan worden betrokken. „Als het bestek maar duidelijk is, zijn er weinig problemen", aldus mej. Haars, „maar dikwijls laat dat veel vragen open, die pas bij de meestal volslagen ondeskundige koper rijzen als hij ziet hoe het huis wordt gebouwd en opgele verd. Wat wist hij toen hij de koopacte tekende van de tegels in de keuken, van de fundering van de badkamer, van de plaatsen waar de stopcontacten komen? Wil hij daarin wat veranderen dan rij zen later vaak problemen over de reke ningen voor meer- of minder-werk. Het opstellen van zo'n rekening is voor het grootste deel het werk van een techni cus. De koper kan dat niet beoordelen, ook al omdat hij geen technicus ter be schikking heeft. De architect van zijn huis is meestal een onbekende voor hem", Als men vroeger een huis liet bouwen, kon men terugvallen op de architect die optrad als toezichthouder op de bouw. Een eventuele wanprestatie werd dan door hem gesignaleerd. ;De huidige hui zenkoper is er beroerder aan toe. Als hij het vermoeden krijgt dat de bouwer over de schreef gaat, moet hij dat bij de Raad van arbitrage aantonen. Daar is niet alleen juridische bijstand voor no dig, maar ook bouwkundige. Kortom, dat kost de man die toch al tot over zijn oren in de kosten zit, weer geld. Daar komt nog bij dat de Raad van arbitrage pas in het geweer komt, als degene die het geding begint, een voorschot op de kosten heeft betaald. Er bestaat weliswaar een mogelijk heid om kosteloos te procederen via een zogenaamde verklaring van onvermo gen, maar dat is vrijwel aan niemand békend en bovendien zullen de meeste kopers van huizen er niet voor in aan merking komen. Alleen al vanwege al deze rompslomp beginnen velen er niet aan. Wie toch doorzet kan op nog meer moeilijkheden stuiten. Als de gedaagde bouwer aanvoert dat de voorziening waarvoor hij op het mat je is geroepen, door de architect was voorgeschreven, gaat de zaak niet door. De raad behandelt alleen klachten tegen aannemers. De klager moet dan via de gewone rechtbank of een ander arbitra gecollege proberen zijn schade vergoed te krijgen. Overtuigt de bouwer de raad van zijn gelijk dan is het meteen afgelo pen. Tegen uitspraken van de Raad van arbitrage kan men niet in beroep gaan. Mej. Haars is het met dat alles niet eens. „Ik heb geen bezwaar tegen be slissingen door deskundigen", legt ze uit „de gewone rechter zou in deze gevallen ook experts moeten raadplegen. Maar de aspirant-koper zou meteen al verteld moeten zijn hoe hij bij de raad kan aan kloppen. Hij moet meestal wel een con tract tekenen waarbij hij zich verbindt om geschillen aan de raad voor te leg gen, maar hoe dat moet wordt er niet bij gezegd". Notarissen en makelaars zouden volgens haar een betere voor lichting kunnen geven en er ook op toe kunnen zien dat de overeenkomsten, be stekken en tekeningen helder en duide lijk zijn. Verder zou er een beroepsmogelijk heid moeten komen, de mogelijkheid van vrijwaring (zodat de architect ge daagd kan worden als de bouwer de schuld op hem afschuift) en zouden de kosten die in de gewone rechtspraak door de overheid worden betaald ook in dit geval voor rekening van het rijk moeten komen. Mijn bezwaren gelden niet alleen de Raad van arbitrage", zegt mr. Haars, „maar alle betrokkenen: het publiek is te gemakkelijk, het laat zich te gauw tot koop overhalen, de overeenkomsten en bestekken zijn vaak niet duidelijk ge noeg. Maar van dat alles is wel vaak de kleine man de dupe. En daar is drin gend aandacht voor nodig". Bij de afdeling informatieve uit zendingen van de AVRO-tv is met ingang van 1 september de heer M. D. J. M. Bruyns (voordien bij de Gel derlander Pers) in dienst getreden en wordt per 1 oktober de heer A. M. van Westerloo (afkomstig van De Tijd) aangesteld, beiden als redac teur-verslaggever. De heer J. R. Bromet, dit jaar afgestudeerd aan de School voor de Journalistiek te Utrecht, is in plaats van de heer R. J. Royaards producer-regisseur gewor den bij de afdeling drama en kunst zaken van de AVRO-tv. DEN HAAG De „vierde macht" in de Nederlandse maatschappij is in feite niet zo machtig als sommigen, zoals dr. Crince le Roy, ons willen doen geloven. Dat zou alleen het geval kunnen zijn als de bewindslieden een duidelijke zwak heid zouden tonen en met zich zouden laten sollen. Daar blijkt niets van, aldus prof. dr. M. Troostwijk, hoogleraar in het administratief recht aan de Rijksu niversiteit in Groningen tijdens een bui tengewone vergadering van de vereni gingsraad van het ambtenarencentrum. Het ambtenarencentrum is, een cen trale van algemene en categoriale orga nisaties van ambtenaren. De centrale telt door de aangesloten organisaties ruim 39000 leden. Zij is sinds maart 1952 toegelaten tot het centrale georganiseer de overleg. Naar het oordeel van prof. Troostwijk zou een vierde macht in de aangegeven zin o.m. kunnen ontstaan als persoon lijkheden niet meer voor beleidsfuncties te vinden zouden zijn of zich daarvoor niet meer beschikbaar zouden willen stellen. Men mag z.i. in de aan de gang zijnde discussies over de inrichting van de staat, de grotere mondigheid, de gro tere openbaarheid en opening van zaken op velerlei gebied, niet voorbijgaan aan vragen die grondige bestudering eisen voordat men ergens toe of over besluip. Het rapport van de commissie-Bies heuvel over openheid en openbaarheid levert naar zijn mening voldoende vra gen, die de volgende commissie-Bies heuvel even voortvarend zou moeten onderzoeken. Er is naar het oordeel van prof. Troostwijk, nog wel een en ander aan openbaarheid te bevorderen, b.v. bij be noemingen. Men heeft het vaak over de gefrustreerde burger, maar heeft men zich ooit verdiept in de gefrustreerde ambtenaar? Wat zou er gebeuren wan neer een met beleid belaste ambtenaar zijn oordeel fris en vrij gaf over plan nen van bewindslieden? Zo zou, ook eens ernstig moeten wor den bestudeerd waarom fractieberaad van politieke partijen achter gesloten deuren moet geschieden, zoals ook ver gaderingen van verscheidene instellin gen en organisaties, die voor 't maat schappelijke leven van belang geacht kunnen worden, in overgrote meerder heid nog in grote beslotenheid worden gehouden. De burger zou volgens prof. Troostheide met publikatie over het be sprokene er beslotene, voorzien van de motiveringen, zeer gebaat zijn. De nieuwste kleuterschool in Boe dapest is gehuisvest in een zwem bad. En dat is geen noodoplossing maar bedoeld als een serieuze proefneming. Kleuters vanaf twee en jaar blijven hier de hele dag krijgen, behalve het gewone kleu ter schoolonderwijs, twee uur per dag zwemles DEN HAAG De actrice Coba Kei ling is in de nacht van vrijdag op za terdag op 77-jarige leeftijd in de Rudolf Steiner-kliniek in Den Haag overleden. Zij was onlangs bij een vriendin in de residentie op bezoek, toen haar een on geval overkwam en zij in het zieken huis moest worden opgenomen. De ge volgen van het ongeluk is zij, die dé laatste jaren in het Rosa Spier-huis in Laren woonde, niet te boven gekomen. Coba Kelling werd in Amsterdam ge boren, waar zij als twaalfjarige reeds in de Stadsschouwburg op de planken stond. Tijdens de eerste wereldoorlog trad zij met zogenaamde mobilisatie groepjes op. In 1917 kwam zij bij Wil lem Rooyaards' gezelschap. Zij zelf vond altijd, dat toen pas haar loopbaan startte. Later speelde zij in de Planta geschouwburg. en bij Nap de la Mar. Meer dan 500 keer vertolkte zij de hoofdrol in de operette „Mooie Juultje van Volendam" van Jan Lemaire. Na haar huwelijk volgden toernees door Nederland en België met Henri Brondgeest, engagementen bij Cor Ruys voor „Het Masker" van Jan Fabricius in het Odeontheater in Den Haag en bij Van Bijlevelt en Aerschot, en een rond reis door het voormalig Nederlands Indië in 1()28 met Jan Musch en Anton Ruys. Terug in Nederland trad zij op in de operette „Lach en vergeet" van Louis Davids. Een nieuwe periode volgde, toen ze een eigen gezelschapje in Den Haag stichtte. In de jaren dertig speelde Co ba Kelling met Adolf Engers en Cruys Voorbergh „In een smal straatje" van Molnar, dat ook door dezelfde execu tanten in Indië werd uitgebracht. Zij speelde voorts nog bij Cor van der Lugt Melsert, Louis de Vries (met wiens gezelschap zij een toernee naar de West, maakte) en bij Dirk Verbeek. In 1950 kwam zij bij het Rotterdams Toneel, waaraan zij tot voor een paar jaar verbonden bleef. Coba Kelling trad ook op voor film, radio en televisie en regisseerde in Den Haag en Delft enke le amateurtoneelgezelschappen. Bij haar afscheid van het Nieuw Rotter damse Toneel werd zij benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. De VARA-radio gaat komend sei zoen op sommige dagen van de week werken met zogenaamde „tijdsblok ken", waarin gedurende een aantal uren achtereen een presentator in plaats van een omroeper lichte mu ziek zal brengen, die wordt onder broken door fragmenten gesproken woord. In oktober wordt hiermee begonnen op de woensdagmorgen (met name voor de huisvrouw, maar ook schoolradio en kleuteruitzending zitten er in), de woensdagmiddag (ter bevordering van een ontmoeting tussen jong en oud) en de zaterdag middag (eerst een blok voor jonge ren en later nog eens een uur kunst en aanverwante onderwerpen in „De Staalkaart"). In januari start men er mee op de zaterdagochtend („Z.O." van 7.20 tot 10 uur) en in het laatste gedeelte van de zaterdagmorgen (in formatie over ontwikkelingen np langere termijn in binnen- en bui tenland en in de sport. „Meer en meer wordt het gewoon te dat de radio op een toevallig mo ment wordt aangezet en dat men af hankelijk van de sfeer, de muziek op dat moment, het toestel aan laat staan, naar een andere zender zoekt of het toestel uitzet. Deze categorie luisteraars, die langzamerhand het merendeel van het luisteraarsbe stand gaat vormen, zal zelden er echt voor gaan zitten om naar de radio te luisteren, de radio staat aan terwijl ze met andere activiteiten bezig zijn. Het ligt voor de hand dat voor deze luisteraars de radio een andere functie heeft dan voor dege nen die bewust een bepaald pro gramma uitzoeken. De „toevallige luisteraar" verlangt een sfeer, een presentator, muziek waarbij ze zich thuisvoelen. Met dit als uitgangs punt is een nieuwe opzet voor het, radioprogramma gemaakt, waarbij zowel de groeiende categorie „toe vallige luisteraars" meer aan hun trekkeen komen als waarbij ook de groep bewust kiezende luisteraars meer service wordt geboden. Die programmasoorten waarvoor deze laatsten belangstelling hebben (b.v. ernstige muziek, informatieve uit zendingen). zijn duidelijker gepro grammeerd," aldus de VARA in haar toelichting. Na het succes van „Zomaar een zomeravond" komt Koos Postema op woensdag via de televisie met zoiets als „Zomaar een winteravond". Op vrijdag brengt hij zijn discussiepro gramma met publiek. Oók met pu bliek wordt voortaan „Hadimassa" op het scherm gebracht. Andere kleinkunstseries zijn „Klatergoud" (ook op de radio), „Het oproer kraait" (idem), „Kort en Klein" en „Improvisatie". Voor de lachliefheb- bers komen er verder twee in Duits land te vervaardigen Rudi Carrell- shows en „Monty Python en het vlie gende circus", een BBC-serie met scherpe en moderne humor, geschre ven door auteurs die ook teksten NEDERLAND I 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.55 (K) Journaal. 19.04 NCRV: De Scheepsjongens van Bontekoe, vervolgverh. 19.15 (K) Transworld Top Team, quiz tussen Engelse en Nederlandse scholieren. 19.40 (K) Nieuw licht in Frankrijk 17e eeuwse Franse schilders (1). 20.00 NOS: (K) Journaal. 20.20 NCRV: Hier en Nu: actualitei tenrubriek. 20.45 (K) Popparlement: informatief licht muziekprogr. 21.35 Kaspar Hauser, de wees van Europa, documentaire TV- serie: 1. De vondeling. 22.35 (K) PIT - Dynamiek, filmpje over de jaarlijkse PIT-collecte. 22.45 NOS: (K) Journaal. 22.50-23.35 (K) Europese Zwemkam- pioenschappen in Barcelona. NEDERLAND II 18.45 NOS: Pipo de Clown. 18.55 (K) Journaal. 19.04 (K) De 21e eeuw, documentaire serieHet inwendige bekeken. 19.30 VARA: Coronation Street, TV-serie. 20.00 NOS: (K) Journaal. 20.20 VARA: Met de muziek mee, bijdroegen aan „The Frost Report" en de shows van Marty Feldman. Wie graag in spanning zit, kan zondagsavonds zijn hart ophalen aan thrillers van eigen bodem, gebaseerd op boeken van Hellinger en Oolbek- kink, waarin Wies Andersen de hoofdrol speelt, en aan de filmserie „De gouddieven." Er komen docu mentaires over het Newport Jazzfes tival, de Boroboedoer en Verwoeste steden. Het kunstprogramma „Sig nalement" schenkt veel aandacht aan de relatie kunst-maatschappij. Er komen toneelstukken van Frede- rik van Eeden, Brecht, Mrozek en anderen en op de woensdagavonden draait men als alternatief tegen eventuele voetbalwedstrijden op het andere net films met Greta Garbo in de hoofdrol. 6971 Heer Bommel had zijn gasten in een overdekt terrarium ondergebracht dat hij op de schoorsteenmantel zette. Daar onder zat hij nu met bezorgd gelaat een pijp te roken. „Het is mijn plicht als gastheer om goed voor hen te zorgen", sprak hij tob bend. „Maar ik begrijp hun gebruiken niet. Wat zouden het toch voor lieden zijn?" „Het zijn insecten, die vreemde dingen eten", zei Tom Poes. „Zoals uw garage bijvoorbeeld. En als u niet oppast gaat Bommelstein er ook aan. U doet geen goed werk met uw gastvrijheid, heer Ollie; ze zijn de schadelijkste mormels die er be staan. U kunt beter iets opbouwends gaan doen". „Begin jij nu ook al?" vroeg heer Bom mel klagelijk.,, Heeft iedereen dan aan merkingen op mijn bezigheden? En dat, terwijl ik toch alleen maar het kwade be strijd en de zwakken help. Is dat soms niet nuttig? Deze wezentjes hebben toch ze ker ook recht op een bestaan? Bah, de weg van een heer is vol miskenning. Straks zegt je ook nog, dat ik met de vin ger word nagewezen, net als die misselij ke Steenbreek, die me beledigde bij mijn Oude Schicht!" Tom Poes wilde antwoorden, maar op dat moment werd de deur na een korte tik geopend door Joost. „Hier is de heer Steenbreek", kondigde de knecht aan. „Hij staat er op u te spre ken, heer Olivier. Namens de Verenigde Bouwsyndicaten wil hij graag inlichtingen hebben over het instorten van uw garage, als ik me zo mag uitdrukken". Jack en Annie Walker (zie foto) zullen u en hun buurtjes voorlopig maar wat graag in hun Rovers Re turn blijven verwelkomen, want de VARA-verenigingsraad heeft zater dag besloten, de serie „Coronation Street" op het tv-scherm te laten blijven. Lucy Ball zal het veld moe ten ruimen. Voor de radio doet dat het socialistisch strijdlied. VARA-voorzitter J. B. Broeksz deelde op de vergadering van de raad nog mee, dat NVV-voorzitter A. Kloos eind deze maand zal beslis sen of hij hem volgend jaar zal op volgen. In de rubriek „Radiorama". die de NOS-radio vanavond van 23.25 tot 23.55 uur via Hilversum I uitzendt, wordt nader ingegaan op de vraag „Kunnen wij nog geshockeerd wor den?" Antoine Bodar en Ed Peere boom vroegen een aantal bekende en minder bekende Nederlanders naar hun mening over de schokeffecten, die sex en geweld teweeg kunnen brengen. Het programma werd sa mengesteld door Bob Uschi. Het programma begint met een impressie van de werkwijze van een Amsterdamse „porno-fotograaf", die de onderneming „Schocking Photo Promotion" exploiteert. Iedereen, die betaalt, kan in zijn studio naaktfoto's maken. Henri Knap verklaart ge shockeerd te zijn door, wat hij noemt de ontmenselijking van de vrouw. Radiomedewerker Jan Nagel vertelt van de pornografische gram mofoonplaat, die hij onlangs in zijn radioprogramma „Dit is het begin' het horen. Mevrouw Reddingius- amusementsprogr. vanuit Zut- phen. 21.20 De Ombudsman, informatief progr. 21.45 Zo is 't maar het beste, thriller. (Een Anglia TV-produktie). 22.40 Achter het Nieuws. 23.05-23.10 NOS: (K) Journaal. DUITSLAND I (Reg. progr.: NDR: 18.00 (K) Land- arzt Dr Broek, TV-serie. 18.30 (K) Act. 18.45 (K) Zandmannetje. 18.55 Sportjournaal. 19.26 (K) Julia, TV-serie. 19.59 Progr. overzicht. WDR: 18.00 (K) Progr. overzicht. Aansl. (K) Die seltsamen Methoden des Franz Josef Wanninger, TV- serie. 18.30 (K) Voor de kleuters. 18.40 (K) Hier und Heute, met nieuws. 19.25 (K) Amus. progr. 20.00 (K) Journaal en weerber. 20.15 (K) Reportages. 21.00 ,(K) Amus. progr. 21.45 (K) Cultureel progr. 22.30 (K) Journaal, commentaar en weerover- zicht. 22.50 Die Ungeliebte, Poolse speelfilm. 0.10 (K) Journaal. DUITSLAND II 18.05 (K) Act. en muz. 18.40 (K) Bunny und seine Kumpane, TV- serie. 19.10 (K) Keine Zeit für Aben- teuer, TV-serie. 19.45 (K) Nieuws, act. en weerber. 20.15 (K) Medische Kroniek. Aansl.: Nws. 21.00 Der To- deskuss, Amerikaanse speelfilm. Aansl.: 5 minuten filmkritiek. 22.40 (K) Nws. en weerber. 22.50 (K) Euro visie: Europese kampioenschappen Zwemmen. z±- 23.50 Einde. NEDERLAND I 10.45-11.35 en 14.00-14.25 NOS NOT: Schooltelevisie. DUITSLAND I 10.00 Nws. 10.05 Journaal van gis teravond. 10.30 Dierenfilm. 11.15 Voor vakantiegangers per auto. 12.00 Reportage, analyses en meningen. 12.50 Internationaal persoverzicht. 13.00-13.30 Journaal. 16.35 (K) Nws. 16.40 (K) Voor de kinderen. 17.05 Am Hofe des Grossmoguls, poppenspel 17.25 Internationaal jeugdmagazine. 17 55-18.00 (K) Nws. DUITSLAND II 17.30 (K) Nws. en weerber. Ich heirate (k)einen Millionar serie). 17.35 (tv- HILVERSUM I AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 Stereo: Lichte gr. muz. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Stereo: Lich te gr. muz. (8.30 De groenteman). 8.50 Morgenwijding. NOS: 9.00 Uitgebrei de rep. of herh. NOS-progr. 9.35 Wa terstanden. 9.40 Muziek uit Middel eeuwen en Renaissance. AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeids vitaminen populair verzoekpl. progr. (11.00-11.02 Nws.). 11.00 Nws. 11.03 Altink vertegenwoordigt de actie groep Rijswijk '70 een groep moe ders, die verontrust is onder meer door het verdwijnen van de sex- taboes. Herman Wigbold zegt, dat men als televisiemaker praktisch al les, wat er in de wereld gebeurt, in de huiskamer kan brengen en Rinus Ferdinandusse, hoofdredacteur van het weekblad Vrij Nederland, legt uit waarom zijn blad „dubieuze" ad vertenties opneemt. Schrijver Jan Wolkers zegt geschokt te zijn door het marine-optreden in Amsterdam, de geüniformeerde penose uit Den Helder en Doorn". Verder komen in het programma aan het woord: prof. dr. N. Speijer, hoogleraar in de sociale psychiatrie aan de Rijksuniversiteit in Leiden, prof. dr. B. V. A. Röling, hoogleraar in de polemologie aan de Rijksuni versiteit in Groningen, de Amster damse kinderrechter mr. Slagter, Rob Dumée, Dick Verkijk en God fries Bomans; RVU: Filmrevue. Spreker: H. Weie- lek. 11.30 Voor de vrouw. (11.55 Beursber.). 12.30 Overheidsvoorlich ting: Uitzending voor de landbouw. 12.40 Toppers van toen (gr.). 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. NOS: 13.30 Spiegel van België: muziek en nieuws van onze zuiderburen. 14.00 stereo: Omroeporkest van de Baye- rischer Ründfunk. AVRO: 15.10 Pur- merade 1970: Internationaal Jeugd- muziekfestival met moderne en klass. orkestmuz. 16.00 Nws. 16.03 Kwispel, quiz. 16.10 Gaudeamus 25 jaar (II): Hedendaagse muz. 16.35 Gesprek over muz. 17.07 Vocaal en semble: klass. muz. 17.30 Trefpunt: discussierubriek voor actuele zaken. 17.55 Med. 18.00 Nws. 18.11 Radio journaal. 18.25 Stereo: Promenade orkest met zangsolist. 18.55 Paris vous parle. 19.00 Stereo: Jazz Spec trum. 19.30 Nws. 19.35 Vanavond: ge- var. progr. 22.00 O, een rondje radio. 22.30 Nws. 22.38 Med. 22.40 Radio journaal met verslag Europese zwemkampioenschappen in Barcelo na. NOS: 22.55 Zin-tuig nr. 24: kunstrubriek. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Op het eerste ge hoor: klass. muz. (gr.). (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws.; 7.32-7.50 Act.). 8.00 Nws. 8.11 Stereo: Te Deum lauda- mus: klass. gew. muz. 8.30 Nws. 8.32 Stereo: Voor de huisvrouw. (9.00 Gymnastiek voor de vrouw.). 9.35 Schoolradio. 10.00 Bijbelse verken ningen. 10.15 Stereo: Opera- en ope rette-aria's (gr.). 11.00 Nws. 11.03 Ste reo: Semi-klass. orkestmuz. (gr.). 11.25 Voor de zieken. 11.55 Med. KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee: gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Med. t.b.v land- en tuin bouw; 12.30 Nws.; 12.41 Act.; 12.50 Europese zwemkampioenschappen in Barcelona. 13.00-13.05 Raden maar...). 14.05 Schoolradio. 14.30 Piz zicato: muzikaal middagmagazine. (16.00 Nws.). 17.00 Overheidsvoorlich ting: Grepen uit de geschiedenis van Suriname en zijn Franse buur. Spre ker: F. J. van Wel. 17.10 Voor de kinderen. 17.15 Hai!: jeugdprogr. 18.15 Uitzending van de PvdA. 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Stereo: Eigen fabrikaat: lichte muz. uit de KRO- produkties. (19.20-19.30 (NOS) Euro pese zwemkampioenschappen te Barcelona). 19.40 Bloeien waar je ge zaaid wordt: progr. over godsdienst onderricht op scholen. 20.00 Stereo: In uitgesteld relais: Franse festivals - moderne en klass. muz. 21.30 Babel: kunstkroniek. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.38 Parlementsoverzicht. 22.50 De zingende kerk: muziek in de liturgie. 23.05 Stereo: Jazz in Den Bosch. 23.30 Stereo: lichte gr. muz. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III VARA: 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voor de pep. (10.00-10.03 Nws.). 11.00 Nws. 11.03 Een opvallend vrolijke geva rieerde visite: licht pl. progr. (12.00-12.03 Nws.). 13.00 Nws. 13.03 Ekspres: licht pl. progr. 14.00 Nws. 14.03 De Eddy Becker Show. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.03-18.00 Mix: 120 minuten rijp en groen op alle toeren.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1970 | | pagina 6