ln de nieuwe organisatie is veel geperfektioneerd. British Leyland Neder land is er door centralisatie -«^91 gips-- c in geslaagd de le- J t veringen te versnellen. British Leyland heeft een vuist gemaakt. De enorme know-how is ge bundeld. ln de research-centra brandt het licht dag en nacht. British Leyland is zeer wakker. (En dat uiag u als een understatement lezen.) British Leyland bouwt persoon- lijkheden.Geenkonfektie.Zelfsdemini's blijven individualisten. Kijk naar een Austin Maxi, een Jaguar E-type, een Triumph 2.5 P.l. Daar rijdt stijl voorbij. Solide klasse waaruit elke automobilist 'n stuk ingebouwde auto-traditie proeft. En dat geldt ook voor Rover, voor M G en voor Morris. Het enige wat men deze doordachte personalities zou kunnen verwijten is hun arrogantie. Ge volg van een glanzend houten dashbord? In de nieuwe ontwerpen,de Stag en de Toledo herkent u opnieuw die eigenzinnige lijn, die kenmerkend is voor British Leyland. Karakter dat er in recente races zo duidelijk uit kwam. In overwinningen. Maar British Leyland betekent voor de gemiddelde automobilist meer dan successen op circuits en in rally's: De service van een gentleman. Een man een man, een woord een woord. British Leyland houdt z'n belofte. Dat ontdekken kopers na de koop. De Duitsers maken perfekte auto's. De Italianen zijn wereld beroemde carrosserie-bouwers. De Fransen komen met revolutionaire ideeën. De Amerikanen bieden toch maar groot comfort. En Daf is zeer pienter. Hoe is het mogelijk dat British Leyland één der grootste auto-industrieën van Europa werd? i - BRITISH I.EYLAND NEDERLAND. (jOLDA AUSTIN - JAGUAR-TRIUMPH - LEYLAND - MG - MORRIS ROVEI

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1970 | | pagina 12