Verschillen in Herv. Kerk manifesteren zich bij verkiezingen ambtsdragers WAAR9dan we heen? Nieuw niet fout omdat het nieuw is en niet alles is goed omdat het oud is 99 Remise van DCE tegen Leones Kaartavond van Unitas *48 Klaverjassen met Racers Drieënveertig mille als jubileumcadeau F EEN VADER VERSTAND ACCENTEN GEVAAR STRIJD .41 vele jaren is er ver schil van mening binnen de ï\ed. Hervormde Kerk in VeenendaalOm pre cies te zijns binnen het grote deel van de her vormde kerk dat als her vormd gereformeerd99 te boek ivil staanAf en toe vooral wanneer er ouder lingen of diakenen geko zen moeten wordenis er zelfs sprake van „strijd*9 tussen twee groeperingen die gewoonlijk spreken van een verschil in lig- Hing Sommigen noemen het een verschil in accenten anderen zeggen dat het uitsluitend te maken heeft met de aard van de predi king: bevindelijk99 of verwerpelijkIn elk geval toont het verschil van mening de laatste ja ren steeds meer een beeld van deze tijd: actie-groe pen van bezorgden of ontevredenen 9die in de minderheid zijn maar zich steeds meer laten horen. IJs. A. V roegindeneij. voorzitter van de Centrale Kerkeraad van de fted. Hervormde kerk in Vee nendaalbetreurt het dat er strijd99 binnen de kerk wordt gevoerd. Hij sprak er dezer dagen z9n be zorgdheid over uit. Een onzer medewerkers no teerde de reacties van l)s. Vroegindeweij en sprak ook met enkele ouderlin gen en een vertegenwoor diger uit de groep be zorgden99 Ds. A. Vroegindeweij„Ik zal me niet verzetten tegen ritmisch zin gen". D. Diepeveen: Kerkeraad. geen juiste afspiegeling van onze wijk. IEDERE GROEP POOGT KANDIDAAT VAN ZIJN LIGGING GEKOZEN TE KRIJGEN VEENENDAAL „Ik vind het to ongelukkig, dat er om die kleine en nietige dingen zoveel trammelant wordt gemaakt terwijl het om veel grotere dingen gaat", zegt ds. Vroegindeweij. Hij betreurt het dat in de Ned. Herv. Kerk mo menteel onrust is over een verschil van mening tussen twee groepen die elkaar niet kunnen vinden en die vooral bij het verkiezen van ouderlingen en diakenen acties voeren om invloed te krijgen of te behouden in de verschillende wijk- kerkeraden. In de wijkgemeente zuid is er begin dit jaar een eerste bespreking geweest tussen de kerkeraad en een groep „bezorgden". Het langdurige gesprek leverde geen enkel resultaat op omdat volgens de „bezorgden" de kerkeraad geen begrip toonde voor de wensen van deze groep. Binnenkort hoopt men echter opnieuw met elkaar om de tafel te gaan zitten. ïyierltwaardig genoeg wil men eigenlijk niet eens spreken van een werke lijke strijd. Zelfs niet van diepgaande verschillen, hetgeen er op wijst dat er sprake zou zijn van „strijd waar geen strijd is". Toch zijn er wel degelijk verschillen van inzicht over een aantal opvattingen binnen de kerkgemeente. In elk van de zes wijkgemeenten worden regelmatig de twee groeperin gen met elkaar geconfronteerd. Uiter lijk gebeurt dat alleen maar wanneer er verkiezingen worden gehouden bij vacatures voor het ambt van ouderling of diaken. Het gaat er dan om dat lid maten van de twee groeperingen pro beren een kandidaat van hun „ligging" verkozen te krijgen. Verder is er van enige actie nauwelijks sprake. Behalve dan in de zuidwijk, waar de groep „bezorgden" dit jaar een gesprek aanvroeg met de wijkkerkeraad en daarin een aantal wensen op tafel de poneerde. In de westwijk ligt het juist andersom en wordt regelmatig actie ge voerd door enkele „behoudende" figu ren die bij voorbaat alle pogingen tot enige vorm van toenadering willen voorkomen. Ouderling P. G. van Ojik van de zuidwijk: „Er zijn inderdaad verschil len van inzicht. Het gaat beide groepe ringen in feite voornamelijk om de wij ze van prediking. Er is een groep die dicht tegen de gereformeerde gemeente aanzit. Die groep geeft de voorkeur aan een bevindelijke prediking. De andere groep verlangt meer een „voorwerpelij- ke" prediking, ook wel een objectieve of actuele prediking genoemd. Je kunt deze mensen herkennen aan waar een gedeelte van hen ter kerke gaat. Omstreden punten zijn het ritmisch zingen, de nieuwste vertaling van de bijbel en de nieuwe psalmberijming. Over het gesprek met een groep die zich „belangenwijk zuid" noemt wil ik liever niet praten. Het is een interne zaak van onze wijk, maar als die groep nog eens met de kerkeraad wil spreken dan heb ik daar geen enkel bezwaar tegen. Of er reden is tot ontevredenheid of bezorgdheid? Kijk, ik zou er dit van DAMMEN EDERVEEN Deze weck speelde het tweede achttal van damclub DLE in het Groenekruisgebouw de competitie wedstrijd tegen Leones II uit Bene den-Leeuwen. Na veel spanning eindig de de wedstryd in een 10-10 remise stand. De Ederveners hadden de beste kans op de overwinning, maar enkele spelers misten in het eindspel de nodige ervaring. G. v. Heerdt en B. v. d. Ziel waren de enigen die voor DLE de volle winst grepen. De persoonlijce uitslagen waren als volgt: DLE Leones II D. v. Heerdt G. v. d. Hurk 1-1; G. v. Heerdt H. Hulzen 2-0; W. Veld huizen H. d. Haas 1-1; B. J. v. d. Ziel R. Uijlen 2-0; A. v. Hunnik i J. d. Groot 0-2; J. Slotboom J. v. Lent 1-1; M. Hevel H. v. d. Heuvel 1-1; W. de. Koning L. v. Oyen 0-2. Stand 8-8. Reglementair 2-2. Eindstand 10-10. In de onderlinge competitie werden 6 partijen gespeeld, waarbij geen enkele verrassende uitslag viel te noteren. De uitslagen waren: B. v. Beek J. Lagerwei 2-0; G. Vlastuin T. Meerveld 2-0; J. Treels G. J. v. d. Dikkenberg 0-2; St. Vier- winden H. Schoonhoven 2-0; .1. de Koning J. Hazeleger 2-0; T. Meer veld G. J. v. d. Dikkenberg 0-2. Dinsdagavond worden de leden op de proef gesteld in sneldammen waarbij een aantal speculaaspoppen door het bestuur is uitgeloofd voor de besten. P. G. VAN OJIK bevindelijk willen zeggen: als er reden is tot be zorgdheid laat ieder dat bij zichzelf zoeken en zich afvragen „waar zijn wij bezorgd over?" „Dit geloof ik wel, dat de ware onge rustheid of bezorgdheid er moet zijn bij onszelf. Wij moeten er bezorgd over zijn dat er meer strijd in de kerk wordt gevonden dan een strijdende kerk". I^en man die mede actie voerde in de zuidwijk en ook deel nam aan het gesprek met de kerkeraad is de heer D. Diepeveen. Hij heeft er veel moeite voor gedaan om begrip te vinden voor het standpunt van de „belangengroep zuidwijk". „Het verschil van ligging is moeilijk onder woorden te brengen", aldus de heer Diepeveen. „In de belijdenis van de gereformeerde bond zijn alle her vormden één. De vraag is echter: hoe belijden ze het geloof als zodanig. De belijdenisgeschriften zijn op verschil lende manieren te interpreteren. Je leeft met elkaar als één grote hervorm de kerk met aan het hoofd God én Zijn Zoon Christus. Je kunt elkaar alleen maar broeders en zusters noemen als we een vader hebben". „Het zijn toch wel de accentverschil len die men soms „zwaar" en „licht" noemt, maar er bestaat geen zwaar of licht. Er is een controverse ontstaan tussen twee groeperingen die in wezen niet eens bestaan. Dat klinkt wellicht vreemd maar toch is het zo. Het vindt z'n oorzaak in het feit hoe je je geloof uitdraagt. Of je er werkzaam in wil zijn". „De vorm van strijd is er gekomen VEENENDAAL In de grote kanti ne van het Panhuis-complex belegt de ontspanningscommissie van Unitas '48 maandagavond weer een prijsklaver- jasavond.' Aan deze kaartwedstrijden, die om acht uur van start gaan. kunnen zowel leden als niet-leden deelnemen. De o.c. heeft fraaie prijzen beschikbaar ge steld. door het oude systeem van dubbeltallen stellen. Bepaalde mensen werden, toen de kerkeraad het nog alleen voor 't zeggen had, juist door de kerkeraad terzijde geschoven". „Anders werd het toen bij de zes- jaarlijkse stemming vastgesteld werd hoe er gekozen zou worden. Met 58 tegen 54 stemmen kwam er uit de bus dat voortaan de hele gemeente de zaken zou uitmaken en de kerkeraad was daarover zeer ontdaan. Men rea liseerde zich dat hun de macht uit handen genomen was. Dat woord „macht" is toen ook gevallen. Nu moest elke kandidaat genoemd wor den bij verkiezingen en er is daarna ook actie gevoerd". „Wij vinden dat de kerkeraad niet de juiste afspiegeling is van de wijk waar in we leven. Dat klopte ook naar de stern-resultaten, want alleen volgens de stemming van de lidmaten was er al een verhouding van 65 tegen 35 pro cent". „Het verschil in accenten is volgens mij de vormgeving en beleving van het geloof. We moeten geloven met ons hart, onze ziel en ons verstand. Ver stand is dus ook bijbels. In de kerk gebruiken we naar mijn mening het verstand te weinig. We moeten het ge bruiken zoals God dat van ons verlangt in Zijn dienst. We moeten niet stil blij ven staan. Het verstand is ook een gave van onze Schepper. In het geloof mag het verstand niet overheersen maar moet het wel degelijk een functie heb ben zoals in de bijbel staat vermeldt". „Dat is ook in het belang van de jeugd, die opgroeit in een zeer „ver standige" maatschappij en ongetwijfeld moeilijkheden krijgt wanneer het ele ment „verstand" in het geloof wordt ondergewaardeerd. De jongelui nemen het niet wanneer gezegd wordt dat iets niet mag omdat het niet mag. Men wil het „waarom" weten". „Niet alleen voor de jeugd maar ook voor de ouderen moet getracht worden het evangelie in een voor deze tijd ver staanbare taal over te brengen. Het ge sprek met de kerkeraad is een triest geheel geworden. Wat wij wensen is verdraagzaamheid, luisteren naar de mening van anderen, een aanspreekba re taal in de prediking, een soort ka dercursus voor nieuwe ouderlingen, uit breiding van de kerkeraad met bezoek- broeders, meer aandacht voor het jeugdwerk, het meer uitdragen van het geloof naar buiten de kerk, ouderlingen die speciaal zijn belast met jeugdwerk, evangelisatie, bejaarden, ziekenbezoek en dergelijke". „De ouderling die voor één van deze taken speciaal belast is moet dan een beroep kunnen doen op verscheidene VEENENDAAL De Veenendaalse Racing Club gaat maandagavond om half acht klaverjassen in haar kantine aan de Brinkersteeg. De organisatie is weer in handen van de ontspannings commissie van deze vereniging. Iedereen mag inschrijven voor deze kaartavond, waarop een groot aantal prijzen is te winnen. VEENENDAAL Het jubileumge schenk aan ds. Overduin bij zijn veer tigjarig jubileum als predikant, dat hij vorige maand vierde is opgelopen tot een bedrag van 43.450,- De predikant had voordat hij zijn ju bileum ging vieren te kennen gegeven liever geen cadeaus en bloemen te ont vangen, maar geld voor Qntwikkelings- hulp. Het bedrag zal worden aange wend voor een weeshuis in Kenya, de f-estauratie van de verwoeste en verval len kerk te Depok (een kleine christen gemeente bij Djakarta) en voor het geestelijk en maatschappij opbouwwerk van de Waldenzer predikant Tullio Vi- nay op het noodlijdende Sicilië. medewerkers. Er is te weinig bezoek aan meelevende gezinnen als gevolg van een te kleine bezetting. Er moeten meer mensen gaan meewerken in het kerkewerk. Wat we gevonden hebben is een muur van onbegrip". Ouderling C. Kortenhoeven van wijk gemeente west steekt z'n mening niet onder de (kerk)stoelen of banken. „Ik heb ontdekt dat er hier in Veenendaal een traditionele godsdienst heerst. Maar diepgaande verschillen? Nee, bepaald niet! Van bijzaken gaat men hoofdza ken maken, waardoor het totaalbeeld overtrokken wordt". „Uiteindelijk bestaat er geen enkel verschil als men van beide „liggingen" maar luisteren wil naar wat de bijbel zegt en kijken naar wat ons verenigt. Dat is het woord van God en dan zul len we altijd tot de conclusie moeten komen dat er maar één weg is: via bekering en geloof. Een andere moge lijkheid is er niet!" graag durven zeggen dat er diepgaande verschillen zijn. Misschien ligt het toch nog wel wat anders dan alleen een ver schil in accenten. Om voorbeelden te noemen: de één legt meer nadruk op de roeping om tot Christus te komen, ter wijl de nader de nadruk legt op de verkiezende genade Gods, dat God het doet. Ik dacht dat je juist die twee sa men in de prediking moet laten klin ken". „Maar als je de machtige roepstem Gods uit de schrift hoort „kom tot Mij" en aan de andere kant het werk van de Heilige Gesst er in verdisconteert, dan krijg je een synthese waarmee je voor de wonderen staat. Daar dacht ik dat het geloof geboren wordt". „Waarin hét verschil zich manifes teert? Da's moeilijk te beantwoorden. Ik dacht dat het ook wel eens veran dert met de dominee die op een bepaal de tijd in Veenendaal staat. Dat is in het verleden gebleken, dat een dominee ik kan best iemand die er wat anders tegenaan kijkt ten volle erkennen en ook herkennen. Ik ken er ook die dat niet kunnen. Die één bepaalde ziens wijze "hebben en één bepaalde dominee. Da's natuurlijk een gevaar voor de ge meente". Tiet woord strijd is wat zwaargela- den. In elke wijkgemeente zijn er mensen met verschillende opvattingen. Wanneer het uit goede motieven gaat vind ik het helemaal niet erg als er levendigheid is binnen de kerk. Het is fout wanneer men bezig is uit te vin den wie er „de baas" is. Dan sta je op een verkeerd standpunt. We hebben al lemaal een dienende taak en we moe ten werkzaam zijn om de kerk op te bouwen. Er wordt zo vaak geoordeeld en beoordeeld zonder de andere te ken nen. Van weerskanten gebeurt dat". „Er zijn dikwijls geschillen die uitge diept worden omdat men elkaar niet r\ie bijzaken zijn voor sommige mensen een reden om zich erg druk te maken. Er wordt inderdaad zonder meer strijd geleverd door twee partijen en dat is bijzonder triest. Dat mag niet voorkomen in een Christengemeente. Ik heb zelf maar weinig wensen. Graag een goede gereformeerde bondspredi- king maar wel actueel gebracht. Er moet duidelijk Nederlands gesproken worden, aangepast aan deze tijd en na tuurlijk gebaseerd op de gereformeerde bel ij den isgeschrif ten" „Ik weet dat er een gesprek geweest is in de zuidwijk en ik heb er een ver slag over gehoord. Er is helaas door de kerkeraad geen enkel antwoord gege ven op de vragen die de mensen daar gesteld hebben. Dat vind ik een kerke raad niet waardig. Men moet naar el kaar luisteren en indien nodig op grond van de bijbel elkaar overtuigen wat de juiste weg is". „De kerkeraad heeft gezwegen en dat vind ik een kwalijke zaak. Ik dacht dat er geen reden is tot be zorgdheid over de kerk. Wel over het feit dat een kerkeraad niet wil spred ken met mensen die ontevreden of bezorgd zijn". „In de westwijk hebben we weer an dere vormen van strijd. Op een gege ven moment wordt er van één zijde actie gevoerd. Men sleept elkaar naar de stembus. Ik wens daar niet aan mee te werken. De werkelijke verhouding binnen de westwijk wordt daardoor scheefgetrokken en hierdoor krijgt men geen afschaduwing van de gemeente in de kerkeraad". „Ik wil zelf tot geen enkele groep horen of me een etiket laten opplakken, ik wil me alleen laten leiden door de bijbel en de studie daarin. Als je dat doet vallen er veel moeilijkheden weg". „We moeten nooit vergeten dat niet alles goed is omdat het oud is en dat alles wat nieuw is fout is, omdat het nieuw is. Het gaat er om het evangelie te brengen in woorden van vandaag maar met dezelfde inhoud". )ok dominee A. Vroegindeweij is be- zorgd. En ook hij wil zich op geen enkele wijze verbinden met de ene of de andere groepering, al heeft hij wel een duidelijk eigen standpunt over de verschillen die er zijn. „Zoals je in heel Nederland verschil van ligging aantreft binnen de gereformeerde bond, tref je die natuurlijk ook in Veenendaal aan. Dat is vanouds zo geweest en dat is ook helemaal niet erg. Wanneer het er maar om gaat dat er vastgehouden wordt aan de belijdenis van de kerk en aan de belijdenisgeschriften". „Er kunnen geen richtingen zijn, wèl modaliteiten. Want richtingen is iets dat uit elkaar gaat, maar modaliteit is iets dat men de zaken eens van een andere kant bekijkt of wat meer na druk legt op een bepaalde kant van de zaak". „Voor zover ik de gemeente van Vee nendaal heb leren kennen zou ik niet dikwijls een geweldige invloed heeft en een bepaalde „school" maakt". „Denk maar eens aan figuren 'als ds. Snoek en ds. Mulder. Ook ds. Jon- gebreur heeft een bepaald stempel achtergelaten. De mensen wisselen soms van accent om een bepaalde predikant. Ik ken ze eh ik zou ze met name kunnen noemen. Maar dat doe ik natuurlijk liever niet. Diezelfde mensen zie je dan later weer om zo te zeggen met een andere dominee onder de arm lopen". „Ik heb altijd deze stelregel gehad: ik wil voor heel de gemeente staan. Maar ziet en niet kent. Door sommigen wordt wel eens gesteld dat groepen tegenover elkaar staan. Ik vind dat een foute re denering. Ik sta helemaal niet tegen over die „andere" groepering die zich dan „bezorgden" of „belangengroep" noemt. Ik wil heel de gemeente dienen en de groep die hier bedoeld wordt be schouwen als ten volle lidmaten van de Hervormde Gemeente". „Waar het om moet gaan in de kerk is: om het Woord, om het schriftgeloof, om het Koningschap van Christus. In elk geval om heel andere dingen dan waarom men op het ogenblik met el kaar aan het kibbelen is. Het spijt me bijzonder voor een heleboel mensen, maar of men nu ritmisch zingt of ge woon zingt is me niet zo'n groot ver schil. Als morgen de meeste kerkmen sen ritmisch willen gaan zingen zal ik me daar niet tegen verzetten. Maar waarom zullen we ons daar druk over maken terwijl het in deze tijd om veel belangrijker dingen gaat. Ik vind het verschrikkelijk dat men daarover een bepaalde strijd voert en niet ziet hoe gevaarlijk en ernstig de tijd is in gees telijk opzicht". k zou willen zeggen: kijk waar je mee bezig bent en zie hoe klein dat is en kijk dan naar de grote opdracht die ieder van ons heeftm Als we er nou eens op letten dat het gaat om het Ko ninkrijk Gods en (jat daar drommels voor gestreden zal moeten worden om in te gaan. Dat is een hele strijd waar men in brede krihgen wel heel gemak kelijk over denkt. Het gaat er om, om met God verzoend te zijn en om Hem te vinden en eeuwig te dienen". „Als ik dan let op de geestelijke krachten die dat zoeken te vernietigen, op het horizontalisme om maar maar een groot punt te noemen, of op de ontbindende machten en de geestelijke revolutie. Dan zeg ik: lieve broeders wij hebben het zo hard nodig om de handen in elkaar te slaan en om in Veenendaal een grote evangelisatie campagne te beginnen. Daar ligt onze opdracht. Laten we niet gaan stoeien over ondergeschikte dingen". ,,'t Is misschien gek dat ik het zeg maar het interesseert me, niks of men die kleine dingen opblaast! Het is voor mij geen principe maar laat men toch bedenken dat het in feite slechts onbe langrijke dingen zijn. Een eigentijdse benadering wil ik niet veroordelen als het gaat om de taal van deze tijd te spreken. Als iemand het kan zeggen in de taal van deze tijd dan vind ik hem een woordkunstenaar waar hij dank baar voor mag zijn. Maar de „tale Ka- naans" zal er in door moeten klinken. Het moet geen „goedkope genade" zijn". „In deze tijd gaat het om de funda menten van de kerk. Als een gemeente dat niet ziet, staat ze buiten de tijd. Daar ben ik nou bezorgd over..." VEENENDAAL De Instuif (Sandbrinkstraat)zater dag- en zondagavond 19.30 u. dan sen. Donderdag 3 december: Ge meenteraadsvergadering (aanvang 19.30 u.). RHENEN Bioscoop: Bio, zaterdag 20 u. en zon dag 14.30 u.: „Tartan en de Jungle Boy"; zondag 20 u.: „Met jouw tanden in mijn nek". UTRECHT Stadsschouwburg Zaterdag 28 nov.: 20 u. Toneelgroep Centrum met „Kees, de jongen" van Gerben Hellinga, naar het boek van Theo Thijssen. Met Hans Dagelt, Wim van der Grijn, Henny Orri. Frans Vorstman, Karin Haage, Jules Hamel, Jaques Com mandeur e.a. Maandag 7 nov.: 20 u. Nederland- sche Comedie met „Het leven en werken van Leopold II" van Hugo Claus. Met Jerome Reehuis, Hans Boswinkel, Roger Coorens, Her mans van Elteren, Mimi Kok, Ro bert Sobels e.a. Theater K. en W. (Mariaplaats) Maandag 30 nov.: 20 u. de groep Tsé uit Argentinië met „Dracula" en ..Goddess". Mickery (Rijksstraatweg. Loeners- loot): Zaterdag en zondag 20.30 u. de groep Tse (zie K. en W.). Van 1 t.e.m. 13 december (di. t.e.m. zo.) 20.30 u. Portable theatre club met „Fruit" van Howard Bernton en „What happened to Blake" van David Hare. Muziek K. en W„ di. 1 december, 20.15 u. Szuszanna Sirokay, piano. Cabaret Muzevalcabaret (Nieuwe Kamp): za terdag 28 nov. 20.30 u.: „Het bleef nadien nog lang onrustig in de binnenstad" van Annemarie Ko- nincks. Hennie Oliemuller, Her man Berkien en John de Groot, piano. Jaarbeurscongreszaal: zo. 29 nov. t.e.m. vr. 4 dec. 20.15 u.: musical „Hair", m.m.v. Liselot Beekmeijer, Peter v.d. Linden en Carol Lins- sen. Musis Sacrum Dinsdag 1 dec.: 20 u. Het Gelders Orkest o.l.v. Francesco Mander. Soliste: Pina Carmirelli, viool. Werken van Mendelssohn, Tsjai- kowski en Elgar. Bioscopen Rembrandt. (Velperplein)aanvangs tijden 2.30, 6.45 en 9 u. (dinsdag 1 dec. géén matineevoorstelling): „M.A.S.H.". Toegang 18 jaar. Saskia, (Looierstraat): aanvangstij den 2.30, 6.45 en 9 u.: „Jacht op Willie Boy". Toegang 14 jaar. Luxor, (Willemsplein): aanvangstij den 2.30, 6.45 en 9 u.: „Fanny Hill". Toegang 18 jaar. Zaterdag 23.30 u.: „Das Madchen mit dem porno-tick. Toegang 18 jaar. Palace, (Bakkerstraat): aanvangstij den 2.30, 6.45 en 9 u.. zaterdag: „Meer dood dan levend". Toegang 18 jaar. Zondag t/m woensdag: „Sam Whiskey". Toegang 14 jaar. Studio A, (Langewal): aanvangstij den 6.45 en 9 u.: „L'astragale" (Het leven lokt). Toegang 18 jaar. Za terdag, zondag en woensdag 2.30 u.: „Nieuwe avonturen van Dik Trom". Toegang alle leeftijden. City, (Voorstraat): dag. 14.30, 18.45 en 21.00 u.; zo. 14.15, 16.30, 18.45 en 21.00 u.: „Wolven in battle-dress". (14 jr.). Filmac., (Vredenburg): 'za. en zo. 14.30 en 16.30 u.: „Dertig jaar vro lijkheid". (a.l.). Olympia, (Amsterdamsestr.w.): dag. 18.45 en 21 u.; wo. tevens 14.30 u.; zo. 14.15. 16.30, 18.45 en 21.00 u.: za/zo.: „Hell-boat in de aanval", (14 jr.); ma./wo.: „Dracula, prins der duisternis". (18 jr.). Palace, (Vredenburg): dag. 12.30, 14,30. 1,6.30. 18.45 en 21 u. (van 12.30 tot plm. 18.30 u. doorlopend); za. en zo. alleen 18.45 en 21 u.: „Some like it cool". (18 jr.); „How to undress in public". (18 jr.). Rembrandt, (Oudegracht): dag. 14.30, 18.45 en 21 u.; zo. 13.45, 16.5. 18.47> en 21 u.: „36 uren in de hel", (14 jr.). Scala, (Potterstraat): dag. 14.30. 18.45 en 21.00 u.; zo. 14.15, 16.30. 18.45 en 21.00 u.: „Sunflower", (14 jr.). Studio, (Oudegracht): dag. 14.45, 19.00 en 21.15 u.; zo. 14.30, 16.45. 19.00 en 11.15 u.: „Zabriskie point", (14 jr.). Vre'eburg, (Vredenburg): dag. 14.30, 18.45 en 21 u.; zo. 14.15. 16.30, 18.45 en 21 u.: „Onrust en spanning in Colusa", (14 jr.). N aehtvoorstellingen Palace: za. 23.30 u.: „Ace high", (18 jr.). Studio: za. 23.30: „Bye-bye Barba ra", (18 jr.). Vreeburg: za. 23.15 u.: „De goede, de slechte en de gemene", (18 jr.). ARNHEM Stadsschouwburg Zaterdag 28 nov.: Toneelgroep Thea ter met „Het Proces" van Franz Kafka. In de hoofdrol: Carol Lins- sen. Theater aan de Rijn Zondag 29 nov.: 20.30 u. „Op leven en dood", mime-programma van Peter v.d. Linden.

Digitale periodieken - Gemeentearchief Veenendaal

De Vallei | 1970 | | pagina 3